Skocz do zawartości

Dragon Age II


MBeniek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dla zainteresowanych. Live chat na którym będzie można sobie poklikać z twórcami i dodatkowo ma być pokazywany nowy gameplay. Piątek, 20:00 naszego czasu.

 

Poza tym powrót Andersa :wub: :wub:

 

No i nowe gameplaye wypłynęły m.in.

. Edytowane przez estel
Opublikowano

25 minut nowego gameplayu i 25 minut odpowiadania na pytania społeczności przez lead designera.

 

A w gameplayu wreszcie żeńska odmiana Hawke, do tego pokazano Force Mage'a, trochę Kirkwall, jeden quest z rekrutacją Isabeli, trochę walki oraz potwierdzono, że DA2 weszło do fazy Gold na wszystkich platformach. Nie pozostaje nic innego jak czekać na demko, a w 11 marca pomaszerować do sklepu po swoją kopie pełnej wersji. Miód.

Opublikowano (edytowane)

Potwierdzeni kochankowie to:

 

 

Anders, Fenris, Merill i Isabela

 

 

a tutaj link wraz z krótkimi historyjkami przedstawiającymi wyżej wymienione postacie LINK.

 

Nikt się nie jara?

Z samą grą wiążę pewne nadzieje, gdyż podoba mi się kierunek w jakim zmierza DA2. Ale same romanse i inne "ekscesy" g...uzik mnie obchodzą - obok przeciętnej fabuły, był to jeden z najsłabszych elementów pierwszej części... :yucky:

Edytowane przez stoodio
Opublikowano
Nikt się nie jara?

Ja nie wiem czy się jarać bo nie bardzo wiem co dostanę. "Jedynka" bardzo mi się podobała i uważam, że to jedna z najfajniejszych gier ostatnich lat. W "Początku" jedyne co raziło po oczach to słabe tekstury (nie wszędzie ale jednak), mimo to historia i świat wykreowany przyćmiewały ten mankament.

Przy DA2 dostajemy ten sam mizerny ślinik graficzny, totalnie przebudowaną strukturę gry, właściwie z częścią pierwszą ta gra będzie miała wspólny jedynie tytuł i krainę w której się będzie działa cała akcja. Nie wiem co wyjdzie z tego Dragon Age'a i podchodzę do niego tak samo podejrzliwie jak do Orginsów (w które najpierw zagrałem na PC i tam mi się gra w ogóle nie podobała).

Czekam do dema, jak zmiany nie zniszczą gry to się będę jarał :)

Opublikowano

mogę się założyć że gra mniej więcej będzie wyglądać tak:

 

misje początkowe -> zbieranie zespołu -> misje wątku głównego -> misje poboczne / misje związane z członkami zespołu -> misje końcowe xD

Opublikowano

No jasne, że tak będzie. Napisałeś tak ogólnie, że nawet starego Tormenta można podpiąć pod ten schemat.

 

Myślę, że nie będziemy mieli doczynienia z Mass Effectem ze smokami. Wiadomo, że pewne zapożyczenia mechaniki się znajdą tj. kółko w dialogach, ale poza tym gra ma zachować swój unikalny charakter. Szczególnie, że wg. twórców w DA2 nie będzie jakiegoś ostatecznego zła do pokonania albo innego demona-niszczyciela-światów do zgładzenia. Cała gra ma się opierać na podejmowaniu decyzji jak do władzy/wpływów/mocy/pieniędzy itp. doszedł nasz główny bohater. No i narracja jest inaczej rozwiązana...

 

Myślę, że nie ma się co obawiać o zbytne podobieństwa między dwoma seriami.

Opublikowano (edytowane)

Właśnie pobieram demko, dużo złego o grze słyszałem - nie mogę się już doczekać aż osobiście zweryfikuje te poglądy... :rolleyes:

 

Edit:

 

Już po 8)

 

Paskudne ekrany loading'ów, kreska ze scenek lekka, niedbała - krok wstecz w stosunku do jedynki. Wybór bohatera (sam design) spoko - padło na kobitkę maga ofc. Pierwsza lokacja to totalne nieporozumienie, projektancka fuszerka (miejski etap również zawodzi - sterylna makieta). Wygląd pomiotu dziwny, nieco karykaturalny - poruszają się nienaturalnie szybko (komicznie to wygląda). Podobnie z naszą drużyną, przyspieszone ruchy nie zrobią z tej gry h&s - pierwsze DA, jeno fast forward. Graficzny średniak - efekt ognia mnie rozbawił. Podczas eksploracji, postacie poruszją się jak kołki, w jedynce było lepiej. Towarzysze broni znacznie odstają od istotnych postaci (protagonista, cycata Cyganka czy Flemeth - swoją drogą zayebisty design, kapitalne przemodelowanie bezpłciowej babki z jedynki), wyglądają jak manekiny (najgorsza była babka z nienaturalnie pomarańczowymi włosami, coś paskudnego...). Narracja mi się osobiście podoba - bohater mówi i dobrze. Nie wszystko jednak zagrało, bo podczas scenki z Templariuszem, nie czułem żadnych emocji, może lekką żenadę z uwagi na zastosowany chwyt. Ekran postaci dobrze przemodelowany, drzewko umiejętności prezentuje się nieźle, nie możność pobawienia się ekwipunkiem pozostawiam bez komentarza. W kwestii muzyki szału nie ma - denne brzdęki na modłę tych z pierwowzoru.

 

Podsumowanie (prognoza): druga cześć nieco inna - pewne aspekty lepsze inne gorsze, zapowiada, iż DA pozostanie przeciętnym RPG'iem - szkoda... :whistling:

Edytowane przez stoodio
Opublikowano

Ekrany loadingów mi się podobają. Inna sprawa, że na PS3 loadingi są dłuższe niż na Xie.

 

Pierwsza lokacja z designerskiego punktu widzenia nie wydaje mi się, żeby była jakąś wielką wtopą. Ot, skałki. Inna sprawa że trochę to dziwne, że rodzina Hawke'ów zdążyła uciec do Sauthron Hills czy nawet Hinterlands z Lothering, a mają kłopoty z kilkoma "orkami" ;]

 

Zmiana wyglądu pomiotu też mi się podoba. W końcu coś trochę bardziej charakterystycznego niż ork z LotRa.

 

Co do ruchów postaci to nie tylko są one szybsze, ale również płynniejsze. Mi się podoba. Szkoda tylko, że nie czuć wyważenia broni. Ciosy są za lekkie.

 

Efekt ognia moim zdaniem na plus, ale zgadzam się że graficznie nie powala.

 

Postacie poruszają się tak samo jak w każdej innej grze Bioware - sposób a'la zostałem wyciosany z drewna. Tak było w każdej ich grze od Jade Empire po Mass Effect 2.

 

Cycata cyganka (Isabela) to też towarzyszka broni ;] ale faktycznie niektórzy wykonani są lepiej (Isabela, Varric czy sam Hawke), a niektórzy gorzej, gdzie Aveline to porażka.

 

Podczas scenki z templariuszem nie miałeś czuć żadnych emocji, bo i z jakiego powodu? Przecież dopiero co poznałeś tę postać. Tu chodzi o przygotowanie gruntu pod rozwinięcie psychologiczne Aveline.

 

No i muzyka dalej "robi". Bardzo mi pasuje OST.

Opublikowano

Brat pograł trochę w demko, ja tylko popatrzyłem, ale ogólne wrażenie zbyt pozytywne nie jest. Graficznie padaczka (lekko przesadzam), żenujący design lokacji, beznadziejne animacje, o efektach podczas walk nawet nie chcę z grzeczności wspominać, muzycznie zdecydowanie bez rewelacji, same starcia z kolei jakieś takie bez wyrazu. Raczej nie jest to gra, którą kupiłbym przy premierze, jednak kiedy już stanieje do stówki, to chętnie chapnę. A tymczasem wracam do Mass Effecta ...

Opublikowano (edytowane)

przeszedlem demo i hmm mam mieszane uczucia, z jednej strony podoba mi sie mniej drętwa walka, ale z drugiej poprzez przyspieszenie stala sie jeszcze bardziej nieczytelna, i chaotyczne, gdy jest kilku wrogow i kilka postaci i wszyscy sie napieprzają to zostaje tylko walenie w guzik i z nadzieją że auto aim zadziała sensownie, bo jakas kontrola i wydawanie komend wydaje sie malo mozliwe , a szkoda, bo taki brak kontroli nad walką mnie osobiscie zniechęca, zwlaszcza przy 4 postaciach w druzynie gdy kazda robi co chce

 

za to patrząc na tą walke zaczalem sie napalac na TES sykrim, gdzie walka ma byc powolniejsza, cięższa, z lepsza kontrolą i mniejsza iloscią przeciwnikow na raz, to bardzo by mi sie podobalo po tym co zobaczylem tu

 

 

 

grafa miejscami ujdzie, ale miejscami beznadziejna, chociaz i tak lepsza troche niz w jedynce

dodam ze grafa wydaje mi sie słaba mimo ze ostatnie miesiace gralem tylko na psp w monster huntera, nawet na psp potrafia zrobic ładniejsze tereny i otoczenie, oczywiscie tekstury tam sa slabsze itp, ale sama stylistyka terenu ciekawsze itp, a tutaj jakies nędzne skałki i calkowicie nędzne tło (jakies rozmazane ledwo widoczne góry)

 

 

ogolnie nie napliłem sie po ograniu dema ale moze kupie kiedys jak stanieje , naprwnio nie na premiere bo wole kupic motorstorma ktory wychodzi kilka dni pozniej

Edytowane przez Yano
Opublikowano

Demo ogralem juz dwa razy. Jak dla mnie to jest to cos lepszego niz jedynka bo walka jest bardziej dynamiczna,moze troche chaotyczna ale moim zdaniem to kwestia przyzwyczajenia. W kwestii grafiki to nie widze jakiegos mega postepu, ale szczerze to malo kiedy grafika jest dla mnie wazna. System "rozbudowy" postaci na plus, jest przejrzysty, latwy do ogarniecia, co prawda w jedynce nie byl  jakis kosmiczny i trudny ale ten z 2 mi sie bardziej podoba.  Fajny motyw z prowadzeniem fabuly kiedy w polowie akcji scena jest przerywana i tekst  "CHYBA NIE MYSLISZ ZE CI UWIEZE?!". Generalnie gra podobna do jedynki tylko bardziej dynamiczna jak bedzie prezentowac sie calosc zobaczymy.

 

 

P.S Czepianie sie ze ekrany loadingow sa brzydkie to IMO czepianie sie na sile bo to akurat bedzie ostatnia rzecz ktora moze mi popsuc rozgrywke. Bo przeciez nie bedzie to wygladalo tak ze przechodze z jednej lokacji do drugiej ogladam ten ekran i nagle postanawiem wylaczyc gre i nie wiedziec co sie dalej stanie tylko dlatego ze mi sie jakis swiecacy znak nie spodobal.

 

 

Opublikowano

Demo przeszedlem kazda klasa i to na kilka sposobow ( lotrzyk, z dwoma ostrzami i jako lucznik ). Wrazenia za kazdym razem coraz lepsze. Modele postaci o wiele lepsze niz w czesci pierwszej, animacja rowniez mi odpowiada. System prowadzenia rozmow bardzo fajnie rozwiazany. Duzy plus za "glosnego" glownego bohatera. Co ciekawe, o ile za pierwszym razem walka wydala mi sie bardzo chaotyczna, tak pozniej robila sie coraz bardziej klarowna ( kwestia ustawien skryptow u postaci). Jest dynamiczna i to mi sie osobiscie bardzo podoba. Lokacje z dema nie powalaja na kolana swoim designem, ale ufam ze w pozniejszej fazie bedzie duzo lepiej.

Podsumowujac, juz kiedys pisalem ,ze RPG ewoluuja - kierunek h&s, z rozbudowa postaci absolutnie mi nie przeszkadza ( przypominam ze to konsola i taki system prowadzenia walki jak w wersji na PC, po prostu sie nie przyjmie). Chcecie bardziej taktycznych starc? zaopatrzcie sie w wersje na PC.

Kupuje w dniu premiery :thumbsup:

Opublikowano (edytowane)

Ograłem demo i... jaram się :D

Czepianie się ekranów loadingu jest IMO bezsensu bo to tylko nieznaczący przerywnik, lepiej by było jakby to były czarne ekrany z napisem "wczytywanie"? Chyba jednak fajniej popatrzyć na jakieś kolorowe, ruchome grafiki :)

Design lokacji może i nie powalił mnie jakoś na kolana ale jest na poziomie takim jak w "jedynce" wiec wszystko w porządku, chociaż nie obraziłbym się na zmniejszenie sterylności, może trochę więcej przedmiotów, jakiś gapiów by dodać? No ale pewnie się tego nie doczekamy. Jak dla mnie jest OK.

Pomioty w "Początku" były nie ciekawe dizajnersko (bardzo sztampowe ogro/orko podobne), tutaj jest ociupinkę lepiej, ciekawe jak reszta Hordy będzie wyglądać (może będzie trochę większe zróżnicowanie w wyglądzie jednostek). Natomiast postaci są bardzo dobrze zaprojektowane, to właśnie w tym aspekcie widać największy progres w grafice, twarze (mimo że praktycznie bez mimiki)robią pozytywne wrażenie. W sumie tylko włosy powinni poprawić bo w większości przypadków wyglądają paskudnie - tak jak w "jedynce". Mam nadzieje, że do wydania pełnej wersji jakieś szlify graficzne jeszcze nastąpią i wszystkie (przynajmniej główne/fabularne) postaci będą podobne jakościowo do Hawke. Aha, jeszcze wypada pochwalić zmianę wyglądu Flemeth, teraz jest zajbiście w porównaniu do poprzedniej części.

Co do walki, hm trudno po tak krótkim demie to osądzić, na pewno jest sporo szybsza i bardziej chaotyczna niż w DA:O , ale w poprzedniej części aktywna pauza (która teraz już tak dobrze się nie sprawdzała) pozwalała jakoś to ogarnąć, no i dobre ustawienie skryptów też dużo dawało. Właśnie, mam nadzieję że trochę dopracują te skrypty zachowań postaci, w poprzedniej części było o wiele za mało slotów (chyba tylko u Wynn mi wystarczało na odpowiednie ustawienie wszystkiego czego chciałem bo ona miała najwięcej), oprócz tego powinni popracować nad systemem miksturek, w "jedynce" tak szybko opędzlowywali mi z nich torbę, że brakowało sklepów żeby kupować potiony (już nie mówiąc o ich znajdywaniu), a gry to i tak nie utrudniało tylko uprzykrzało.

Chyba najfajniejsza zmiana w DA2 to zrobienie z łotrzyka dobrej, grywalnej postaci (za to wojownik wydał mi się teraz nudny), w końcu będzie się przydawał w drużynie do czegoś innego niż otwieranie skrzyń bo gdyby nie ta umiejętność w ogóle nie brałbym w "jedynce" go do drużyny, a w "dwójce" od tej klasy zacznę przygodę z DA2 - ma zdecydowanie najfajniejsze ataki, jest najbardziej przemodelowany bo maga ledwo co tknęli (nie licząc zmniejszonej siły rażenia ale i tak pewnie będzie to najpotężniejsza klasa), a wojownik już nie jawi sie tak ciekawie.

Na koniec wywodu powiem tak, mimo zmian systemowych/technicznych i to nie zawsze na plus, zmiany klimatu gry (system narracji bardzo ciekawy i oryginalny, ale całość mocno "komiksowa") to osądzając po demie gra będzie przynajmniej tak dobra jak Dragon Age Początek więc na 100% ją kupię ale nie na premierę.

Mam tylko nadzieję, że opowiadana historia będzie tak wciągająca jak w poprzedniej części bo w sumie to się najbardziej dla mnie liczy :turned:

 

 

przeszedlem demo i hmm mam mieszane uczucia, z jednej strony podoba mi sie mniej drętwa walka, ale z drugiej poprzez przyspieszenie stala sie jeszcze bardziej nieczytelna, i chaotyczne, gdy jest kilku wrogow i kilka postaci i wszyscy sie napieprzają to zostaje tylko walenie w guzik i z nadzieją że auto aim zadziała sensownie, bo jakas kontrola i wydawanie komend wydaje sie malo mozliwe , a szkoda, bo taki brak kontroli nad walką mnie osobiscie zniechęca, zwlaszcza przy 4 postaciach w druzynie gdy kazda robi co chce

W "jedynce" w opanowaniu chaosu na polu walki (który był spory) pomagała częściowo aktywna pauza ale przede wszystkim trzeba było poświęci chwilę czasu na odpowiednie ułożenie skryptów dla postaci i dzięki temu grało się na prawdę komfortowo i chaos już nie był taki straszny. W dwójce skrypty są (mam nadzieje że je trochę poprawili) więc myślę, że i chaos da się opanować - aktywna pauza tez jest wiec wszystko OK. Edytowane przez the_m
Opublikowano

wiem ze jest aktywna pauza ale jak 4 postacie walczą z 10 wrogami, w tym polowa rzuca czary to nawet pauza nie pomaga bo nic nie widac, zreszta pauza nie ma sensu w sytuacji gdy walka polega na napieprzaniu w X i co 10 sekund (cool down) odpalaniu ciosu specjalnego

Opublikowano

Możesz/będzie można ustawić w opcjach, że jedno naciśnięcie Xa i postać atakuje wroga aż do zabicia.

 

@m

W grze już nic nie poprawią, bo weszła w fazę Gold i poszła do tłoczni, ale to demko jest trochę starym buildem. Wojownicy 2H (oburęczni?) ponoć dostali lekkie dopały i delikatnie zmieniono niektóre talenty. Więcej informacji na forum.

 

No i nie wiem jak ty grałeś, że musiałeś używać potionów. Chyba, że cisnąłeś Nightmare to co innego ;]

Opublikowano

Porażka, jak dla mnie to slasher z motywami rpg.

Bzdura totalna.

 

Zmiany w systemie walki (na szczęście) można określić jako kosmetyczne - troszkę nienaturalnie podkręcony speed oraz nowe animacje, potęgują jedynie efektowność oraz widowiskowość potyczek. Szkielet systemu pozostał ten sam - wymiana razów bez widocznego podziału na tury + określenie zachowania postaci dzięki slotom taktycznym + pauza (FTW!). To był akurat najlepszy element DA, i ciesze się, że postanowiono poprawić "formę" a nie "treść" :thumbsup:

 

P.S Czepianie sie ze ekrany loadingow sa brzydkie to IMO czepianie sie na sile bo to akurat bedzie ostatnia rzecz ktora moze mi popsuc rozgrywke

Czy naprawdę postrzegasz wspomniane loading'i jako najistotniejszy element mojej wypowiedzi? Myślę, że normalnie w ogóle bym nie wspomniał o tych ekranach, gdyby nie fakt, że przez swoją brzydotę po prostu aż rzucają się w oczy... :lol:

 

Ukończyłem demo kolejny raz. Na grafikę przymknę oko, ciesząc się kapitalnym design'em niektórych postaci i nowymi efektami wybranych czarów. O system jestem spokojny. Dużą nadzieję wiążę z fabułą i samą postacią protagonisty :)

Opublikowano

Również zagrałem w demo. Animacja poprzedniczki (na konsolach) była fatalna. DA II to nadal nie pierwsza liga, ale jest wyraźnie lepiej.

Choć sama oprawa nie zasługuje na wysoką notę (póki co, ale to tylko demo). Jedak fakt, jest efektowniej - i bardzo dobrze. Grunt, że gra się przednio. To będzie wspaniała pozycja.

A piersi żeńskich postaci....Cyfrowy świat jeszcze takich nie widział - aż kusi by zagrać damą.

  • Minusik 1
Opublikowano

Demo obadane(liczę za to na te bonusy w fullu) i ogólne wrażenia są pozytywne, chociaż pierwsze 2 minuty były dla mnie lekkim szokiem(w negatywnym znaczeniu). Znacznie podkręcono dynamikę walk i myślałem, że mam do czynienia z klonem diablo. Potem otrzeźwiałem, bo przypomniałem sobie, że pierwsza część, też odznaczała się młóckowym systemem walki(bolączka konsolowej wersji) i uznałem, że może lepiej, że poszli w tym kierunku, bo nie ma nic gorszego niż małodynamiczny slasher. Mimo wszystko, łatwiej jest chyba ogarnąć to co się dzieje na ekranie. Graficznie jest progres, ale o wodotryskach nie ma mowy. Ważne, że jest solidnie(nie licząc spadków animacji, bo to kpina przy takim poziomie grafiki). Najbardziej mnie interesuje fabuła, której w demie nie uświadczyliśmy. Całkiem nieźle wypadają dialogi i człowiek odruchowo nie wybiera już pierwszej opcji poprowadzenia rozmowy. Czekam z niecerpliwością!

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...