Skocz do zawartości

Pieprzenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Mustang napisał(a):

A jak zawieszenie w tym Leonie, nie za twarde? 

Nie wiem :) 

 

Jeździłem Golfem 8 na 18 calach i było porównywalnie z moim Ceedem na 17 calach (tylko cichsze zawieszenie było w Golfie), póki co przyjmuję założenie że z Leonem będzie podobnie bo to ta sama platforma. Tylko nie mam pojęcia czy będą występowały jakieś duże różnice, czy Cupra będzie jakoś dodatkowo usztywniona w tej podstawowej wersji, nie wiem czy też nie występują różnice w rodzaju zawieszeniu (typu Leon belka a Golf wielowahacz). Będę jeszcze próbował umówić jazdę próbną ale pewnie będzie tylko polift i pytanie czy w tej wersji silnikowej co chcę, plus nie wiem czy w nastawach zawieszenie coś się zmieniło, mam nadzieję że będzie to samo i da mi obraz to tego jak jeździ przedlift. Jak będzie porównywalnie z Ceedem który jakiegoś wybitnego resorowania nie ma to będzie wystarczająco, bo oferta cenowa na tego Leona jest dość kusząca.

Edytowane przez gtfan
Opublikowano
9 hours ago, gtfan said:

Nie wiem :) 

 

Jeździłem Golfem 8 na 18 calach i było porównywalnie z moim Ceedem na 17 calach (tylko cichsze zawieszenie było w Golfie), póki co przyjmuję założenie że z Leonem będzie podobnie bo to ta sama platforma. Tylko nie mam pojęcia czy będą występowały jakieś duże różnice, czy Cupra będzie jakoś dodatkowo usztywniona w tej podstawowej wersji, nie wiem czy też nie występują różnice w rodzaju zawieszeniu (typu Leon belka a Golf wielowahacz).

No właśnie takie podobno są różnice, Golf wielowahacz, Leon belka, do tego Leon ma utwardzone zawieszenie. Więc z tego co czytałem nie jest podobnie, Cupra Leon jest twardsza od Golfa, nawet od R-line, nie mówiąc o Style czy Life. Niestety też nie udało mi się sprawdzić jak to wygląda w praktyce na 18 bez DCC, znalazłem test, w którym redaktor był zadowolony z zawieszenia, ale z drugiej strony znalazłem też wpisy na brytyjskim forum, gdzie nowy właściciel był negatywnie zaskoczony twardością i narzekał. 
Próbowałem się przekonać na jeździe próbnej, ale mieli tylko wersje na 19 z wielowahaczem lub z DCC. Ostatecznie mnie to zirytowało, bo nie chciałem w ciemno brać potencjalnie niekomfortowego auta z mocą 150 koni i którym nie będę wpadał na tor, więc wolałem zamówić to BMW z wielowahaczem i na 17. 
Natomiast jak to do końca jest to po prostu nie wiem, do tego w kombi też będzie inaczej, dla mnie przy wyborze kilku ciekawych modeli ten wątek zawieszenia był po prostu wystarczający, żeby wybrać alternatywny model samochodu. Ale nie rezygnuj z tego powodu, po prostu zwróć na to uwagę przy jeździe próbnej. 

Opublikowano

W samochodzie normalniej wielkości i przeznaczonym do normalnej jazdy moim zdaniem nie. 

Na necie jest też filmik z porównaniem 17, 18 i 19 na Golfie GTI w nim najbardziej polecali 18 jako kompromis między prowadzeniem, a komfortem. I mówimy o wersji GTI i teście, gdzie jednym z kryteriów była jazda na czas na torze. 

Opublikowano
4 godziny temu, Shago napisał(a):

Jest jakikolwiek sens większych felg jak 18?


Temat bardzo szeroki, bo zależy jaka wysoka opona siedzi na takiej 18, dla jednych modeli będzie to granica komfortu i bezpieczeństwa dla felgi, a dla innych środek tego na co pozwala homologacja. Ostatecznie większa felga to tylko kwestia wyglądu. Zawsze traci się na komforcie i przepłaca za felgę i zazwyczaj za oponę. Zyskuje się przy dynamicznej jeździe, odczucia się bardziej bezpośrednie. Wg mnie 1 cal średnicy powyżej homologacji to jeszcze w miarę bezpieczne i wygodne wyjście chociaż akurat w suvie na wysokim zawieszeniu wielka felga z cieniutką oponą nie wygląda specjalnie ładnie. 
Ja właśnie założyłem w moim nowym nabytku 18 cali, gdzie fabrycznie wyjeżdżał na 15 i 16. 
Zostały mi w garażu felgi po volvo taty i szkoda było nie wykorzystać :) 


IMG_5707.thumb.jpeg.968538c8211dea5d293a19e242b5a2b4.jpeg

  • Plusik 2
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Mustang napisał(a):

No właśnie takie podobno są różnice, Golf wielowahacz, Leon belka, do tego Leon ma utwardzone zawieszenie. Więc z tego co czytałem nie jest podobnie, Cupra Leon jest twardsza od Golfa, nawet od R-line, nie mówiąc o Style czy Life. Niestety też nie udało mi się sprawdzić jak to wygląda w praktyce na 18 bez DCC, znalazłem test, w którym redaktor był zadowolony z zawieszenia, ale z drugiej strony znalazłem też wpisy na brytyjskim forum, gdzie nowy właściciel był negatywnie zaskoczony twardością i narzekał. 
Próbowałem się przekonać na jeździe próbnej, ale mieli tylko wersje na 19 z wielowahaczem lub z DCC. Ostatecznie mnie to zirytowało, bo nie chciałem w ciemno brać potencjalnie niekomfortowego auta z mocą 150 koni i którym nie będę wpadał na tor, więc wolałem zamówić to BMW z wielowahaczem i na 17. 
Natomiast jak to do końca jest to po prostu nie wiem, do tego w kombi też będzie inaczej, dla mnie przy wyborze kilku ciekawych modeli ten wątek zawieszenia był po prostu wystarczający, żeby wybrać alternatywny model samochodu. Ale nie rezygnuj z tego powodu, po prostu zwróć na to uwagę przy jeździe próbnej. 

Na pewno bez jazdy nie kupię, tylko właśnie nie wiem czy czegoś nie zmienili przy lifcie czy nie, zakładam że raczej podwoziowo będzie to samo, ale polift do jazdy próbnej (bo innych raczej już nie znajdę) musi być w tej samej specyfikacji, czyli 1.5 na 18 calach bez DCC i z "kubełkowymi" fotelami (tu wiem że zmieniła się delikatnie tapicerka, ale sam kształt chyba nie). Jak mi albo żonie coś nie będzie pasować to odpuszczam na 100%, chociaż liczę że będzie ok bo cena za wyposażenie jest dość kusząca. 

Edytowane przez gtfan
Opublikowano

Kiedyś Leon jeszcze jak wychodził z 1.8T miał właśnie wielowahacz w tej wersji silnikowej. Możliwe że Cupra ma w każdej wersji wielowahacz, ale trzeba by było sprawdzić, ale nie jest tak że Leon tylko z belką wychodził. 

Opublikowano

@gtfan

Ja w sumie rozważałem Cuprę Leona polifta albo Seata Leona po-mini-lifta, bo w tym drugim też poprawili ekran i multimedia oraz dodali matrixy w opcji. Cupra Leon przedlift to był moim zdaniem nieco gorszy deal, bo zdecydowanie mniej różnił się od Seata. 
Co ciekawe, do nowej Cupry nie można było domówić DCC poniżej 19 cali, do nowego Seata - owszem, nawet do 17. 

Opublikowano
52 minuty temu, Mustang napisał(a):

@gtfan

Ja w sumie rozważałem Cuprę Leona polifta albo Seata Leona po-mini-lifta, bo w tym drugim też poprawili ekran i multimedia oraz dodali matrixy w opcji. Cupra Leon przedlift to był moim zdaniem nieco gorszy deal, bo zdecydowanie mniej różnił się od Seata. 
Co ciekawe, do nowej Cupry nie można było domówić DCC poniżej 19 cali, do nowego Seata - owszem, nawet do 17. 

Właśnie mi by serio bardziej pasował Seat bo miałbym podobny wygląd a bardziej komfortowo, ale tutaj wchodzi jeszcze cena gdzie za 140k bym miał Cupre z matrixami, kubłami z elektryką i jeszcze parę dodatków, jedynie ekran mniejszy bo 10 cali ale dla mnie luz. Na Seata takiej oferty nie widziałem. Ale zobaczę, w tym tygodniu jazda już umówiona, żona zdecyduje czy jest za twardo czy nie ;)

 

  • Plusik 1
Opublikowano

Po jeździe Cuprą Leon stwierdzam (i żona potwierdza) że poziom komfortu jest na poziomie mojej Kii Ceed, czyli wystarczający. Nie jest dokładnie to samo, jest tak jakby delikatnie sztywniej, ale też resorowanie jest tak jakby delikatnie bardziej wygładzone. Ciężko to opisać. Ale jest ok, zdecydowanie nie jest to deska, zaliczałem masę studzienek, dużo progów zwalniających i torów, da się tym autem spokojnie jeździć po ulicach. Jedyny minus że nie będzie dało się zrobić lepiej bo auto nie jest homologowane na mniejsze koła wiec nawet jakbym chciał to nie wsadzę 17 cali. 

 

Poza tym samo auto też ok. Do przyzwyczajenia układ kierowniczy bo działa specyficznie, ale to pewnie kwestia paru dni i będzie naturalne.

 

Także chyba biorę.

 

  • Plusik 1
Opublikowano

Może w takim razie jest sztywniejszy, ale zawieszenie bardziej dopracowane i po prostu nowe i niezużyte.
Układ kierowniczy to pewnie przyzwyczajenia wymaga progresywność.

No i tak, szkoda, że nie oferują 17 po prostu.

To bierz.

Opublikowano
16 godzin temu, Mustang napisał(a):

Czyli w trasie podobnie wychodzi jak paliwo, około 40 zł za 100 km. W mieście elektrykiem taniej. 

 

Dokładnie takie same mam spostrzeżenia po obecnej średniej kilometrów. Własna ładowarka drastycznie mi obniży te koszta średnie. Na trasie to wiadomo, będzie się ładować gdzie się da.

Opublikowano

And So It Begins: Europe's 2035 Gas Engine Ban Under Pressure

 

Cytat

Raise your hand if you saw this coming. After automakers and governments criticized the European Union for rushing the combustion engine's demise, some politicians are also against the ICE's 2035 ban. The European Parliament's largest political group, the European People's Party (EPP), is pressuring the higher-ups from Brussels to change their minds. Reuters got a hold of a draft paper saying the ban "should be reversed."

 

jak miło, oby rzeczywiście ten temat upadł

  • Plusik 1
Opublikowano

Upadnie. Już od dawna się na to zanosi, bo skoro Europejczycy nie umieją w elektryki, to nikt przy zdrowych zmysłach nie odda rynku innym, szczególnie gdy dopłaty idą głównie na Tesle :yao:

Opublikowano

Od 1 stycznia następuje redukcja CO2 wymuszona na producentach aut spalinowych - nowe normy, co sprawi że ceny aut podrożeją.

Czytałem artykuł jakiegoś eksperta, że właśnie z tego powodu wzrośnie sprzedaż aut elektrycznych, których ceny cały czas spadają.

Tesla zrobiła dodatkowo ostatnio sporą nadprodukcję jakby właśnie szykowała się na większy popyt. 

Opublikowano
46 minut temu, Fanek napisał(a):

Od 1 stycznia następuje redukcja CO2 wymuszona na producentach aut spalinowych - nowe normy, co sprawi że ceny aut podrożeją.

Czytałem artykuł jakiegoś eksperta, że właśnie z tego powodu wzrośnie sprzedaż aut elektrycznych, których ceny cały czas spadają.

Tesla zrobiła dodatkowo ostatnio sporą nadprodukcję jakby właśnie szykowała się na większy popyt. 

 

 

Opublikowano

nie rozumiem ludzi, bądź uczciwy w ogłoszeniu, wypisz wszystko zgodnie z najszczerszą prawdą, nic nie ukrywaj, to ci węszą podstęp i widzę czerwoną tam gdzie myślałem ze to będzie największa zaleta i duża przewaga tego mojego auta względem innych. widocznie jak nie zachowujesz się jak Miras to jest problem

Opublikowano
4 godziny temu, krupek napisał(a):

A nie wolisz oddać auta w rozliczeniu przy zakupie?

Jakby oferowali rozsądne pieniądze to wiadomo że bym oddał, problem w tym że wszyscy patrzą na tabele cen te same co ubezpieczyciele wykorzystują, a w nich to auto jest wyceniane jakieś 15k mniej niż średnia na rynku, plus oczywiście odejmują parę tysięcy mniej bo muszą mieć margines. 

  • Smutny 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...