Skocz do zawartości

Minecraft


Mikes

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja w sumie podziwiam Notcha. Gdybym musial sie uzerac ze spolecznoscia MC to bym spier,dolil na Bermudy miesiace temu.

 

*robi na forum wykaz wszystkich dni gdy Notch nie pracowal nad gra, skarzy sie ze gra nie jest dostatecznie autystyczna*

Opublikowano
Niektórzy z was zapomnieli ze MC to tylko gra komputerowa jednej osoby

Markus Persson, Game Developer

Jens Bergensten, Game Developer

Daniel Kaplan, Business Developer

Markus Toivonen, Art Director

Jakob Porser, Game Developer

Carl Manneh, Managing Director

Tobias Mollstam, Code Ninja

Daniel Frisk, Chief Architect

Aron Nieminen, Game Crafter

 

O której "jednej osobie" piszesz? Dodatkowo, jak już kiedyś wspominałem, istnieje coś takiego jak outsourcing i jeśli firma czerpie pokaźne zyski z gry, ktora w założeniu być miała indie ale cala sytuacja ich przerosła to zawsze można skorzystać ze sztabu koderów, których zatrudni się na kontrakt.

wg mnie Notch nie jest świadom tego, że obecnie jego gra to nie jest już jakiś tam tictactoe w javie tylko produktem, który powinien być odpowiednio wspierany. Wyborażacie sobie sytuację, w której Blizzard nagle wypuszcza patcha wprowadzającego do Starcrafta kolorki, kwiatuszki i jakieś dodatkowe kamyczki a zwyczajnie "zapomina" o tym o co prosili gracze? Na forach by ich zrównali z glebą a tutaj ludzie bronią twórcę już nieaktualnymi od przeszło pół roku argumentami o niezależności produkcji i braku mocy przerobowych (które to jakoś wystarczają na grzebanie przy smoku, tworzeniu jakichs magicznych pierdół i kolejnych alterświatów)

 

 

Ja w sumie podziwiam Notcha. Gdybym musial sie uzerac ze spolecznoscia MC to bym spier,dolil na Bermudy miesiace temu.
oj jaki to on biedny - społeczność dała mu grube miliony dolarów zysku i to za produkt, który jest niedokończony (czyt. dali mu kredyt zaufania) a on musi sie teraz liczyc z ich zdaniem
  • Plusik 2
Opublikowano

Samemu nie grałem w to, ale ten mod inżynieryjny z Yoga ostatnio przebija wszystko co Notchu wprowadził i ma wprowadzić.

 

Nie zapominajmy o korzeniach gry - MINE i CRAFT. W (pipi)e mam experience, jakies miksturki etc.

Baby animals czy smoki to powinien być mini dodatek, pierdółka. A nie main feature patchy. Jezeli Notch woli robić tego tyou stuff to niech robi, a od kolesi co zrobili takie genialne mody je po prostu wykupi, poprawi co by wszystko łądnie ze soba współgrało i wrzuci do gry.

 

Gracze happy bo mają porządną grę.

Modderzy happy bo zarobili kase na fanowskim produkcie

Notch happy bo i gracze sa happy.

 

 

W moich oczach jest to Win - Win - Win sytuacja.

Opublikowano

Ogolnie sytuacja chyba sprowadza sie do tego, ze jezeli teraz wyjdzie jakas nowa gra od Mojang w tym samym systemie (kup pan Alphe/Bete) to spora czesc ludzi sie NIEZLE zastanowi. Ja raczej juz nie pojde na cos takiego, a napewno nie od Notcha.

Opublikowano

No nie wiem, Minecraft dobije niedługo do 4 milionów i nie widze żeby sprzedaż w jakikolwiek sposób spadała, co by oznaczało, że ludziom podoba się to co im Notch oferuje. Bo nie chce mi się wierzyć, że kupują w ciemno.

Opublikowano

No nie do końca musi, bo w sumie niespecjalnie cokolwiek i komukolwiek obiecał ;)

To tak samo szybko pójdzie na dno co wypłynąl na powierzchnię.

 

No nie wiem, Minecraft dobije niedługo do 4 milionów i nie widze żeby sprzedaż w jakikolwiek sposób spadała, co by oznaczało, że ludziom podoba się to co im Notch oferuje. Bo nie chce mi się wierzyć, że kupują w ciemno.
Ja kupowałem w ciemno, po wcześniejszym pograniu w wersję alpha. Dlaczego brałem w ciemno? Bo widziałem potencjał i wyobrażałem sobie, że pełna wersja to będzie rasowy, olbrzymi zestaw Lego Technic z którym zrobię co tylko będę chciał a okazuje się, że dostaję Duplo (że tak pojadę klockową analogią). Wyobrażałem sobie coś takiego jak ten industrial mod - piaskownicę z masą możliwości, która (patrząc na to co ludzie potrafili zrobić ze zwykłego red stone i przełącznika) wręcz poraża ogromem a nie kolejne simsy.

 

A ludzie? Ludzie kupią wszystko, z przehajpowanym towarem na czele równolegle ganiąc tych, którzy mówią, że z autocada w 3D robi się z tego mizerna casualowa gierka. Kwintesencją takiego liniowego myślenia są wypowiedzi takie jak ta (wzięta z mycraft.pl):

Ja powiem szczerze że podoba mi się to co planują twórcy, będzie jakieś urozmaicenie w grze, bo nie samym stawianiem klocków się żyje. Prawdę mówiąc jakby rozwój Minecrafta stanął na wersji alpha/wczesnej beta to ta gra była by na dwa tygodnie, no może góra miesiąc, więc nie rozumiem tego żałosnego srania niektórych userów że Minecraft idzie w złą stronę. A jeśli komuś te plany rozbudowy Minecrafta o elementy RPG się nie podobają to niech odstawi tą grę lub gra na starszej wersji, naprawdę to jest najlepsze wyjście bo dla garstki graczy (z których połowa znając życie nie ma nawet oryginalnego Minecrafta) hamować rozwoju gry. Oczywiście zdaje sobie sprawę że zaraz zostanę zminusowany przez neo-kidów, ale myślę że pewna grupa osób myślących przeczyta ten komentarz

Opublikowano

Nie wnikam czy swoim postepowaniem nazbiera sobie zwolenników czy przeciwnie, zarobił tyle kasy, że jemu też może na tym nie zależeć. Ale to już jego sprawa jak to poprowadzi, nie ma nad czym dyskutować. Faktem jest ze niczego nie obiecywał.

 

Co do ściezki rozwoju Minecrafta - ilu użytkowników, tyle bedzie opinii. Wy chcecie wbudowanego industrial moda i buildcrafta, inni chcą tylko creative mode, a jeszcze innym odpowiada ścieżka rpg. Wszystkim się nie dogodzi. Ja jednak staram się śledzić to co się dzieje, i szczerze mówiąc, najlepsze co mógł Notch zrobić, to oficjalny support modów i skupienie się na dopieszczeniu minecrafta od strony technicznej. Tylko tyle.

 

Poza tym, wydaje mi się że nie dostrzegacie prawdziwej siły Minecrafta. Prawdziwa siła Minecrafta jest w tworzeniu. Od samego poczatku chodziło o stawianie klocków, tylko o to. Pozwiedzajcie kilka znanych serwerów gry, zobaczcie co ludzie tam tworzą. Bez industrial moda, buildcrafta, setek innych modów. Zobaczcie filmy na YouTube z prezentacjami budowli. Dla mnie to jest prawdziwa potęga, i właśnie na podstawie tego ta gra stała się kultowa (bo chyba mozna już tak ją nazwać). Druga rzecz to prostota i przystepnosć, co taki industrialcraft skutecznie "psuje".

 

No i ostatnia sprawa jaką chcę poruszyć, już nie po raz pierwszy. Narzekacie że "moderzy to, moderzy tamto, a Notch leniwy grubas". Tylko powiedzcie mi, po co? Nie lepiej zainstalować sobie mody który dodaje to, czego tak oczekujecie i cieszyć się grą? Cieszyć się że za 10 czy 15 euro macie grę która oferuje Wam nieograniczone możliwosci, czy to z pomocą modów czy bez nich?

 

Dawałem już to, ale dam jeszcze raz, bo ten film ładnie oddaje to co chcę powiedzieć:

Opublikowano

@ako

Sam mówisz, że głównym "celem" MC jest tworzenie. To ja mam takie pytanie: dlaczego koleś co oczekuje epickich przygód RPG kupił tę grę skoro nie zawierała niczego poza edytorem z którego sam musi coś zrobić? To jak kupić NFSa i marudzić na EA potem, że nie ma zarządzania ligą NASCAR czy innej ekonomicznej brei. A potem takie głupie EA by robiło tabelki, wyniki, jakieś matematyczne zakłady etc zamiast skupić się na tym czego chcą gracze któzy kupili grę nie dla ekonomicznej zabawy tylko dla dania głównego - wyścigów.

Opublikowano (edytowane)

To właśnie ja się pytam, czego oczekują ludzie którzy kupili "Painta w 3D" a teraz chcą jedni rpg, drudzy maszyn, a jeszcze inni sami nie wiedza czego by chcieli, co Notch miałby dodawać do gry.

To własnie teraz z grą dzieje się to, o czym piszesz - Notch stara się zadowolić narzekaczy, którzy liczyli na erpega, przygody jak w fajnal fantazy i tak dalej.

Edytowane przez ako
Opublikowano

No i właśnie na takie stanowisko Notcha narzekam :)

Smoki, miksturki, potFForki etc powinny być dodatkiem, a nie głównymi ficzerami MC. Niech doda więcej klocków o jakimś działaniu. Jakieś switche, urządzenia do napędzania czegoś etc.

Opublikowano (edytowane)

Kuźwa, jakie smoki, Panie?! Buduję kulturalnie sobię chałupkę, mówię "idę do kopalni poszukać węgla", wpadam do kopalni, kopię, kopię, kopię... aż tu nagle kostki drewna ułożone symetrycznie. Idę dalej, a jak! Schodzę kilka pięter niżej i w tym momencie zgłupiałem: tory, skrzynki, przełączniki z 3 respowny i nagle... JEEBS!!! Całości jeszcze nie splądrowałem, bo musiałem zaczynać bez miecza i jeszcze kilku pierdółek :D System taki tej jaskini jest, że to głowa mała, musiałbym w ogóle nie wychodzić z niej. Gdzie się nie ruszę, to powstaje kolejny zakątek, w którym coś się dzieje. Generalnie nawet pod chałupą swoją mam od groma jaskiń, w których są respowny. Piękny świat mi się wykreował, który jednocześnie jest ciekawym i "wciąga". Siedzenie po 10 godzin chyba nie jest niczym złym, co?

Edytowane przez famas_kg
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

To może ja coś napisze.

Premiera.. Gra w obecnym stanie nie zasługuje na premiere gdy NPC nadal stoją jak głąby z nosami jak kutasy i nic nie robią. Zresztą większych zmian nie ma, od pre release prawie niczym sie nie różni.

Teraz tylko czekać aż ako skoczy na mojego posta, zminusuje i powie, że jak się nie podoba to żebym nie grał i (pipi)ł, mimo tego, że taka prawda, heh.

Edytowane przez Empro
  • Plusik 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...