Skocz do zawartości

Pieprzenie


Rekomendowane odpowiedzi

1 hour ago, Shago said:

Samochody spalinowe są skazane na wymarcie, to tylko kwestia czasu bliżej niż dalej:

 

Edit: echh, z jakiegoś powodu twitter się nie zaczytuje

image.png.68f493f07b39456fac0226d96d316ea7.png

 

no i jeszcze NIO z punktami wymiany baterii. Jest to spoko opcja bo można wykupić to na zasadzie abonamentu i nie martwisz się o kondycje baterii w swoim samochodzie. Nie ma co ukrywać ale to jest największy problem i będzie problemem przy odsprzedaży kilkuletniego samochodu ze zjechaną baterią.

Odnośnik do komentarza

Widzę niezły bubel z tą SCT i autem z zagranicy. Jakbym chciał wybrać się do Warszawy swoim trzyletnim golfem, muszę ze względu na zagraniczne blachy wyrobić naklejkę na samochód oczywiście dozwolony w strefie. Naklejki nie kupię przez neta, czyli jakieś kombinacje oczywiście zupełnie niepotrzebne trzeba będzie uskuteczniać. Dodatkowo moja szyba już kompletnie zmieni się w choinkę, bo są już na niej analogiczne nalepki niemiecka i francuska, no do tego samochód jest zarejestrowany w bodajże dwóch miastach belgijskich i jednym holenderskim. 
Czy akurat tego do ch Unia nie może ujednolicić, bo niby Schengen, a już nawet bez researchu nie można nigdzie do większego miasta wjechać bez ryzyka mandatu nawet nowym autem.

BTW zasady tej polskiej SCT są lajtowe, we Francji wybrane miasta teoretycznie mają zabronić wszystkich (tak, tych najnowszych ad 2024 w górę też, z jedynym wyjątkiem hybryd phev diesel za miliony euro od Mercedesa) samochodów z dieslem za trzy lata.

Odnośnik do komentarza

Może tak być, Geely jest w Europie i tak marką bez żadnej renomy. 
 

Co do tematu, to w sumie teraz kiedy sam znów staję przed wyborem kolejnego auta, uświadomiłem sobie, że aktualnie żaden popularny model nie oferuje mi combo, w którym każdy z tych elementów by mi się w pełni podobał: design zewnętrzny, kolor, model felg, wnętrze, kolor wnętrza.
Mój aktualny Golf był blisko, ale teraz wyleciały z oferty jasne wnętrza i ładniejsze felgi, plus tak naprawdę i tak nie przebił mojej wymarzonej konfiguracji Megane 2 w limonkowym zielonym i z jasnym wnętrzem. 
image.jpeg.87e2786a50676fb5ce264a485ff72b71.jpeg

Odnośnik do komentarza
44 minuty temu, Bartg napisał(a):

Tyle, że to nie Izera a Geely Galaxy E5 i jako takie jest zarejestrowane co można sprawdzić po numerach rejestracyjnych. Auto ma zadebiutowac w 2025 roku w Europie. No chyba, że Izera to będzie Geely z Polskim znaczkiem. 

2024-galaxy-e5-geely-gv1y8eeeeeb0g5vcl5kb4q7.jpeg

Jedno auto mieli mieć gotowe do produkcji, pracowali nad drugim. Może to ten?

Odnośnik do komentarza

Wczoraj na forum wspólnoty mieszkaniowej poruszyłem temat montażu szybkich ładowarek elektrycznych na miejscach postojowych i żeby ro uregulować.

Efekt był zgodny... w sumie ciekawy: administracja jest na tak, tylko potrzebna jest uchwała wspólnoty. Wspólnota? Kilka osób po zadaniu pytań nie mówiła nie, część to "olaboga bo pożar!", a część to już w ogóle odklejone osoby totalnie. Ale był jeden, który wypowiedział się bardzo technicznie (montował podobne ładowarki na innych inwestycjach i generalnie zajmuje się zarządzaniem budynkami) i merytorycznie: że po co mam montować szybką ładowarkę rzędu 11kW i więcej, skoro robię śmieszną ilość kilometrów, bo raz że to będzie drogie (administracja mi powiedziała, że cały proces wyniesie pod 20k), a dwa to kopanie się ze wspólnotą i żebym zamontował sobie zwykłe gniazdko 230v, które da mi 3.6kW co przez noc da sporo mocy, a przez 3 noce naładuję auto do pełna. Takie gniazdko nie wymaga zgody wspólnoty, jest bezpieczne (zamontować przewód 2.5mm2 przekrój), ekspertyza i projekt też będzie względnie tanie i do przodu.

Jutro administracja ma się ze mną skontaktować i potwierdzić możliwość zamontowania takiego gniazdka, bo będę pierwszym, który takowe chce.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Gość ma rację, w domu zwykły użytkownik nie potrzebuje specjalnej ładowarki, bo do podładowania codziennych kilometrów wystarczy samochód zostawić podpięty przez noc. Raczej rzadkie w normalnych warunkach są sytuacje, żeby wrócić z trasy z pustą baterią do domu i po chwili chcieć jechać w następną trasę. 
Ja też poruszyłem z właścicielem temat tylko zwykłego gniazdka, a główną komplikacją wydaje się być podpięcie tego pode mnie. Ale coś tam się rusza w tej kwestii, zobaczmy co finalnie powie i co z tego wyniknie. 

Prawda jest taka, że żaden właściciel czy wspólnota z czasem nie uniknie tego tematu, oczywiście wychylanie się jako pierwszy będzie zawsze bardziej skomplikowane. 
 

Jakby ktoś to czytał nie znając tematu, to takie wspomniane gniazdko 3.6kW w 5 godzin odzyska prąd na około 100 kilometrów elektrykiem w trasie i sporo więcej kilometrów po mieście. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Na ten moment jedyne sensowne rozwiązanie na to jest zamontowanie takiego gniazdka:

Mini stacja gniazdo ładowania samochodów 230V 16A zamykana z blokadą IP56 tablicowa 409.0411 (300energia.com)

Podłączasz ładowarkę, która jest aktywowana smartfonem zbliżeniowo i zamykasz klapkę na kłódkę. Oczywiście jak ktoś będzie bardzo złośliwy to rozwali kłódkę i gniazdko, ale to już będzie wymagać więcej wysiłku niż zwykłe odłączenie i podłączenie czegoś innego.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Rozmawiałem z administracją odnośnie ładowania elektryka i ogólnie sytuacja wygląda tak, że jakbym chciał zwykłe gniazdko 230v, to musi być uchwała wspólnoty, ponieważ takie gniazdko może być przeznaczone do miliona innych rzeczy niż ładowanie samochodu i generalnie wspólnota powinna wyrazić na to zgodę. ALE jeżeli będę chciał typową stację ładowania 3.6kW (czyli tyle ile da zwykłe gniazdko), to wystarczy zgoda zarządcy i administracji. Projekt takiej instalacji 3tys zł i mają firmę, która robi takie projekty.

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Shago napisał(a):

ALE jeżeli będę chciał typową stację ładowania 3.6kW (czyli tyle ile da zwykłe gniazdko), to wystarczy zgoda zarządcy i administracji. Projekt takiej instalacji 3tys zł i mają firmę, która robi takie projekty.

Swoją drogą dziwne, że nie masz normalnego gniazdka w garażu. Myślałem że gniazdka są w standardowym wyposażeniu hali garażowej, np. do odkurzania.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
Godzinę temu, HenrykIggO napisał(a):

 

Świeże video od carwow. 

Ten Hyundai jest zdecydowanie moim ulubionym EV. Hyundai niszczący flagowego kopciucha Mercedesa AMG to jest to czego świat potrzebował xD

Wiadomo,że na krótkim odcinku elektryk będzie dominował, fajnie byłoby zobaczyć co się dzieje po pierwszym zakręcie.....no, ale co kto lubi ;)

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, AdiCarrion napisał(a):

Wiadomo,że na krótkim odcinku elektryk będzie dominował, fajnie byłoby zobaczyć co się dzieje po pierwszym zakręcie.....no, ale co kto lubi ;)

No to już Ci mówię. Ten Hyundai jest totalnym objawieniem tego roku na Nurburgringu. Wykręcił 7:45.59, który jest lepszym czasem od takich aut jak Gallardo Superleggera, Porsche 911 GT2 (996) czy C 63 AMG Coupe Black Series. A na Ringu chyba zakrętów nie brakuje xD.

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, HenrykIggO napisał(a):

No to już Ci mówię. Ten Hyundai jest totalnym objawieniem tego roku na Nurburgringu. Wykręcił 7:45.59, który jest lepszym czasem od takich aut jak Gallardo Superleggera, Porsche 911 GT2 (996) czy C 63 AMG Coupe Black Series. A na Ringu chyba zakrętów nie brakuje xD.

Czy to wyglądało tak samo jak w Tesli, w której wymontowano fabryczną baterię, a wsadzono najmniejszą możliwą zdatną do przejechania okrążenia oraz zmieniono soft, który nie nadawałby się do codziennej jazdy gdyż powodował przegrzewamie?

P.S Przednionapędowe kilkuletnie Renault Megane RS ma lepszy czas, więc z tym "totalnym objawieniem" to nie wiem,,,, ;)

Odnośnik do komentarza

Jakie beznadziejne są dzisiaj serie limitowane u większości producentów. Za dzieciaka poznawałem zespoły muzyczne z naklejek na boku golfów 3 i wypatrywałem specjalnych edycji w unikatowych kolorach. Można było liczyć na unikatowe tapicerki, felgi, kolory, kombinacje wyposażenia czy nawet specjalne modyfikacje jak sakwy w 205 Indiana. Dzisiaj jaka lipa, VW na hucznie obchodzone 50 lat golfa przykleił tylko znaczki 50, Opel na 125 lat zrobił specjalność cennikową z nazwą tylko w papierach i kompletem opcji dla najbiedniejszej wersji, Peugeot dokładał przyciemniane szyby i napis Style…

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Mustang napisał(a):

Jakie beznadziejne są dzisiaj serie limitowane u większości producentów. Za dzieciaka poznawałem zespoły muzyczne z naklejek na boku golfów 3 i wypatrywałem specjalnych edycji w unikatowych kolorach. Można było liczyć na unikatowe tapicerki, felgi, kolory, kombinacje wyposażenia czy nawet specjalne modyfikacje jak sakwy w 205 Indiana. Dzisiaj jaka lipa, VW na hucznie obchodzone 50 lat golfa przykleił tylko znaczki 50, Opel na 125 lat zrobił specjalność cennikową z nazwą tylko w papierach i kompletem opcji dla najbiedniejszej wersji, Peugeot dokładał przyciemniane szyby i napis Style…

W Alfie chociaż w wersjach Tributo jakieś fajne przeszycia tapicerki i j dyskretne karbonowe dodatki, ale w sumie mogli bardziej się postarać

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...