Skocz do zawartości

Tactics Ogre


Enkidou

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wprawdzie tym tytułem zainteresowanych jest na tym forum pewnie z pięć osób, ale i tak mały wstyd że nie ma swojego tematu. W skrócie - Tactics Ogre: LUCT to "przodek" FF Tactics tworzony przez tych samych ludzi. Gra pierwotnie ukazała się na PS1 w 1995 roku. To z czym mamy tutaj do czynienia to remake (bo chyba takiego określenia można użyć) na PSP. Japońska premiera odbyła się dzisiaj, zachodnia -- już potwierdzona -- odbędzie się w późniejszym terminie (pewnie po pierwszym kwartale przyszłego roku). Za tłumaczenie odpowiada Alexander Smith dlatego należy spodziewać się jak najlepszych efektów.

 

Staff

 

Scenariusz, game design: Yasumi Matsuno

Reżyseria: Hiroshi Minagawa

Muzyka: Masaharu Iwata, Hitoshi Sakimoto

Projekt postaci: Akihiko Yoshida, Tsubasa Masao

 

Fabuła

 

Prolog możecie obejrzeć z angielskim lektorem:

 

 

Cała reszta

 

Skrót informacji o systemie i innych rzeczach. W japońskich magazynach było całe mnóstwo materiałów, ale nie sądzę aby opłacało mi się tłumaczenie choćby części tego wszystkiego dlatego ograniczę się do podstaw:

 

- scenariusz zostanie poprawiony i składać się będzie z dużej ilości tekstu; za poprawki i za nowe wątki odpowiada osobiście Matsuno, który — jak sam mówi — chce poprawić swoje amatorskie pisarstwo sprzed 15 lat

- mapa na której toczą się bitwy będzie trójwymiarowa co da możliwość swobodnego kontrolowania kamery; oprócz tego – nowe efekty graficzne i szereg innych usprawnień (np. szybsze ‘ładowanie’ się czarów i umiejętności czy czytelniejsza czcionka)

- nowe klasy, usunięcie różnic między płciami, maksymalnie 30 ‘jednostek’ na polu walki (max. 12 po naszej stronie, 18 po stronie przeciwnika), zmiany w tempie prowadzenia bitew, save w trakcie walk

- stare utwory muzyczne zaaranżowane na nowo plus 15 zupełnie nowych

 

System C.H.A.R.I.O.T.

 

- z racji tego iż gra rejestruje nasz każdy ruch podczas starć możemy cofnąć się w czasie i naprawić nasz błąd

- użycie karty nie niesie z sobą żadnych konsekwencji, lecz częstotliwość jej użycia zapisana zostanie w Warren Report

 

System W.O.R.L.D.

 

- możliwość powrotu do konkretnego momentu w fabule (tzw. Anchor Point); dzięki temu możemy wybrać nową drogę i podążać innym scenariuszem

- statystyki nie ulegają zmianie i w przeszłość cofamy się ze zdobytym poziomem doświadczenia, skillami, przedmiotami itd.

- W.O.R.L.D. dostępny jest po spełnieniu ‘pewnego’ warunku

 

Multi-scenario

 

- w zależności od naszych wyborów scenariusz podążać inną drogą

- dzięki temu rozwiązaniu nasi wrogowie mogą stać się przyjaciółmi, a przyjaciele wrogami; możemy też spotkać zupełnie nowe postacie

- dzięki nowym postaciom fabuła i świat gry dodatkowo się rozrośnie, ze starymi czekają nas natomiast nowe dialogi

 

Inne

 

- Matsuno swego czasu podał ciekawostkę, iż tekst LUCT zawiera 700 tysięcy znaków - to ponad dwa razy więcej niż oryginał i 100 tys. więcej niż FFXII

- Dzisiaj SE podało, że począwszy od grudnia wyda za pośrednictwem PS Store trzy części darmowego DLC; będą to dodatkowe historie napisane przez samego Matsuno

 

I na koniec pierwsze (mniej więcej) dziesięć minut:

 

 

Jeśli w odpowiednim czasie pójdziecie grzecznie do sklepów to istnieje niemałe prawdopodobieństwo, że pojawią się nowe części serii (ze względu na nową politykę SE wskrzeszania starszych IP). Tym razem zupełnie nowe a nie nowe-stare. Opowiadanie Matsuno na podstawie którego powstawały kolejne odsłony Ogre Battle/Tactics Ogre ma osiem części, tymczasem gier jest pięć. Zostały więc jeszcze trzy historie.

 

Oficjalna strona (jp): http://www.square-enix.co.jp/tacticsogre/

Oficjalna strona (eu): http://eu.tacticsogregame.com/

  • Minusik 1
Opublikowano

Dla tej gry jestem w stanie kupic ponownie psp, ale w tej generaci sprzet sony jakos mi odmawia posłuszenstwa, psp i ps3 poległy wiec kicha.

Gra jak dla mnie zapowiada sie lepiej od Tactics'a, a ten był genialną grą.

Opublikowano (edytowane)

TO to obecnie najbardziej wyczekiwana przeze mnie gra - z tłumaczeniem Smitha, poprawionym przez Matsuno scenariuszem powinna to być genialna szpila.

A jeśli chodzi o sprzedaż na zachodzie, to stawiam, że będzie żałosna i nie zobaczymy za szybko kolejnej gry z tej serii.

Edytowane przez Hela
Opublikowano

Ubiegłeś mnie z tym tematem Enkidou. No ale ważne, że w końcu powstał bo gra zapowiada się na bardzo fajny kawałek kodu. Podoba mi się chara design i ogólne założenia gameplay'u. Fabularnie też może być ciekawie sądząc po osobach za nią odpowiedzialnych i za ilość gotowego tekstu.

Mam nadzieję, że na premierę w wersji zrozumiałej dla reszty świata nie trzeba będzie czekać kolejny rok.

A co się tyczy sprzedaży to wątpię by jej wyniki na zachodzie były oszałamiające no ale taka już specyfika obecnego rynku konsol w naszej części świata, że sprzedają się jedynie przehypowane średniaki, strzelaniny i kolejne klony przygód Kratosa. Poza tym z tego co się orientuję wiedza na temat tego tytułu jest bardzo mała, więc pewnie będzie to kolejny "cichy" hit, o którym mało kto będzie wiedział.

Opublikowano

Prawde mówiąc, zainteresowałem się tym tytułem czytając wpisy na kontownii. Nie wiem kim jest Smith(tzn domyślam się że tłumaczem) ale jestem ciekawy tego systemu. Może obbadam sobie jap wersje jak przejde GoW-a.

Opublikowano

Brawo, jest nas już pięciu a po tym co napisał Killabien sądzę, że SE powinno mi zacząć wypłacać tantiemy. : P

 

Co do sprzedaży - na Zachodzie będzie pewnie ssać, ale te legalnie opchnięte kopie i to co rozejdzie się w Japonii może i tak nam zafunduje kontynuacje. Wolałbym co prawda nowe gry w uniwersum Ivalice od Matsuno chociaż następne OB/TO też nie będzie złe.

 

BTW: Paliodor - dobrze, że przynajmniej o tym myślałeś. ; ) Nie jest więc tak źle.

Opublikowano (edytowane)

: o przecież to stary dobry, nieco odświeżony ff tactics. Widzę, że autorzy postanowili ułatwić rozgrywkę, szkoda.

Edytowane przez kilix
Opublikowano

@kilix:

 

tactice ogre byl przed ff tactics -_-

 

 

Ja na ta gre czekam od pierwszych nowinek z wywieszonym jezorem. PSP odkurzone i znalezione,skladam pre order i czekam na gierke,wkoncu gra dla ktorej warto bedzie zarywac nocki.

Opublikowano

Tactics Ogre jest BOSKIE. W grach mojego ulubionego gatunku biblioteka PSP praktycznie dorównuje DS-owi: nie ma Advance Wars, Age of Empire ani Fire Emblem, ale jest Joanna, Disgaea, FF Tactics, a teraz jeszcze to. Mimo wszystko to tylko remake, poza tym wolałem część na SNES-a.

 

Czekam, aż Square-Enix w końcu się kapnie, że najwybitniejszą grą, jaką kiedykolwiek zrobili jest Bahamut Lagoon i zrobi jego remake, to będzie COŚ. Ludzie UMRĄ.

Opublikowano

Są pierwsze wyniki sprzedaży TO za cztery dni ubiegłego tygodnia: 176,153 wg danych Media Create.

 

Świetny wynik. Szczerze powiedziawszy nie wiem jaki rezultat osiągnął oryginał, ale w całym swym żywocie na pewno nie dobił do 200k. Jest to też wynik o ponad 20k lepszy od FFT (wersji na PSP oczywiście) po analogicznym okresie sprzedaży.

Opublikowano

A jednak pierwszy kwartał. Premiera w USA 15 lutego. W Europie będzie pewnie w podobnym terminie.

 

To będzie prawdziwy pogrom dla niektórych portfeli, a zwłaszcza mojego - D012, T3B, TO i może Venus & Braves w ciągu jednego kwartału. Męczą mnie sprzeczne odczucia --> : ( i : )

Opublikowano

Pierwszy chapter za mną. Narazie nic niezwykłego(chociaż czego się spodziewać po grze z 95 roku) ale gra sie przyjemnie, system nie odrzuca, tak samo jak grafika. Z systemu Chariot jeszcze nie miałem okazji skorzystać więc nic nie napisze. Jak narazie to zwykły tactic rpg, ale chyba twórcy nie chcieli z tego robic nie wiadomo czego nie?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Europejska premiera 25 II. Będzie też edycja specjalna.

 

Oświadczenie prasowe:

London (11 January 2011) – Square Enix Limited, the publisher of SQUARE ENIX® interactive entertainment products in Europe and other PAL territories, today announces that TACTICS OGRE™: Let Us Cling Together™, for the PSP® (PlayStation Portable) will be released on 25 February, 2011.

 

TACTICS OGRE: Let Us Cling Together is a PSP reinvention of the classic Strategy RPG. Key members of the original TACTICS OGRE development team have reformed to deliver the ultimate version of this definitive Strategy RPG experience. Hiroshi Minagawa (Director), Yasumi Matsuno (Game Design & Scenario), Akihiko Yoshida and Tsubasa Masao (Character Design), and Hitoshi Sakimoto and Masaharu Iwata (Composers) return to revitalise their masterpiece for a new format.

 

Reborn from the ground up, with reworked visuals and effects, a re-arranged soundtrack by the original composers, new character growth mechanics and a new Wheel of Fortune system that adds even more replay value to the game. TACTICS OGRE™: Let Us Cling Together™ is shaping up to be another classic.

 

TACTICS OGRE: Let Us Cling Together, will be released as a special Premium Edition; comprising of a copy of the game, a 44 page hardback artbook: ‘The World of TACTICS OGRE’ and an exclusive Mini Soundtrack CD.

 

For more information about TACTICS OGRE please visit the official website at www.eu.tacticsogregame.com

 

Features:

 

• From the creators of FINAL FANTASY TACTICS, VAGRANT STORY and FINAL FANTASY XII. The original TACTICS OGRE development team reform to revitalise their iconic title.

• Tactical, turn-based battles are brought to life with stunning graphics, sounds and animation.

• New 3D maps that enhance the concept of height and improved battle engine, offering more compelling and realistic battles than before

• Uncover the truth in a gripping tale of intrigue, betrayal and heroism.

• Near-endless customisation and hundreds of abilities to choose from.

• New characters not included in the original game

• New Battle Skill ability, adds to the range of play beyond Magic and Special abilities

• New graphics, music, gameplay and much more make this the definitive version of TACTICS OGRE

• New and improved visuals that create a TACTICS OGRE experience with more detail than ever before

• Re-arranged soundtrack from the original composers including 15 new compositions

• Experience thrilling Challenge Battles against friends; create a battle party from your units and send them to challenge a friend’s units by exchanging ghost data

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Super, na pewno kupię.FF Tactics na PSX przemieliłem 2 razy, później 2 razy wersję na PSP a ostatnio Jeanne Darc.Z Tactics Ogre w ogóle nie miałem kontaktu i jest okazja żeby to nadrobić, tylko mam obawy że może okazać się zbyt oldschoolowa .

Opublikowano

Nie jest zbyt oldschoolowa,wlasnie mecze i gra jest poprostu niesamowita. Nigdy nie mialem okazji zagrac w Tactics Ogre dlatego teraz korzystam z okazji i wciagnela mnie bez dna, w ogole sie nie odczuwa ze gra jest tak stara.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Gram i sam nie mogę uwierzyć jak bardzo ta gra jest podobna do FFT.Widać że robili go właśnie na bazie Tactics Ogre.Niektóre rozwiązania są trochę wkurzające np. levelowanie jobów zamiast poszczególnych postaci, przez co otrzymaniu nowej klasy trzeba ją od początku levelować.Dobrze że stopień trudności jest dość wysoki, podobnie jak w FFT bez grindowania bardzo ciężko jest przejść niektóre stejdże.Z drugiej strony chariot tarot - mimo że patent fajny to jednak mocno ułatwia walki.Ta gra nawet w warstwie fabularnej mocno przypomina tacticsa (główny bohater, jego siostra, Angus-Vice, wojna) i przyznam się że niektóre dialogi ciężko mi zrozumieć - masa rzadko spotykanych zwrotów i ogólne zamotanie.Arty postaci jak żywo z FFT i Vagranta, robią też nowo dodane animacje, ale sprity to już epoka snesa, szkoda że nie odświeżyli całej szaty graficznej.Muzyka bardzo dobra - wiadomo do czego podobna :) .

 

Zna ktoś jakieś obszerne solucje do tej wersji ? Bo na gamefaqs jest tylko walkthrou a sekcja in depths jest pusta, trochę różni się to systemowo od tej z PSX.

Opublikowano
niektóre dialogi ciężko mi zrozumieć - masa rzadko spotykanych zwrotów i ogólne zamotanie.

Ten sam gość tłumaczył Vagrant Story. Z tego co się dowiedziałem to gósć jest naprawdę za(pipi)istym tłumaczem.

 

Co do gierki to utknąłem przed ostatnim dungeonem i nie mam gdzie porządnie przypakować. Niektóre walki trzeba próbować pare razy, żeby jakąś taktyke obmyślić. Najpierw się wezme za 3rd birthday.

Opublikowano

Jak dla mnie poziom trudności jest naprawdę dobrze wyważony. Musiałem powtarzać tylko trzy walki (jestem w rozdziale czwartym) które i tak zaliczyłem za drugim podejściem (systemu Chariot użyłem raptem kilka razy). W moje postacie rzadko coś trafia, a jeśli już to damage przeważnie nie jest zbyt wielki. ; ) Nie lubię tylko walczyć ze smokami. Mają dużo HP i wysoki def przez co ich ubijanie jest czasochłonne. Było to szczególnie odczuwalne podczas starcia na Mount Weobry, gdzie dodatkowo zlatywali się kolejni przeciwnicy (potrafiąc wleźć na moje tyły żeby było zabawniej).

Opublikowano (edytowane)

Czy DLC które były w jap. są dostępne teraz w grze czy trzeba je jakoś ściągnąć (w menu gry nie ma żadnego download) ?

Czy jest możliwe zaliczenie ominiętych dróg w czasie tej samej gry czy trzeba zaczynać od nowa ? Narobiłem sobie spoilerów szukając w necie ale wiem przynajmniej że Law Route jest ciekawsza i chyba ma lepsze postacie.

Edytowane przez Kazub

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...