Gość ako Opublikowano 30 sierpnia 2011 Opublikowano 30 sierpnia 2011 (edytowane) Tutaj płacisz za produkcję i nadal nie wytłumaczyłeś mi, dlaczego po akcie kupna mam siedzieć cicho i cieszyć się z tego co jest, jednocześnie nie wytykając niedociągnięć. Jakbyś przeczytał co kupujesz, to byś wiedział dlaczego tak a nie inaczej Owszem, wytykaj niedociągnięcia - zgłaszaj je Notchowi. Jak pokazało życie, potrafi dwa dni z rzędu siedzieć i poprawiać wyłapane przez użytkowników bugi. Pisałem o tym wyżej. A dlaczego uważam, że da się na każdym etapie dojść do niezabugowanego stadium? W końcu ostatecznie, po kilku poprawkach każda wersja do tego dochodzi. Tylko pytanie: dlaczego nie może tak być od razu? Po cholerę wydawać popsute wydanie, zamiast je dopieścić? Znów, jak pisalem wyżej, gdyby to tak działało, to Notch do teraz by siedzial w piwnicy, własnoręcznie testując alphę 0.9. ALE płacę już za wczesną wersję - tutaj developer po prostu wyciąga kasę "na rozwój" od samego początku, a więc niech się stara, by każdy dostępny update był w pełni grywalny na początku. Please note that when you buy the game, you're paying for the game as it is right now! When you purchase Minecraft you do so as is, be it in the early stages of development or already fully released. Subsequent updates are only an added bonus and not a guarantee, as icing on a cake. Purchases during the development of the game are discounted and include the full game upon release. As we at Mojang strive towards releasing updates for our projects we cannot guarantee that any project will ever be completed and/or provided support for. There's always the risk of a project being discontinued at any time. Ja nie patrzę na to z tej strony. Dlaczego jak firma X wyda grę Y a potem dodatki Y ep1 i Y ep2 to można żądać, by wszystko było super w dniu premiery, a jak indie developer wydaje wersję 1.0, potem 1.1 i 1.2 wnoszące dodatkowy content (co właściwie oprócz nazewnictwa nie wiele się różni) to na tekst "zabugowany" dostaje się odpowiedź "SIEDŹ CICHO GÓWNIARZU NIC CI SIĘ NIE NALEŻY". Po pierwsze, wielcy developerzy mają prawdziwe armie betatesterów in house. Po drugie, nic nie można żądać. Najwyżej możesz oczekiwać, że wszystko będzie super w dniu premiery. Dalej to już praca wydawcy na własny wizerunek, tak zwany PR. Ale to i tak jest nieadekwatne, bo chcesz porównać dwa zupełnie różne systemy dystrybucji i dwie różne umowy na jakie się zgadzasz dokonując zakupu. EDIT: Ale przecież nikt Ci nie mówi że masz siedzieć cicho i udawać że bugów nie ma. Proszę bardzo, jako tester, wręcz powinieneś je łapać i ZGŁASZAĆ. Natomiast nie masz prawa żądać, żeby zostały poprawione. Sam się na to zgodziłeś. Edytowane 30 sierpnia 2011 przez ako Cytuj
raven_raven 12 014 Opublikowano 30 sierpnia 2011 Opublikowano 30 sierpnia 2011 (edytowane) Hm, wychodzi na to,że macie rację. Po prostu wg. własnego przekonania, wg. własnych "wydaje-mi-się" byłem przekonany, że było jak pisałem. A tak nie jest. A Minecraft już i tak jest za(pipi)isty od bardzo dawna, o czym wiele w razy w tym temacie pisałem . Uwielbiam tą grę taką, jaka już jest i może dlatego tym bardziej tak się emocjonuję następnymi wydaniami. Edytowane 30 sierpnia 2011 przez raven_raven Cytuj
django 549 Opublikowano 30 sierpnia 2011 Opublikowano 30 sierpnia 2011 Nie chce mi sie czytac co tam naskrobalismy, ale wszystko i tak rozbija sie o to, ze Notch to leniwy grubas. Napisal gre w tej swojej javie, spoko, ale pozniej przyszedl nagly sukces i teraz jest klopot. No bo nie przepisza wszystkiego od nowa bo albo im sie nie chce, albo NIE I (pipi) NOCZ MIAL RACJE. W kazdym razie - obecny team developerski z żydkiem na czele ma teraz zagwozdke bo żeby cokolwiek dodać do gry trzeba przekopać się przez tony nieuporządkowanego kodu. Stąd bugi. Jeżeli ktoś sądzi, że update'y wychodzące z bugami które łamią grę to spoko-loko i wszystko wkalkulowane przez Grubego to sie niezle myli. I nic do tego nie ma czy to jest beta czy nie, bo dobrze wiemy, że ciężko tak w tym momencie określić tę grę. tl;dr Notch musi przepisac kod calej gry i mu sie nie chce. Nic dziwnego, nikomu by sie nie chcialo. No, oprocz tego kolesia od VVVVV, ale to jakis oszolom chyba musi byc, ze tak sie stara dla klienta. A, i Ako. Notch akurat zmienił tą klauzulę, gdy tylko porządniejsza kasa zaczęła wskakiwać do jego portfela więc troche nie trafiles. Oryginal byl troche inny, nie mowiac juz o tym teksciku, ze wszystkie dalsze wersje Minecrafta beda za darmo jesli sie kupilo. Mmmm juz czekam na darmowego Minecrafta na Xboxa i Xperie. 1 Cytuj
Mikes 65 Opublikowano 30 sierpnia 2011 Autor Opublikowano 30 sierpnia 2011 Za wersje na xperie juz sie płaci, a regulamin nie dotyczył chyba kazdej wersji minecrafta do konca swiata tylko tej wersji w którą gramy, tej jednej danej gry i wszystkich dodatków Cytuj
Gość ako Opublikowano 30 sierpnia 2011 Opublikowano 30 sierpnia 2011 (edytowane) Nie chce mi sie czytac co tam naskrobalismy, ale wszystko i tak rozbija sie o to, ze Notch to leniwy grubas. Napisal gre w tej swojej javie, spoko, ale pozniej przyszedl nagly sukces i teraz jest klopot. No bo nie przepisza wszystkiego od nowa bo albo im sie nie chce, albo NIE I (pipi) NOCZ MIAL RACJE. W kazdym razie - obecny team developerski z żydkiem na czele ma teraz zagwozdke bo żeby cokolwiek dodać do gry trzeba przekopać się przez tony nieuporządkowanego kodu. Stąd bugi. Nie wiem, nie przypominam sobie żeby Notch wypuścił źródła gry, więc o tym czy kod jest uporządkowany czy nie się nie będę wypowiadał. Śmiem jednak twierdzić że bugi mogą pojawić się nawet w najczystszym na świecie kodzie, i jest to argument o pupę rozbić Programowanie można przecież bardzo prosto i uniwersalnie opisać: 1. Add features 2. Test 3. Fix bugs 4. Test 5. Repeat Jeżeli ktoś sądzi, że update'y wychodzące z bugami które łamią grę to spoko-loko i wszystko wkalkulowane przez Grubego to sie niezle myli. I nic do tego nie ma czy to jest beta czy nie, bo dobrze wiemy, że ciężko tak w tym momencie określić tę grę. 1. Nikt nie napisał że bugi są spoko-loko 2. Developer określa ją jako beta, więc jest beta. To nie wyższa filozofia No, oprocz tego kolesia od VVVVV, ale to jakis oszolom chyba musi byc, ze tak sie stara dla klienta. A Notch ma kilentów w du.pie? A to nowość. A, i Ako. Notch akurat zmienił tą klauzulę, gdy tylko porządniejsza kasa zaczęła wskakiwać do jego portfela więc troche nie trafiles. Oryginal byl troche inny, nie mowiac juz o tym teksciku, ze wszystkie dalsze wersje Minecrafta beda za darmo jesli sie kupilo. Mmmm juz czekam na darmowego Minecrafta na Xboxa i Xperie. Zmienił fragment który zupełnie nie odnosi się do tematu o którym rozmawiamy, więc gdzie nie trafiłem? Poza tym, można się kłócić, ale "wszystkie przyszłe wersje" jak dla mnie nie znaczą "wszystkie porty", a kolejne, no, wersje. Czyli to co będzie po wersji pełnej - 2.1, 2.2, 3.0 itp. To już trochę nadinterpretacja i czepianie się słówek. Ale jeżeli nie masz pewności, od tego są sądy, proszę bardzo. Jak wygrasz to się wszyscy posiadacze alphy ucieszą. Chyba że nie mają klocka. albo xperii. Albo mają to w du.pie i cieszą się grą A że zmienił - a zmienił, miał takie prawo, bo nic nie odebrał tym, którzy kupili wcześniej. Edytowane 30 sierpnia 2011 przez ako Cytuj
Kazuun 221 Opublikowano 30 sierpnia 2011 Opublikowano 30 sierpnia 2011 Panowie, totalnie schodzimy z tematu widzę. Byliśmy przy tym co się określa betą i bugach, a doszliśmy do etapu o tym kto za co zapłacił, który był tu już wałkowany razy kilka Cytuj
firana140 622 Opublikowano 31 sierpnia 2011 Opublikowano 31 sierpnia 2011 Macie jakieś ciekawe polskie serwery survival? Najchętniej bez whitelisty. jestem już legalny, HEHE tej no właśnie, ja też już od jakiegoś czasu i w ogóle nie korzystam z tych dobroci . Popykałbym sobie w necie, ale pojęcia nie mam, jak się do tego zabrać. Chyba, że sobie sami serwa postawimy (możemy się zrzucić czy coś takiego), to by też było fajne. http://forum.minepedia.pl/index.php/board,3.0.html Weź tu się wbij, server jest całkiem spoczko, już zacząłem budować pod wodą. 1 Cytuj
Gość ako Opublikowano 1 września 2011 Opublikowano 1 września 2011 http://www.youtube.com/watch?v=dHe9Brqp5HY To + LB Photo Realism + Wild Grass = Teraz tylko czekać na "tesselation mod" Cytuj
firana140 622 Opublikowano 1 września 2011 Opublikowano 1 września 2011 Jak dla mnie to te najprostsze textury są najlepsze ;p Po prostu imo bardziej pasują do minecrafta. To tak jak bawić się chromowanymi klockami lego ;P 1 Cytuj
Stona 569 Opublikowano 1 września 2011 Opublikowano 1 września 2011 Nie są najlepsze ;P Są spoko, ale jest kilka texture packów które podstawowy wgniatają w fotel. IMHO 256x256 to już duże przegięcie i mi się nie podobają ale te w 64x64 [czy tam 32x32 już są si]. Cytuj
MierzejX 883 Opublikowano 1 września 2011 Opublikowano 1 września 2011 (edytowane) Miałęm ten LB Photo realism i w ogóle mi nie podpasował, bo to jest właśnie tak jak firana napisał. Oczywiście korzystam z innych texturepacków, ale głównie grałem na oryginalnym. Pasujący jest DokuCraft i według mnie im texture pack bardziej robiony w stylu "retro-gaming" lub "fantasy" tym bardziej pasuje. Fajny ten shader wody, ale jak już to chciałbym też shadery na klockach. Edytowane 1 września 2011 przez MierzejX Cytuj
django 549 Opublikowano 1 września 2011 Opublikowano 1 września 2011 mnie od standardowego packa boli leb. No i wyglada to wszystko jak (pipi). Czekam w sumie na fulla i wtedy dodam tekstury a'la Wind Waker i bedzie git. Cytuj
raven_raven 12 014 Opublikowano 1 września 2011 Opublikowano 1 września 2011 Ja gram głównie na standardzie. Chcę widzieć świat tak jak pan Bóg, to znaczy notch stworzył. No chyba, że akurat hasam po mapkach stworzonych konkretnie pod Texture Pack. Choć nie wykluczone, że jak się rozeznam w temacie to mój pogląd na te sprawy się zmieni. A ja mam inne pytanie: preferujecie singla czy online? Ja jakoś skłaniam się ku singlowi. Wiadomo, przez sieć są inni ludzie, dzieje się i jest ta współpraca, ale ja chyba lubię być panem u siebie, mieć wszystko pod kontrolą i nie musieć się przejmować "admninami" którzy poza Minecraftem życia nie widzą i tym, że 90% graczy to dzieciaki na piratach. Aha, lagi mnie CHOLERNIE wkurzają. Albo po prostu dobrego serwera jeszcze nie znalazłem. Cytuj
firana140 622 Opublikowano 1 września 2011 Opublikowano 1 września 2011 Nie mówiłem o graniu na default tylko np, taki Linecraft który wygląda świetnie bez 256x256. Cytuj
MozayKnows 55 Opublikowano 2 września 2011 Opublikowano 2 września 2011 (edytowane) A ja mam inne pytanie: preferujecie singla czy online? Ja jakoś skłaniam się ku singlowi. Wiadomo, przez sieć są inni ludzie, dzieje się i jest ta współpraca, ale ja chyba lubię być panem u siebie, mieć wszystko pod kontrolą i nie musieć się przejmować "admninami" którzy poza Minecraftem życia nie widzą i tym, że 90% graczy to dzieciaki na piratach. Aha, lagi mnie CHOLERNIE wkurzają. Albo po prostu dobrego serwera jeszcze nie znalazłem. Ja jeśli gram na multi to tylko i wyłącznie na serwerze moim i kumpli, wtedy to my jesteśmy panami, nie przejmujemy się adminami, którzy czują się jak władcy. Co do dyskusji o texture packach to ja osobiście rzaaaaaaadko gram na jakimś zmienionym, przeważnie jest to wersja HD. Zwykle gram na default. btw. J.eb coś wspominał na twitterze, że prawdopodobna data wydania update'u to 8 września. Edytowane 2 września 2011 przez Empro Cytuj
raven_raven 12 014 Opublikowano 3 września 2011 Opublikowano 3 września 2011 (edytowane) Nom, najprawdopodobniej update będzie 8 września, to juz w czwartek! Idealnie, na jeden dzień przed weekendem. W piątek i sobotę będzie pewnie już 1.8.12 bez połowy bugów (tak, tak, ironia (chociaż...)). Nowe bajery! Otwarte skrzynie (WOW!!) Bluszcze - to akurat jest ciekawe. A tak w ogóle polecam ten filmik http://www.youtube.com/watch?v=EU5crlWH3eo&NR=1 Nie wiedziałem kilku rzeczy, które zapowiedziano. W skrócie: - nowe żarcie - ruiny twierdz - przepaście - wielkie grzyby - szklane panele - wiochy NPC - rzeki Aha, jeszcze jedno - j.eb (no (pipi), ta cenzura) opublikował filmik ze sprintem i skokiem, teraz można nawet 4 bloki przeskoczyć. Miło, miło. No i jak ktoś tutaj przewidział (szczurek czy Texz?), Adventure update będzie podzielony na 1.8 i 1.9 . Choć nie narzekam, w końcu pełny update był zapowiadany na wiele dłużej, teraz przynajmniej część bajerów dostajemy. Edytowane 3 września 2011 przez raven_raven Cytuj
Gość Oran Opublikowano 3 września 2011 Opublikowano 3 września 2011 Ta woda jest zaj.ebista, wrzuciłem sobie + troche bajerów z yogboxa i fajność Cytuj
Stona 569 Opublikowano 3 września 2011 Opublikowano 3 września 2011 łooo, za(pipi)iste. Aż sobie to sprawdzę i odpalę M. po chyba półrocznej przerwie Cytuj
raven_raven 12 014 Opublikowano 3 września 2011 Opublikowano 3 września 2011 Stona - odnośnie wody czy 1.8? Aha, na obrazku ze skrzynią jest jeszcze jedna nowość - od teraz oświetlenie jest bardziej płynne, a zachód jest naturalniejszy. Światło zanika naturalnie, nie kawałek po kawałku jak to teraz ma miejsce. Cytuj
Texz 670 Opublikowano 3 września 2011 Opublikowano 3 września 2011 Pierwszy update będzie związany z generowaniem zmienionych przez update terenów. Niemożliwe, źeby coś dodali po czasie i człowiek był zmuszony zapuścić New World. Cytuj
Stona 569 Opublikowano 3 września 2011 Opublikowano 3 września 2011 Odpaliłem moda z wodą... :o its bjutiful! jest piękny! -cytując klasyka z jutuba Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.