Meanthord 335 Opublikowano piątek o 07:04 Opublikowano piątek o 07:04 W dniu 18.12.2024 o 11:27, Mustang napisał(a): Rany co za debile, samochód za dobry to nie biorę. Jasne, że beka, ale z drugiej strony biorąc pod uwagę fakt, że 95% ogłoszeń na otomoto to szroty nadające się wyłącznie do kasacji, ale sprzedawane jako "bezwypadkowe, w pełni sprawne", to w sumie co się dziwić. 99% sprzedających kłamie w żywe oczy i ja w zasadzie nie wierzę już nikomu. I tak, beka z kupujących, ale ze sprzedających również (to nie do Ciebie kolego gtfan, pisze ogólnie). Rynek sprzedaży aut w Polsce idealnie nadawałby się do tematu polactwo. Cytuj
AdiCarrion 121 Opublikowano piątek o 12:40 Opublikowano piątek o 12:40 7 godzin temu, Shago napisał(a): Jedna wielka bzdura. Uważasz,że dla specjalnie Izery Gelly udostępniłoby lepszą technologię? Cytuj
Bartg 5 529 Opublikowano piątek o 13:31 Opublikowano piątek o 13:31 50 minutes ago, AdiCarrion said: Uważasz,że dla specjalnie Izery Gelly udostępniłoby lepszą technologię? Uważa, że Izera byłaby zupełnie oddzielnym bytem jedynie z użyciem platformy Geely. 1 1 Cytuj
Bartg 5 529 Opublikowano piątek o 17:13 Opublikowano piątek o 17:13 A propos polskich samochodów "odnalazła" się Arrinera Husayra, wersja wyścigowa stoi na wystawie Ikony motoryzacji na narodowym. Ciekawe jak się skończyła historia tego przekręty obliczonego na wyłudzenie pieniądzy od inwestorów. Podobno jedyna jedzącą wersja drogowa też żyje i jeździ nawet. Cytuj
Shago 3 606 Opublikowano 13 godzin temu Opublikowano 13 godzin temu https://elektrowoz.pl/auta/samochody-elektryczne-przyjmuja-sie-w-niemczech-o-niebo-szybciej-niz-diesle-w-xx-wieku-popatrzcie-zestawienie/ Elektryki się nie sprzedają, odcinek 2137. Cytuj
gtfan 3 300 Opublikowano 11 godzin temu Opublikowano 11 godzin temu (edytowane) Przecież to jest tak z dupy porównanie że aż ciężko uwierzyć że ktoś takie coś stworzył Nie prościej pokazać dynamikę sprzedaży rok do roku żeby pokazać jak dobrze się przyjmują na rynku? Czy wtedy by już nie pasowało do narracji? No i chciałbym zobaczyć jakie były programy wsparcia i dopłat do diesli 30 lat temu żeby jeszcze porównanie było uczciwe. Jaka była dostępność diesli w tamtym czasie. Czemu ten silnik długo nie był popularny (podpowiem - marne osiągi do momentu upowszechnienia się doładowania, fatalna kultura pracy przez wiele lat do czasu jak common rail stał się masowy, podejrzewam że jak te elementy opanowano to diesle dopiero wystrzeliły na wykresach). No i jak fanatyczna wtedy była UE w regulacjach dążących do eliminacji benzyniakow na rzecz diesli. I czemu za początek elektryfikacji do porównania przyjęli sobie 2019 jak elektryki były dostępne dużo wcześniej? Edytowane 11 godzin temu przez gtfan 1 Cytuj
Shago 3 606 Opublikowano 1 godzinę temu Opublikowano 1 godzinę temu 10 godzin temu, gtfan napisał(a): I czemu za początek elektryfikacji do porównania przyjęli sobie 2019 jak elektryki były dostępne dużo wcześniej? Czytałeś artykuł? Chyba nie bardzo, bo wyraźnie o tym wspomnieli 10 godzin temu, gtfan napisał(a): No i chciałbym zobaczyć jakie były programy wsparcia i dopłat do diesli 30 lat temu żeby jeszcze porównanie było uczciwe. O tym też było napisane, więc serio wystarczy dokładniej czytać a nie tylko nagłówek. Cytuj
gtfan 3 300 Opublikowano 22 minuty temu Opublikowano 22 minuty temu (edytowane) Godzinę temu, Shago napisał(a): Czytałeś artykuł? Tak, czytałem, dlatego właśnie dziwię się że go bronisz Godzinę temu, Shago napisał(a): Chyba nie bardzo, bo wyraźnie o tym wspomnieli Cytuję: "nie do końca wiadomo, jak obydwa wykresy ze sobą zestawiać" - prawda "Wybraliśmy tę ostatnią opcję, bo liczby pasują (14,8 vs 13,6 proc.), poza tym dla tego przedziału mamy już precyzyjne statystyki." - czytaj: pasowało nam do narracji Godzinę temu, Shago napisał(a): O tym też było napisane, więc serio wystarczy dokładniej czytać a nie tylko nagłówek. i to jest najbardziej załamująca rzecz w tym "artykule" cytuję: "W poprzednim wieku z kolei stosowano dopłaty do oleju napędowego, które kosztowały budżet 1 miliard marek rocznie (źródło, s. 10). Teoretycznie były one przeznaczone dla rolników, w praktyce każdy posiadacz ziemi mógł kupować taniej olej napędowy do dowolnego pojazdu, jaki wykorzystywał." Dopłaty do paliwa dla rolników to jest identyko to samo co bezpośrednie dopłaty do elektryków Aż ciężko to na poważnie komentować. Edytowane 20 minut temu przez gtfan Cytuj
Shago 3 606 Opublikowano 16 minut temu Opublikowano 16 minut temu 4 minuty temu, gtfan napisał(a): Dopłaty do paliwa dla rolników to jest identyko to samo co bezpośrednie dopłaty do elektryków Aż ciężko to na poważnie komentować. "w praktyce każdy posiadacz ziemi mógł kupować taniej olej napędowy do dowolnego pojazdu, jaki wykorzystywał." oczywiście celowo pominąłeś, bo tak wygodniej. Cytuj
gtfan 3 300 Opublikowano 1 minutę temu Opublikowano 1 minutę temu (edytowane) 15 minut temu, Shago napisał(a): "w praktyce każdy posiadacz ziemi mógł kupować taniej olej napędowy do dowolnego pojazdu, jaki wykorzystywał." oczywiście celowo pominąłeś, bo tak wygodniej. WTF? jakie pominięcie? przecież sam to zacytowałem ale ok, rozbijmy to jeszcze na mniejsze części: 1. mowa o dopłatach w poprzednim wieku, kiedy to osobowe diesle jeszcze nie były tak popularne, więc jak to wiązać? 2. jakie mają dowody na nadużywanie systemu? jakie statystki pokazujące jaka część tego paliwa przeciekała przez system? Cokolwiek na poparcie tezy że wsparcie dla rolników wywołało masowe zakupy aut z dieslem i wykorzystywanie systemu dopłat? No właśnie... Oczywiste że zdarzały się sytuacje że Hans po zatankowaniu swojego John-Deere z rabatem spuścił sobie wężykiem bańkę ropy żeby zatankować swojego Golfa SDI którym Helga jeździ na zakupy do miasteczka. Ale opierać swoje tezy o jakiś dopłatach do diesli które można zestawić z obecnymi dopłatami do elektryków? Litości Ten marny procent społeczeństwa jaki stanowią rolnicy (i nie, tam nie ma czegoś takiego jak rozdrobnione rolnictwo gdzie każdy dom na wsi ma kilometrową działkę za stodołą o szerokości podwórka, tam już dawno rolnictwo to były ogromne przedsiębiorstwa) którzy dopłaty do traktorów czy kombajnów (zużywających ogromne ilości paliwa) wykorzystali w jakimś ułamku żeby sobie taniej zatankować auto i zestawiać to z bezpośrednimi dopłatami do elektryków to jest serio mało śmieszny żart. Edytowane teraz przez gtfan Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.