Skocz do zawartości

Pieprzenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 18.12.2024 o 11:27, Mustang napisał(a):

Rany co za debile, samochód za dobry to nie biorę. 

 

Jasne, że beka, ale z drugiej strony biorąc pod uwagę fakt, że 95% ogłoszeń na otomoto to szroty nadające się wyłącznie do kasacji, ale sprzedawane jako "bezwypadkowe, w pełni sprawne", to w sumie co się dziwić. 99% sprzedających kłamie w żywe oczy i ja w zasadzie nie wierzę już nikomu. I tak, beka z kupujących, ale ze sprzedających również (to nie do Ciebie kolego gtfan, pisze ogólnie). Rynek sprzedaży aut w Polsce idealnie nadawałby się do tematu polactwo.

Opublikowano
50 minutes ago, AdiCarrion said:

Uważasz,że dla specjalnie  Izery Gelly udostępniłoby lepszą technologię? :)

 

Uważa, że Izera byłaby zupełnie oddzielnym bytem jedynie z użyciem platformy Geely.

  • Plusik 1
  • This 1
Opublikowano

A propos polskich samochodów "odnalazła" się Arrinera Husayra, wersja wyścigowa stoi na wystawie Ikony motoryzacji na narodowym. Ciekawe jak się skończyła historia tego przekręty obliczonego na wyłudzenie pieniądzy od inwestorów. Podobno jedyna jedzącą wersja drogowa też żyje i jeździ nawet. 

Opublikowano (edytowane)

Przecież to jest tak z dupy porównanie że aż ciężko uwierzyć że ktoś takie coś stworzył ;)

 

Nie prościej pokazać dynamikę sprzedaży rok do roku żeby pokazać jak dobrze się przyjmują na rynku? Czy wtedy by już nie pasowało do narracji? ;)

 

No i chciałbym zobaczyć jakie były programy wsparcia i dopłat do diesli 30 lat temu żeby jeszcze porównanie było uczciwe. Jaka była dostępność diesli w tamtym czasie. Czemu ten silnik długo nie był popularny (podpowiem - marne osiągi do momentu upowszechnienia się doładowania, fatalna kultura pracy przez wiele lat do czasu jak common rail stał się masowy, podejrzewam że jak te elementy opanowano to diesle dopiero wystrzeliły na wykresach). No i jak fanatyczna wtedy była UE w regulacjach dążących do eliminacji benzyniakow na rzecz diesli.

 

I czemu za początek elektryfikacji do porównania przyjęli sobie 2019 jak elektryki były dostępne dużo wcześniej? :)

 

Edytowane przez gtfan
  • This 1
Opublikowano
10 godzin temu, gtfan napisał(a):

I czemu za początek elektryfikacji do porównania przyjęli sobie 2019 jak elektryki były dostępne dużo wcześniej? :)

 

Czytałeś artykuł? Chyba nie bardzo, bo wyraźnie o tym wspomnieli ;)

 

  

10 godzin temu, gtfan napisał(a):

No i chciałbym zobaczyć jakie były programy wsparcia i dopłat do diesli 30 lat temu żeby jeszcze porównanie było uczciwe.

O tym też było napisane, więc serio wystarczy dokładniej czytać a nie tylko nagłówek.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Shago napisał(a):

Czytałeś artykuł?

Tak, czytałem, dlatego właśnie dziwię się że go bronisz ;)

 

Godzinę temu, Shago napisał(a):

Chyba nie bardzo, bo wyraźnie o tym wspomnieli ;)

 

Cytuję:

"nie do końca wiadomo, jak obydwa wykresy ze sobą zestawiać" - prawda :)

"Wybraliśmy tę ostatnią opcję, bo liczby pasują (14,8 vs 13,6 proc.), poza tym dla tego przedziału mamy już precyzyjne statystyki." - czytaj: pasowało nam do narracji :D

 

Godzinę temu, Shago napisał(a):

O tym też było napisane, więc serio wystarczy dokładniej czytać a nie tylko nagłówek.

i to jest najbardziej załamująca rzecz w tym "artykule"

cytuję:

"W poprzednim wieku z kolei stosowano dopłaty do oleju napędowego, które kosztowały budżet 1 miliard marek rocznie (źródło, s. 10). Teoretycznie były one przeznaczone dla rolników, w praktyce każdy posiadacz ziemi mógł kupować taniej olej napędowy do dowolnego  pojazdu, jaki wykorzystywał."

 

Dopłaty do paliwa dla rolników to jest identyko to samo co bezpośrednie dopłaty do elektryków :D Aż ciężko to na poważnie komentować.

 

 

Edytowane przez gtfan
Opublikowano
4 minuty temu, gtfan napisał(a):

Dopłaty do paliwa dla rolników to jest identyko to samo co bezpośrednie dopłaty do elektryków :D Aż ciężko to na poważnie komentować.

 

"w praktyce każdy posiadacz ziemi mógł kupować taniej olej napędowy do dowolnego  pojazdu, jaki wykorzystywał." oczywiście celowo pominąłeś, bo tak wygodniej.

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Shago napisał(a):

 

"w praktyce każdy posiadacz ziemi mógł kupować taniej olej napędowy do dowolnego  pojazdu, jaki wykorzystywał." oczywiście celowo pominąłeś, bo tak wygodniej.

WTF? jakie pominięcie? :D przecież sam to zacytowałem :D 

 

ale ok, rozbijmy to jeszcze na mniejsze części:

1. mowa o dopłatach w poprzednim wieku, kiedy to osobowe diesle jeszcze nie były tak popularne, więc jak to wiązać?

2. jakie mają dowody na nadużywanie systemu? jakie statystki pokazujące jaka część tego paliwa przeciekała przez system? Cokolwiek na poparcie tezy że wsparcie dla rolników wywołało masowe zakupy aut z dieslem i wykorzystywanie systemu dopłat? No właśnie...

 

Oczywiste że zdarzały się sytuacje że Hans po zatankowaniu swojego John-Deere z rabatem spuścił sobie wężykiem bańkę ropy żeby zatankować swojego Golfa SDI którym Helga jeździ na zakupy do miasteczka. Ale opierać swoje tezy o jakiś dopłatach do diesli które można zestawić z obecnymi dopłatami do elektryków? Litości :)  Ten marny procent społeczeństwa jaki stanowią rolnicy (i nie, tam nie ma czegoś takiego jak rozdrobnione rolnictwo gdzie każdy dom na wsi ma kilometrową działkę za stodołą o szerokości podwórka, tam już dawno rolnictwo to były ogromne przedsiębiorstwa) którzy dopłaty do traktorów czy kombajnów (zużywających ogromne ilości paliwa) wykorzystali w jakimś ułamku żeby sobie taniej zatankować auto i zestawiać to z bezpośrednimi dopłatami do elektryków to jest serio mało śmieszny żart. 

Edytowane przez gtfan

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...