LeifErikson 1 108 Opublikowano 20 grudnia 2023 Opublikowano 20 grudnia 2023 To samo miałem wrażenie oglądając ostatnio polskie prezentacje MG i tych kilku innych marek których nie umiem nawet powtórzyć. Przecież to będzie tak jak na rynku smartfonow, gdzie tańsze marki dominują te popularne, bo "value for money" oferują znakomite. Cytuj
krupek 15 481 Opublikowano 20 grudnia 2023 Opublikowano 20 grudnia 2023 Wygląda spoko, aczkolwiek raczej bym nie kupił, bo cenowo i tak odstrasza jak za takiego no name, w dodatku z Chin.. Poczekałbym też na testy Euro NCAP, bo te chińskie mogą nie być zbyt wiarygodne. Cytuj
Shago 3 569 Opublikowano 21 grudnia 2023 Opublikowano 21 grudnia 2023 (edytowane) Zero zdziwienia. Europejskie marki są w dupie. A że cały Śląsk stoi przemysłem motoryzacyjnym, to można dodać 2 do 2. Dalej ktoś będzie wyśmiewał Izerę, że chce wejść na zupełnie nowy rynek przy pomocy Chińskiej technologii mając pod nosem potężne zaplecze łanuchów dostaw + fabryki baterii pod Wrocławiem? Edytowane 21 grudnia 2023 przez Shago Cytuj
krupek 15 481 Opublikowano 21 grudnia 2023 Opublikowano 21 grudnia 2023 No tak, tylko czy będą w stanie dać na tyle konkurencyjną cenę, żeby jako nowa marka przebić się przez te zapowiadane nowe budżetowe Citroeny, czy Tesle, a pewnie zaraz inny producenci też dołączą do walki. Polska marka motoryzacyjna z chińską technologią nie budzi zaufania, szczególnie z naszą historią FSO i Daewoo, bo o solidnych i cenionych Solarisach, czy Melexach to zwykły użytkownik osobówki pewnie nie słyszał. 1 Cytuj
gtfan 3 240 Opublikowano 21 grudnia 2023 Opublikowano 21 grudnia 2023 (edytowane) ten projekt to była czysto wizerunkowa kwestia mająca pokazać że nasze wielkie imperium też może produkować samochód, projekt nie miał szans na zwojowanie rynku więc z ekonomicznego punkty widzenia byłby skazany na wieczne dopłacanie z budżetu państwa. w żaden sposób to nie był niezbędny projekt z punktu widzenia funkcjonowania państwa, to nie zbrojeniówka czy inwestycje strategiczne typu baltic pipe gdzie możemy przyjąć że dopłacanie z budżetu jest koniecznością bo tego wymaga interes kraju i jego bezpieczeństwo. także nie, niech Izera zdycha, mamy teraz ważniejsze kwestie gdzie musimy ładować kasę niż nikomu niepotrzebny, kompletnie nie innowacyjny projekt skrojony tylko na to żeby pokazać światu że przy wykorzystaniu chińskiej technologii z domieszką włoskiego designu możemy składać samochody za pomocą rąk azjatyckich imigrantów które potem będziemy oferować do sprzedaży za pomocą finansowania z niemieckich banków. Edytowane 21 grudnia 2023 przez gtfan Cytuj
Shago 3 569 Opublikowano 21 grudnia 2023 Opublikowano 21 grudnia 2023 Pomysł na Izerę jest słuszny: wykorzystać łancuchy dostaw, które są na miejscu + skorzystać ze sprawdzonej technologii od dużego dostawcy (Geely = Volvo i Lotus) + wybudować fabrykę na Śląsku właśnie po to, żeby spróbować przekwalifikować górników (tak, taki jest plan) Izera z ziemią pod fabrykę. Polskie elektroauto mogą zbudować… górnicy [WYWIAD] | Energetyka24 Cytat Pracujemy nad tym wspólnie z Katowicką Specjalną Strefą Ekonomiczną. Tworzymy program przekwalifikowania kadr właśnie z sektora górniczego na rzecz sektora automotive. Bardzo silną gałęzią Śląska jest przemysł motoryzacyjny – ma on teraz szansę mocno się rozwinąć, może tworzyć miejsca pracy w miejsce tych, które będą likwidowane w innych sektorach gospodarki – np. w górnictwie. Jak dla mnie zdecydowanie warto spróbować. Cytuj
Czoperrr 5 136 Opublikowano 22 grudnia 2023 Opublikowano 22 grudnia 2023 On 12/21/2023 at 11:57 AM, Shago said: Pomysł na Izerę jest słuszny: wykorzystać łancuchy dostaw, które są na miejscu + skorzystać ze sprawdzonej technologii od dużego dostawcy (Geely = Volvo i Lotus) + wybudować fabrykę na Śląsku właśnie po to, żeby spróbować przekwalifikować górników (tak, taki jest plan) Izera z ziemią pod fabrykę. Polskie elektroauto mogą zbudować… górnicy [WYWIAD] | Energetyka24 Jak dla mnie zdecydowanie warto spróbować. Tyle lat gadania, przepalanie pieniędzy i nadal jest to tylko na etapie "pomysłu". Cytuj
Shago 3 569 Opublikowano 22 grudnia 2023 Opublikowano 22 grudnia 2023 No nie: https://businessinsider.com.pl/biznes/kiedy-ruszy-budowa-fabryki-izery-spolka-ujawnia-harmonogram/64v9lhw Wystarczy nie uciąć finansowania przez rząd. Cytuj
MaZZeo 14 187 Opublikowano 29 grudnia 2023 Opublikowano 29 grudnia 2023 W dniu 20.12.2023 o 12:36, LeifErikson napisał: To samo miałem wrażenie oglądając ostatnio polskie prezentacje MG i tych kilku innych marek których nie umiem nawet powtórzyć. Przecież to będzie tak jak na rynku smartfonow, gdzie tańsze marki dominują te popularne, bo "value for money" oferują znakomite. Moim zdaniem to dobrze, bo europejskie, japońskie i koreańskie marki nie maja wyjścia jak zejść ze swoich marż. Nawet teraz widać jakiś postęp, bo wróciły sensowne rabaty noworoczne, coś co było ostatni raz widziane chyba przed pandemią. https://spidersweb.pl/autoblog/toyota-bz4x-cena-2023-rabaty/ https://spidersweb.pl/autoblog/wyprzedaz-rocznika-2023-oto-gdzie-mozecie-zaoszczedzic-nie-dziekujcie/ + fakt ze Chinczyki prezentują się coraz lepiej, przecież ten Xiaomi to jest sztos https://spidersweb.pl/autoblog/xiaomi-su7-premiera-specyfikacja-cena/ 1 Cytuj
LeifErikson 1 108 Opublikowano 29 grudnia 2023 Opublikowano 29 grudnia 2023 Dokładnie. Teraz czytałem jeszcze o ofercie MG i to jest naprawdę sztosiwo. Za całkiem fajnie wyglądające auto typu miejski suvo-crossover wielkości chyba mniej więcej Captura czy Kony licza sobie od ok 79k i w tym jest 7 lat gwarancji, jakies pakiety serwisowe z przeglądami itp. Benzyna 4-cylindrowa. Wygląda na bardzo dobra ofertę. Cytuj
Czoperrr 5 136 Opublikowano 30 grudnia 2023 Opublikowano 30 grudnia 2023 Ponad 2 tysięce zrobione więc wybieram się na pierwszą wymianę oleju, drogo sobie wołają bo 430 zł a przyjadę z własnym olejem. Muszę zrobić 3 km po osiedlu to będzie klasyczne 2137. Autko eleganckie, za miesiąc rodzina mi się powiększy to nadejdzie weryfikacja czy wystarczy miejsca na wszystko. Cytuj
LeifErikson 1 108 Opublikowano 3 stycznia Opublikowano 3 stycznia Wjechał ciekawy test tego najtańszego modelu MG, ale z droższym silnikiem (więc około 96k zamiast niecałych 80k) i wygląda to jednak średniawo... Glowne minusy dotyczą wysokiego spalania (silnik 1.0 turbo), zapachu w kabinie i że cena tej wersji nie jest jednak jakoś szczególnie atrakcyjna na tle konkurencji. 1 Cytuj
Czoperrr 5 136 Opublikowano 3 stycznia Opublikowano 3 stycznia Wymienialiście olej po dotarciu silnika? Zastanawiam się czy to robić już po ponad 2 tysiącach km czy to raczej fanaberia. Cytuj
gtfan 3 240 Opublikowano 3 stycznia Opublikowano 3 stycznia 6 minut temu, Czoperrr napisał: Wymienialiście olej po dotarciu silnika? Zastanawiam się czy to robić już po ponad 2 tysiącach km czy to raczej fanaberia. fanaberia czy nie - jeśli jest to wymagane do utrzymania gwarancji to lepiej odżałować te pare stówek Cytuj
Czoperrr 5 136 Opublikowano 3 stycznia Opublikowano 3 stycznia 15 minutes ago, gtfan said: fanaberia czy nie - jeśli jest to wymagane do utrzymania gwarancji to lepiej odżałować te pare stówek Wymagane nie jest, jest tylko obowiązkowy serwis po 2 latach albo 30k KM Cytuj
Mustang 1 743 Opublikowano 3 stycznia Autor Opublikowano 3 stycznia 51 minutes ago, Czoperrr said: Wymienialiście olej po dotarciu silnika? Zastanawiam się czy to robić już po ponad 2 tysiącach km czy to raczej fanaberia. A eksperci mówią po 2 czy po 5? Imo zależy jakie masz plany co do auta. Jeśli masz nim zrobić 100-150k lub mniej i sprzedać, pewnie ta wymiana oleju nie będzie mieć znaczenia. Jeśli to ma być auto na lata, możesz zadbać o nie bardziej niż te oficjalne wytyczne. Cytuj
Czoperrr 5 136 Opublikowano 3 stycznia Opublikowano 3 stycznia 2 minutes ago, Mustang said: A eksperci mówią po 2 czy po 5? Imo zależy jakie masz plany co do auta. Jeśli masz nim zrobić 100-150k lub mniej i sprzedać, pewnie ta wymiana oleju nie będzie mieć znaczenia. Jeśli to ma być auto na lata, możesz zadbać o nie bardziej niż te oficjalne wytyczne. Zamierzam jeździć 4-5 lat i sprzedać więc ogólnie zrobię jakieś 40-50k. W salonie mówią że zaleca się wymianę po dotarciu czyli 2-3 tysiące km ale wiadomo, że chcą też zarobić. Cytuj
LeifErikson 1 108 Opublikowano 3 stycznia Opublikowano 3 stycznia 1 godzinę temu, Czoperrr napisał: Wymienialiście olej po dotarciu silnika? Zastanawiam się czy to robić już po ponad 2 tysiącach km czy to raczej fanaberia. Ja wymieniałem po 5k i jak w serwisie o tym gadałem z gościem, to mówił, że nie ma reguły i że są auta bez tej wczesnej wymiany robiące po kilkaset tysięcy km. Ale to koszt kilku stówek, więc dla świętego spokoju czemu nie, moim zdaniem. Godzinę temu, Czoperrr napisał: Wymagane nie jest, jest tylko obowiązkowy serwis po 2 latach albo 30k KM A to to już moim zdaniem przeginka w drugą stronę. Rok/10-15k km to chyba tak optymalnie. Cytuj
krupek 15 481 Opublikowano 3 stycznia Opublikowano 3 stycznia Ja wymieniałem po 2k km. Producent niby nie zaleca, ale jeśli chodzi o wymiany oleju to bym się nie sugerował tym, skoro interwały wymiany oleju co 30k km zalecają. Cytuj
Czoperrr 5 136 Opublikowano 3 stycznia Opublikowano 3 stycznia No wiadomo 30k to przeginka ale taki jest warunek w ASO Cupra na przeglądy - 2 lata albo 30k KM. Dla spokoju wymienię olej w przyszłym tygodniu, będzie to po jakimś 2500 przebiegu. Cytuj
Mustang 1 743 Opublikowano 3 stycznia Autor Opublikowano 3 stycznia Przy założeniu tak małego przebiegu sam bym pewnie olał, ale skoro serwis zaleca i chcesz być spokojniejszy, to czemu nie. Inne ASO potrafią wyśmiać sugestie wymiany częstszej niż 30k, co IMO jest głupie. Sam bym robił pewnie co 15k i pierwszą po 5k albo wcześniej, gdybym planował auto trzymać długo (poza gwarancję i do przebiegu ponad 100k). Moja pierwsza służbówka zrobiła ponad 100k z wymianami co 30k bez problemów, aktualna ma 77k i wspominane defekty nie miały związku z olejem silnikowym. Cytuj
Smiti 313 Opublikowano 3 stycznia Opublikowano 3 stycznia Ja olałem, wymieniłem po roku i 11k km. Oczywiście zalecenia producenta to 2 lata i 30k km. W serwisie powiedzieli, że to fanaberia ale skoro płacę, to wymienią Cytuj
Banny 2 656 Opublikowano 3 stycznia Opublikowano 3 stycznia Ja wymieniałem, 2000 km jakos zrobione było. Cytuj
adasiulko 201 Opublikowano 3 stycznia Opublikowano 3 stycznia 3 godziny temu, Czoperrr napisał: Wymienialiście olej po dotarciu silnika? Zastanawiam się czy to robić już po ponad 2 tysiącach km czy to raczej fanaberia. Wymieniaj bo warto, wielu dobrych mechaników poleca taką wymianę. Co do wymiany oleju w bemkach: w unii wymiana oleju co 30.000 km, a poza unią co 12.500 km, w tym samym modelu, to chyba o czymś świadczy. Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 3 stycznia Opublikowano 3 stycznia 33 minuty temu, Smiti napisał: Ja olałem, wymieniłem po roku i 11k km. Oczywiście zalecenia producenta to 2 lata i 30k km. W serwisie powiedzieli, że to fanaberia ale skoro płacę, to wymienią I ile Cie skasowali w ASO i jaki silnik? ile oleju wchodzi? Bo to jest właśnie ten problem autoryzowanych serwisów i nowych aut. Ja mam 3.0 TDI w który wchodzi 6.5L oleju to już widzę oczami wyobraźni rachunek Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.