tommi 345 Opublikowano 22 stycznia 2016 Opublikowano 22 stycznia 2016 Ja kazda os osobno wymieniam od zawsze. Przod I tyl nie zuzywa sie tak samo szybko, po co wiec wywalac klocki, ktore sa zdarte np. dopiero w 2/3? Zwlaszcza, ze stopien zuzycia klockow w zaden sposob nie wplywa na sile hamowania. Cytuj
Lucek 4 417 Opublikowano 23 stycznia 2016 Opublikowano 23 stycznia 2016 Kupisz sobie klocki za max 200zl i wymień sam, to jest niesamowicie proste :v Cytuj
krupek 15 479 Opublikowano 23 stycznia 2016 Opublikowano 23 stycznia 2016 Tylko pogoda teraz nie zachęca za bardzo. Cytuj
_Red_ 12 015 Opublikowano 24 stycznia 2016 Opublikowano 24 stycznia 2016 (edytowane) Ludki, tak z grubsza co powinno być taką biblioteczką posiadacza auta w zakresie serwisowania? Poprzedniego gruchota specjalnie nie pieściłem, ale teraz nie chciałbym zostawiać wszystkiego na ostatnią chwilę i prowadzić regularne działania eksploatacyjne/ Przychodzi mi do głowy, że najczęściej to m.in. - olej + filtr oleju (raz na rok?) - płyn hamulcowy (jak często zmieniać?) - płyn chłodnicy (jak często zmieniać?) - filtr powietrza, kabinowy (jw.?) - klimatyzacja (jakie zabiegi i jak często?) - świece W zależności od zużycia / ubytku: - amortyzatory - klocki, tarcze - układ kierowniczy (drążek, wahacze) - płyn wspomagania kiery - olej skrzyni biegów Silnik ma rozrząd na łańcuchu więc tutaj RACZEJ nie ruszam.edit: w zasadzie sobie poczytam tu + może manuala od auta odkurzę i zobaczę zalecenia. Głównie klima jest dla mnie nowością, bo wcześniej miałem tylko dmuchawę ;_; Edytowane 24 stycznia 2016 przez _Red_ Cytuj
Lucek 4 417 Opublikowano 24 stycznia 2016 Opublikowano 24 stycznia 2016 Klimę warto przeserwisować raz na rok, uzupełnić czynnik chłodzący. Fitr kabinowy w Krakowie to tak raz na pół roku, jak nie częściej, bo bardzo szybko się gnój robi. Olej z filtrem raz w roku, albo co 15kkm. Świece i płyn chłodniczy zostaw w spokoju, chyba że tego drugiego ubywa, ale to nie wróżyłoby nic dobrego. Płyn hamulcowy warto sprawdzać przy wymianie klocków/tarcz. 1 Cytuj
M.Bizon24 2 612 Opublikowano 25 stycznia 2016 Opublikowano 25 stycznia 2016 Jak poprzedni wlasciciel nie zmienial od nowosci swiec i plynu chlodniczego to tez ma je zostawic w spokoju ? Dziwne te porady. Dopisujac sie do watku o tarczach i klockach, w kedym w aso wymieniaja przy normalnym zuzyciu wg schematu: 2x przod 1x tyl. Tarcze przod powinny starczyc na 2 wymiany klockow z przodu. Cytuj
Lucek 4 417 Opublikowano 25 stycznia 2016 Opublikowano 25 stycznia 2016 Jak poprzedni wlasciciel nie zmienial od nowosci swiec i plynu chlodniczego to tez ma je zostawic w spokoju ? No przecież pytał o bieżącą eksploatację, a nie serwis samochodu po zakupie :v Cytuj
M.Bizon24 2 612 Opublikowano 25 stycznia 2016 Opublikowano 25 stycznia 2016 No ale warto wszystko sprawdzić, przecież to jest wymienialny element jak każdy inny. U mnie wymieniali swiece 3 razy, niedługo będzie 4 bo wymieniaja chyba co 80tys km, płyn chłodniczy chyba raz na dwa lata. Byłem kiedys na serwisie klimy, to gośc miał taki miernik do płynu chłodniczego przy jakiej temperaturze zamarza, pokazywał na nowym i starym płynie jakie są różnice jak się nie wymienia. Płyn hamulcowy też się starzeje i traci właściwości. Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 25 stycznia 2016 Opublikowano 25 stycznia 2016 Większość producentów nie wymaga wymiany płynu chłodniczego. Płyn hamulcowy powinno się wymieniać co 2-3 lata bo zbiera wilgoć i się może zagotować przy hamowaniu. Cytuj
_Red_ 12 015 Opublikowano 3 lutego 2016 Opublikowano 3 lutego 2016 (edytowane) Urwa, "hamulce świetne, tylko klocki chude" mówił diagnosta przed kupnem auta, po weryfikacji na kanale i hamowni. Dziś mechanik, u którego chciałem zmienić same klocki dzwoni i mówi, że po zdjęciu kół widać, że tarcze też już są trochę zajechane. No i mogą mi na takowe założyć klocki, ale zetrą się pewnie w 5000-8000km.Nie wiem czy się frajerzę czy nie, ale poszła całość zatem: - 2x tarcze przód + 2x tył - 2x klocki przód + 2x tył - 1x szczęki tył z robocizną i podzespołami marki Textar ok 980 zł. Może bez tragedii jak za kilka lat spokoju i bezpieczeństwa, ale zawsze wnerwia mnie, że coś wychodzi niespodziewanego. edit: z ciekawości spojrzałem, po ile chodzą części na allegro i znalazłem używane tarcze http://allegro.pl/kia-ceed-hyundai-i30-tarcza-hamulcowa-lewy-przod-i5092416060.html"ładny stan" - for real? xd Wygląda jak stuletnie koło pokryte rdzą. Chyba że się nie znam. Edytowane 3 lutego 2016 przez _Red_ Cytuj
mozi 1 977 Opublikowano 3 lutego 2016 Opublikowano 3 lutego 2016 Jak za taki zestaw: - 2x tarcze przód + 2x tył - 2x klocki przód + 2x tył - 1x szczęki tył To jak za darmo. 2 Cytuj
_Red_ 12 015 Opublikowano 3 lutego 2016 Opublikowano 3 lutego 2016 Ceny części sprawdziłem, zakład nie zdziera - na jednej tarczy czy zestawie klocków firmy Textar (polecało mi to już dwóch mechaników) wychodzi raptem 10-15zł drożej niż na Allegro, a przynajmniej zachowuję gwarancję na sprzęt i montaż. W cenie jeszcze faktura VAT - jak dobrze zrobią, to będę miał przyzwoity cenowo zakład na najbliższe lata, tylko wkurza, że nie planowałem wydawać od razu tysiaka ;f Cytuj
Infidel 218 Opublikowano 3 lutego 2016 Opublikowano 3 lutego 2016 To i tak tanio jak barszcz,wiec nie placz. A wrecz sie ciesz,ze tylko hamulce do roboty. Cytuj
_Red_ 12 015 Opublikowano 3 lutego 2016 Opublikowano 3 lutego 2016 Wiem, i tak bym je zmienial predzej czy pozniej, ale kurde, na diagnozie nie widac bylo stanu? No chyba ze faktycznie dopiero po zdjeciu kol, nie znam sie. Cytuj
mozi 1 977 Opublikowano 3 lutego 2016 Opublikowano 3 lutego 2016 No wiesz to że tarcze są na 5-8k to dla niektórych 3 dni jazdy a dla innych 10 miechów :> Zresztą są wariaci co w kompaktach zabijają tarcze w 40 k. Ocena stanu w stacji przed zakupem ocenia daje obraz fury "na teraz" A że dla jednego tarcza jest jak u Ciebie oceniana na 5-8k a u innego będzie to na 12-15k to inna sprawa. Cytuj
_Red_ 12 015 Opublikowano 4 lutego 2016 Opublikowano 4 lutego 2016 Pokazali mi stan starych tarcz. Głupie baby, które jeździły tym hultajem od 2011 (pewnie z ciągłą nogą na hamulcu) przez 94kkm tego nie zmieniały. Dobrze, że to wyszło - teraz hamowanie jest na dotknięcie pedała Cytuj
Tommo 1 003 Opublikowano 4 lutego 2016 Opublikowano 4 lutego 2016 panowie jak lepiej zrobic kupic oryginalna pompe paliwa na szrocie(niby daja rozruchowa gware) czy nowy zamiennik na allegro? jesli zamieniik to musze wyjac swoja i kupowac po nr seryjnym czy wystarczy wpisac pompa audi b4 i kupic najtansza? Cytuj
Lucek 4 417 Opublikowano 4 lutego 2016 Opublikowano 4 lutego 2016 Poszukaj na szrocie w stanie kolekcjonerskim. Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 4 lutego 2016 Opublikowano 4 lutego 2016 http://www.mobile.de/pl/Samochod/Volkswagen-Passat-Variant-1.9-TDI-Highline/vhc:car,pgn:5,pgs:10,srt:mileage,sro:desc,frn:1985,frx:2005/pg:vipcar/220632806.html Cytuj
qvstra 3 213 Opublikowano 4 lutego 2016 Opublikowano 4 lutego 2016 w polsce bedzie z przebiegiem 180tys niemiec plakal jak sprzedawal Cytuj
Mustang 1 738 Opublikowano 4 lutego 2016 Autor Opublikowano 4 lutego 2016 panowie jak lepiej zrobic kupic oryginalna pompe paliwa na szrocie(niby daja rozruchowa gware) czy nowy zamiennik na allegro? jesli zamieniik to musze wyjac swoja i kupowac po nr seryjnym czy wystarczy wpisac pompa audi b4 i kupic najtansza? Ja bym przeszukał fora i zobaczył czy ludzie nie polecają jakiejś konkretnej marki zamienników. Z oryginałem bym się bał trochę wieku części, co z tego jak fabryczna jeśli ma 20 lat. Cytuj
Infidel 218 Opublikowano 4 lutego 2016 Opublikowano 4 lutego 2016 panowie jak lepiej zrobic kupic oryginalna pompe paliwa na szrocie(niby daja rozruchowa gware) czy nowy zamiennik na allegro? jesli zamieniik to musze wyjac swoja i kupowac po nr seryjnym czy wystarczy wpisac pompa audi b4 i kupic najtansza? Zamiennik DOBREJ firmy, choc nie wiem czy jest sens. Do tego auta pewnie bedzie kosztowala z 50zl . Idz do sklepu z czesciami, dobiora po nr VIN i bedziesz wiedzial jakie. Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 4 lutego 2016 Opublikowano 4 lutego 2016 (edytowane) no do takich kozak gurwa furaczy to ja bym sie nie ograniczal tylko brał z aso w samym ingolstadt, w ogole dziwne ze audi nie rozpoczelo jakiej akcji serwisowej, kto to widzial zeby w tej klasie samochodow padaly pompy paliwa Edytowane 4 lutego 2016 przez Szejdj Cytuj
Pajda 2 282 Opublikowano 4 lutego 2016 Opublikowano 4 lutego 2016 padaja jak sie jest zydem i odpala fure na podtlenku lpg bo szkoda miec 2 litry benzyny w zbiorniku, zeby chociaz costam smarowalo pompe Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.