Skocz do zawartości

Gran Turismo 5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chyba że sobie zmieni ustawienia :)

 

Ja mam pytanie dotyczące "Bonusów Logowania", do jakiego pułapu może podskoczyć mnożnik? Najwięcej miałem 170%.

Opublikowano

Jutro eliminacje do Nissan GT academy w Katowicach od 10 w SCC

Opublikowano

Przypominam, ze dzisiaj ostatni dzien eliminacji Akademii Gran Turismo. :)

 

Ja mam juz za soba wszyskie 8 etapow, w siedmiu mam zloto, natomiast w osmym nie mam tylko jednego na zloto - w ostatnim wyzwaniu mam tylko braz, jest dosyc trudne.

Opublikowano

Faktem jest ,ze strasznie prowadzi się furę z 8 rundy,no bynajmniej mi ona nie leży.Spróbuj pokonywać zakręty lekkim poślizgiem i przy wychodzeniu wrzucaj wyższy bieg żeby nie wykręcić bączka.

Opublikowano

Dopakowany Nissan 370Z z napedem na tyla os na zakretach ostro zamiata, wiec trzeba delikatnie operowac gazem. Nie jest to wcale latwe i wystarczy tylko troszeczke przesadzic z gazem i samochod zawinie sie na zakrecie, troche przypomina mi to amerykanskie muscle-cary, ktore sa tak mocne, ze na prawde trudno je opanowac - np. taki Dodge Viper. :)

Opublikowano

Fakt, 370'tka prowadzi się jak tłusta łasica. Nadsterowność atakuje nagle, a nie jak w większości aut łagodnie. Ale to nie problem na wyłączonych wszystkich wspomagaczach i na padzie złoto wykręcić :ph34r:

Opublikowano (edytowane)

Ja daje zawsze TCS i ABS na 1, ale i tak nie dalem rady zdobyc tam zlota za to we wszystkich pozostalych testach mam zloto. Jakos nie moglem trafic w zakrety - Twin Ring Motegi jest dosyc trudnym torem, nigdy wczesniej na nim nie jezdzilem.

 

Ciekawe kiedy beda rozdawac samochody zdobyte w akademii, podobal mi sie ten nowy - Nissan Leaf, mam nadzieje, ze zrobia dla niego jakis wyscig sezonowy ;)

Edytowane przez saptis
Opublikowano

Ciekawe kiedy beda rozdawac samochody zdobyte w akademii, podobal mi sie ten nowy - Nissan Leaf, mam nadzieje, ze zrobia dla niego jakis wyscig sezonowy ;)

 

 

Wklejam po raz drugi: http://eu.gran-turismo.com/pl/news/d44162.html

 

 

 

PS. W PS Store za free do pobrania Scion FR-S '12 i za 18 zł Twin Ring Motegi.

  • Plusik 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Ktoś już odebrał nagrody za udział w akademii? Ja jak na razie odebrałem tylko jedno auto, mimo, że powinienem 4. Nie wiem jak to jest.

Widać dostaniemy jedno auto do do odbioru co jakiś czas, albo to jakiś błąd u mnie.

 

 

EDIT: Ok, już wiem: http://eu.gran-turismo.com/pl/news/d47027.html

 

Trochę głupio, że nie mogli od razu wszystkich nagród dać :/

Edytowane przez Emtebe
Opublikowano (edytowane)

Może tak troche nie na temat... ale ostatnio zagrałem w końcu w Forzę 4 (niestety tylko demo, przy czym domyślam się, że AI w pełnej wersji jest inne bo w to które było w demie porównać można do Gran Turismo z PSX'a). Odpaliłem sobie też znowu GT5: Prologue.

W związku z tym muszę jednoznacznie stwierdzić, że na konsolach zdecydowanie najładniejszą ścigałką jest GT5:P, a najlepszą fizykę (daleko przed GT5) ma FM4.

Pozostaje mieć nadzieję, że PD przyłoży się w końcu do roboty i zrobi GT6 jak trzeba...

Edytowane przez Emet
Opublikowano (edytowane)

Lepszy framerate i znacznie mniejszy tearing, trochę żywsze kolory i przede wszystkim ZNACZNIE lepsze cienie. Cienie są dużo bardziej szczegółowe (więcej elementów samochodu rzuca cienie - później zrobię ze 2 zdjęcia, które pokażą o co mi chodzi) i są w nieporównywalnie wyższej rozdzielczości. Dodatkowo trasy mają więcej detali i Londyn ma dużo ładniejsze oświetlenie.

Za pełną wersją GT5 w temacie grafiki przemawia jedynie znacznie lepszy dym (który jednak ma swoją ułomność - niska rozdzielczosć w jakiej jest renderowany), ślady opon na asfalcie i kilka innych drobncyh efektów.

W sumie... jeśli masz możłiwość to odpal sobie Prologa, przejedź się, obejrzyj replay i sam zobaczysz ;)

Edytowane przez Emet
  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

5 zdjęć :P

Robiłem je telefonem z tv dlatego, że Prolog nie ma trybu zdjęciowego. Niestety nie wygląda to na nicg zbyt rewelacyjnie (pewnie to zasługa telefonu ;)).

Najlepiej jest to jednak zobaczyć i porównać na żywo bo zdjęcia nie oddają efektu nawet w połowie. Ja postaram się jedynie nakierować na kilka rzeczy.

 

1. Rozdzielczość cieni i ich precyzja, widać braki (niezacieniowane fragmenty), na trasie jest jakaś 1/4 trawy w porównaniu do prologa (nie ma też drobnej roślinności za ogrodzeniami, ale to akurat nie jest istotne).

f40h.jpg

 

2. Ponownie rozdzielczość i precyzja cieni (akurat M3 to jedno z bardziej cierpiących na tą doległość aut, nawet w prologu widać niezacieniowany fragment pod klapą bagażnika). Mniej trawy w 3D plus całkowity brak "kilkuwarstwowej" tekstury imitujacej niską trawę.

m35vsp.jpg

 

3. Wspominane braki w cieniowaniu. Viper to jedno z bardziej okaleczonych pod tym wzgldem aut w stosunku do Prologa (ale nie jedyne... dotyczy to właściwie większości aut, tyle że w różnym stopniu). Praktycznie całkowity brak cieniowania wewnątrz (ponownie - najlepiej widac to wszystko w ruchu).

viperrd.jpg

 

Żeby było ciekawiej mimo wielu uproszczeń pełna wersje chodzi znacznie gorzej niż Prolog, który przy 16 premiumach na trasie krztusił się mniej niż pełne GT5 w time trialu.

 

ps. Sry za duże rozmiary obrazków ;)

Edytowane przez Emet
  • Plusik 2
  • Minusik 1
Opublikowano (edytowane)

Może tak troche nie na temat... ale ostatnio zagrałem w końcu w Forzę 4 (niestety tylko demo, przy czym domyślam się, że AI w pełnej wersji jest inne bo w to które było w demie porównać można do Gran Turismo z PSX'a). Odpaliłem sobie też znowu GT5: Prologue.

W związku z tym muszę jednoznacznie stwierdzić, że na konsolach zdecydowanie najładniejszą ścigałką jest GT5:P, a najlepszą fizykę (daleko przed GT5) ma FM4.

Pozostaje mieć nadzieję, że PD przyłoży się w końcu do roboty i zrobi GT6 jak trzeba...

 

To fakt, że Prologue wygląda lepiej. Dobrze, że cięcia w GT5 nie są bardzo drastyczne i gra nadal wygląda dobrze. Co do fizyki, jeśli chodzi o kolizje, wypadki itp. to Forza 4 góruje. Natomiast sama fizyka jazdy to już inna bajka. Tutaj Forza 4 mocno odstaje od GT5 (szczególnie po ostatnich patch'ach). Nie wiem jak padem, ale na kierownicy różnice na korzyść Gran Turismo są znaczne. Zresztą nie z byle powodu to właśnie dzięki GT Academy możemy spróbować wybić się w świecie prawdziwych wyścigów. Fizyka jazdy w GT5 to naprawdę majstersztyk. Szkoda, że nie poszła za tym fizyka kolizji, ale nie można mieć wszystkiego.

Edytowane przez GTfanGT
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jakiś czas temu pisałem w tym temacie o organizowanych przeze mnie rozgrywkach online. Przypominam o tym, gdyż wkrótce zaczynamy nowy sezon Eventu i z miłą chęcią przywitamy nowych uczestników zabawy.

 

 

 

Jeśli ktoś jest zainteresowany regularnymi, cotygodniowymi wyścigami online w gt5, o sprecyzowanych zasadach, klasyfikacji generalnej, niesamowitym klimacie, w miłym i kulturalnym gronie - niech napisze mi PMkę. Podeślę szczegółowe dane i link do konkretnego tematu, w którym omówiony jest cały cykl.

 

 

Informacje ogólne:

 

* Wyścigi dla graczy początkujących i średnio zaawansowanych.

 

* Jeden (około godziny) wyścig na tydzień.

 

* Czysta, w miarę możliwości bezkontaktowa jazda, bez wspomagaczy, z włączonymi uszkodzeniami ciężkimi.

 

* Stały regulamin.

 

 

Szczerze zachęcam. Zabawa jest przednia.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...