Skocz do zawartości

Seria Megami Tensei


Suavek

Rekomendowane odpowiedzi

Tego słynnego matadora jeszcze nie miałem, aktualnie jestem poddawany 3 próbom w sądzie.

 

W żadnym innym jrpg się nie stresowałem podczas gry tak jak w Nocturne, każdy kolejny pokój z zapisem gry traktuję jak ognisko po ciężkim etapie w Souslach. Gra jest stresująca, momentami wręcz przygnębiająca i gracz się czuje bezsilny, ale wciąga jak diabli.

 

z minusów to menusy są mocno nieczytelne, dużo trzeba się naklikać żeby podejrzeć skille, przebieranie w demonach do zespołu też jest dosyć uciążliwe.

 

wydaje mi się, czy analiza słabości/odporności wroga nie zostaje na stałe tak jak np. w V czy personach? tam chyba jak raz się użyło analizę albo trafiło w słabość demona to na ekranie widać było czy atak jest mocny na tego demona czy też nie.

Edytowane przez tlas
Odnośnik do komentarza

Nie pamiętam już dokładnie, ale tutaj chyba tylko jest Analyze i Spyglass do każdorazowego użycia. Ogólnie gra nie podpowiada, czy i jak dany skill działa na wroga - trzeba co nieco zapamiętać samemu, bądź zanotować.

 

Też wpływa to na poziom trudności. Obecnie gram w VV i praktycznie każda walka tak wygląda, że zaczynam od Spyglass i wszystko mam podane. W Nocturne trzeba eksperymentować i dostosować się na poczekaniu. No chyba, że kojarzymy już co nieco z serii i rozpoznajemy demony.

 

Tutaj jeszcze ten poziom trudności był ok. Ciężko, ale sprawiedliwie. To w Digital Devil Saga miałem więcej przypadków, gdzie do bossów podchodziłem dwa razy. Tam w locie nie dało się zdolności drużyny zmienić i czasem z góry można było być na straconej pozycji.

 

Na pociechę, w HD Remake przynajmniej można nowym demonom przy fuzji ustawić Skille. W oryginale było to losowe...

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Trochę się napociłem przy Thorze, ale za drugim razem padł.

 

tylko jedno mnie niepokoi - pokonałem go na 18 lvl, a rekomendowany to niby 22 xd

 

ehh no i żadnego demona nie mogę praktycznie werbować, wszystkie za duże lvl. niby bym podekspił ale strasznie wolno poziomy idą 

Edytowane przez tlas
Odnośnik do komentarza
W dniu 22.07.2024 o 11:04, pawelgr5 napisał(a):

No to teraz powoli do miejsca gdzie czeka Matador. W SMT3 to taki sprawdzian czy ogarniasz. Dosyc znany sprawdzian. Tak jak w 4 Minotaur.


Właśnie sprawdziłem że powinienem z nim walczyć przed Thorem. Okazuje się że nie ściągnąłem na steamie jakiegoś DLC i już z matadorem nie zawalcze.

 

Czy oni są pojebani w tym atlusie?

 

https://www.reddit.com/r/Megaten/s/cj9lZmPrlN

 

widzę nie jestem sam, przecież to absurd. skąd miałem wiedzieć że gram w vanilla wersje gry? 

Edytowane przez tlas
Odnośnik do komentarza

Tak, są.

 

Problem w tym, że gry robią dobre...

 

Totalnie o tym zapomniałem, ale faktycznie, tu są łącznie trzy wersje gry. "Goła" oryginalna, Chronicle z Raidou oraz Maniax z Dante. Dwie ostatnie mają właśnie Fiendy, dodatkowy obszerny endgamowy dungeon oraz zakończenie. Między sobą różnią się tym, czy gościnnie pojawia się Raidou, czy Dante.

 

Mimo wszystko sugerowałbym zacząć od nowa, bo jednak trochę dobrego się traci. :/ Ewentualnie przejść teraz "byle jak" i zrobić drugie podejście później/kiedyś. Ale to już Ty musisz ocenić, czy masz na takie zabawy czas.

Odnośnik do komentarza

Ja pokonałem Matadora w SMT 5 :D ale nie znam legend o nim w Nocturne, taki trudny? 

11 godzin temu, tlas napisał(a):


Właśnie sprawdziłem że powinienem z nim walczyć przed Thorem. Okazuje się że nie ściągnąłem na steamie jakiegoś DLC i już z matadorem nie zawalcze.

 

Czy oni są pojebani w tym atlusie?

 

https://www.reddit.com/r/Megaten/s/cj9lZmPrlN

 

widzę nie jestem sam, przecież to absurd. skąd miałem wiedzieć że gram w vanilla wersje gry? 

Atlus od dawna ma gówniane zagrania z DLC, ciekawe co będzie z Refantazio, bo na razie widze tylko jakieś boostujące itemy, żadnych przegięć chyba tym razem nie będzie, jak przegięte Persony, czy Mitamy do SMT 5, ciekawe. 

Odnośnik do komentarza

Akurat problem tego konkretnego DLC (Chronicle) jest taki, że jest darmowe od premiery. Więc ogólnie bez sensu, że po prostu nie jest bazowo 'wbudowane' w grę, tylko trzeba coś dodać do konta i pobrać, żeby mieć rozszerzoną wersję historii.

 

Już pół biedy płatne DLC, albo ekstremalnie niski/wysoki poziom trudności, ale to faktycznie głupota.

 

Matador w Nocturne to taki pierwszy boss, który wręcz wymaga stosowania buffów i debuffów oraz dostosowania się do danych odporności swoich i przeciwnika. Dlatego mówi się, że "sprawdzian", czy gracz gra jak należy i stosuje odpowiednio poszczególne mechaniki systemu. Nie żeby zaraz mega trudny był, co po prostu raczej nie jest łatwo go pokonać stosując jakiekolwiek proste zagrywki.

 

O Metaphor nie myślę. Zagram w golasa na premierę, jaki by nie był. Na razie tylko BGM zapowiedzieli w DLC, które mnie nie interesuje. A jestem w 90% pewien, że za kilka lat i tak wydadzą wersję "właściwą", z rozszerzoną kampanią, post-game i prawdziwym zakończeniem, jak na "Personkę" przystało (FES, Golden, Royal).

Odnośnik do komentarza

Tak. Bo ogólnie już na PS2 Nocturne miał trzy wersje.

 

Oryginał, tylko japoński, nie miał żadnych gościnnych występów, ani Labirynth of Amala i związanego z nim zakończenia.

 

Potem była wersja rozszerzona Maniax z Dante, która trafiła jako jedyna na zachód, a potem w Japonii jeszcze wersja z Raidou.

 

HD Remaster w pewnym sensie oferuje wszystkie trzy warianty. Niby spoko. Debilizm jednak, że w formie osobnych DLC, w tym jednym darmowym. I tak właśnie nieświadomych ludzi omija rozszerzona wersja gry.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

2 lekcje na dziś:

 

1. zawsze zapisuj przed fuzją demonów, bo z dwóch demonów na poziomach 18-20 można niechcący zrobić slime’a na 6 lvl

 

2. nie ufaj komunikatom w grze i bądź świadomy tego, że gra lubi sobie z tobą pogrywać - dzisiaj przed wejściem do siedziby lidera pewnej organizacji zostałem ostrzeżony że przede mną silny przeciwnik, po czym okazało się że jednak się z nim nie walczy 

Edytowane przez tlas
Odnośnik do komentarza

Odpaliłem sobie wczoraj spontanicznie filmik gościa, próbującego przejść DDS tylko protagonistą (swoją drogą, podziwiam ludzi, którzy mają tyle czasu na takie rzeczy...).

 

Nie szczędził przy tym spoilerów z gry i tym sposobem sobie trochę odświeżyłem niektóre wątki całości. Gra może i działa na tym samym silniku co Nocturne, ale jednak poziom dużo wyższy pod wieloma względami. Największa bolączka, z tego co pamiętam, to sztuczny grind, przede wszystkim Atma do poszczególnych Mantr. Ale sam system walki, rozwoju drużyny i swoboda w jej budowaniu naprawdę super.

 

No i ta muzyka. To musi być jeden z moich ulubionych soundtracków z gier. W połączeniu z ogólną stylistyką klimat gry jest jedyny w swoim rodzaju.

 

Obawiam się, że Atlus tego nie wyda prędko, jeśli w ogóle. :/ Za bardzo skupili się na Personach, plus jeszcze Metaphor. Niewykluczone, że krytyka Nocturne na premierę też nie została całkiem zignorowana. Mógłbym co prawda odpalić to na emu PS2, czy nawet kupić na PS3, ale jednak fajniej by było mieć normalną edycję na PC. Łudzę się, no... :/

 

Odnośnik do komentarza

Nadzieja jest bo Atlus lubi latwa kase a duzo prosciej zrobic remaster DDS na silniku SMT3 (ktory juz gotowy) niz przenosic gierki z 3DS ktore pasowaloby mocno podciagnac do dzisiejszych standardow. Niby poziom graficzny zblizony do PS2 ale jednak ze wzgledu na dwa ekrany itd wiecej zabawy w modyfikacje chociazby interfejsu byloby przy przenoszeniu SMT4 i Apocalypse. Na ten moment sa plotki o remasterach 3 person i w produkcji to co napisales. Zobaczymy czy na TGS cos oglosza. 

 

Nie wierze, ze po premierze Metaphor i dodatku do P3 czegos juz nie bedzie wiadomo. Nie wydaje mi sie zeby wszystko rzucili w P6. Stawiam ze w tym czasie bedzie juz chociazby wiadomo co jest remasterowane/remakowane jako nastepne. Ja bym chcial DDS1 i 2 albo Strange Journey, ktore mam na 3DS ale nadal sie ludze ze wyjdzie na Steam :/ 

Odnośnik do komentarza

Ktoś tam zrobił "mockup" jak mógłby wyglądać SMT4 na współczesnych sprzętach. Może nie byłoby to wcale takie ciężkie. Zresztą, Etriany przenieśli, więc jakaś metoda na dwa ekrany jest.

 

Silnik Nocturne był krytykowany na premierę, bo 30fps, bo jakieś zmiany graficzne drobne, a "ten najlepszy" Switch się dławił. Nie wiem, jak by się to przełożyło na DDS, bo w połączeniu z wysoką ceną gry fani byli dość wokalni. Z drugiej strony gra jest nieco bardziej dopracowana, plus voice-acting jest już nagrany, więc kolejny koszt odpada.

 

Tego jest tyle, że dla Atlusa byłaby to łatwa kasa przy niewielkim wydawałoby się nakładzie pracy, ale mimo wszystko coś się nie kwapią i serio się zastanawiam, w czym tkwi problem? Wszelkie odsłony z NDSów powinny się sprzedać, bo np. Devil Survivory mają wbrew pozorom pokaźną grupę miłośników. Dla wielu młodszych graczy były to też pierwsze Megateny. Plus strategie turowe zawsze mile widziane. SMT4 czy Strange Journey, a nawet Soul Hackers do tego. Na PS2/PS3 utkwiły właśnie po dwie części Digital Devil Saga i Devil Summoner.

 

Być może kwestia czasu ze wszystkim. Wiadomo, że nie wydadzą wszystkiego na raz. Ale jednak chciałoby się te gry odświeżyć w nieco bardziej przystępnej formie. O ile gry z 3DS jeszcze jestem skłonny nadrobić na konsolce, tak właśnie DDS i Summoner jednak wolałbym mieć na PC/SD.

 

Oczywiście ja mogę tylko ponarzekać, pomarzyć i powspominać. A ja mam takie nastroje, że wolałbym sobie zagrać kolejny raz w jakiegoś starocia, zamiast coś nowego. A DDS chodzi za mną od dłuższego czasu.

Odnośnik do komentarza

Etriany nie śmigają na tym samym silniku co PQ? To byłoby jeszcze prostsze wtedy. Ja stawiam, że to nie tyle jakaś niechęć, bo tak jak piszesz to raczej łatwa kasa, tylko same moce przerobowe. Robią molocha typu P6, kończą mniejsza ale też niemałą Metaphor, cisną DLC do P3 i jeżeli plotki są dobre to remastery orginalnych Person. To dużo, dlatego ja bym poczekał aż wyjdzie chociaż to Metaphor i dodatek z Aegis.

Odnośnik do komentarza

Niby racja, ale to jest to, co pisałem, że skupiają się bardziej na Personach ostatnio. Niedawno wyszła Tactica, P3P oraz P4 Ultimax. Persona 6 w produkcji, Metaphor to mimo wszystko taka Persona, P3R z DLC w tym roku, następnie plotki o remaku P4, P1 i P2. Plus była jeszcze plotka o jakiejś grze towarzyskiej, czy innej pierdole. A nie liczę nawet Persona X, bo to chińczyk.

 

A z Megatenów raptem Vengeance. Wcześniej był tylko Nocturne HD i niskobudżetowy Soul Hackers 2, a to już kilka lat minęło przecież.

 

Mogliby trochę urozmaicić to wszystko właśnie jakimś remasterem starego megatena.

 

Ironia jest taka, że te Persony, które bym chciał nie są raczej w planach. Oczywiście mówię o serii Dancing na pozostałych platformach. ;) Niech mi ogłoszą trylogię na PC to biorę bez wahania. P4D przeszedłem cztery razy z platyną i nadal mi nie zbrzydło.

 

Aczkolwiek PQ 1 i 2 bym nie pogardził.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...