Suavek 4 638 Opublikowano 3 czerwca Udostępnij Opublikowano 3 czerwca 3 minuty temu, Shen napisał(a): 2 sztuki to minimum, zeby to mialo jakis sens Nie stać mnie, a oszczędzam kryształy. Najwyżej podbiję poziom uniwersalnymi ulepszeniami kiedyś tam z czasem w przyszłości. Ważne, że przynajmniej ta jedna sztuka wpadła, skoro ma być potem niedostępna. A tak jak pisałem, bardziej mi na kostiumach zależy w gacha. Bo raz, że można zawiesić oko, a dwa, że też chyba nigdy żadne nie były dostępne ponownie poza konkretnym bannerem. A reszta broni, to powoli, bo powoli, ale wpada stopniowo. Murasame jakoś specjalnie nie polowałem, a same jakoś wpadały, że mam już maks ulepszony. Cytuj Odnośnik do komentarza
Suavek 4 638 Opublikowano 4 czerwca Udostępnij Opublikowano 4 czerwca Dobra, "przeszedłem" tyle Story, co jest obecnie w Final Fantasy VII Ever Crisis. Jakby kogoś to interesowało. Story na ten moment dzieli się na trzy główne scenariusze: Final Fantasy VII - przedstawia w streszczonej formie wydarzenia oryginalnej siódemki (nie Remake), aczkolwiek zapożycza pewne elementy, designy, bądź pojedyncze sceny z Rebirth. Na dzień dzisiejszy wątek ucina się wraz z końcówką Corel Prison. Ogólnie jest to przyjemna forma odświeżenia sobie oryginału, ale nie ma tu nic, czego fan by już nie znał, czy nie widział. Crisis Core - jak wyżej. Na razie skromnie, wątek ucina się pod koniec Banora Village. Najmniej interesująca kampania moim zdaniem, bo większość to i tak były misje VR, a kontrolujemy samego Zacka. Ciąg dalszy w najbliższych miesiącach. Raz jeszcze, nic czego już nie było w oryginale. First Soldier - oryginalny wątek gry, główny powód, dla którego po nią sięgnąłem. Historia młodego Sephirotha, oraz kilku postaci Soldier P0 Class. W tym jednej, która przewija się w Rebirth. Historia rozkręcała się bardzo wolno, jak na mój gust, ale tak mniej więcej od drugiej połowy była już całkiem ciekawa, chwilami nawet nieco poruszająca. Nie bez naciągnięć, czy innych dziur, ale nie ukrywam, że jestem ciekaw ciągu dalszego. Na tę chwilę zakończył się "Epizod 1". Po skończeniu fabuły wyświetlił się zwiastun Episode 2. Wygląda na to, że pojawi się młody Angeal, więc niewykluczone, że i Genesis. Trochę się obawiam, że postacie P0 pójdą na drugi, czy nawet trzeci plan, ale to bardziej od strony gameplay'u. Wrzucam zwiastun w spoiler. Spoiler Jest jeszcze garstka krótkich, pomniejszych epizodów przedstawiających Cloda, Barreta, Tifę i Aerith przed wydarzeniami FFVII. Coś, czego wcześniej nie widzieliśmy. Część wydarzeń opisana była w książkach. Fajne uzupełnienie, choć pozostawia niedosyt, bo chciałoby się więcej. Cała reszta gry, to już typowy oderwany od wszystkiego gameplay live-service F2P. Przypadkowe walki, eventy, naciągane do bólu historyjki totalnie z dupy (zbieranie jajeczek wielkanocnych, ratowanie prezentów świątecznych... no niezbyt porywające). System walki ATB jest fajny, urozmaicony i bazuje bardziej na ekwipunku i doborze zdolności dla drużyny, niż wydawanych komendach (tym bardziej, że sterujemy tylko jedną postacią), ale daje czasem satysfakcję przy bardziej wymagających walkach. Zdaje się gra była promowana jako kompilacja wszystkich historii FFVII, w tym takich spinoffów jak Before Crisis, Advent Children, czy Dirge of Cerberus, ale na tę chwilę nijak się na to zapowiada. Być może za wcześnie jeszcze, nie wiem, ale nie zdziwię się, jeśli na obiecankach się skończy. Wyjdę tym samym może na hipokrytę, ale choć sam "gram" w Ever Crisis, to nie polecam, wręcz odradzam. No bo trzeba się liczyć z grindem, zbieractwem i kombinowaniem, szczególnie bez wydawania kasy. Shen powie, że "da się", no ja też powiem "da się", ale dużo godzin na to poszło i jeden z ostatnich bossów fabularnych dał mi mocno popalić, pomimo kilku miesięcy "grania" z doskoku, czy alt-tabie. Plus jestem świadom tego, że psychicznie mam lekką słabość, czy tam trudność w porzuceniu już rozgrzebanego live-service, nawet jeśli nie wydałem na niego złotówki. Z czasem odpuszczę, ale nie przychodzi mi to łatwo. Przypuszczam, że jak przegną pałę z power-creepem, albo dadzą perfidnego paywalla, to pójdzie łatwiej. Na YouTube znaleźć można mnóstwo "streszczeń" fabuły i w sumie nie byłaby to zła metoda zapoznania się z wątkiem First Soldier. Historyjki poboczne też warto sobie obejrzeć. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza
Josh 4 416 Opublikowano 4 czerwca Udostępnij Opublikowano 4 czerwca Mam do siebie (oraz do swojego czasu wolnego) za dużo szacunku, żeby grać w coś takiego, ale fajnie że trochę się rozpisałeś i wrzucilłeś te streszczenia, to na pewno sprawdzę bo ciekawi mnie historia młodego Szefirota <3 Cytuj Odnośnik do komentarza
Shen 9 616 Opublikowano 5 czerwca Udostępnij Opublikowano 5 czerwca W dniu 4.06.2024 o 08:56, Suavek napisał(a): Dobra, "przeszedłem" tyle Story, co jest obecnie w Final Fantasy VII Ever Crisis. Jakby kogoś to interesowało. Story na ten moment dzieli się na trzy główne scenariusze: Final Fantasy VII - przedstawia w streszczonej formie wydarzenia oryginalnej siódemki (nie Remake), aczkolwiek zapożycza pewne elementy, designy, bądź pojedyncze sceny z Rebirth. Na dzień dzisiejszy wątek ucina się wraz z końcówką Corel Prison. Ogólnie jest to przyjemna forma odświeżenia sobie oryginału, ale nie ma tu nic, czego fan by już nie znał, czy nie widział. Crisis Core - jak wyżej. Na razie skromnie, wątek ucina się pod koniec Banora Village. Najmniej interesująca kampania moim zdaniem, bo większość to i tak były misje VR, a kontrolujemy samego Zacka. Ciąg dalszy w najbliższych miesiącach. Raz jeszcze, nic czego już nie było w oryginale. First Soldier - oryginalny wątek gry, główny powód, dla którego po nią sięgnąłem. Historia młodego Sephirotha, oraz kilku postaci Soldier P0 Class. W tym jednej, która przewija się w Rebirth. Historia rozkręcała się bardzo wolno, jak na mój gust, ale tak mniej więcej od drugiej połowy była już całkiem ciekawa, chwilami nawet nieco poruszająca. Nie bez naciągnięć, czy innych dziur, ale nie ukrywam, że jestem ciekaw ciągu dalszego. Na tę chwilę zakończył się "Epizod 1". Po skończeniu fabuły wyświetlił się zwiastun Episode 2. Wygląda na to, że pojawi się młody Angeal, więc niewykluczone, że i Genesis. Trochę się obawiam, że postacie P0 pójdą na drugi, czy nawet trzeci plan, ale to bardziej od strony gameplay'u. Wrzucam zwiastun w spoiler. Pokaż ukrytą zawartość Jest jeszcze garstka krótkich, pomniejszych epizodów przedstawiających Cloda, Barreta, Tifę i Aerith przed wydarzeniami FFVII. Coś, czego wcześniej nie widzieliśmy. Część wydarzeń opisana była w książkach. Fajne uzupełnienie, choć pozostawia niedosyt, bo chciałoby się więcej. Cała reszta gry, to już typowy oderwany od wszystkiego gameplay live-service F2P. Przypadkowe walki, eventy, naciągane do bólu historyjki totalnie z dupy (zbieranie jajeczek wielkanocnych, ratowanie prezentów świątecznych... no niezbyt porywające). System walki ATB jest fajny, urozmaicony i bazuje bardziej na ekwipunku i doborze zdolności dla drużyny, niż wydawanych komendach (tym bardziej, że sterujemy tylko jedną postacią), ale daje czasem satysfakcję przy bardziej wymagających walkach. Zdaje się gra była promowana jako kompilacja wszystkich historii FFVII, w tym takich spinoffów jak Before Crisis, Advent Children, czy Dirge of Cerberus, ale na tę chwilę nijak się na to zapowiada. Być może za wcześnie jeszcze, nie wiem, ale nie zdziwię się, jeśli na obiecankach się skończy. Wyjdę tym samym może na hipokrytę, ale choć sam "gram" w Ever Crisis, to nie polecam, wręcz odradzam. No bo trzeba się liczyć z grindem, zbieractwem i kombinowaniem, szczególnie bez wydawania kasy. Shen powie, że "da się", no ja też powiem "da się", ale dużo godzin na to poszło i jeden z ostatnich bossów fabularnych dał mi mocno popalić, pomimo kilku miesięcy "grania" z doskoku, czy alt-tabie. Plus jestem świadom tego, że psychicznie mam lekką słabość, czy tam trudność w porzuceniu już rozgrzebanego live-service, nawet jeśli nie wydałem na niego złotówki. Z czasem odpuszczę, ale nie przychodzi mi to łatwo. Przypuszczam, że jak przegną pałę z power-creepem, albo dadzą perfidnego paywalla, to pójdzie łatwiej. Na YouTube znaleźć można mnóstwo "streszczeń" fabuły i w sumie nie byłaby to zła metoda zapoznania się z wątkiem First Soldier. Historyjki poboczne też warto sobie obejrzeć. Story będzie łatwiejsze, bardzo dobra zmiana, jak ktoś chce tylko dla fabuły odpalić, to bez levelowania i farmienia bedzie mogl to zrobic. Jak ktoś chce wyzwan, to sa inne rzeczy do roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza
Suavek 4 638 Opublikowano 7 czerwca Udostępnij Opublikowano 7 czerwca Dobra zmiana, na pewno, choć mnie już ciężko ocenić. Nowy epizod łatwy, włącznie z ostatnim bossem, ale Zacka miałem już na 76 poziomie i znośny ekwipunek. Udało mi się nawet EX przejść, ale musiałem jedną specyficzną broń ulepszyć. EX w Story chyba nie zmienili. Nadal mam do zaliczenia walkę z Dyne, ale za cholerę w chwili obecnej nie jestem w stanie jej przejść. Nawet strategią z użyciem Bio. Potrzebna mi tu broń Barreta z bonusem do niszczonych Sigil, Electro-cośtam. Mam jedną sztukę, ale póki co bez surowców na ulepszenie. No ale uznajmy, że to opcjonalny content. Nie ukrywam, że teraz, jak mam już trochę więcej nieco lepszego ekwipunku, to niektóre walki zrobiły się ciekawsze. Tj. mam pole do manewru w niektórych przypadkach, więc jest i satysfakcja z ukończenia trudniejszych starć. Gorzej, jak zmuszony jestem użyć postaci, którą zaniedbałem. I tu ponownie widać, że mechanika, czy ogólny koncept są serio dobre, ale zjebane przez model biznesowy. Nie sposób mieć tu wszystko bez płacenia, więc trzeba wybierać. Plus mieć szczęście, bo crafting dobrej Materii to też cyrk. Fabuła zakończona, więc wracam do grania z doskoku i robienia daily. Czekamy na banner letni z Lucią, a potem się zobaczy. Dla mnie to taka odskocznia do grania na Alt-Tabie, gdy robię na kompie inne rzeczy, więc nie mam jakiegoś szczególnego poczucia straty czasu. Chce mi się, to porobię więcej, a jak nie, to walka w tle i koniec. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Shen 9 616 Opublikowano 7 czerwca Udostępnij Opublikowano 7 czerwca 18 minut temu, Suavek napisał(a): Gorzej, jak zmuszony jestem użyć postaci, którą zaniedbałem. Ukończyłem większość rzeczy i w sumie tylko na leviathanie ex musialem uzyc Reda, a tak to reszta Zack, Seph, Aerith Cytuj Odnośnik do komentarza
Suavek 4 638 Opublikowano 7 czerwca Udostępnij Opublikowano 7 czerwca Ale masz teraz np. nowe Battle Tower, gdzie postacie są rozbite na trzy grupy. A ja akurat jak mam "główny" team Cloud, Lucia, Aerith, to mi trzy główne postacie całkowicie rozdzielili. Przez to żeby dobić do 20 poziomu i dalej musiałem niektóre postacie trochę nadgonić, jak chociażby Glenna. Najłatwiej mam w teamie Zack, Yuffie, Aerith, a najciężej w tej pierwszej, Cloud, Barret, Tiffa, Red, bo tam brakuje mi dobrego AOE Healera na chwilę obecną. Ogólnie nagrody za te trzy Battle Tower bardzo dobre, ale nie wiem, czy 30 dobiję prędko. Cytuj Odnośnik do komentarza
Shen 9 616 Opublikowano 7 czerwca Udostępnij Opublikowano 7 czerwca W battle tower sie nie bawilem, nawet tej glownej nie skonczylem, ale ostatnio wyczyscilem wszystkie dungeony bo brakowalo mi gemow Cytuj Odnośnik do komentarza
Suavek 4 638 Opublikowano 7 czerwca Udostępnij Opublikowano 7 czerwca Akurat za te trzy nowe jest bardzo dużo ticketów i tych lepszych character memories, czy jak to się zwie, więc warto. Do 15 levelu spokojnie idzie zrobić nawet przeciętną drużyną. Ja na razie 20+ i chętnie pokombinuję w przyszłości dalsze. Główny BT chyba w okolicach 65 jestem. Może niedługo wrócę. Cytuj Odnośnik do komentarza
Labtec 3 643 Opublikowano 7 czerwca Udostępnij Opublikowano 7 czerwca grałem od samego początku, dobiłem do power level 100k i wtedy ściana się zaczęła i straszny grind bez wydawania kasy wiec sobie odpuściłem grę na ponad pól roku, teraz wpadłem po waszych postach i bez stresu podbiłem do 180k, dobre te eventy na xp, jak by ktoś teraz zaczynał to by szybko mógł sobie przygotować postacie na sama fabułę szczególnie po tym jak ułatwili. Teraz pewnie będę tylko odpala codziennie i od czasu do czasu grind jakiegoś eventu dla niebieskich kryształów, teraz mam jakieś 50k, do września może pozbieram jak będą anniversary eventy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Shen 9 616 Opublikowano 7 czerwca Udostępnij Opublikowano 7 czerwca 9 minut temu, Labtec napisał(a): straszny grind Teraz to ja tego grindu nie czuje, ustawiam stamine x9 i po zaliczeniu jednego etapu prawie nie mam staminy. Daily to moze 5 minut max. Początki gdzie była stamina x3 to faktycznie duzo sie trzeba bylo naklikac. 11 minut temu, Labtec napisał(a): Teraz pewnie będę tylko odpala codziennie i od czasu do czasu grind jakiegoś eventu dla niebieskich kryształów, teraz mam jakieś 50k, do września może pozbieram jak będą anniversary eventy Ja już wszystko skipuje teraz, niestety Vincenta tez trzeba bedzie olac, ale czuje, że dobre bannery wleca na rocznice. Cytuj Odnośnik do komentarza
pawelgr5 1 460 Opublikowano 14 czerwca Udostępnij Opublikowano 14 czerwca Niby nic, ale tak bardzo potrzebuje czegokolwiek w tym temacie, że tym razem dam się nabrać na gówno newsa: Final Fantasy Tactics Remaster Is Reportedly 'Real and Happening' | Push Square Cytuj Odnośnik do komentarza
Dahaka 1 851 Opublikowano 14 czerwca Udostępnij Opublikowano 14 czerwca Biorąc pod uwagę, że leakerem jest Jason Schreier, to raczej można to uznać za pewniaka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
KrYcHu_89 2 235 Opublikowano 14 czerwca Udostępnij Opublikowano 14 czerwca 54 minuty temu, pawelgr5 napisał(a): Niby nic, ale tak bardzo potrzebuje czegokolwiek w tym temacie, że tym razem dam się nabrać na gówno newsa: Final Fantasy Tactics Remaster Is Reportedly 'Real and Happening' | Push Square To Ci pisałem już ostatnio, że po IX będzie :D. Square Enix jest bardzo przewidywalny i wszystkie leaki się sprawdzają u nich. Cytuj Odnośnik do komentarza
Figaro 8 200 Opublikowano 15 czerwca Udostępnij Opublikowano 15 czerwca brachol wyłapał FF 6 na PSX w pełnym opakowaniu (plus demo FFX) za... 1 euro. I tak w sumie zawsze omijała mnie ta odsłona. Ogrywał ktoś szóstkę i poleci? Wiem że muzyka to kozak, ale boję się, że losowe walki mnie dobiją. Cytuj Odnośnik do komentarza
Shen 9 616 Opublikowano 15 czerwca Udostępnij Opublikowano 15 czerwca Szóstka to topka FF, u mnie ma drugim miejscu za FF9. Gra ma najlepszego złola w historii serii. Kefka skurwysyn. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
pawelgr5 1 460 Opublikowano 15 czerwca Udostępnij Opublikowano 15 czerwca 8 minut temu, Figaro napisał(a): brachol wyłapał FF 6 na PSX w pełnym opakowaniu (plus demo FFX) za... 1 euro. I tak w sumie zawsze omijała mnie ta odsłona. Ogrywał ktoś szóstkę i poleci? Wiem że muzyka to kozak, ale boję się, że losowe walki mnie dobiją. Jak sie martwisz walkami to rzuć te 60zł za wersję pixel remaster bo tam można te walki po prostu wyłączyć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Figaro 8 200 Opublikowano 15 czerwca Udostępnij Opublikowano 15 czerwca nie no, chcę to zagrać wiernie i oryginalnie, na CRTku i faktyczym PS1. Dam szansę i zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza
Jukka Sarasti 349 Opublikowano 15 czerwca Udostępnij Opublikowano 15 czerwca W razie potrzeby możesz praktycznie każdą walkę, włączając w to bossów, wygrać dzięki bugowi rzucając po sobie czary Vanish i Doom. Nie wiem czy to naprawili w późniejszych wersjach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
pawelgr5 1 460 Opublikowano 15 czerwca Udostępnij Opublikowano 15 czerwca 1 minutę temu, Jukka Sarasti napisał(a): W razie potrzeby możesz praktycznie każdą walkę, włączając w to bossów, wygrać dzięki bugowi rzucając po sobie czary Vanish i Doom. Nie wiem czy to naprawili w późniejszych wersjach. Nigdy o tym nie słyszałem, moze sprawdzę czy to działa w ostatniej wersji. Pamiętam jak odkryłem z ziomeczkiem coś podobnego w Legen of Legaia. Podczas walki z jednym bossem wystarczyło rzucić na bossa bodajze 3x Confuse (jak dobrze zapamiętałem) - pierwszy zawsze pudło, drugi trafiał normalnie a trzeci natychmiastowy zgon (pomimo ze wiadomo ze to nie powinno w ogóle nic robić). Cytuj Odnośnik do komentarza
Josh 4 416 Opublikowano 15 czerwca Udostępnij Opublikowano 15 czerwca (edytowane) 27 minut temu, Figaro napisał(a): brachol wyłapał FF 6 na PSX w pełnym opakowaniu (plus demo FFX) za... 1 euro. I tak w sumie zawsze omijała mnie ta odsłona. Ogrywał ktoś szóstkę i poleci? Wiem że muzyka to kozak, ale boję się, że losowe walki mnie dobiją. Niedawno skończyłem. Średnia fabuła (jeden dobry twist na całą grę), beznadziejny antagonista, fatalny balans (niektóre postacie są bezużyteczne, inne miażdżą przeciwników), muzyka podczas walk szybko zaczyna wkurzać, grafika jest już zwyczajnie ohydna (pikseloza to wiadomo, ale nieruchome sprajty odrzucają) i w sumie tylko swoboda w drugiej połowie gry mi się podobała. Bardzo przehajpowana odsłona, chociaż wierzę, że te 30 lat temu robiła wrażenie. Edytowane 15 czerwca przez Josh 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
KrYcHu_89 2 235 Opublikowano 15 czerwca Udostępnij Opublikowano 15 czerwca VI i Rebirth najlepsze :). 9 minut temu, Jukka Sarasti napisał(a): W razie potrzeby możesz praktycznie każdą walkę, włączając w to bossów, wygrać dzięki bugowi rzucając po sobie czary Vanish i Doom. Nie wiem czy to naprawili w późniejszych wersjach. Gra nie wymaga grindowania, przynajmniej nie Pixel Remaster, nie wiem jak z PS1. Kurde dla mnie Pixel trzyma się ładnie, w jaka wersję grałeś @Josh? Cytuj Odnośnik do komentarza
Josh 4 416 Opublikowano 15 czerwca Udostępnij Opublikowano 15 czerwca No właśnie w pixel remaster. Ale wcześniej przechodziłem Cocktopath Traveler 2, więc możliwe że po prostu poprzewracało mi się w dupie. Cytuj Odnośnik do komentarza
KrYcHu_89 2 235 Opublikowano 15 czerwca Udostępnij Opublikowano 15 czerwca 29 minut temu, Josh napisał(a): No właśnie w pixel remaster. Ale wcześniej przechodziłem Cocktopath Traveler 2, więc możliwe że po prostu poprzewracało mi się w dupie. No możliwe, ja bezpośrednio przed FF VI przechodziłem Chrono Triggera :D, stąd te zmiany w Pixel Remaster nawet graficznie nic nie straszyły. Oczywiście to dalej tylko Remastery, a nie żadne HD-2D, no dosłownie jedną scenę przenieśli w Operze, jakby kiedyś zrobili w tym całą grę, to znowu FF VI byłoby na świeczniku. Tak czy inaczej VI nawet bez nostalgii według mnie dalej jest jedną z top opcji w 2D jRPGach. Cytuj Odnośnik do komentarza
ogqozo 6 539 Opublikowano 15 czerwca Udostępnij Opublikowano 15 czerwca Chyba każda późniejsza wersja nie ma już tego buga, tylko SNES i PSX. Ogólnie nie rozumiem za bardzo, jaki jest powód, żeby grać w wersję PSX. Loadingi są absurdalne w porównaniu z każdą inną, ogólnie gra działa do kitu (i nie mam na myśli czekania na to co powie Święte Digital Foundry czy jest 60 czy 55 FPS-ów i sprawdzać piksele z nosem w TV, ten lag jak wybierasz komendy w walce... serio czyni grę gorszą). Te kilka minut FMV można sobie obejrzeć na jutjub. Dzisiaj istnieją porty na każde emulatory na każdym sprzęcie, z różnorakimi modami i fixami (i to nie do wersji PSX, bo z racji loadingów, obecnych tak samo na emulatorze, nikt specjalnie nie widzi powodu żeby w ogóle sięgać po wersję PSX z jakiegokolwiek innego powodu niż "mam tylko PSX-a"). Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.