Skocz do zawartości

Pieprzenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakby ktoś się zastanawiał, dlaczego Stellantis to parodia koncernu samochodowego to taka piątka to piękny przykład - żeby nie robić od razu konkurencji Dacii Spring to zaczną sprzedaż od dużo droższego modelu z większą baterią i mocniejszymi silnikami za ok 32-24k euro, a dopiero na przełomie 25 i 26 roku wejdzie wersja bazowa w cenie porównywalnej z Dacią :reggie: 

Opublikowano

Trudno powiedzieć, jak na elektryka bardzo udany model, na pewno super daily na dojazdy do pracy albo na drugie auto w domu. 
Z drugiej jak każdy elektryk wymaga możliwości ładowania i jak to mały elektryk, zasięg będzie mizerny na autostradzie. 
500-tka też jest cute, fajna i w ogóle, a nie sprzedaje się. 
Mamy dziwne czasy, producenci zainwestowali miliardy i przygotowali duży wybór elektrycznych aut bardzo fajnych do jazdy, ale których ze względu na brak infrastruktury i niewystarczający zasięg ludzie nie planują kupować. 

Opublikowano

500e się nawet dobrze sprzedawało do mniej więcej połowy 2024, potem sprzedaż stanęła, fabryka zawiesiła produkcję bo już nie mieli gdzie trzymać. Fakt, że jak to Stellantis założyli sobie prawie 2x taką sprzedaż, no ale to wtedy zbliżaliby się do Tesli, a nikt rozumny by tak nie założył, no ale to Stellantis.

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Bartg napisał(a):

a nikt rozumny by tak nie założył

chyba nikt w koncernach nie zakładał że państwa wycofają się z dopłat do elektryków, wtedy sprzedaż byłaby wyższa. pewnie nawet nie chodziło o samo przyjęcie złych założeń, takie rzeczy są ustalane na bierząco z ministrami poszczególnych państw i raczej tutaj producenci zostali na lodzie. VW ma ten sam problem i teraz chcąc wymusić dopłaty używa straszaka w postaci zamykania fabryk w Niemczech

Edytowane przez gtfan
  • Plusik 1
Opublikowano
2 minutes ago, gtfan said:

chyba nikt w koncernach nie zakładał że państwa wycofają się z dopłat do elektryków, wtedy sprzedaż byłaby wyższa. pewnie nawet nie chodziło o samo przyjęcie złych założeń, takie rzeczy są ustalane na bierząco z ministrami poszczególnych państw i raczej tutaj producenci zostali na lodzie. VW ma ten sam problem i teraz chcąc wymusić dopłaty używa straszaka w postaci zamykania fabryk w Niemczech

 

Jasne, chodziło mi o to, że Stellantis sprzedał tam chyba 65000 500e w 2023 roku. No to rozsądne było założyć 80, no może 90k w 2024. Może stówka nawet bo dopłaty. Ale tam z tego co nieoficjalne dane mówią to liczyli na światową sprzedaż na poziomie 200 000 sztuk :dunno:

Opublikowano

Stellantis w ogóle odleciał, oparli całą europejską gamę na trzycylindrowym silniku ze zniszczoną reputacją, elektrykach bez zasięgu, jednym słabym dieslu i drogich hybrydach phev, w Oplach oszczędności widać w każdym detalu, Alfa nie ma tańszych modeli dla entuzjastów marki lub przyjemności z jazdy, Citroen ma chyba robić najbrzydsze modele na rynku, a Peugeot się generalnie podoba, ale też budzi kontrowersje i nie każdy jest fanem tych kokpitów z małą kierownicą. 

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, Bartg napisał(a):

 

Jasne, chodziło mi o to, że Stellantis sprzedał tam chyba 65000 500e w 2023 roku. No to rozsądne było założyć 80, no może 90k w 2024. Może stówka nawet bo dopłaty. Ale tam z tego co nieoficjalne dane mówią to liczyli na światową sprzedaż na poziomie 200 000 sztuk :dunno:

jeśli faktycznie tyle założyli to powinien to być kolejny powód do wypierdolenie Tavaresa który niszczy ten koncern po całości

 

5 minut temu, Mustang napisał(a):

Alfa nie ma tańszych modeli dla entuzjastów marki lub przyjemności z jazdy

nawet nie muszą to być osobne modele, ja się pytam gdzie podziała się Giulia w uproszczonej wersji 2.0 200KM z napędem tylko na tył i prostym (ale akceptowalnym) wyposażeniem pod floty, która chodziła w cenie Passata 1.5TSI? musieli oczywiście wywalić bo w oczach mieli tylko dolary ile to zarobią marży na droższych wersjach :/ 

Edytowane przez gtfan
  • Plusik 1
Opublikowano
7 minutes ago, gtfan said:

chyba nikt w koncernach nie zakładał że państwa wycofają się z dopłat do elektryków, wtedy sprzedaż byłaby wyższa. pewnie nawet nie chodziło o samo przyjęcie złych założeń, takie rzeczy są ustalane na bierząco z ministrami poszczególnych państw i raczej tutaj producenci zostali na lodzie. VW ma ten sam problem i teraz chcąc wymusić dopłaty używa straszaka w postaci zamykania fabryk w Niemczech

Ja myślę, że dopłaty to nie wszystko. Ogólnie producenci zapewne założyli, że konsumenci będą pozytywnie nastawieni do elektryków i skłonni do pewnych kompromisów, żeby je posiadać. Oraz, że elektryki będą uważane za fajne, przyszłościowe, a jazda samochodami spalinowymi stanie się piętnowana.
Tymczasem w rozmowach ze zwykłymi ludźmi, w komentarzach w internecie, raczej dominuje do nich niechęć, często pomiędzy brakiem przekonania lub możliwości posiadania elektryka, a otwartą wrogością. 

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, Mustang napisał(a):

Ja myślę, że dopłaty to nie wszystko. Ogólnie producenci zapewne założyli, że konsumenci będą pozytywnie nastawieni do elektryków i skłonni do pewnych kompromisów, żeby je posiadać. Oraz, że elektryki będą uważane za fajne, przyszłościowe, a jazda samochodami spalinowymi stanie się piętnowana.
Tymczasem w rozmowach ze zwykłymi ludźmi, w komentarzach w internecie, raczej dominuje do nich niechęć, często pomiędzy brakiem przekonania lub możliwości posiadania elektryka, a otwartą wrogością. 

do tego w USA w badaniach wyszło że 30% użytkowników elektryków ma zamiar wrócić do spalinówek. także wychodzi coś oczywistego - elektryki są super dla części społeczeństwa ale wciskanie ich wszystkim na siłę to czysty fanatyzm

 

2 minuty temu, Shago napisał(a):

Jako pierwszy posiadacz elektryka na forum obiecuję nie uprawiać eko-propagandy :kaz:

raczej zrób Muskowi bussiness plan na promocję elektryków na forum ze sporym zasięgiem ;) 

Edytowane przez gtfan
Opublikowano

Stellantis niestety może sobie pozwolić na takie odpierdalania, bo i tak cała zyskowność opiera się na małych autach, 208 i C3 to nadal top7 sprzedawanych aut w Europie. Oczywiście nikt tego głośno nie powie, bo to się pokłóci z narracją, że na małych autach nic się nie zarabia. Mnie to bardzo cieszy, że nadal mniej więcej 20 z 25 najlepiej sprzedających się aut w Europie to auta małe, albo małe suvy. Jednak ludzie jeszcze potrafią myśleć i nie wpadają w pułapki korporacji, że potrzebują wielkiego elektrycznego Suva.

Opublikowano

No fajnie, ale masz gniazdko w garażu, w trasy jeździsz od święta i niedaleko, a i tak wziąłeś model z dobrym zasięgiem i najlepszymi możliwościami ładowania poza domem. 

13 minutes ago, gtfan said:

nawet nie muszą to być osobne modele, ja się pytam gdzie podziała się Giulia w uproszczonej wersji 2.0 200KM z napędem tylko na tył i prostym (ale akceptowalnym) wyposażeniem pod floty, która chodziła w cenie Passata 1.5TSI? musieli oczywiście wywalić bo w oczach mieli tylko dolary ile to zarobią marży na droższych wersjach :/ 

Tak, ja mógłbym być zainteresowany nawet wersją 1.5 160, ale nigdy takiej nie zrobili. W ogóle nie wiem czemu ten 1.5 pakują tylko do Tipo i do Tonale. 

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, Mustang napisał(a):

Tak, ja mógłbym być zainteresowany nawet wersją 1.5 160, ale nigdy takiej nie zrobili. 

poczekaj jeszcze chwilę to Tavares chwytając się brzytwy wsadzi tam 1.2 Puretech 130KM :Coolface:

Edytowane przez gtfan
Opublikowano
Teraz, Mustang napisał(a):

No fajnie, ale masz gniazdko w garażu, w trasy jeździsz od święta i niedaleko, a i tak wziąłeś model z dobrym zasięgiem i najlepszymi możliwościami ładowania poza domem. 

 

Oczywiście. Innej firmy elektryka w Polsce bym nie kupił, bo to się nie spina, taka prawa. Zarówno cenowo jak i pod względem ekonomii jazdy. Do tego supercharger Tesli z 16 ładowarkami mam 5km od siebie pod centrum handlowym w Ząbkach, więc ewentualnie będzie gdzie podładować do czasu aż mi zamontują ładowarkę. Superchargery Tesli to gamechanger, które w Polsce nie obsługują innych marek. Może ich nie ma dużo, ale do końca przyszłego roku ma powstać 6 kolejnych.

Opublikowano
10 minut temu, Mustang napisał(a):

W 508 jest. 

ale jednak 508 to nie ten poziom "premium" co Giulia, mimo że Peżo bardzo by chciało to auto widzieć inaczej ;) 

Opublikowano

Spasowanie paneli na żywo robi wrażenie, inżynierowie FSO byliby dumni, że zostawili coś po sobie. Z ciekawostek już jest zarejestrowana jako Cybertruck w dowodzie, ciekawe kto podbił przegląd.

 

image.thumb.jpeg.2af617c508da168d57376536fcc1f55f.jpeg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...