Skocz do zawartości

PlayStation Move


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie zauważyłem nigdzie podobnego tematu więc zakładam. Jesli taki już istnieje to proszę o przekierowanie (chodzi mi o temat poświęcony nowemu gadżetowi ze stajni Sony).

Na tegorocznych targach E3 Sony zaprezentowało nam nowy kontroler, który jest ulepszonym klonem wiiremote. Jest to akże swoista odpowiedź na Project Natal Microsoftu. Precyzja o jakiej Wii może sobie tylko pomarzyć (nawet z ich przystawką motion plus). Co myślicie o tym projekcie? Design prezentowanych prototypów na E3 powala w negatywnym tego słowa znaczeniu. Chyba każdy ma podobne skojarzenia co do kształtu. Jednak jak wiadomo, jest do wersja developerska i ostateczny wygląd będzie z pewnością inny. Jeśli kontroler dostanie jakieś większe wsparcie (a nie takie jak Eye Toy) to może być na prawdę ciekawą zabawką.

  • Odpowiedzi 667
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Pomysł zacny, ale jak już napisał Tamashi - wszystko zależy od wsparcia developerów. Jak zrobią dobre gry wykorzystujące ten kontroler, to pozamiatane. Ale jak wydadzą tylko jakieś popierdółki, tudzież będą chcieli wciskać użycie kontrolera do gier na siłę, to lipa. Obawiam się, że będzie tak jak Sixaxisem - tzn. potencjał nie zostanie do końca wykorzystany.

Opublikowano (edytowane)

Motion Control miażdży konkurencje doszczętnie. Problem w tym, że to powinno ukazać się już jakiś czas temu. Dwa lata temu na E3 była już mała prezentacja. Wtedy jednak sprzęt ten pod względem technologicznym kulał. Widać, że uczyniono gigantyczne postępy. Odwzorowanie ruchów jest precyzyjne. Nie ma jakichkolwiek opóźnień.

 

Mimo to, że jest to genialna, rewolucyjna technologia jej rozwój zależy od rynku i konsumentów. Tzw. prawdziwi gracze mogą się tym nawet nie zainteresować z powodu wrażenia jakie pozostawiło po sobie Wii. Płytkie, banalne, uproszczone gry jakie wypuszcza Nintendo, które zapewniają zabawę na góra pół godziny nie napawają optymizmem. Z drugiej strony barykady jest z kolei Microsoft i jego ciągle mydlenie oczu. Już teraz widać, że Motion Control ma o wiele większy potencjał od Project Natal bo zainteresuje zarówno casuali jak i graczy hardcore'owych. Tak jak powiedział doktor odpowiedzialny za MC, w niektórych grach przyciski są niezbędne. Jak będzie można strzelać z pistoletu na PN? Zabawka Microsoftu jest totalną zrzynką z kontrolera Wii i kamery EyeToy. Słaba precyzja ruchów i ograniczenia jakie niesie ze sobą nie zachęcają mnie do jego kupna.

 

Sony powinno postawić na marketing. Tylko od nich zależy czy to się sprzeda. Dla mnie jest to totalna rewolucja i kierunek w jakim będą się rozwijać gry. Problemem może okazać się cena oraz przesycenie rynku. Sony nie może już liczyć na tzw. niedzielnych graczy bo oni kupili już Wii, które kurzy się w szafie. Sorry jeśli jakiś użytkownik konsoli Nintendo czuje się urażony. Sprzedaż Wii napędzali ludzie którzy nigdy wcześniej nie mieli z jakimikolwiek grami styczności. Kupili konsole wraz z jedną grą jaką jest Wii Sports a po krótki czasie stwierdzili że to ich po prostu nie bawi. Taka przejściowa moda. Wii Fit jest tego najlepszym przykładem.

 

Dlatego ciężko będzie przekonać ludzi do kupna. Niedzielni gracze nie kupią z powodu wysokiej ceny samej konsoli oraz przesycenia rynkiem Wii. Z kolei zwykli gracze stwierdzą, że to kolejna podróba Wii oraz chęć zarobienia na pomysłach konkurencji. Uczucie to będzie potęgować Xbox ze swoim Natalem, które albo odniesie sukces bo jego użytkownicy pozazdroszczą Wii remote albo, co jest bardziej prawdopodobne, poniesie klęskę. Microsoft chce dogodzić wszystkim co jest niemożliwe. Xboxa głównie kupowali hardcorowi gracze, więc dlaczego mieli by kupić drogi peryferyjny sprzęt dla jakichś banalnych popierdółek w stylu Wii.

Edytowane przez rkBrain
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

bardzo fajnie to wszystko wyglada... tylko ciekawe jak to bedzie z grami, bo po(pipi)ki typu wii-style mnie nie interesuja. chetnie zagralbym w jakis "symulator" walki bronia bialą. cos jak w bushido blade na psx z widokiem fpp.

 

wiilot z tym takim addon'em daje podobne mozliwosci wiec z ta nowa generacja to raczej przesada ;] ale kto wie, kto wie... w koncu to co zostalo nam pokazane to tylko [albo az] prototypy.

Opublikowano

no tak, ale nie jest to taki wielki skok... glebie mozna regulowac np przyciskami ;] a szybkosc reagowania tez zostala mocno poprawiona z ta dokladka.

 

 

do czego to doszlo xD ja fanboj sony bronie kontrolera wrogiego obozu xD

 

Opublikowano

jak zaslonisz "sfere" to tracisz glebie. nie?

 

ok, bez sensu... tak, widac na tych wszystkich filmikach, ze dildos jest lepiej przemyslany i chyba bardziej zoptymalizowany.. w koncu inzynierowie sony mieli sie na czym wzorowac ;]

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Najlepsze jest to, że PS Move będzie kosztowało poniżej 100$ (strzelam że będzie to około 350 zł) ale do części gier będą potrzebne dwa - oprócz starter packa będzie trzeba kupić jeszcze jeden PSM (będzie można kupować same PSM, zestaw z kamerą i grą, i oczywiście zestaw z PS3). Ogólnie "różdżka" się nie zmieniła od E3 - dorzucili tylko "nunchaka" z analogiem; Move będzie miało oprócz standardowych X,O,[], /\ wielki przycisk "move", PS button i trigger.

Kolor "orba" będzie zależny od kolorów otoczenia - będzie przybierał kolor najbardziej wyróżniający się z otoczenia.

Mi się PS Move podoba i jak będzie dobrze supportowany to pewnie sobie kupię :)

 

Zgaduje, że dla trophy hunters będzie to zakup obowiązkowy bo pewnie w każdej grze (od Sony) wspierającej PSM będzie trofeum za machanie Move.

 

Jakąś bijatykę zrobili, ale słabizna.
Mi się akurat prezentacja tego boksu podobała - fajne było uderzenie z obrotu. PSM jest na prawdę precyzyjny. Poza tym nic odkrywczego nie pokazali - tyle że jest bardziej precyzyjny niż Wiilot.

Pewnie na E3 ogłoszą więcej gier - może jakieś będą na prawdę ciekawe i przekonają mnie do zabawy kontrolerem ruchu.

Gość bigdaddy
Opublikowano
PSM jest na prawdę precyzyjny. Poza tym nic odkrywczego nie pokazali - tyle że jest bardziej precyzyjny niż Wiilot.

 

nie, wiilot + motion plus = ps move

Gość donsterydo
Opublikowano

Ja to widzę tak, żeby tylko jedna osoba mogła swobodnie grać we wszystkie rodzaje gier z tego segmentu to będzie potrzebować: PSEYE + 2x PSM + 1x Nunczuk / Czyli pewnie jakieś 200$ i dużo i mało jednocześnie.

Gość bigdaddy
Opublikowano

no przecież podali cenę...ok. 100$ za ps eye, ps move (1kontroler) i jakaś gra. U nas coś ok 300zł.

 

@grigori - jak oglądałeś całą konferencję sony to sprawdź na YT co robi wiilot + motion plus, robi to samo co ps move (obczaj sobie strzelanie z luku czy ping ponga).

Opublikowano (edytowane)

Ja się tylko modlę żeby te różdżki nie stały się priorytetem w nowych grach. Tak jak M$ przy każdej nowej zapowiedzi danej gry przede wszystkim chwali się, że będzie obsługiwała Natala.

 

Nic nie mam przeciwko PS Move, ale nie chciałbym żeby gry przeznaczone do obsługi tylko PS Move zdominowały konsolę. Jako dodatek ok, czy gry tworzone z myślą o obsłudze "różdżek" również ok. Ale sytuacje w której już się przebąkuje, że niby K3 będzie obsługiwał PS Move na samą myśl robi mi się niedobrze. Nie widzę siebie grającego, zmęczonego po pracy machającego "pałkami" w fps-ie. Zobaczymy jak to wszystko się potoczy. W xbox-ie sytuacja z Natalem też mnie zaczyna denerwować, mam wrażenie jakby Natal i gry na niego stawały się priorytetem = casual shit.

 

Mam nadzieję, że PS Move zostanie w takiej sferze jak PS Eye. Choć wiem, że tak nie będzie za głośny projekt i za dużo o nim się "krzyczy". A to wszystko przez cholerne Wii;/;/;/;/;/;/;/;/. Pozostaje tylko pytanie jak szybko stanie się standardem.

 

Żeby nie było podobne zdanie mam o Natalu choć ten póki co bardziej mnie przekonuje niż PS Move ale te same obawy i pretensje.

Edytowane przez SłupekPL
Gość bigdaddy
Opublikowano

bigdaddy, wiem co mówię. Wiilot nie jest tak precyzyjny jak różdżki, a MotionPlus precyzji nie poprawia, tylko dodaje akcelerometr i żyroskop. Mnie natomiast chodzi o samo przenoszenie ruchów do gry zarówno w czasie jak i przestrzeni. Bez żadnej zwłoki czy odchyleń. Wiilot nie jest w tej kwestii aż tak dokładny.

 

oczywiście rozumiem że grałeś na wiilocie + ms oraz na ps move, ja oceniam jak oba urządzenia wyglądają w akcji na filmikach (ping pong i strzelanie z łuku na obu urządzeniach) oraz opinię tych co grali, poczytaj opinie ludzi na kotaku i o lagach w ps move.

Opublikowano

Właściwie nie ma się czego przyczepić. Mamy wykorzystanie kontrolerów w grach casualowych jak Eye Pet czy LBP. Mamy też bardziej skomplikowane gry jak Fight Move. No i również współpraca z grami hardcore'owymi takimi jak RE5 czy SOCOM. Gość siedzi sobie wygodnie w fotelu i za wiele się nie rusza, więc argumenty typu - komu się będzie chciało grać po ciężkiej pracy - odpadają.

 

Właściwie istnieje jeden problem. Gigantyczny jak jasna cholera. Cena. Zestaw składa się łącznie z 4 oddzielnych część. Kamera, dwa kontrolery i przystawka do nich. Niby można kupić pojedynczy kontroler a zamiast przystawki używać joypada ale to mija się z celem.

 

Pół tysiąca złotych jak nic.

Opublikowano (edytowane)

Jak dla mnie, na tą chwilę wszystkie Motion Control na rynku to dziadostwo. Nie chce żeby robili mi strzelaniny czy slashery do tego (o minigierkach nie wspomnę) jako gry dla core gamerów, bo to potwarz dla potencjału tych technologii. Mają być gry pokroju Okami, logiczne, mają odżyć przygodówki point'n'click bo mają ku temu teraz najlepszą okazje, a jakoś nie wiedzę by się ktoś kwapił do wskrzeszania tego gatunku. Walą mnie strzelania z łuki i inne pingpongi. :/

Yhyyyyy

 

Trafiłeś w sam środek z tymi przygodówkami.

 

Pominę Okami bo ta gra wydaje się stworzona do Motion Controlera. Zresztą chyba wyszła wersja na Wii?

 

Ale point & clicki to by było coś. To by był dopiero ich renesans, świetny pomysł. Tylko wątpię na prawdę wątpię czy ktoś wpadnie na to albo raczej czy to zrealizuje.

 

W takim zastosowaniu, mieli by mnie. Pomyślałbym nad zakupem a to już coś. Ostatnio czytając recenzję Silent Hill: Shattered Memories napaliłem się (już nie mówię nawet o samej grze) ale o pograniu na Wiilocie w takim użyciu w takiej grze.

 

Pisz Grigori gdzie trzeba może któryś z developerów podzieli Twój pomysł hehe.

Edytowane przez SłupekPL
Opublikowano

osobiscie nie podnieca mnie skakanie przed tv

 

podobala mi sie precyzja w kontlorerze ps3 (w porownaniu z wii)

 

ale dzis zobaczylem filmik z tej bijatyki co ma wykorzystywac ruchy... i wygladało to tak samo marnie i drętwo jak gierki na wii :/

grafa oczywiscie lepsza, ale ruchy i ciosy tak samo marne jak na wii .. zawiodłem sie bo liczylem na przekładanie ruchów kontrolera 1:1 , i to że postac bedzie machała rękami dokladnie tak jak my machamy, tymczasem widzialem w wiekszosci jakies przedefiniowane dretwe ciosy :/

 

 

mam nadzieje ze wyjdzie cos ciekawego kiedyś, ale jak narazie to wii HD

Opublikowano

Po premierze tego cacka Sony będzie miało już wszystko jeśli chodzi o konsole...i kontrolery ruchu ala Wii jak i nieco(dla mnie) gorszą wersję Natala. PS3 stanie się konsolą kompletną....:D

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...