gtfan 3 450 Opublikowano czwartek o 20:00 Opublikowano czwartek o 20:00 55 minut temu, AdiCarrion napisał(a): Kiedy była w salonach brakowało chętnych, mimo jednych z największych rabatów jakie można było ugrać. Kiedy znika z rynku z powodów małej sprzedaży to nagle wszystkim szkoda. Z drugiej strony to Giulia już 8 lat na rynku, więc decyzja o zakończeniu produkcji jest naturalna. Tylko mała sprzedaż ma swoją przyczynę - chciwość. Auto przed covidem konkurowało ceną z passatem i wtedy sprzedawało się naprawdę dobrze, jak zaczęły się zawirowania i producentom odwaliło to Alfa wycofała przystępne cenowo wersje i słabszy silnik z napędem na tył, co wraz ze wzrostem cen wszystkiego spowodowało że cena podstawowego modelu wzrosła o jakieś 80%. No i był tylko sedan, a przykład passata który został tylko z wersją kombi pokazuje że z samym sedanem to za wiele ugrać się nie da. Także nie ma co obwiniać klientów za słaba sprzedaż. 1 Cytuj
[InSaNe] 2 560 Opublikowano czwartek o 21:03 Opublikowano czwartek o 21:03 Nic dodać, nic ująć. Cytuj
Mustang 1 803 Opublikowano czwartek o 21:09 Autor Opublikowano czwartek o 21:09 Dokładnie, auto kompletnie wypadło z mojego budżetu, gdyby istniała jakaś rozsądnie wyceniona wersja z 1.5 znanym z Tonale i konkurująca z BMW 318 czy Superbem 1.5, to bym mocno rozważał. Cytuj
gtfan 3 450 Opublikowano wczoraj o 11:03 Opublikowano wczoraj o 11:03 (edytowane) 14 godzin temu, Mustang napisał(a): Dokładnie, auto kompletnie wypadło z mojego budżetu, gdyby istniała jakaś rozsądnie wyceniona wersja z 1.5 znanym z Tonale i konkurująca z BMW 318 czy Superbem 1.5, to bym mocno rozważał. aż dziwne że Stellantis nie wpakował tam legendarnego 1.2 Puretech 130KM ale serio, jakby zostawili 2.0 200KM RWD AT8 to automatycznie by zeszli 20k niżej, do tego ta wersja pod floty co była długo dostępna z takim już wystarczającym wyposażeniem - kolejne 20k. I nagle auto pojawia się w cenie 160-170k (przed pandemią było chyba po ok 130k) i może dalej konkurować z innymi. dla przypomnienia, cennik z 2019r (daję w spoiler bo duże screeny) Spoiler i wyposażenie tej podstawowej wersji. z jakimiś pakietami dodającymi +10k co pewnie wszyscy zamawiali mi by starczyło. cena od 130k a dzisiaj? ceny startują od ok 230k wiadomo że mocniejsze silniki i lepsze wyposażenie, ale kurde komu to przeszkadzało że ktoś mógł kupić Giulię w cenie Passata? Edytowane 23 godziny temu przez gtfan Cytuj
Shago 3 775 Opublikowano 23 godziny temu Opublikowano 23 godziny temu Nowy Mercedes CLA: Oto nowy Mercedes CLA. Tak dobrze nie wyglądał jeszcze nigdy Mega mi się podoba z zewnątrz, ale ten środek... Serio komuś się podoba ta tabletoza? Cytuj
Mustang 1 803 Opublikowano 22 godziny temu Autor Opublikowano 22 godziny temu Mnie się z zewnątrz niezbyt podoba, liczba gwiazdek jest karykaturalna i ta listwa z przodu wygląda dziwnie. W środku - na zdjęciach meh, ale nie jestem na nie. W sensie po pierwsze wirtualne zegary są w aucie nie na tor i nie do zabawy/kolekcji bardziej praktyczne niż analogowe. Po drugie duży ekran na środku przydaje się do wyświetlania mapy, nie wyobrażam sobie jazdy bez asysty Waze. Czyli z głowy mamy dwa ekrany, typowe już w większości aut, teraz ten trzeci: jak najbardziej ma dla mnie sens, że pasażer zamiast przez 12 godzin kontemplować przeszycia i naturalne drewno, może mieć przed sobą pełen contentu ekran jak w samolocie. Btw tutaj wersja bez ekranu po prawej, podoba mi się kolorystyka: Cytuj
Fanek 675 Opublikowano 17 godzin temu Opublikowano 17 godzin temu Z zewnątrz auto, w środku android Cytuj
AdiCarrion 131 Opublikowano 16 godzin temu Opublikowano 16 godzin temu 22 godziny temu, gtfan napisał(a): Tylko mała sprzedaż ma swoją przyczynę - chciwość. Auto przed covidem konkurowało ceną z passatem i wtedy sprzedawało się naprawdę dobrze, jak zaczęły się zawirowania i producentom odwaliło to Alfa wycofała przystępne cenowo wersje i słabszy silnik z napędem na tył, co wraz ze wzrostem cen wszystkiego spowodowało że cena podstawowego modelu wzrosła o jakieś 80%. No i był tylko sedan, a przykład passata który został tylko z wersją kombi pokazuje że z samym sedanem to za wiele ugrać się nie da. Także nie ma co obwiniać klientów za słaba sprzedaż. Ale dlaczego to auto miało pozostać w cenie Passata?Przecież nawet po podwyżce było tańsze od analogicznie wyposażonej BMW 3. Napęd na 4 koła, karbonowy wał napędowy, aluminiowe zawieszenie typowe dla aut sportowych, materiały nie ustępujące niemieckiej trójce z tego segmentu, płyta podłogowa nowej generacji itd. Zupełnie inny indeks awaryjności zrywający z alfami 156 czy 147 Cytuj
gtfan 3 450 Opublikowano 16 godzin temu Opublikowano 16 godzin temu 1 minutę temu, AdiCarrion napisał(a): Ale dlaczego to auto miało pozostać w cenie Passata?Przecież nawet po podwyżce było tańsze od analogicznie wyposażonej BMW 3. Napęd na 4 koła, karbonowy wał napędowy, aluminiowe zawieszenie typowe dla aut sportowych, materiały nie ustępujące niemieckiej trójce z tego segmentu, płyta podłogowa nowej generacji itd. Zupełnie inny indeks awaryjności zrywający z alfami 156 czy 147 przecież auto nigdy nie było w cenie passata, ale było na tyle konkurencyjnie wycenione że można było je rozważać jako alternatywa. i żeby nie było - auto tak jak teraz stoi w cenniku też jest konkurencyjne cenowo względem porównywalnego passata, ale próg wejścia w Giulię po wycofaniu słabszych i prostszych wersji zrobił się po prostu nie do przeskoczenia dla wielu osób. Cytuj
AdiCarrion 131 Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu 44 minuty temu, gtfan napisał(a): przecież auto nigdy nie było w cenie passata, ale było na tyle konkurencyjnie wycenione że można było je rozważać jako alternatywa. i żeby nie było - auto tak jak teraz stoi w cenniku też jest konkurencyjne cenowo względem porównywalnego passata, ale próg wejścia w Giulię po wycofaniu słabszych i prostszych wersji zrobił się po prostu nie do przeskoczenia dla wielu osób. Passat 1.5 w benzynie z miękką hybrydą to 180 tys już po rabacie. Przednionapędowe trzycyindrowe auto o mocy 150 km. Alfa Veloce masz już od 200 tys, Tributo Italiano to 230-240 tys do negocjacji. Ile w takim razie musiała by kosztować Giulia,żeby cena była zachęcająca? Przecież Superb w przyzwoitej wersji to jest 200 tys Cytuj
gtfan 3 450 Opublikowano 13 godzin temu Opublikowano 13 godzin temu (edytowane) 3 godziny temu, AdiCarrion napisał(a): Passat 1.5 w benzynie z miękką hybrydą to 180 tys już po rabacie. Przednionapędowe trzycyindrowe auto o mocy 150 km. Alfa Veloce masz już od 200 tys, Tributo Italiano to 230-240 tys do negocjacji. Ile w takim razie musiała by kosztować Giulia,żeby cena była zachęcająca? Przecież Superb w przyzwoitej wersji to jest 200 tys 1. jezuśku kochany, silnik 1.5 eTSI ma 4 cylindry 2. passat z tym silnikiem w podstawowym wyposażeniu chodził jeszcze niedawno od ok 140-150k a nie 180k, i jeszcze takie oferty widać na otomoto. suberb podobnie. mowa oczywiście o podstawowym wyposażeniu (znośnym jak ktoś nie ma wielkich wymagań), podstawowym silnikiem i automatem. a parę miesięcy temu pokazywałem konkretną ofertę na passata 1.5 na środkową wersję wyposażenia z dodatkowym wyposażeniem na paręnaście tysi za 165k brutto. teraz widzę że katalogowa cena passata urosła do 170k i pewnie ofert po rabatach za 140k nie będzie, pewnie cena będzie zaczynać się od 150k. a to ciągle fajna cena. oczywiście wszystko pod warunkiem wzięcia konkretnego (bardzo atrakcyjnego w przeciwieństwie do tego co proponuje stellantis) finansowania, ale to samo jest w Alfie. 3. najtańsza nowa Giulia jaką znalazłem to 200k i jest to auto zarejestrowane na dealera, większość faktycznie nowych chodzi drożej. a benzyny zostało parę sztuk i już więcej jej nie zamówisz bo w cenniku został tylko diesel, a ten wg cennika kosztuje od 240k (pewnie będą spore rabaty jak to u Alfy). no jest drogo. 4. a ile powinna kosztować Giulia? po rabatach moim zdaniem kosztuje bardzo adekwatnie do ceny i wyposażenia, nawet więcej - to mega dobra oferta która zamiata konkurencję. jakbym tylko szukał takiego auta to bym był wniebowzięty (niestety sedana nigdy nie kupię ). tylko że ja kompletnie nie o tym piszę! jeszcze raz - to co sprzedają jest wycenione ok, ale próg wejścia jest po prostu za duży. jakby cennik passata zaczynał się od wersji 2.0 265KM R-Line za 260k to przecież sprzedawaliby go w śladowych ilościach, a tak dzięki temu że jest 1.5 eTSI, jest 2.0 TDI 122KM i 150KM, są proste wersje wyposażenia, to masz tego auta pełno na ulicach. i tego moim zdaniem zabrakło w Giulii w ostatnich latach - prostsza wersja wyposażenia, słabszy silnik (nawet ten 2.0 200KM) z napędem na jedną oś. coś co by otwierało cennik przynajmniej 40k mniej niż to co było. nie każdy potrzebuje i chce 280KM, 4x4 i wyposażenia z którego nie skorzysta. nawet Audi to rozumie i sprzedaje A5 w wersjach dużo poniżej 200k (chociaż wiadomo że jak ktoś już konfiguruje to kupi drożej, ale fakt że da się kupić prostą wersję w pieniądzach Golfa nie tylko przyciąga klientów zachęconych niską ceną którzy inaczej by w stronę Audi nie spoglądali, a dwa to sporo tego biorą floty). no i fakt że zrobili tylko niepraktycznego sedana w segmencie zdominowanym przez kombi to też lekkie niedopatrzenie. Edytowane 12 godzin temu przez gtfan Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.