Skocz do zawartości

Seria Megami Tensei


Suavek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolejny zwiastun P4A:

 

Potwierdzono także obecność Fuuki jako announcera.

 

Nie wiem, może z moim wzrokiem już nie jest najlepiej, ale strasznie zlewa mi się ta grafika jak patrzę na klipy. Tło, postacie i ich persony oraz efekty specjalne przekładają się na ciężki do ogarnięcia chaos.

Opublikowano

No "spam" wszystkiego na ekranie potrafi troszkę zdezorientować i odciągnąć uwagę od walki ale ogólnie wygląda to całkiem fajnie. Szkoda, że zdecydowano się na region lock w wypadku tej gry. Mam nadzieję, że to tylko jednorazowy wybryk w tym temacie.

Kupić P4:Arena raczej kupię ale jak cena spadnie poniżej 100zł. Na Zavvi już są pre-ordery więc zawsze będzie można jeszcze wykorzystać te 10%zniżki.

  • 2 tygodnie później...
Gość DonSterydo
Opublikowano

Pierwsze słyszę o kinówce, myślałem, że serial. Lepiej by wydali w tym roku Persona 5 :/

Opublikowano (edytowane)

Stała się rzecz straszna... Choć obiecywałem sobie, że już nigdy nie sięgnę po żadnego MMO, to po zalinkowanej wyżej recenzji IMAGINE stwierdziłem, że "sprawdzę czy działa na laptopie" (wiekowym). O zgrozo, działa...

 

W sumie nie wiem póki co co o tym myśleć. Zawzięcie jakoś nie planuję tego w ogóle męczyć, ani bawić się w jakieś endgame'y (jeśli w ogóle do takowego dotrę), ale przyznać muszę, że gierka ma sporo elementów mocno charakterystycznych dla starszych megatenów. Na plus i minus.

 

Grafika rodem PS2, a nawet PSP jak się powyłącza co nieco. Plus taki, że wymagania śmiesznie niskie jak na dzisiejsze standardy, a gra mi działa na laptopie z grafiką 32Mb (miejscami przycina, ale na mocnej stacjonarce też się zdarza przy większej liczbie graczy na ekranie). Stylistycznie niemal to samo co Nocturne/DDS/Devil Summoner, ze szczególnym nastawieniem na tego pierwszego. Lokacje raczej meh, mocno blokowate, a lochy nawet nie mają żadnej swojej tematyki - ot schematyczne pomieszczenia połączone korytarzami. Muzyka niby też w podobnym stylu, ale tak zapętlona i monotonna, że chyba tylko motyw walki z bossem jeszcze mi nie zbrzydł.

 

Fabularnie... nie stwierdzę, gdyż dzieje się mało, a pomiędzy okazyjnym questem fabularnym każą mi robić jakieś pomniejsze zabijanie X demona A i Y demona B, tudzież przynieść Z itemów dropowanych z demona C. Cóż, MMO...

 

Generalnie chaos. Nie wziąłem na poważnie tego co mówił MMO Grinder jeśli chodzi o tutoriale i prawdę mówiąc się zagubiłem. Zacząłem robić jakieś questy zanim pokończyłem tutoriale, do pierwszego lochu wybrałem się zanim "nauczyli" mnie łączyć demony, a pierwszy większy boss fabularny (Taraka) i tak okazał się dość irytujący, choć miałem już ~15lvl. Nie przepadam generalnie za grami MMO, a jedynie męczę dość odbiegającego od normy Star Trek Online, tak więc ciężko mi określić czy jest to norma dla gatunku, czy też nie, ale nawet na tle zwykłych RPG czuję się przytłoczony ilością opcji, zdolności, możliwości i parametrów, które nie mówią mi wiele. Kiepski interface nieszczególnie w tym pomaga.

 

Gameplay specyficzny. Tempo gry i samej walki strasznie powolne, choć nadal w czasie rzeczywistym - niby pozwala to na odrobinę planowania taktyki, jak to w megatenach, ale miejscami strasznie się dłuży - szczególnie w przypadku strasznie powolnego biegu postaci. Wkurzające, że za item przyspieszający bieg każą sobie płacić...

 

A propos płacenia, gra jest F2P, więc naturalnie większość usług rzeczy w sklepach wymaga Atlus Coins. Nie mam zielonego pojęcia póki co jak daleko da się zajść nie wydając ani grosza. Najbardziej rozbawiło mnie wynajmowanie slotów banku na okres 30 dni oraz jednorazowe tickety na nowe postacie... No chyba, że to też jest normą w gatunku, a ja się rozpieściłem wyjątkowo korzystnym modelem STO.

 

Nie wiem w sumie czy i jak długo będę przy tym siedział. Mimo wszystko MMO mają to do siebie, że grind jest zwykle dość długi. Dodać do tego już i tak specyficzny system megatenów i zanim dotrę do czegokolwiek przypominającego endgame fabularny, to miną wieki. Ktoś inny może się wypowiedzieć jaki jest sens grania w to od święta?

 

Gdyby ktoś chciał grę sprawdzić i pograć w teamie czasem, choćby aby troszkę urozmaicić grind, to nick taki jak tutaj - Suavek. Instalka niewielka, proces rejestracji wcale nie karkołomny - sprawdzić na pewno nie szkodzi.

Edytowane przez Suavek
  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

Strasznie jestem ciekaw wizerunku tego SMT4. Jeśli faktycznie ma być to pełnoprawna odsłona, godna porównywania z Nocturne, to oczekiwania mam dość spore. Toż to będzie gra, od której zależeć będzie czy (kiedy?) zaimportuję 3DSa z US. Mimo wszystko nie chciałbym, aby skończyło się jak ze Strange Journey, gdzie wszystko zrobili po najmniejszej linii oporu. I choć SJ złe w żadnym wypadku nie było, to jednak nie wywarło na mnie jakiegoś szczególnego wrażenia. No i też nie chciałbym też, aby znowu zrobili z tego monotonnego do bólu dungeon crawlera ze statycznymi sprite'ami przeciwników i jedną teksturą otoczenia na cały wielogodzinny loch...

 

Marzy mi się coś rodem Nocturne i Digital Devil Saga...

 

 

Edit: Na drzewo Siwy_

Edytowane przez Suavek
Opublikowano (edytowane)
No to wracamy do dawnych czasów:).

Nie powiem nie podoba mi się ta zagrywka Atlus'a, bo (nie chce krakać), ale jeszcze się to sprawdzi, to możemy spodziewać się takich zagrywek w przypadku każdej ich gry.

I wszystko by było ok. jak by człowiek miał pewność, że wszystkie ich gry trafią na nasz kontynent, a tak zmierza to w złym kierunku...

Choć zbytnio nad tym nie płacze, bo i tak miałem w planach kupić europejskie wydanie, ale zaczynam się zastanawiać co z innymi grami...

 

Byłem jednym z tych którzy zaczęli się wkurzać na oficjalnym forum Atlusa i zmusiliśmy ich do postawienia oficjalnego stanowiska firmy i w wolnym tłumaczeniu:

"To odosobniony przypadek a to z powodu bliskiej premiery P4A we wszystkich regionach. Ze względu na wyższe ceny gier w Japonii Region loco był konieczny w obawie przed Cross-Importem (Japończycy którzy poczekają na Amerykańską premierę). Powtarzamy to nie nowa polityka firmy a wyjątkowy przypadek. Żadna inna gra nie zostanie zablokowana regionalnie"

Więc raczej nie ma się o co bać. Atlus nie zrobi niczego.głupiego bo fani są gotowi na bojkot a nie oszukujmy się to główna baza klientów dla Atlusa.

 

Taki tam bzdet - teaser P3A:

http://youtu.be/qW4ngVC3LHc

 

Chodzą też plotki o trylogii filmów, co w sumie mogłoby uratować sytuację z upchniętą na siłę fabułą. No ale zobaczymy ile w tym prawdy.

 

Mnie bardziej ciekawi sprawa Social Linków bo The Answer sugeruje że

Social Link Yukari jest częścią Canonu z czym osobiście mogę się zgodzić bo Yukari ma romantyczne momenty z protagonistą wplecione w główny wątek

 

 

"W tym roku"? Parsk. Optymista...

 

http://www.siliconer...g-on-persona-5/

 

2013 najwcześniej imo, nie wspominając o czekaniu na lokalizację.

 

Btw. w Soul Hackers na 3DS pojawią się Devil Summonerzy z różnych odsłon serii jako przeciwnicy/cameo.

 

Spodziewam się pierwszej zapowiedzi na TGS a premiery w USA na początku 2014.

Edytowane przez HUNTER297
Opublikowano

Szczerze, to spodziewałem się kolejnego odcinania kuponów, czegoś na silniku Strange Journey z niewielkim nakładem pracy, a tu widzę, że jednak będę musiał zainwestować w 3DSa.

Opublikowano

Na silniku SJ to by był mimo wszystko wstyd, biorąc pod uwagę, że ta gra wyglądała wyjątkowo słabo już na NDS. Niemniej jednak jeśli chodzi o odcinanie kuponów, to mi to wygląda na silnik megatenów z PS2, czyli raz jeszcze te same modele demonów co w Nocturne, DDS, DS, P3, P4 itd. No ale i tak nie mam nic przeciwko - tamta oprawa jak najbardziej mi odpowiadała a swą rolę spełniała dobrze. Cieszę się, że nie poszli w stronę FPP.

 

Cóż, czekam na konkrety a potem bacznie zaczynam przyglądać się cenom amerykańskich 3DSów...

Opublikowano (edytowane)

Trailer fajny, szkoda, że gameplay'u nie ma na nim w ogóle. Ale pomimo tego już teraz widać, że będzie klimatycznie. Muzyka genialna i zalatuje oldschoolowymi kawałkami ze starszych części SMT. Do tego styl graficzny pomiędzy Nocturne/DDS i ogólnie nie mogę się doczekać większej ilości info na temat gry.Jedna z gier dla których warto będzie kupić 3DS'a.

Gdyby tak jeszcze Atlus USA zabrał się za wydanie Soul Hackers na rynek USA to byłoby pięknie. Ile można wałkować temat P4...

Edytowane przez Paliodor
Opublikowano

Jak na razie to nawet P2:EP nie ogłosili w planach lokalizacji... PSP "umarło", to nie wiadomo czy będą sobie zawracać tym głowę. Jasne, niby jest Vita i możliwość gry w wersje PSN, ale mimo wszystko mam obawy co do tej odsłony. Może gdy Golden wydadzą to coś się ruszy.

Opublikowano
Trailer fajny, szkoda, że gameplay'u nie ma na nim w ogóle. Ale pomimo tego już teraz widać, że będzie klimatycznie. Muzyka genialna i zalatuje oldschoolowymi kawałkami ze starszych części SMT. Do tego styl graficzny pomiędzy Nocturne/DDS i ogólnie nie mogę się doczekać większej ilości info na temat gry.Jedna z gier dla których warto będzie kupić 3DS'a.

Gdyby tak jeszcze Atlus USA zabrał się za wydanie Soul Hackers na rynek USA to byłoby pięknie. Ile można wałkować temat P4...

 

Persona jest 100 razy bardziej popularna niż inne odnóża SMT. Ta seria to priorytet dla Atlusa i ich najbardziej rozpoznawalna marka więc nie dziw się że tak ją wałkują. A wydanie SMT IV na 3DS a nie dużych konsolach czy Vicie jeszcze bardziej to pokazuje.

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...