Skocz do zawartości

Dark Souls


McDrive

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ragus
Opublikowano

A to nie jest tak, że humanity wpływa tylko na lepsze dropy i daje możliwość łączenia się z innymi graczami?

Opublikowano (edytowane)

jako człowiek siadasz do ogniska, wybierasz kindle i poświęcasz jedno humanity, dane konkretne ognisko daje teraz 10 estusów na stałe

 

można dobić do 20 estusów za ognisko, ale do tego trzeba zebrać rite of kindling

Edytowane przez golab
  • Plusik 1
Opublikowano

Gdy grasz online i w twojej puli adresów któryś z graczy zakindluje ostatnio odwiedzane przez ciebie ognisko to także ty dostaniesz +1 użycie Estusa.

 

Lepsze heheszki to randomowe zdobywanie soft humanity z przeciwników; kiedyś latały ploty, że dostajesz Humanity za +1 ocenki do napisanej wiadomości (na modłę tego systemu podleczania z Demonów), ale zostało to empirycznie zdementowane.

Opublikowano (edytowane)

mate

 

poise jest tak samo ważnym parametrem, jak AR (attack rating), czy defense. czasem nawet ważniejszym. ma ogromny wpływ na dobór pancerza. 

 

http://darksouls.wikia.com/wiki/Poise

 

http://darksouls.wikidot.com/poise

 

te wartości dla ataków bronią są do pvp, dzięki czemu wiesz, ile przyjmiesz zanim dostaniesz stuna/staggera. nie wiem, czy są gdzieś opisane wartości poise damage dla ataków przeciwników w pve. 

jak nosisz same light armory i masz zero poisa, to najsłabszy atak zwykłego undeada cie zestageruje, przerywając twoje działania i zostawiając cię na moment bezbronnym. weźmy na przykład capra demona. jak masz malutko poisa, to jeden, albo dwa ataki piesków cię zestagerują, a capra zapyerdoli cie maczetą. natomiast w elite knight secie, nawet dwa ugryzienia piesków nie przerwą twojej akcji. w havel, albo giant secie możesz przyjąć nawet ciężką klepę jednocześnie odpowiadając swoją, albo atakując wcześniej, trudniej przerwać twoją akcję. czasami, jak widzisz, że za sekunde oberwiesz i nie ukniesz tego, to możesz jeszcze w trakcie obrywania, łyknąć estusa, albo dwa, wychodząc na zero. 

każdy element ekwipunku ma swoją wartość poise i kompletując pancerz, trzeba to mieć na uwadze. 

 

 

http://darksouls.wikia.com/wiki/Counter_Attack

 

http://darksouls.wikidot.com/counter

 

tu filmik od czarodzieja soulsowej mechaniki oraz lore, wyjaśniający elegancko counter, oraz leo ringa. aha - nie mylić counter dmg z instability dmg. to drugie jast wtedy, kiedy atak odbija się od naszej tarczy (nie przerywa ukrytej wartości - deflect) i odpowiemy czymkolwiek na zestagerowanego przeciwnika (nie tylko thrust), dostaniemy bonus do dmg

 

http://www.google.com/url?q=http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DX34Txlcgrlo&sa=U&ei=L4cCU6voGKez4AT5iIGYDw&ved=0CDAQtwIwAw&usg=AFQjCNHpOubi2epxoiLzkQwPj9rlRjbYXw

 

 

co do zależności między AR (attack rating), a defence, to później poszukam linka, który opisuje dobrze to zagadnienie.

w skrócie powiem tak. mamy defense 100. AR przeciwnika wynosi 101. chodzi teraz o to, że defence nie redukuje tylko obrażeń od ataku w ujęciu procentowym, ale bespośrednio porównuje się z wartością ataku. teraz wystarczy, że nasz def wynosi 102 i zyskamy dużo więcej do redukcji obrażeń, niż te symboliczne 2 punkty, bo nasz def jest wyższy, nisz atak przeciwnika.

 

jest jeszcze coś takiego, jak split damage. jak na AR broni składają się dwa różne typy obrażeń, załużmy fizyczne i fire, to atak broni musi obejść dwie obrony pancerza - def i fire def, na skutek czego redukcja obrażeń będzie wyższa, niż od AR jednego typu. dlatego też bronie łaczące obrażenia, mogą zadawać mniejszy dmg,pomimo wydawałoby się, dość wysokiego AR. dochodzą  do tego wrażliwości na dany typ obrażeń. aha - criticali, czyli backstabów i ripost split dmg nie dotyczy. 

 

 

no tak. equip load i poszczególne jego break pointy wiecie jak działają ? poniżej 25% fast roll, poniżej 50% mid roll, powyżej 50% fat roll. wogóle to fast roll i mid roll mają jeszcze kilka różnych prędkości, ale mniejsza o to.

 

a wiedzieliście, że wchodząc do bossa z jednym pomockiem, życie bossa jest większe o 50%, a z dwoma o 100% ? a wiecie, że jest exploit, który pozwala to obejść ? 

 

wiecie czym się różnią small shield, mid shield i greatshield i że mają różne, ukryte wartości deflecta ? nie wiecie czym jest deflect ? 

wogóle gracie w dark souls czy udajecie ? R U CASUL ???

Edytowane przez Kazub
  • Plusik 1
Opublikowano

Humanity ma też parę innych zastosowań, jak zwiększanie ogólnej obrony czy też obrażeń dla broni chaos: http://darksouls.wikidot.com/humanity. Ogólnie to bez wiki do niektórych rzeczy rzeczywiście bardzo trudno dojść aczkolwiek pierwsze przejście można zrobić w ciemno, żeby zobaczyć ile się znajdzie a później się zdziwić, że ominęło się pół gry ;)

 

 R U CASUL ???

GET GUD SCRUB :D

Opublikowano

arrgh, nie mogę pokonac tego skur.wiałego pająka. szkoda że nie mam tarczy "przeciwpożarowej", trochę by pomogła.

 

masz rację, Kazub, gra mało tłumaczy i jest niejasna nawet dla graczy demons souls. szczerze to dalej nie do końca czaję czemu czasem dostaje wiecej estus flasków i czemu po śmierci ich ilosc jest mniejsza lub czemu czasem dostaje ich więcej za nic, po prostu stojac w miejscu. i to humanity - też nie do końca tego obczajam. wiem że uzycie jednego dodaje mi punkcik po lewej na górze, yay ;p rozumiem też że chyba dodaje mi troche siły? nie obczajam w ogóle tego systemu i szczerze wolałbym powrót zwykłych potionów bez takiego kombinowania

 

każdy bonfire działa jak checkpoint i ustawia cię z określoną pulą estusów. większość ma 5 estusów, jest też kilka hmmm nazwijmy je bonfire bazy, które dają 10 estusów (np startowy bonfire w firelink shrine). teraz uwaga. załużmy, że wyruszasz z firelink shrine z 10 estusami, po drodze dostaniesz dodatkowe 2 dzięki synergii online (kindlowanie ognisk przez innych graczy) i giniesz. zaczniesz z 10cioma. jak jesteś w human form, to możesz użyć opcji kindle przy ognisku i podnieść jego pule o 5 estusów, za cenę jednego humanity. max do 10, natomiast po zdobyciu rite of kindling - max do 20. zakindlowane ogniska liczą się nawet w ng+ i kolejnych grach, nie trzeba ich kindlować znowu.

 

 

wszystko, co chcielibyście wiedzieć o humanity, ale boicie się zapytać :

 

http://darksouls.wiki.fextralife.com/Humanity

 

 

ciekawostka - czasami, łażąc po kościele w undead parish i na zewnątrz, można usłyszeć bicie dzwonu. dzieje się tak, kiedy któryś z graczy online zabił właśnie w dzwon na wieży za gargulcami

Gość mate5
Opublikowano (edytowane)

 wogóle to fast roll i mid roll mają jeszcze kilka różnych prędkości, ale mniejsza o to.

 

 

Tak coś właśnie podejrzewałem, ale myślałem że mi się wydaję.

 

 

 

 

edit: Przeczytałem ten wpis o humanity i okazuje się, że to, że grałem przez blisko 40h prawie zawsze z zerowym humanity było kompletnie bez sensu. Humanity na szczurach przed gapin dragonem można farmić w nieskończoność czy się wyczerpią?

Edytowane przez mate5
Opublikowano

 

ten oto fajoski filmik, zainspirował mojego spartan builda. nosze : winged spear, iron round shield, giants helm, iron bracelet, hollow soldier waistcloth, goła klata (LARGE UPPER BODY). fap ring i drugi slot różnie - leo, cloranthy, albo coś do defa. też chciałem stone shield, dla stability i basha, ale 38 str to za dużo, a potrzebuje dexa do scalowania i ciągne go nie dalej, jak lvl 90, moooooże 100, zobaczymy. do coopa i pvp. ale build ten, to nie tylko cosplay, ale też pewne zachowania

 

WHAT IS YOUR PROFESSION - nikomu się nie kłaniam i nie klękam, nawet w coopie, dopuszczalne jest tylko "well, what is it ?"

NO MERCY - koleś najechał mnie w lesie, spawnuje się za moimi plecami i mi pisze i dont kill you.....nie mineła sekunda jak włócznia przebiła jego wątrobe 

NO SURRENDER - żadnego spyerdalania, tylko napór, żadnych samobójstw, nawet w obliczu hakera (na PS3 są wogóle ?)

 

wogóle to zanim uzyskałem dostęp do całego sprzętu, to latałem jako shao khan - brigand armor, hollow warior helm, elite knight leggins, rękawice różnie

 

fajnie co nieeeee

Opublikowano
edit: Przeczytałem ten wpis o humanity i okazuje się, że to, że grałem przez blisko 40h prawie zawsze z zerowym humanity było kompletnie bez sensu. Humanity na szczurach przed gapin dragonem można farmić w nieskończoność czy się wyczerpią?

 

 

nieskończonosc bodajze. niemniej i tak głupie, że tracisz wszystko po jednej głupiej śmierci... mam wrażenie, że gdy wrócę po dusze w miejscu śmierci, to humanity nie wraca.

Opublikowano (edytowane)

Kazub - wszystko ładnie pięknie, ale gro tej wiedzy nie jest konieczne przy pierwszym kontakcie z grą, można ją skończyć nie zagłębiając się w system i grać na "czuja" (można też przecież siedzieć z dwoma wikipediami pod nosem i mieć dalej spore problemy). Niektórzy lubią grać tak, jak się grało te 15 lat temu w czasach, gdy nie było dostępu do internetu - wszystko poznając samodzielnie, metodą prób i błędów (to jest też clue, które od początku stanowi o sile tej serii). Te wikipiedie nie napisały się też przecież same ;)

Po prostu mi (i chyba nie tylko mi) wydaje się, że najpełniejsze "soulsowe" doświadczenie daje pierwszy blind run i dlatego polecamy je każdemu świeżemu graczowi za najwłaściwsze podejście do tego tytułu. Zbyt mało w tych czasach mamy gier, które stawiają na adaptację w oldskulowym stylu i nie prowadzą gracza za rączkę, ładując tylko cinematic experience przeplatane epik ekszyn.

 

To tylko moja opinia.

 

mam wrażenie, że gdy wrócę po dusze w miejscu śmierci, to humanity nie wraca.

Soft humanity wraca razem z duszami.

Edytowane przez Qjon
Opublikowano (edytowane)

wiadomo, że nie wszystko, ale te ważniejsze rzeczy warto sprawdzić. przecież granie bez wiedzy, do czego służy poise, to masakra. chodzi mi o to, żeby czerpać z możliwości systemu, a pierwsze przechodzenie jest najlepsze. i tak sporo jest do odkrywania, a gra przecież nie prowadzi za rączkę. domyślam się, że są ludzie, którzy przejdą raz i oleją, nie stawiając nogi w painted world, czy ash lake. albo wybiorą pendant na gifta. albo dopakują resa. super się musi grać w ng+ z doyebanym ressistanse. 

no i ginięcie po 30 razy na bossie, bo nie rozumie się systemu gry, to średnia opcja. albo nie przeczytanie opisu fire keeper soul i zużywanie ich ręcznie.

jest jeszcze sporo wolnego miejsca między adaptacją w oldskulowym stylu, a prowadzeniem za rączkę. nie chodzi o to, żeby potykać się o najlepsze itemy, czy przed taurusem otrzymać komunikat o plunging attack i drabinie, czy jakieś kretyńskie tutoriale press R1 to light attack, czy press L1 to block. no niektóre gry tłumaczą, że you die when your health gauge goes to zero, boże uchowaj. 

a gadanie, że kiedyś nie było internetu......no nie było, a teraz jest. no można udawać, że nie ma, ale jest. są też strategy guidy. i dobrze. nawet z pewnym przygotowaniem technicznym gra zaskakuje i daje się odkrywać. niektórym to polecam nawet zachaczanie o lory w necie, żeby wiedzieli, że zabili zmienioną w pół demona córkę wiedźmy z izalith, a nie babke pająka. nie raz się już natknąłem na teksty, że gra w sumie nie posiada fabuły, albo - fabuła jest mało ważna, tu chodzi o gameplay. podobny tekst pojawił się w recenzji, na znanym serwisie, nie wiem, czy przypadkiem nie destructoid. 

kiedyś w jakiejś recenzji przeczytałem taką "poważną wadę" dead nation, że jest za ciemno i nie widać, skąd zombiaki wybiegają. no ale żeby nie było - łatwiej trafić na idiote wśród graczy, niż dziennikarzy, przynajmniej statystycznie.

 

inaczej - dark souls jest na tyle bogatym i wymagającym doświadczeniem w tych nieco casualowych czasach, że zapoznonie się z mechaniką gry nie popsuje tego anti-cinematic experience i nikt nie będzie latał po rusztowaniach w blightown z wywalonym jęzorem i wiatrem we włosach. oczywiście bez przesady, jak eksploatowanie backstabów, dyrastycznie ułatwiające silver i black knightów (mam nadzieje, że w dwójce coś z tym zrobią).

Edytowane przez Kazub
Opublikowano

NO SURRENDER - żadnego spyerdalania, tylko napór, żadnych samobójstw, nawet w obliczu hakera (na PS3 są wogóle ?)

Na PS3 też są, najwięcej spotkałem ich w Undead Burg. Pojawili się odkąd jest możliwość modyfikowania save'a.

Opublikowano

Jakie byly wasze buildy do pvp? Jak mi sie ktos wpierdalal to mialem na max ulepszony black iron set, tarcza havela i gravelord sword, fajnie sie patrzylo jak kolesie padaja od toxic.

Opublikowano

Po czesci zgadzam sie z Kazubem. Skonczylyem poki co tylko DeS i gdyby nie wiki prawdopodobnie do dzis zastanawialbym sie o co biega z tendencjami. I umowmy sie, ze poradniki nie zostaly stworzone przez jedna osobe a kolektyw graczy gdzie kazdy cos od siebie dorzucal i wspolnym wysilkiem rozpracowali system. Wydaje mi sie, ze nawet jakbym zamknal sie sam z gra na rok nie udalo by mi sie dojsc do niektorych wnioskow (np. ze gekony dostaja +1 do respawnu po zabiciu bossa). Dzieki wiki wykumalem co i jak ale... no wlasnie. Pozostalo uczucie "oszukiwania". Ze sie juz wiedzialo co i jak i co robic, zeby pokonac tego czy tamtego. Dlatego z jednej strony rozumiem Kazuba i jego koncept zrozumienia zasad gry (a bez wiki to zmudny i dlugi proces) a z drugiej osoby, ktore probuja przebrnac same przez gre i nie korzystac z podpowiedzi co konczy sie 30. podejsciami do bossa (ale w sumie tak zaczynali pionierzy, ktorzy potem tworzyli poradniki).

 

Dlatego postanowilem, ze w DaS bede gral swoi tempem i bez poradnikow jak pokonac bossa etc.

 

 

Ale widze, po tym co czytam w temacie, ze sie ku.rwa szybciej zesram uszami niz przebrne "w miare spokojnie" przez gre.

 

Opublikowano (edytowane)

Ja przeszedlem prawie bez opisu, przeczytalem co daja statystyki i jak dojsc do four kings. Sporo opcjonalnych rzeczy jednak ominalem, cala zawartosc dlc chociazby, dlatego drugie podejscie mialem z wikipedia.

 

Takiego ash lake czy painted world sam bym pewnie nie znalazl.

Edytowane przez Guernica
Opublikowano (edytowane)

Oczywiście, że mozna grać bez poradników. Szczegółowa znajomość mechaniki nie jest potrzebna do ukończenia fabuły gry. Wielu to wystarcza. Jeśli jednak chce sie odwiedzić ukryte lokacje i zagłębić w pvp, nie da sie nie korzystać z dorobku innych. Wbrew pozorom mechanika daje nam tyle możliwości, że w pale sie nie mieści ile przydatnych tricków i glitchy odkryto. Roll bsy, toggle escape, dead angle, move swapy... Ciągle jeszcze potrafi mnie zaskoczyć coś nowego a mam ponad 1000h na samym pvp. Np stosunkowo niedawno wpadło mi w oko to: http://www.youtube.com/watch?v=WNfcLxs7rRo To z firekeeper bardzo przydatne, chociaz oczywiście nie polecam psuć sobie tym zabawy przy normalnym "przechodzeniu" gry.

Kazub, skoro interesowałeś sie szczegółami mechaniki, nie ciągnąło Cie do regularnych dueli? Bywasz czasem w popularnych spotach, czy tylko randomowe najazdy?

Edytowane przez Lipert
Opublikowano

Jakie byly wasze buildy do pvp? Jak mi sie ktos wpierdalal to mialem na max ulepszony black iron set, tarcza havela i gravelord sword, fajnie sie patrzylo jak kolesie padaja od toxic.

Mój ulubiony build zrobiony na intruzów. Miałem 59 lv i ciężko było mi zrobić krzywdę ;) . Wysoki DEF i mobilność, robiły swoje.

 http://mugenmonkey.com/darksouls/?c=241137702665282935

Opublikowano

 

Ciągle jeszcze potrafi mnie zaskoczyć coś nowego a mam ponad 1000h na samym pvp. Np stosunkowo niedawno wpadło mi w oko to: http://www.youtube.com/watch?v=WNfcLxs7rRo To z firekeeper bardzo przydatne, chociaz oczywiście nie polecam psuć sobie tym zabawy przy normalnym "przechodzeniu" gry.

Takie glitche sa dla frajerow, jakis tu sie chwalil ze nawalil sobie milion dusz a potem gre mu sie latwo przechodzilo.

  • Plusik 1
Opublikowano

Takie glitche, mega muły i inne tego typu rzeczy są dla ludzi, którzy chcą szybko zrobić build pod PvP. Nikt tego nie używa przy pierwszych przejściach gry, bo wiadomo, że to zabija zabawę.


 

  • Plusik 2
Opublikowano (edytowane)

 

Dlatego postanowilem, ze w DaS bede gral swoi tempem i bez poradnikow jak pokonac bossa etc.

 

ja nigdzie nie mówiłem o sprawdzaniu, jak pokonać bossa. po prostu uważam, że fajniej się rozpracowywuje bossa znając zasady gry. no chyba, że ktoś woli ginąć raz za razem i kląć, jaka gra jest niesprawiedliwa. 

 

 

Takiego ash lake czy painted world sam bym pewnie nie znalazl. 

 

grając online jest spora szansa, że ktoś zostawi tipa przed wejściem do great hollow

w odnalezieniu painted world pomaga skrupulatne czytanie opisów przedmiotów oraz zapamiętywanie i kojarzenie faktów rodem z klasycznych przygodówek. no i trzeba wrócić do assylum.

 

 

W dwójce strafespeed (na lockonie) jest na tyle wolny, że nie da się zajść za plecy zwykłego zombiaka, nie mówiąc o pvp  

 

no to super. wiem, że nie będzie już nietykalności w trakcie criticala, też istotna zmiana na lepsze. 

 

 

Kazub, skoro interesowałeś sie szczegółami mechaniki, nie ciągnąło Cie do regularnych dueli? Bywasz czasem w popularnych spotach, czy tylko randomowe najazdy?

 

raczej randomowe najazdy. daje się najeżdżać, szukając ludzi do coopa, a jak znajde, to gankuje sie z coopowiczami, w razie najazdu. czasem zaglądam do lasu, ale chyba o dziwnych porach, bo bardzo mało ludzi tam spotykam. nie mam żadnego konkretnego optymalnego builda nastawionego na skuteczność, bo łącze zawsze z pve i coopem, ale może zrobie coś.

a w jakich miejscach jesteś i na jakim levelu ?

Edytowane przez Kazub

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...