Skocz do zawartości

Pieprzenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Załamujesz mnie.

 

Cytat

Listopad bieżącego roku nie okazał się udany na europejskim rynku nowych samochodów osobowych. W 31 krajach zarejestrowano bowiem, jak wynika z najnowszych danych stowarzyszenia ACEA, 1 055 319 aut, a to oznacza, że było ich mniej o 2% niż w listopadzie ub.r.

 

Skoro za cały rok jest minimalny plus, to matematyka jest prosta: trend jest w dół, skoro listopad był na minusie.

Opublikowano (edytowane)
31 minut temu, Shago napisał(a):

Załamujesz mnie.

 

 

Skoro za cały rok jest minimalny plus, to matematyka jest prosta: trend jest w dół, skoro listopad był na minusie.

Już pomijam fakt że wcześniej pisałeś o spadku sprzedaży, a jak ta nie potwierdziła się nawet w linku który sam wrzuciłeś to nagle zaczynasz gadać o trendzie, to litości, gość wyznacza trend na podstawie zmian W JEDNYM miesiącu xD A wiesz że w październiku wzrosło? ;)

 

Ale wniosek co do trendu masz dobry, mimo że wyciągnięty z dupy. Mamy dane za listopad więc praktycznie za cały rok trend sprzedaży masz widoczny jak na dłoni - stagnacja, marazm, brak perspektyw, idzie kryzys. Minimalne wzrosty za cały rok o ile się utrzymają wynikają z dużych wzrostów na początku roku. Dla elektryków spadek jest najbardziej wyraźny, bo jakoś spalinowki ubrane w praktycznie obowiązkowe miękkie hybrydy jakoś ludzie chcą kupować, więc pewnie zaraz się ich przymusi do obrania właściwego kierunku. Dobrze nie jest.

 

Edytowane przez gtfan
Opublikowano
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, Shago napisał(a):

Październik 2024, spadek względem poprzedniego roku.

 

https://www.google.pl/amp/s/autokatalog.pl/amp/blog/2024/najpopularniejsze-samochody-europa-ranking-pazdziernik-2024

 

Zatem masz 2 miesiące z rzędu. Ale spoko, pewnie to dalej nie trend.

Taki mały pro tip - jak już wyznaczasz sobie trend to chociaż przyjmij do porównania to samo źródło danych a nie takie jaki ci bardziej odpowiada do narracji, bo raz bierzesz dane z 30 badanych krajów, a raz 28 :) w przypadku jak mówimy o zmianie 0.1% i raz pomijamy a raz nie chociażby taki duży rynek jak UK to wynik nam wyjdzie taki niezbyt precyzyjny ;)

 

Żebyś nie musiał długo szukać to proszę, tu masz ładnie i spójnie a nie co miesiąc inne źródło danych. https://www.pzpm.org.pl/pl/Europa/EUROPA-REJESTRACJE-POJAZDOW/SAMOCHODY-OSOBOWE/Rok-2024/Listopad-2024

 

Edytowane przez gtfan
Opublikowano

No z pewnością te 2 kraje sprawią, że nagle się zrobi +50% względem poprzedniego roku, masz rację. Szczególnie, że wszystkie te zestawienia uwzględniają największe rynki.

Opublikowano
3 minuty temu, Shago napisał(a):

No z pewnością te 2 kraje sprawią, że nagle się zrobi +50% względem poprzedniego roku, masz rację. Szczególnie, że wszystkie te zestawienia uwzględniają największe rynki.

:beka:

Ale jak -0.1% zrobi się +1.1% to rozumiem nie ma różnicy? :)

 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, gtfan napisał(a):

No nic, wejdę na twój poziom.

 

Przeczytałem to co napisałeś, poziom argumentów jest tak żałosny że serio dawno nie miałem styczność z takim nagromadzeniem idiotyzmów. Szczególnie ten że ja mam udowadniać jaka była skala nadużyć. No kurwa nie :) Właśnie to zrzuciłem że artykuł tego nie robi a powinien, nie ja jestem redaktorem piszącym za pieniądze niby rzetelne artykuły. A mimo to robisz z tego argument że były dopłaty do diesla bo rolnicy mieli dopłaty i wiecie, hehe, tak sobie podkradali paliwo. Pan redaktor miszcz, wyciągnął z dupy jakiś fakt o dopłatach do diesla dla rolników dotyczący małego odsetka społeczeństwa, i na podstawie argumentu że na pewno robili przekręty na paliwie robi z tego argument równoważący bezpośrednie i masowe dopłaty do elektryków. I ty jeszcze tego bronisz, nie wiem czy z głupoty czy z przerośniętego ego że ktoś śmie wytknąć kompletny absurd tego porównania. Bronisz bzdurnego artykułu napisanego tylko dla klików i żeby bańka elektroholików miała połechtane poczucie wartości jakbym ci matkę obrażał. Śmieszne to lekko.

 

 

 

Świadomie to pominąłem, szkoda mi było ciebie mocniej pogrążać. Dopłaty były, do sprzedaży nowych aut każdego rodzaju, i chyba pod warunkiem złomowania starego auta, nie pamiętam dokładnie. Miało to rozkręcić sprzedaż nowych aut która w kryzysie siadła. Podkreślam - nowych aut, a nie nowych diesli. Benzyniaki też brały dofinansowanie. Elektryki też, jeśli jakieś były.

 

Wrzucenie tego mimochodem bez żadnej wzmianki o szczegółach w jednym paragrafie z wymyślonymi dopłatami do diesli ma tylko jedno zadania - stworzenie wrażenia że diesle miały swoje dopłaty podobnie jak elektryki. No nie miały. Czysta manipulacja piórem.

 

Diesle miły za to niższe akcyzy i podatki. No shit Sherlock. Czy ktoś to neguje? Nie. Skąd więc zarzut że to pomijam? Mam wymieniać każdy fragment tekstu w którym akurat nie ma przekłamania?

 

Czemu diesel był tani? Bo transport, bo diesel to generalnie tańsze paliwo. Jak turbo sprawiło że diesle zaczęły mieć osiągi lepsze niż benzyniaki (szczególnie że wtedy jeszcze większość benzyn jeździła bez turbo), jak common rail sprawił że kultura pracy tych aut nie przypominała już traktora ale często przeżywała porównywalne benzyniaki, jak trwałość diesli z tamtego okresu była wręcz legendarna, do tego spalały mniej tańszego paliwa - jak to wszystko się połączyło w całość to kogoś dziwi że diesle zdobyły w pewnym momencie ponad 50% rynku? Nieee, to na pewno zasługa kradzieży ropy bez rolników.

 

 

Od początku skupiałem się na artykule, odnosiłem się do niego, do ciebie tylko miałem zdziwienie że wrzuciłeś go na serio. Tymczasem jak tylko nie spodobała ci się moja argumentacja to zaczynasz rzucać hasłami typu że zostałem złapany że kręcę, jakbyś kurwa jakąś zasadzkę na mnie zakładał, że manipuluje bo nie komentuje akurat prawdziwego zdania z którym się zgadzam, że robię cherry picking bo kurwa dyskusje z konkretnymi zdaniami z artykułu a nie akurat tymi z którymi ty byś chciał żebym dyskutował. Walisz inwektywami po prostu bo nie umiesz dyskutować bez nich, nawet @Rtooj ma więcej szacunku w dyskusji mimo że rozmowa z nim najczęściej dotyczy dużo bardziej drażliwych i różnicach nas tematów. Także sorry, to co przedstawisz to dla mnie osobiste podjazdy, to że nie obrażasz mnie wprost może dla ciebie jest szczytem dyskusji ale dla mnie nie ma znaczenia, wchodzisz w dyskusję z osobistymi wyrzutkami a nie rozmawiasz o artykule.

 

Co za rozczarowanie. No trudno, nie pierwsze i nie ostatnie. Wesołych świąt.

 

Wzywasz mnie, wskaż proszę w skrócie o co uskarżają Tuska i zacznę działać.

Edytowane przez Rtooj
  • Haha 1
Opublikowano
1 minutę temu, Rtooj napisał(a):

 

Wzywasz mnie, wskaż proszę w skrócie o co uskarżają Tuska i zacznę działać.

Akurat w tym temacie to Tusk przyjął postawę Nawrockiego - "nie mam zdania", także chyba nie masz o co walczyć ;)

 

 

  • Plusik 1
Opublikowano

Pogodzę was może - wszelkie dopłaty są co do zasady złe. A dopłaty do elektryków szczególnie, bo całe społeczeństwo składa się na dopłatę dla garstki zamożnych ludzi, których na takie auto w ogóle stać. A sam wykres gdzie widać duży drop sprzedaży w tym roku w porównaniu do 2023, w kontekście chociażby newsa o zamknięciu fabryki elektrycznych Audi w Belgii https://www.otomoto.pl/news/fabryka-audi-w-brukseli-to-juz-koniec to nie wiem jak miał poprzeć postawioną w tekście tezę.

  • Plusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...