Skocz do zawartości

Pieprzenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
55 minut temu, AdiCarrion napisał(a):

Kiedy była w salonach brakowało chętnych, mimo jednych z największych rabatów jakie można było ugrać. Kiedy znika z rynku z powodów małej sprzedaży to nagle wszystkim szkoda.

Z drugiej strony to Giulia już 8 lat na rynku, więc decyzja o zakończeniu produkcji jest naturalna.

Tylko mała sprzedaż ma swoją przyczynę - chciwość. Auto przed covidem konkurowało ceną z passatem i wtedy sprzedawało się naprawdę dobrze, jak zaczęły się zawirowania i producentom odwaliło to Alfa wycofała przystępne cenowo wersje i słabszy silnik z napędem na tył, co wraz ze wzrostem cen wszystkiego spowodowało że cena podstawowego modelu wzrosła o jakieś 80%. No i był tylko sedan, a przykład passata który został tylko z wersją kombi pokazuje że z samym sedanem to za wiele ugrać się nie da. Także nie ma co obwiniać klientów za słaba sprzedaż.

  • This 1
Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, Mustang napisał(a):

Dokładnie, auto kompletnie wypadło z mojego budżetu, gdyby istniała jakaś rozsądnie wyceniona wersja z 1.5 znanym z Tonale i konkurująca z BMW 318 czy Superbem 1.5, to bym mocno rozważał. 

 

aż dziwne że Stellantis nie wpakował tam legendarnego 1.2 Puretech 130KM :Coolface: 

 

ale serio, jakby zostawili 2.0 200KM RWD AT8 to automatycznie by zeszli 20k niżej, do tego ta wersja pod floty co była długo dostępna z takim już wystarczającym wyposażeniem - kolejne 20k. I nagle auto pojawia się w cenie 160-170k (przed pandemią było chyba po ok 130k) i może dalej konkurować z innymi.

 

dla przypomnienia, cennik z 2019r (daję w spoiler bo duże screeny)

Spoiler

Zrzutekranu2025-03-14o12_06_46.thumb.png.2fa03de6c5f25ea4bc38b5e9854ef00f.png

 

i wyposażenie tej podstawowej wersji. z jakimiś pakietami dodającymi +10k co pewnie wszyscy zamawiali mi by starczyło.

Zrzutekranu2025-03-14o12_08_48.thumb.png.639e45d698bb623008f933357d65f189.png

cena od 130k :( 

 

a dzisiaj? ceny startują od ok 230k :/ wiadomo że mocniejsze silniki i lepsze wyposażenie, ale kurde komu to przeszkadzało że ktoś mógł kupić Giulię w cenie Passata? :/ 

Edytowane przez gtfan
Opublikowano

Mnie się z zewnątrz niezbyt podoba, liczba gwiazdek jest karykaturalna i ta listwa z przodu wygląda dziwnie.
image.jpeg.97f973d8ad1d654d78ae82e5b956f5fa.jpeg

W środku - na zdjęciach meh, ale nie jestem na nie.
W sensie po pierwsze wirtualne zegary są w aucie nie na tor i nie do zabawy/kolekcji bardziej praktyczne niż analogowe.
Po drugie duży ekran na środku przydaje się do wyświetlania mapy, nie wyobrażam sobie jazdy bez asysty Waze.
Czyli z głowy mamy dwa ekrany, typowe już w większości aut, teraz ten trzeci: jak najbardziej ma dla mnie sens, że pasażer zamiast przez 12 godzin kontemplować przeszycia i naturalne drewno, może mieć przed sobą pełen contentu ekran jak w samolocie.

Btw tutaj wersja bez ekranu po prawej, podoba mi się kolorystyka:

image.jpeg.bc8ed55ec1472a4d1c4ce56cbafe61f4.jpeg

Opublikowano
22 godziny temu, gtfan napisał(a):

Tylko mała sprzedaż ma swoją przyczynę - chciwość. Auto przed covidem konkurowało ceną z passatem i wtedy sprzedawało się naprawdę dobrze, jak zaczęły się zawirowania i producentom odwaliło to Alfa wycofała przystępne cenowo wersje i słabszy silnik z napędem na tył, co wraz ze wzrostem cen wszystkiego spowodowało że cena podstawowego modelu wzrosła o jakieś 80%. No i był tylko sedan, a przykład passata który został tylko z wersją kombi pokazuje że z samym sedanem to za wiele ugrać się nie da. Także nie ma co obwiniać klientów za słaba sprzedaż.

Ale dlaczego to auto miało pozostać w cenie Passata?Przecież nawet po podwyżce było tańsze od analogicznie wyposażonej BMW 3. Napęd na 4 koła, karbonowy wał napędowy, aluminiowe  zawieszenie typowe dla aut sportowych, materiały nie ustępujące niemieckiej trójce z tego segmentu, płyta podłogowa nowej generacji itd. Zupełnie inny indeks awaryjności zrywający z alfami 156 czy 147

Opublikowano
1 minutę temu, AdiCarrion napisał(a):

Ale dlaczego to auto miało pozostać w cenie Passata?Przecież nawet po podwyżce było tańsze od analogicznie wyposażonej BMW 3. Napęd na 4 koła, karbonowy wał napędowy, aluminiowe  zawieszenie typowe dla aut sportowych, materiały nie ustępujące niemieckiej trójce z tego segmentu, płyta podłogowa nowej generacji itd. Zupełnie inny indeks awaryjności zrywający z alfami 156 czy 147

przecież auto nigdy nie było w cenie passata, ale było na tyle konkurencyjnie wycenione że można było je rozważać jako alternatywa.

i żeby nie było - auto tak jak teraz stoi w cenniku też jest konkurencyjne cenowo względem porównywalnego passata, ale próg wejścia w Giulię po wycofaniu słabszych i prostszych wersji zrobił się po prostu nie do przeskoczenia dla wielu osób. 

Opublikowano
44 minuty temu, gtfan napisał(a):

przecież auto nigdy nie było w cenie passata, ale było na tyle konkurencyjnie wycenione że można było je rozważać jako alternatywa.

i żeby nie było - auto tak jak teraz stoi w cenniku też jest konkurencyjne cenowo względem porównywalnego passata, ale próg wejścia w Giulię po wycofaniu słabszych i prostszych wersji zrobił się po prostu nie do przeskoczenia dla wielu osób. 

Passat 1.5 w benzynie z miękką hybrydą to 180 tys już po rabacie. Przednionapędowe trzycyindrowe auto o mocy 150 km. Alfa Veloce masz już od 200 tys, Tributo Italiano to 230-240 tys do negocjacji.

Ile w takim razie musiała by kosztować Giulia,żeby cena była zachęcająca? Przecież Superb w przyzwoitej wersji to jest 200 tys

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, AdiCarrion napisał(a):

Passat 1.5 w benzynie z miękką hybrydą to 180 tys już po rabacie. Przednionapędowe trzycyindrowe auto o mocy 150 km. Alfa Veloce masz już od 200 tys, Tributo Italiano to 230-240 tys do negocjacji.

Ile w takim razie musiała by kosztować Giulia,żeby cena była zachęcająca? Przecież Superb w przyzwoitej wersji to jest 200 tys

1. jezuśku kochany, silnik 1.5 eTSI ma 4 cylindry :facepalm:

2. passat z tym silnikiem w podstawowym wyposażeniu chodził jeszcze niedawno od ok 140-150k a nie 180k, i jeszcze takie oferty widać na otomoto. suberb podobnie. mowa oczywiście o podstawowym wyposażeniu (znośnym jak ktoś nie ma wielkich wymagań), podstawowym silnikiem i automatem. a parę miesięcy temu pokazywałem konkretną ofertę na passata 1.5 na środkową wersję wyposażenia z dodatkowym wyposażeniem na paręnaście tysi za 165k brutto.  

teraz widzę że katalogowa cena passata urosła do 170k i pewnie ofert po rabatach za 140k nie będzie, pewnie cena będzie zaczynać się od 150k. a to ciągle fajna cena. oczywiście wszystko pod warunkiem wzięcia konkretnego (bardzo atrakcyjnego w przeciwieństwie do tego co proponuje stellantis) finansowania, ale to samo jest w Alfie.

3. najtańsza nowa Giulia jaką znalazłem to 200k i jest to auto zarejestrowane na dealera, większość faktycznie nowych chodzi drożej. a benzyny zostało parę sztuk i już więcej jej nie zamówisz bo w cenniku został tylko diesel, a ten wg cennika kosztuje od 240k (pewnie będą spore rabaty jak to u Alfy). no jest drogo.

4. a ile powinna kosztować Giulia? po rabatach moim zdaniem kosztuje bardzo adekwatnie do ceny i wyposażenia, nawet więcej - to mega dobra oferta która zamiata konkurencję. jakbym tylko szukał takiego auta to bym był wniebowzięty (niestety sedana nigdy nie kupię :( ).

 

tylko że ja kompletnie nie o tym piszę! jeszcze raz - to co sprzedają jest wycenione ok, ale próg wejścia jest po prostu za duży. jakby cennik passata zaczynał się od wersji 2.0 265KM R-Line za 260k to przecież sprzedawaliby go w śladowych ilościach, a tak dzięki temu że jest 1.5 eTSI, jest 2.0 TDI 122KM i 150KM, są proste wersje wyposażenia, to masz tego auta pełno na ulicach. i tego moim zdaniem zabrakło w Giulii w ostatnich latach - prostsza wersja wyposażenia, słabszy silnik (nawet ten 2.0 200KM) z napędem na jedną oś. coś co by otwierało cennik przynajmniej 40k mniej niż to co było. nie każdy potrzebuje i chce 280KM, 4x4 i wyposażenia z którego nie skorzysta. nawet Audi to rozumie i sprzedaje A5 w wersjach dużo poniżej 200k (chociaż wiadomo że jak ktoś już konfiguruje to kupi drożej, ale fakt że da się kupić prostą wersję w pieniądzach Golfa nie tylko przyciąga klientów zachęconych niską ceną którzy inaczej by w stronę Audi nie spoglądali, a dwa to sporo tego biorą floty). no i fakt że zrobili tylko niepraktycznego sedana w segmencie zdominowanym przez kombi to też lekkie niedopatrzenie.

Edytowane przez gtfan

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...