Suavek 4 727 Opublikowano 21 lipca 2020 Autor Opublikowano 21 lipca 2020 Gra wychodzi w tym roku w Japonii. Angielska wersja dopiero wiosną 2021. Dłuższy zwiastun: Przypomniałem sobie, jaka muzyka w tej grze była dobra... No kurcze, w ostateczności wezmę na PS4, ale wolałbym wersję PC. Mam nadzieję, że nie zawiodą przy okazji lokalizacji. 1 Cytuj
ogqozo 6 559 Opublikowano 21 lipca 2020 Opublikowano 21 lipca 2020 (edytowane) Worek z portami i tak się rozwiąże, to Atlus. Firma, która już prawie nie robi nowych gier. A Switch to dla nich idealna konsola. Prawie wszystkie gry z racji grindu, stylu przedstawienia itp. pasują mi idealnie na konsolę przenośną, a i mniej wysiłku, niż próba rywalizowania z nowościami na duże konsole. Problem widzę taki, że firma przy swoim stylu robienia gier ma i tak widoczny problem przerobowy z przejściem w HD. Zajmuje im to sporo czasu, żeby wszystko przerysowywać. Toteż datę "2021" dla piątki traktowałbym też na razie jako wstępną. Na Switchu przeskok w wielkości obrazków i animacji może być ogromny względem czwórki, ale nie wiem czy będą aż tak to dopieszczali jak w Personie 5 (która przez dobrych kilka lat miała termin premiery "za rok"), może gra będzie stosunkowo mało szczegółowa. Jakiś czas temu w ankiecie Atlus pytał o zainteresowanie portami praktycznie wszystkiego na Switcha. Była tam na liście i Persona od pierwszej części do Q, i Etrian Odyssey, i Devil Summonery, i SMT III-IV, Avatar Tuner, a także Catherine, Odin Sphere czy Dragon's Crown Pro. Edytowane 21 lipca 2020 przez ogqozo Cytuj
ogqozo 6 559 Opublikowano 23 lipca 2020 Opublikowano 23 lipca 2020 (edytowane) Prezentacja z wideo z normalnej rozgrywki. Wygląda... zgrabnie, na rzut oka wydaje się, że co do rozgrywki dość niewiele zmienili, ale postaram się później popatrzeć czy widać jakieś detale co do zawartości. Rzadko faktycznie kupuję stare gry, ale kurde móc sobie pogrindować w pociągu czy w łóżeczku z muzyką normalnej jakości na słuchawkach brzmi wyjątkowo zachęcająco przyznam :| Edytowane 23 lipca 2020 przez ogqozo Cytuj
Suavek 4 727 Opublikowano 23 lipca 2020 Autor Opublikowano 23 lipca 2020 Tekstury nie powalają. Wygląda jak podwyższona rozdzielczość i pewnie podobny efekt już na emulatorach dawno osiągnęli. No ale nie oczekuję szału, i tak czekam. Aczkolwiek wolałbym osobiście PC. W P4G dobrze mi się gra, a wersji na Vitę nie ruszyłem przez dwa lata. Cytuj
ogqozo 6 559 Opublikowano 24 lipca 2020 Opublikowano 24 lipca 2020 (edytowane) Ok patrzę na to i kilka domysłów: - muzyka chyba jednak nie dostanie specjalnie mocnego upgrade'u jakości - główne scenki mają teraz voice acting, ale nie brakowało mi tego jakoś najbardziej - raczej dalej będzie się trudno połapać, te menusy wyglądają dość daleko od współczesnych standardów. Na swój sposób to nawet lubię, tęsknię za dziecięcymi czasami odkrywania masy rzeczy o jakiejś grze na Gamefaqs - do tego tak sporo rzeczy było naturalnych przez tyle lat, gdy Atlus zrobił/przerobił bodaj 15 gier Megami Tensi na konsole z dwoma ekranami, że będzie teraz trudno wrócić do jednego. Te gry nie są kinowe, są statyczne i raczej przeładowane informacjami i IMO dobrze im było na dwóch małych ekranach - niższy poziom trudności do ściągnięcia jako osobne DLC, Boże, no nie muszą się tym aż tak tasować, że gra ma renomę trudnej - ale to w jaki bezczelny sposób koleś rozwala w tym pokazie najbardziej osławionego bossa w grze to nawet imponująca zagrywka. Jak ta gra wyszła to niektórzy pakowali po 15 godzin żeby go załatwić czystą przewagą levelu mdr, albo było kilka popularnych sposobów na bycie mądrym, ale... raczej nie ten - Dante nadal w grze, na to wygląda - mam nadzieję, że wersja na Switcha nie będzie chodziła wyraźnie gorzej, niż to. Często przy takich projektach niestety jest to problem - niby na rzut oka gra wygląda tak samo, ale gorsza animacja sprawia po cichu, że jest mniej radości z grania, niż na PS4 - wiele nie trzeba zmieniać w grze, żeby jednak była nadal piękna. To ją różni od wielu klasyków, gdzie trzeba by jeszcze o wiele więcej zmienić Edytowane 12 sierpnia 2020 przez ogqozo Cytuj
Paliodor 1 811 Opublikowano 2 sierpnia 2020 Opublikowano 2 sierpnia 2020 W dniu 21.07.2020 o 18:48, Suavek napisał: Gra wychodzi w tym roku w Japonii. Angielska wersja dopiero wiosną 2021. Dłuższy zwiastun: Przypomniałem sobie, jaka muzyka w tej grze była dobra... No kurcze, w ostateczności wezmę na PS4, ale wolałbym wersję PC. Mam nadzieję, że nie zawiodą przy okazji lokalizacji. Nocturna na pc to bym przytulił bardzo bo to imo najlepszy megaten jaki wypluł Atlus. Mam nadzieję,że po dobrym przyjęciu P4Golden porty innych ich gier będą wychodziły na pc. Atlus zarobi, fanbase się rozrośnie. Same profity. Cytuj
Suavek 4 727 Opublikowano 9 sierpnia 2020 Autor Opublikowano 9 sierpnia 2020 Megateny z PS2 miały jednak świetną muzykę. Ach, nostalgia. Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 9 sierpnia 2020 Opublikowano 9 sierpnia 2020 Megateny jeżeli chodzi o muzykę zawsze trzymały poziom, nawet MMO zrobione przez Cave miało sztos utwory, pomimo że nie odpowiadał za nie bezpośrednio Meguro. Cytuj
pawelgr5 1 473 Opublikowano 12 sierpnia 2020 Opublikowano 12 sierpnia 2020 Jakie golenie frajerów Cytuj
Jeez_PS 844 Opublikowano 12 sierpnia 2020 Opublikowano 12 sierpnia 2020 Nie ma to jak wyciąć zawartość z kilkunastoletniej gry i sprzedawać jako DLC Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 12 sierpnia 2020 Opublikowano 12 sierpnia 2020 Pewnie odnowienie licencji od Capcom ich kosztowało stąd pomysł na DLC. Cytuj
devilbot 3 710 Opublikowano 12 sierpnia 2020 Opublikowano 12 sierpnia 2020 (edytowane) To na bank pomysł Capcomu. W ten sposób oni mają kasę a my Dantego. Lepiej tak niż wyciąć go całkiem. Edytowane 12 sierpnia 2020 przez devilbot Cytuj
Suavek 4 727 Opublikowano 12 sierpnia 2020 Autor Opublikowano 12 sierpnia 2020 (edytowane) Ale on nie jest "wycięty", tylko zastępuje Raidou. "Wycięty" jest z punktu widzenia zachodnich graczy, w pewnym sensie, bo jednak u nas pierwotnie nie było Raidou, tylko Dante. Mnie to tam lata. Jak będę przechodził gierkę, to zostanę przy Raidou. Scenki z Dante widziałem na PS2, plus można je obejrzeć też na YT, a sama postać, gdy już się ją zdobędzie jako grywalną, wcale nie jest taka dobra. No i jednak było to raczej do przewidzenia, gdyż licencji Atlus pewnie już nie miał, a tak i Capcom coś dostanie, i niektórzy gracze będą zadowoleni, nawet jeśli przyjdzie im dopłacić. Edytowane 12 sierpnia 2020 przez Suavek Cytuj
Suavek 4 727 Opublikowano 24 sierpnia 2020 Autor Opublikowano 24 sierpnia 2020 (edytowane) Z innej beczki, ograywał ktoś tu Megateny z 3DSa? Zastanawiam się, czy są jakieś pozycje, które szczególnie warto by było ograć, lub zdobyć. Mam SMT4, ale odstawiony wieki temu przez brak czasu, więc musiałbym pewnie zacząć od nowa, jeśli bym chciał się zabrać za grę ponownie. Apocalypse nie posiadam i z tego co widzę jest raczej ciężko dostępny (mam 3DSa z US, więc region lock...). Mam wrażenie, że ta część przeszła bez większego echa. Czy to jakiś spinoff, sequel, czy jak traktować ten tytuł? Persona Q mnie niestety odrzuciła zbyt "etrianowym" stylem rozgrywki i nie mogłem się przemóc do dalszego łażenia po lochach. Dlatego Persona Q2 raczej nie biorę pod uwagę jako potencjalnego zakupu. Tym bardziej, że ekipa z trzech gier to już by była przesada chyba. Nawet nie wiem, czy do jedynki jeszcze wrócę. Klimacik był spoko, ale zbyt monotonna rozgrywka i mało megatenowa/personowa. Czy z Q2 jest podobnie? Kusi mnie natomiast Strange Journey Redux. O wersji DS miałem swego czasu dobre zdanie, ale największym minusem był horrendalny grind, szczególnie pod koniec gry. W Redux jest podobno trochę usprawnień i udogodnień. Klimat i fabułę gra miała fajne, to nawet bym sobie odświeżył. Tym bardziej, ze można jeszcze względnie tanio dorwać wersję US. Ktoś w Redux grał i może się podzielić opinią? Soul Hackers już nie biorę pod uwagę, gdyż zbyt wiekowy już by był chyba jak na mój gust. Devil Survivory ograłem na NDS i prawdę mówiąc te usprawnione wersje w ogóle mnie nie kuszą... Jedynka była jeszcze spoko, ale dwójka w ogóle mnie nie wciągnęła, więc odstawiłem w połowie. Persona 4 na PC trochę odświeżyła moją sympatię do serii i tak rozważam coś do pogrania w łóżku, dlatego chyba odkurzę 3DS, bo jak widać megatenów trochę było. No jest jeszcze alternatywa w postaci P5 na Vicie przez remote play, ale jednak mała biała czcionka na ciemnym tle męczy mi szybko oczy w tym przypadku. Edytowane 24 sierpnia 2020 przez Suavek Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 24 sierpnia 2020 Opublikowano 24 sierpnia 2020 Soul Hackers jest na Eshopie w promocji za 20 zł Apocalypse jest kontynuacją ale dzieje się w alternatywnej linii czasowej i zrobili go tak, żeby ludzie nie grający w poprzedniczkę wiedzieli co się dzieje. Cytuj
Suavek 4 727 Opublikowano 24 sierpnia 2020 Autor Opublikowano 24 sierpnia 2020 Mam 3DSa z US, jak już pisałem, więc u mnie jest 20$. I jednak Strange Journey Redux chyba jednak nie jest dostępny w wydaniu pudełkowym. VGP chyba nie zaktualizował produktu... Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 24 sierpnia 2020 Opublikowano 24 sierpnia 2020 Dlatego swojego 3DS'a złamałem. Nie wyobrażam sobie ograniczać się blokadą regionalną a już szczególnie teraz kiedy ceny niektórych gier poszybowały jak poje.bane. Cytuj
Suavek 4 727 Opublikowano 24 sierpnia 2020 Autor Opublikowano 24 sierpnia 2020 (edytowane) Nie jestem na czasie. Ostatni raz 3DS odpaliłem rok temu dla jednej gierki, a jeszcze wcześniej miałem ponad 2 lata przerwy... Teraz też tylko dla kilku gierek rozważam odkurzenie konsolki. Ale fakt, było kupować wcześniej, bo teraz faktycznie nic nie jest dostępne fizycznie. W ostateczności kupię kartę do amerykańskiego eshopa przy okazji jakiejś promocji w tamtym regionie. Ale po tym filmiku kusi mnie odkurzyć SMT4. Gość ma też materiał o Nocturne: Edytowane 24 sierpnia 2020 przez Suavek Cytuj
20inchDT 3 361 Opublikowano 25 sierpnia 2020 Opublikowano 25 sierpnia 2020 SMT4 i Apocalypse najlepsze megateny. A jest bardziej anime, ale chyba lepiej mi się grało. Kurde, chciałbym, żeby atlus nie wydał 5 tylko na switcha ;( Cytuj
Hela 1 962 Opublikowano 25 sierpnia 2020 Opublikowano 25 sierpnia 2020 Mi znacznie lepiej podszedł Strange Journey niż 4. Cytuj
ogqozo 6 559 Opublikowano 25 sierpnia 2020 Opublikowano 25 sierpnia 2020 (edytowane) 8 godzin temu, 20inchDT napisał: Kurde, chciałbym, żeby atlus nie wydał 5 tylko na switcha ;( Switch to bardzo kompatybilna platforma, więc wszystko jest możliwe. Port byłby stosunkowo łatwy.Tylko potem ludzie będą jęczeć że nie poświęcili 3x więcej czasu niż na samą grę na to, żeby podbić wszystko do standardów next-genów mdr. Nie widzę problemu że coś wychodzi na Switcha, na mocniejszych konsolach Atlus i tak nie zrobiłby żadnego fotorealistycznego open-worlda ani nic. Ja sobie niezbyt wyobrażam zajść daleko w tych ich grindfestach bez możliwości grania przenośnie. Personę jakoś zmęczę raz na 10 lat, ale i ona byłaby o tyle lepsza na handheldzie że szok. Ani grafika nie jest szczegółowa żeby tęsknić za spektaklem, ani wiele nie ma na ekranie, a cały tryb rozgrywki czyni granie na wielkim TV trochę zabawną przesadą. Te filmiki o "arcydziełach" jak powyższy mnie zawszr zadziwiają, bo maluje się z nich obraz gry, która przez większość czasu w ogóle tak nie wygląda i to nie jest coś, co myślę podczas grania w nią normalnie. Np. opisywana jest historia danej gry, która w skrócie może faktycznie być ciekawa albo nieciekawa... tylko że w grach Atlusa nic nie dzieje się w skrócie. Opisywana historia rozwija się niesamowicie powoli, nie mówiąc o 15 alternatywnych zakończeniach, które czasami wymagają przechodzenia tego wszystko niemal od początku jeszcze raz mdr. Tymczasem gdy się faktycznie gra w MegaTena... co najmniej 90% czasy gry to repetytywne walki i zbieranie pokemonów i myślę, że jeśli ktoś w to gra, to jednak właśnie dla nich głównie. Dlatego w sumie dużo bardziej mnie obchodzą w MegaTenach takie rzeczy jak np. jak często jest save, jak często chamsko giniemy, jak łatwo zmieniać czy budować skład, niż te rzeczy opisywane na filmikach, które w ciągu 50-100 godzin całej gry są momentami. Edytowane 25 sierpnia 2020 przez ogqozo Cytuj
Suavek 4 727 Opublikowano 26 sierpnia 2020 Autor Opublikowano 26 sierpnia 2020 Nie rozumiem dlaczego miałoby się umniejszać inne cechy gry niż "repetytywne walki i zbieranie pokemonów". Gdyby graczom zależało głównie na tym, to równie dobrze mogliby grać we wspomniane Pokemony, czyż nie? A jednak do megatenów, person i ogólnie wielu gier Atlusa przyciągają elementy również inne, z fabułą, klimatem, czy atmosferą na czele. Co z tego, że jest to zaledwie mały procent całości, rozwleczony przez dziesiątki, jak nie setki godzin? Jeśli są gracze dostatecznie zmotywowani, aby te 15 zakończeń zbadać, powtarzając ciągle te same czynności na przestrzeni wielu godzin, to jednak dobrze to świadczy o danym tytule. I osobiście również wszelkie megateny oceniam całokształtowo. Są odsłony, których gameplay mnie męczył na dłuższą metę, ale wciągała i intrygowała mnie atmosfera, czy historia, więc byłem w stanie przeboleć pewne irytujące elementy. Są takie, gdzie kompletnie mnie nie ruszała dana historyjka, ale system był na tyle przyjemny, że nie miałem nic przeciwko wielogodzinnej "monotonii". Są takie co łączyły kilka takich elementów, a i są osłony słabe, których kompletnie nie mam ochoty przechodzić. A akurat w powyższych filmikach myślę gry zostały ciekawie przedstawione jako całokształt, z uwzględnieniem też muzyki, designu, systemów itp. Nie ma też co oceniać wszystkiego wyłącznie przez pryzmat własnych upodobań czy preferencji. Ja na ten przykład wolałbym porty, czy nawet nowe megateny na PC, niezależnie od tego jaki styl graficzny by prezentowały, czy jaką szczegółowość detali. Mogłem już wieki temu zagrać i przejść P4G na PSTV, albo na Vicie, ale dopiero port na PC sprawił, że się za grę zabrałem i od premiery już spędziłem przy niej 100h. Mimo wiekowej oprawy, mimo grindu itp. No ja jednak z takich czy innych powodów preferuję wygodę oferowaną przez PC, niż konsole czy handheldy, mając wybór. Dlatego jednak liczę, że z czasem czy to SMT5, czy Nocturne HD, czy jeszcze inne odsłony serii trafią też na blachę. Nawet klasykami w 2D bym nie pogardził. 1 Cytuj
Suavek 4 727 Opublikowano 2 września 2020 Autor Opublikowano 2 września 2020 Persona 4 na Steam dostała patcha. Z takich rzeczy, które od razu rzuciły mi się w oczy wymienię dodanie przycisków z kontrollera PS4, jeśli mamy go podłączonego. Wcześniej były standardowe ABXY (nie pamiętam, czy Switchowe, czy Xboxowe). Niby nic, ale może to też sugerować, że gra trafi z czasem też na konsole. Na pewno nie byłbym zdziwiony. No i fakt, że długo robili testy i aktualizują gierkę robi nadzieje na kolejne projekty na PC. Nie będę oryginalny mówiąc, że przygarnąłbym P5R i Nocturne. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.