Skocz do zawartości

Pieprzenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Teraz jeżdżę automatem i się przyzwyczaiłem, ale ostatnio jak wsiadłem do nowej Mazdy 3 z manualem to jakbym płakał bez łez ze szczęścia - krótki lewarek, nisko siedzisz, pięknie trzyma autko i wspomnienia civica od razu nawiedziły. Cud malina. 

 

Ale:

 

jak więcej tras - automat

jak miasto i czasem wariacik - manual

Opublikowano (edytowane)

Co wy odjaniepawlacie?! Do miasta lepszy manual? Przeciez w mieście własnie zmienia się biegi w częstotliwości pierdyliard/godzinę. W trasie zapina się ostatni bieg i przez całą autostradę jedziesz praktycznie bez redukcji. 

 

#tylko automat+duża pojemność

Edytowane przez Pajda
Opublikowano

Jakie macie zdanie nt. automatycznej skrzyni biegów?

 

Miałem okazje wytestować ten sam 170 konny silnik diesla na 2 skrzyniach, manual i automat (Zafira w automacie i Insignia w manualu). Jeśli o Opla chodzi to automaty nie wywarły u mnie pozytywnej reakcji... muliło samochód solidnie, w mieście udręka była, szarpanina... Chyba, że ta zafira była jakaś trafiona, rocznik 2017 więc nowa i nie powinno być lipy... Insygnia w manualu z tym samym silnikiem spisywała się dużo lepiej, miała kopa solidnego i nie rwała jak automat.

 

Jeździłem też Golfem GTD, 7 stopniowa automatycznia skrzynia DSG... Jaki to był sztosik  :banderas:

 

 

Panowie co myślicie o tych "sportowych" furkach spod stajni VW? Mam tu na myśli Leona Cupre, Golfa GTI czy Octavie RS. Powoli zaczynam zbierać podstawowe informacje i przymierzam się do tego segmentu :)

Opublikowano
Opcji w tym Civiku jest sporo, no ale samochód jak na tę klasę też dużo kosztuje. Sport Plus prawie 10 tys. droższy od Sport - ma panoramiczny dach, 11 głośników i bajery typu sygnalizacja martwego pola itd. Nie wiem, czy jest sens dopłacać.

IMO nie ma. Porównałem to wyposażenie i nie widzę nic ciekawego poza tym dachem i lusterkiem automatycznie przyciemnianym, ale to materiał na tanią opcję, a nie pakiet za 10k.  

 

@up: Dla mnie ostatni Golf GTI to ideał jeśli chodzi o samochód do codziennego użytku. Zresztą nawet Clarkson prywatnie takim jeździ. Octavia alternatywa z większym bagażnikiem. Cupra bardziej odpowiednik Golfa R.

 

Natomiast usportowiona konkurencja może wypadać taniej, nie mówiąc o "normalnych" wersjach z mocnymi silnikami, jak ta Honda czy Astra - w PL GTI 126k, a Astra 200 koni 40k! mniej.

Opublikowano

Widziałem właśnie tą najnowszą Astre z mocnym silnikiem... ale od 7 lat jeżdzę Astrami i chciałbym coś innego w końcu. Ileż można patrzeć na znaczek Opla na kierownicy :) To też myślę nad Golfem GTI i Octavią RS... Cupra to chyba za dużo, nie potrzebuję tyle ;) Focus ST też chyba odpada...

Opublikowano

To zależy czego potrzebujesz. Jeśli mocy to cupra ma najlepszy stosunek cena/moc. Na stockowym sofcie daje rade a sam program to ~400 kucy. Z drugiej strony też swoje musi spalić za takie osiągi. Tak jak mustang napisał do codziennej jazdy coś ponad 200 kucy z kompakcie sprawdza się imo w sam raz. Sugeruję się przejechać w miarę możliwości każdym z tych aut co bierzesz pod uwagę. W moim przypadku miałem ograniczone pole manewru bo chciałem combi.

Opublikowano

Coś jak z TV, zawsze mało. Nie no racja. To jest masakra pierwsze kilka przyspieszeń: "Wow nieźle", po chwili: "kerwa coś już gorzej idzie xD" Ja zawsze jednak doceniam swoje auta jak przesiadam się do żony "suva" ~ 140 km bez turbo.

Opublikowano

No co apetyt rośnie w miarę jedzenia. Dla mnie po ~1k km już moje nie jedzie xd

No ale to chyba przy wyższych prędkościach?

 

W 1.6 TDI czuję niedosyt na szóstce - trzeba się bawić w redukcje, ale na niższych biegach jest git. No i na podjeździe na autostradzie nie chciał iść powyżej 170 licznikowych mimo gazu w podłodze. BTW po 1800 km Audi jechałem ostatnio Punto kawałek, bo kupiec dopiero niebawem ma odebrać i jednak trochę mało precyzyjnie tam skrzynia chodzi, plus nie przyspiesza. Ogólnie śmiesznie jak standard nowego auta szybko staje się normą i człowiek przyzwyczaja się do dobrego.

Opublikowano

Mustang 6 bieg z założenia to nadbieg i nie spodziewaj się cudów. Co do prędkości maksymalnej to trochę dziwne te 170maks. Tyle to jechałem kiedyś aurisem 1,4 tdi. 1,6 to powinien ponad 200 lecieć na luzie. Rozumiem że na 5 biegu testowałes?

Opublikowano

No jest kobyła, to fakt. Ciężki, kwadratowy, ale silniki VW DID to raczej kiepska konstrukcja. No i te turbo biedackie już.

 

W ogóle, wczoraj rano pod blokiem podbija do mnie typ i pyta, czy nie chcę zimówek do Outlandera. Mówię, że nie potrzebuję, a ten mi zaczyna nawijać jakie to ch.ujowe auto, jakinto jest szrot. Zaczął mi takie wiązanki puszczać, że głowa mała. Na koniec skwitował, żebym zrobił tak jak on, sprzedał go i kupił Audika Q7. No spoko, może po weekendzie xd.

Opublikowano

Wczoraj wieczorem wracałem w tą nawałnice z działki, połowa drogi przez lasy, to nie był najlepszy pomysł.

No ale Dacia dała radę. Bo jak nie Dacia to co?
Opublikowano (edytowane)

lol, przynajmniej moja :)

Boże ale auto dis. Myślałem, że to leas na firmę i za 2 lata o niej zapomnisz :)

Edytowane przez balon

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...