CoATI 1 051 Opublikowano 12 lipca 2010 Opublikowano 12 lipca 2010 ogolnie jakis poradnik by sie przydal :> opisy przedmiotow itp Cytuj
sakiu 83 Opublikowano 12 lipca 2010 Opublikowano 12 lipca 2010 Your order has been updated to the following status. New status: Shipped YEEEESSSS!!! xDDD Cytuj
Suavek 4 719 Opublikowano 12 lipca 2010 Opublikowano 12 lipca 2010 To teraz poczekasz miesiąc zanim dotrze ;p Co do poradników, sugeruję zapamiętać serwis - http://www.gamefaqs.com/psp/971508-shin-megami-tensei-persona-3-portable Można też ponoć używać tych od FES, gdyż sporo rzeczy jest takich samych. Cytuj
CoATI 1 051 Opublikowano 12 lipca 2010 Opublikowano 12 lipca 2010 serwis znany... tylko troche toporny w użytkowaniu [poradniki txt nie sa zbyt wygodne...] Cytuj
Sogi 2 Opublikowano 13 lipca 2010 Autor Opublikowano 13 lipca 2010 IGN ma interesujące poradniki, tyle że nie do wszystkich gier. Ale jak są,to już są genialne. Zdjęcia, tabelki ... wszystko ;] Albo szukać na takich stornach jak np: http://guide4gamers.com/hexyz-force-psp-guide http://www.atlus.com/forum/index.php <<<Z pewnością tobie się przyda, specjalne forum o P3P Cytuj
raven_raven 12 013 Opublikowano 13 lipca 2010 Opublikowano 13 lipca 2010 Dawno już nie grałem w dobrego jRPG. Chciałem to co prawda zmienić za sprawą kupionego niedawno FFX, ale z racji ociągającej się wysyłki spróbuję sobie Persony 3 Portable. Kiedyś jarałem się tą grą (strasznie ją wychwalano w PE pamiętam) no i nadarzyła się dobra okazja. Mam nadzieję nie będę się nudził podczas czekających mnie podróży w te wakacje . Cytuj
Suavek 4 719 Opublikowano 14 lipca 2010 Opublikowano 14 lipca 2010 Równy tydzień szła przesyłka z US Znikam dla tego świata ;>. Cytuj
sakiu 83 Opublikowano 14 lipca 2010 Opublikowano 14 lipca 2010 gratz! ja czekam ciągle ;p 3 dzień leci, ale po doświadczeniach z VG pewnie w piątek będę się cieszyć grą Cytuj
Sogi 2 Opublikowano 14 lipca 2010 Autor Opublikowano 14 lipca 2010 P3P I Harvest Moon... Takie COMBO, daje mi do myślenia że długo nie usłyszmy Suavek'a ;-) ja sobie odpuściłem Persona 3 Portable po ok 40H. Gra potrafi doprawić człowieka do szału na Maniac, kiedy się umiera po 40 minutach grania... Cytuj
Suavek 4 719 Opublikowano 15 lipca 2010 Opublikowano 15 lipca 2010 Bez przesady, PSP trzeba w końcu ładować . Gra genialna. Zmiany wzorem Persona 4 zdecydowanie na plus. Odnoszę jednak wrażenie, że gra stała się tym samym znacznie prostsza (gram na Normal na razie). Także szkoda, że miejscami zdarza się animacji mocno spowalniać podczas niektórych ataków. Granie z UMD nie ma sensu - Data Install (zaledwie niecałe 300MB - za mało) jest wręcz obowiązkowy, aczkolwiek i wtedy niektóre kwestie potrzebują czasu na wgranie. Wyszło na to, że zgrałem całość płyty na MS i dopiero teraz jest idealnie. Zmiana elementu sim na wzór visual novel wcale nie wypada tak źle. Owszem, brakuje wglądu na zachowanie postaci i ich reakcje, co trochę ujmuje klimatowi, ale ogólnie wszystko wypada tak jak na PS2. Dodano sporo opisów tego co się dzieje, więc nic znacząco na tym nie traci. Ba! Dodali niekiedy dużo nowych kwestii dialogowych, nieobecnych w oryginale. Jest to zarówno plus jak i minus, gdyż niestety lektorzy się nie popisali, przez co da się wyczuć różnicę w brzmieniu między starymi a nowymi nagraniami. Taka Yukari strasznie piskliwie np. przyzywa Persone. Ogólnie jednak ciężko się oderwać. Nowe social-linki zapowiadają się nieźle. Miło, że dodali związki z resztą drużyny dla żeńskiej bohaterki. Sterowanie kursorem także troszkę szkodzi klimatowi, ale dla mnie jest to rozwiązanie idealne, gdyż nie muszę tracić czasu na mozolne łażenie po mieście - szczególnie kiedy trzeba się wrócić parę razy w tę i z powrotem. Cud, miód i orzeszki. Gdyby nie framerate oraz oczywista zmiana na styl visual novel to byłbym skłonny powiedzieć, że w niczym nie ustępuje oryginałowi, a wręcz go przewyższa. 1 Cytuj
Kazuo 134 Opublikowano 15 lipca 2010 Opublikowano 15 lipca 2010 Gdyby nie framerate oraz oczywista zmiana na styl visual novel to byłbym skłonny powiedzieć, że w niczym nie ustępuje oryginałowi, a wręcz go przewyższa. Ale tak nie powiesz Trochę IMO skopali z tą możliwością kontroli pozostałych postaci, gra jest przez to wyraźnie łatwiejsza od oryginału. Dobrze chociaż, że dodali tryb maniac, jednak zastanawiam się czy to aby po prostu nie to samo co expert z P3:FES. Cytuj
Pan Pieczarka 167 Opublikowano 21 lipca 2010 Opublikowano 21 lipca 2010 Pytanie od świeżaka z serii - dużo stracę jak rozpocznę grę od tej części? Cytuj
sakiu 83 Opublikowano 23 lipca 2010 Opublikowano 23 lipca 2010 Hej, Suav dzięki, że wykrakałeś ;p dzisiaj jest 23.07 i ciągle nie mam gry! mam nadzieję, że konsola ci się zepsuje :EEE!!!!!! xD j/k Ale jestem zawiedziony masakrycznie....jak nie dojdzie w poniedziałek to składam reklamację >.> Cytuj
Trzcina 11 Opublikowano 27 lipca 2010 Opublikowano 27 lipca 2010 (edytowane) A ja wręcz przeciwnie, uważam ze wersja na PSP przewyższa oryginal w praktycznie każdym aspekcie. Po pierwsze koniec nudnego biegania ktore dawało (bardzo słabe) pozory eksploracji. Aktualne podejście jest nieporównywalnie wygodniejsze, a ze gra nigdy nie byla specjalnei epicka i w lokacjach wiało nudą to nic się nie traci. Brak możliwości kontrolowania pozostałych party membersów to był żart. Nie rozumiem dlaczego ktoś mógłby to preferować, ale nawet jeżeli to taka opcja dalej istnieje. Zmiany w mechanice żywcem wzięte z P4 również na plus. Brak negatywnych kart po walce na plus. Skill Cardy podczas levelowania person na plus. Praktyczny brak loadingów na plus, zdecydowanie mniej przeszkadzająca ścieżka dzwiękowa na plus, granie jako kobieta na plus, widoczna zmiana ekwipunku - wielku plus... Grafika jak na psp jest rewelacyjna (i jest tez dowodem na to że DS powinno odejść do lamusa ), w skrócie ta wersja persony podoba mi się najbardziej ze wszystkich które do tej pory widziałem. Fabuła trochę mniej wciąga niż to co było w P4, ale nie jest źle. Oczywiście nie zdążyłem się zagłębić za bardzo, ale co tam Edytowane 27 lipca 2010 przez Trzcina Cytuj
Suavek 4 719 Opublikowano 27 lipca 2010 Opublikowano 27 lipca 2010 W tym co mówisz jest sporo racji, ale jeśli wersja PS2 w czymś przewyższa PSP to jednak zdecydowanie będą to normalne przerywniki i cut-scenki w przeciwieństwie do statycznych portretów i dialogów na wzór visual-novel. Oczywiście to nie tak, że bez tego gry nie da się zrozumieć, ale zdecydowanie sporo traci jeśli chodzi o atmosferę. Grafika wcale nie jest rewelacyjna. Wręcz przeciwnie, im dłużej gram tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że szału nie ma, a niestabilny framerate tylko to potwierdza. W kwestii audio naprawdę coraz bardziej mnie drażnią nowe nagrania amerykańskich lektorów, które najbardziej drażnią uszy w przypadku takiej Aigis i niekiedy Yukari. Jak gdyby baby zupełnie zapomniały komu podkładają głos. Brak negatywnych kart po walce na plus.Say what? Praktyczny brak loadingów na plusWidać, że nie grasz z UMD. @sakiu, ale jaka w tym moja wina? ;p Na przyszłość zamawiaj z eStarland - na nich też można psioczyć często, ale ostatnie parę przesyłek dostałem od nich w tydzień. Cytuj
Trzcina 11 Opublikowano 27 lipca 2010 Opublikowano 27 lipca 2010 Mi akurat taka konwencja dialogów i scenek bardzo odpowiada, bo jest dużo szybsza (a po SO4 naprawdę tego potrzebowałem), pozwala na swobodne ogladanie/przewijanie. Ale to kwestia gustu. Spadków frame rate nie uświadczyłem w ogóle. Oczywiście że gram z karty i przyczyną nie jest tutaj piractwo. Nie da się grać na PSP z UMD, nie wspominając już o tym że grę trzeba sciągać zza granicy. Wobec czego gra leży u mnie na mem sticku, podczas gdy przesyłka z kurierem powoli do mnie leci. Graficznie uważam że jest po Crisis Core najładniejszą grą z tego gatunku na PSP (well, KH jest ładniejsze, ale nie da się w to w żaden sposób pograć póki co). Nie widzę innej możliwości grania na PSP Tak jak za dawnych czasów PSX i PS2 wymagało przeróbki żeby móc pograć w gry z USA, tak aktualnie PSP bez gier z mem sticka jest zupełnie niegrywalne. Jeżeli chodzi o brak negatywnych kart to być może potem się to zmienia. Aktualnie doszedłem do 24 piętra i takowej nie uświadczyłem :] Widziałem za to karty które daja itemy (1 i 2 lvl), zwiększaja expa, odnawiaja hp i karty puste... bardzo fajny pomysł. Cytuj
Suavek 4 719 Opublikowano 27 lipca 2010 Opublikowano 27 lipca 2010 Nie sugeruję piractwa, gdyż sam posiadając oryginał gram z karty, ale powinieneś zdawać sobie sprawę, że nie każdy posiada taki komfort. Właściwa gra na UMD nawet po instalacji danych ma dość długie loadingi, co szczególnie irytuje przy kwestiach mówionych, gdzie najpierw widzimy tekst a dopiero po chwili słyszymy głos. Widać daleko nie zaszedłeś. Spadki framerate'u doświadczysz potem przy czteroosobowej drużynie podczas all-out attack, a także przy użyciu czarów masowego rażenia (szczególnie jeśli trafi się w słabość). Nie twierdzę, że cały czas coś tnie, ani iż czyni to grę niegrywalną, ale jednak babol taki jest obecny i zauważalny. Z grafiką naprawdę przesadzasz. Ładna to gra by była gdyby wyglądała tak jak na PS2, co moim zdaniem jest jak najbardziej osiągalne na PSP. Już na PS2 gra wyglądała przeciętnie, a tutaj dostaliśmy jeszcze słabsze tekstury niż były. Nawet cienie usunęli i zastąpili czarną poświatą. Zagraj w MGS: Peace Walker a zobaczysz co to jest ładna i płynna grafika na PSP. Negatywne karty są obecne. Jednak w przeciwieństwie do wersji PS2 nie doświadczyłem na razie "one more" podczas losowania, co sugeruje, że ten element mógł zostać usunięty. Cytuj
Trzcina 11 Opublikowano 27 lipca 2010 Opublikowano 27 lipca 2010 No cóż, nie ulega wątpliwości że nie każdy jest w stanie pograć z mem sticka Niemniej jednak, w moim przypadku taka możliwość jest, nie widziałem gry w innych warunkach, wobec czego zadziałało to bardzo na plus. 4 osobę do party dopiero co dostałem, nie miałem zbytnio czasu na pogranie z nią a żadnych czarów obszarowych się nie dorobiłem (dwa razy zginałem na 20'stym piętrze po ładnym grindowaniu... na co straciłem w sumie 3 godziny gry ). Widziałem MGS i powiem tak. MGS jest nieprawdopodobnie zrealizowany. Dbałość o szczegóły jest niesamowita. Ale ta gra ma GORSZĄ prezentację niż P3. Ekranik PSP nie wystarcza do tego zeby to oddać, pojawiają się tragicznie wygladające przebarwienia na krawędziach szarych kolorów. Persona ma oczywiście gorszą grafikę, ale IMO zdecydowanie lepszą prezentację. To tak jak kiedyś dawno temu było z Kingdom Hearts na PS2. Graficznie oczywiście gra nie była rewelacją, ale prezentacja była znakomita. Wobec czego cofam swoją wypowiedź o grafice. Zmienię ja na 'odbiór'. Jest to bardziej subiektywne i pozwala (tak sądze ) na taką opinię z mojej strony. A naprawdę jestem bardzo krytyczny pod tym względem (o czym zresztą wiesz ). Cóż, trzeba będzie mocno uważać na negatywne karty... Ale jak do tej pory tylko raz nie wyciągnałem karty którą chciałem, wiec się zbytnio nie przemuje Btw, shuffle jest kompletnie randomowe, czy jest na to jakas zasada? Cytuj
sakiu 83 Opublikowano 27 lipca 2010 Opublikowano 27 lipca 2010 Wczoraj przyszła gra wygląda na to, że przetrzymali ją w Niemczech, bo jakieś stemple na kopercie były >.> No ale, na liczniku mam 8h i jest za(pipi)iście. Scenariusz dziewczyny jest na razie interesujący i niektóre smaczki bardzo fajne. Gram na hard, bo na maniaku nie odważyłem się rozpocząć, i może dobrze, bo np będąc na lvlu 12 wszystkimi postaciami zostałem kompletnie zniszczony przez 3 bossów z piętra 25 =x Cytuj
Trzcina 11 Opublikowano 27 lipca 2010 Opublikowano 27 lipca 2010 A właśnie, rzecz która bardzo, ale to bardzo mi sie spodobała to analiza przeciwników. Za pierwszym razem zajmuje to kilka tur, ale potem mamy do tego dostęp non stop. W KOŃCU nie musze siedzieć z kartką na której mam pozapisywane na co kto jest słaby... Wystarczy jeden przycisk Świetna rzecz. Sam zastanawiałem się nad hardem... ale po przypomnieniu sobie frustracji z poprzednich odsłon stwierdziłem że nie ma mowy. Być może dzieki temu uda mi się wytrwać (po raz pierwszy w przypadku gier od atlus ) do końca historii Cytuj
sakiu 83 Opublikowano 4 sierpnia 2010 Opublikowano 4 sierpnia 2010 Jest!!! Natural Dancer z piętra 110 na hardzie to jakiś maniak sexy tańców .... jego walka zabrała mi tylko 28 dis-charmów i dużo nerwów =x Mam za to inny problem, który mnie irytuje..... od 3h biegam po bloku 3 i szukam badziewnej katany do questa ;p zebrałem już chyba milion kasy i dziesiąt innych broni tylko nie tą jedną, którą potrzebuję =x Cytuj
Suavek 4 719 Opublikowano 4 sierpnia 2010 Opublikowano 4 sierpnia 2010 Mam to samo, ale z drugą kataną czwartego bloku. Przebiegłem całą sekcję chyba piętnaście razy i nawet jeśli trafia mi się złota skrzynka to dostaję jakieś Attack Mirror czy inne badziewia. Podobny problem miałem też z jakimś przeciwnikiem - bodajże 3 bloku, od którego musiałem zdobyć 5 przedmiotów, ale który w ogóle się nie pojawiał. Też dopiero za którymś podejściem ledwo udało mi się te przedmioty w końcu zebrać. Nie przypominam sobie takich problemów w wersji PS2 więc nie wiem czy takiego mam pecha czy coś jest nie tak. Niemniej jednak czytałem, że te rzadkie Katany można czasem zdobyć w Shuffle, aczkolwiek mnie się to na razie nie udało. Nawiązując do wcześniejszej krytyki animacji - zauważyłem, że gra miała zwyczaj się ciąć na 2 i 3 bloku. 1, 4 i 5 działa cały czas płynnie. Widocznie gra nie wyrabiała z polem walki z jakiegoś powodu. I taki minispoiler, dla osób grających kobietą przykuwających uwagę do S-Linków: Macie tylko miesiąc na wymaksowanie S-Linka Shinjiro. Nie można chyba sobie odpuścić nawet jednego dnia, więc gdy tylko będzie wisiał nad nim wykrzyknik to poświęćcie mu wieczór. I komentarz/mini-spoiler do S-Linka Shinjiro: Chyba jeden z lepszych w całej grze. Rzuca zupełnie odmienne spojrzenie na postać gościa. Może nie tyle odmienne, bo tyle już szło się domyślić w FES, ale przyznać muszę, że ciekawie go przedstawili. I już nieco większy spoiler: Istnieje możliwość "ocalenia" życia Shinjiro. Przed wymaksowaniem jego S-Linka należy iść na policję i zdobyć jego zegarek. Gdy mu go oddamy, Shinji nie zginie po postrzeleniu, lecz zapadnie w śpiączkę. Ogólnie efekt nie jest tak dramatyczny jak w oryginale, ale parę kwestii dialogowych się zmienia, więc warto rzucić okiem. Cytuj
Trzcina 11 Opublikowano 4 sierpnia 2010 Opublikowano 4 sierpnia 2010 (edytowane) Dobra, niech ktos mi powie jak zainicjowac S-Link z: Mitsuru... wymaksowalem juz academics na max, ale SL nie chce zadzialac. Mitsuru mowi ze jest zajeta z Social Group a gra podpowiada ze musze znalezc jakis sposob na to zeby ja lepiej poznac... z kolei na gamefaqs napisali ze ponoc wystarczy miec Academics na 6 lvl :SSS Edytowane 4 sierpnia 2010 przez Trzcina Cytuj
Suavek 4 719 Opublikowano 4 sierpnia 2010 Opublikowano 4 sierpnia 2010 Można go zainicjować dopiero w określonym momencie gry (dość późno). Będziesz pewnie wiedział kiedy. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.