Voytec 2 761 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Trochę pograłem, więc pierwsze wrażenia mam za sobą. Na liczniku ponad 7,5h i 8 level. To co w Skyrim podoba mi się najbardziej to motyw smoków, bo te ze wszystkich stworzeń świata fantasy lubię najbardziej. Fabuła jak na razie jest spoko, choć nie przywiązuję do niej wielkiej uwagi. Zobaczymy jak się potoczy, choć zaczyna się robić ciekawie. Świat gry jest przeogromny, wędrówka pieszo to kilkudniowa wyprawa z jednego odległego punktu do drugiego odległego punktu na mapie (tych w świecie gry oczywiście). Świetny klimat pokrytych śniegiem gór. To co mnie urzekło to pierwsze randomowe spotkanie ze smokiem. Robię questa, jadę na koniu przez dolinę i nagle słyszę krzyk i zatrzęsła się ziemia. Odwracam się i centralnie za mną wylądował smok. Ja w ogóle nieprzygotowany zaczynam uciekać, za kamień. Schodzę z końa co by go ocalić i biorę łuk. Wybiegam a tam 2 mamuty zaczynają się ze smokiem prać. Więc oczywiście dołączam się do imprezy, co spotkało się z niezadowoleniem smoka, który potraktował mnię ogniem. Kilka minut walki i smok padł. Co ciekawe, do tego wszystkiego dołączył mój koń i i dzielnie kopał smoka. Jeden z mamutów przeżył, więc go dobiłem zwiększając tym samym loot. Gra graficznie dvpy nie urywa, choć ma swoje momenty jak na przykład niebo które jest oblędne. Animacje również mogłyby być lepsze, bo momentami razi cholernie to jak są drętwe. I powiedzcie mi dlaczego te konie są takie grube? Do RDR nie ma porównania, choć i tak jest nieźle. Cytuj Odnośnik do komentarza
K@t 116 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 (edytowane) I powiedzcie mi dlaczego te konie są takie grube? Do RDR nie ma porównania, choć i tak jest nieźle. Bo to nordyckie konie, które są grube, wytrwałe i silne ale przez to powolne. Nie żartuję, można to wyczytać w grze Zreszta one i tak już robią furorę: http://cheezcomixed....ny-follower.jpg Na początku grafa też mi dupy nie urwała ale im dalej... sam zobaczysz. Widok na miasto wbudowane w zbocze góry, częściowo zakryte chmurami - tego się opisać nie da, a takich momentów gdzie stajesz i przez 10 min po prostu oglądasz widoki jest cała masa. Edytowane 18 Listopada 2011 przez K@t Cytuj Odnośnik do komentarza
genjuro 82 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Jak troche pograsz wiecej w watek fabularny, ktory jest tak skonstruowany aby przemierzyc mape we wszystkich kierunkach, to zmienisz zdanie nt. wielkosci swiata. Znaczy nie zrozumcie mnie zle - swiat jest spory - ale powiedzialbym ,ze dosyc szybko sie go przemierza nawet na nogach. Konie w Skyrim przedstawiaja typ rumaka bitewnego, lub "pociagowego". Tego typu konie mozna bylo skutecznie wykorzystywac na roli, poniewaz byly silne. Rowniez na ksiazecych dworach takich bys nieuswiadczyl z uwagi na mala urode, za to wybornie sprawdzaly sie dla ciezkiej jazdy podczas bitwy. Moim zdaniem bardzo dobrze dobrali rase koni wzgledem terenu na jakim rozgrywa sie przygoda - sa to trudne do przemierzania gorskie, mrozne tereny - tu potrzeba konia z duza warstwa tluszczu do ogrzania i silnego. Cytuj Odnośnik do komentarza
dżar 166 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Nie wiem co chcecie od koni-jak dobrze się jeździ to one potrafią wchodzić po prawie pionowych ścianach. Cytuj Odnośnik do komentarza
balon 5 323 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 (edytowane) Pytanko małe, boje się, że Yano mnie zaraz napiętnuje . Panowie jak tam z kwestiami językowymi ? Trudny tekst ? Jak wypada trudność dialogów w stosunku np np La Noir ? edit: aha no i jaką wersję lepiej wziąć ? Na PS3 czy X360 ? Wolę pada od PS3 ale jak jest różnica to wezmę na X Edytowane 19 Listopada 2011 przez balon1984 Cytuj Odnośnik do komentarza
Voytec 2 761 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Co do jezyka to hmm, jezeli z L.A Noire sobie radziles to tu tez dasz rade A ja mam inne pytanie. Jest mozliwosc przechowywania rzeczy u kogos czy musze miec do tego swoj dom? Laze juz maksymalnie obladowany, nie mam gdzie rzeczy zostawic bo nie mam zadnej chaty 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
K@t 116 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 (edytowane) Jak troche pograsz wiecej w watek fabularny, ktory jest tak skonstruowany aby przemierzyc mape we wszystkich kierunkach, to zmienisz zdanie nt. wielkosci swiata. Znaczy nie zrozumcie mnie zle - swiat jest spory - ale powiedzialbym ,ze dosyc szybko sie go przemierza nawet na nogach Jadąc od głównego miasta do miasta, jedynie po drogach - owszem. Ale jeśli się zostawi wątek główny i leci wyłącznie ze zadaniami pobocznymi i eksploruje na własną rękę, to wychodzi prawdziwa twarz Skyrim. Tak różnorodnej, pięknej i świetnie skonstruowanej mapy nie miał jeszcze żaden TES. Jak po jakichś 30h zobaczyłem na mapie, że nie było mnie jeszcze na jakichś 45% terenu, a na terenie gdzie już byłem i tak nie odkryłem wszystkich lokacji, to zwątpiłem trochę ;-) Bethesda udowodniła jednak, że pakowanie na płytkę nie wiadomo ilu km2 wcale nie musi stanowić o rzeczywistej wielkości świata. A ja mam inne pytanie. Jest mozliwosc przechowywania rzeczy u kogos czy musze miec do tego swoj dom Jedynie przechowując rzeczy we własnym domu masz pewność, że nie znikną one po jakimś czasie. Warto zainwestować te 5K w chatę w Whiterun i mieć spokój:) Co do różnic w wersjach PS3/X360 - nie chcę niepotrzebnie zaczynać jakiejś wojenki czy coś, bo gram jedynie na PS3 więc obiektywnego porównania siłą rzeczy nie mam, ale z tego co czytam wychodzi na to, że wersja PS3 jednak minimalnie wygrywa. Nie ma tak dużych problemów z teksturami i zwiechami. Wszelkie bzdury nt. niskiej jakości cieni, wody itd to... bzdury Pisałem już o tym w komentarzach pod newsem na PPE. Sądzę jednak, że zwiechy i spadki frameratu mogą dopaść każdego i na PS3 i X360, bo zależy to chyba od bałaganu w save'ach. Ja wersji PS3 w każdym bądź razie nie mam nic do zarzucenia. Po 50h to są póki co wyżyny umiejętności optymalizacji Bethesdy - porównując z Falloutami, które na PS3 były czasem męczarnią. No i nareszcie PS3 nie ma większego niż X360 aliasingu, przez co odległe widoki i panoramy zabijają Edytowane 19 Listopada 2011 przez K@t 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Udało mi się rozwiązać problem notorycznych zwiech o którym pisałem wcześniej. Wystarczyło przeinstalować grę Cytuj Odnośnik do komentarza
Voytec 2 761 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Jezeli balon pyta o stan wersji PS3 to nie moge pozostawic tego bez slowa. Tekstury miejscami sa slabe, miejscami bardzo dobre itd. Bugi sa, ale to Bethesda i na X360 sa te same Jednak jest jedna rzecz, ktora mnie cholernie denerwuje. W momencie jak wychodze na duze przestrzenie albo wchodze do miast i biegne, a gdzie tam, po prostu szybko ide, to gra klatkuje. Rzuca mi sie to bardzo w oczy i problemy z frameratem mam od samego poczatku. Teraz save ma 4 MB i spodziewam sie ze moze byc tylko gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza
genjuro 82 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 (edytowane) Ja raz walczylem w jaskini z trzema umarlakami pod wodospadem...to byl dopiero pokaz slajdow Ps. moje sejwy przekroczyly juz bariere 7 mb i "tyja" dalej Z gry zamierzam wycisnac wszystkie soki i boje sie ze sejwy beda ekstremalnie "ciezkie" Edytowane 19 Listopada 2011 przez genjuro Cytuj Odnośnik do komentarza
K@t 116 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 (edytowane) Teraz save ma 4 MB i spodziewam sie ze moze byc tylko gorzej. Jej, nie przesadzajcie z tymi sejwami Ja mam może jakieś 50% gry (o ile można to tak nazwać) i stany gry ważą ponad 10mb! A gra hula tak samo, jak na samym początku. Voytec, do tej pory raptem parę razy spotkałem się z niedoczytaną teksturą na jakimś obiekcie, a na X360 błąd ten występuje częściej i na większą skalę po zainstalowaniu gry na HDD, co potwierdziła chyba Bethesda nie tak dawno. Edytowane 19 Listopada 2011 przez K@t Cytuj Odnośnik do komentarza
dżar 166 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Jednak jest jedna rzecz, ktora mnie cholernie denerwuje. W momencie jak wychodze na duze przestrzenie albo wchodze do miast i biegne, a gdzie tam, po prostu szybko ide, to gra klatkuje. Rzuca mi sie to bardzo w oczy i problemy z frameratem mam od samego poczatku. Teraz save ma 4 MB i spodziewam sie ze moze byc tylko gorzej. Przeinstaluj grę i zwolnij trochę miejsca na dysku-mi pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza
QTF 8 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Panowie bardzo proszę o odpowiedz na moje pytania: 1. Dlaczego jak walcze ze smokiem to moja Magicka restoruje się 2 razy wolniej niż normalnie? 2. Czy misje Deadryczne zaczynaja sie od Shine of Azura? 3. Za KAŻDYM razem kiedy robie shout ice form(podczas jego animacji) jest zgrzyt, mniej wiecej zaraz po tym jak shout wychodzi z jego geby. Animacja praktycznie zatrzymuje sie na 1/3 sek ale pozniej juz normalnie. 4. Dlaczego do ku... nagle widok na bohatera zbliżyłł mi się nimiłosiernie sam z siebie? Nie nosząc broni mam go przez caly czas NA PLECACH tak ze nawet nie widze broni. Wyciągając oręże oczywiście widok się oddala ale niewiele więcej. Poprzednio miałem go dalej co mi się bardziej podobało i naglr ni z tego ni z owego po podróży fast travel do miasta się zmienił... Pytam się WTF? Cytuj Odnośnik do komentarza
K@t 116 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 (edytowane) Co do wielkości save'ów jeszcze - to normalne, że z każdym zapisem stany gry ważą coraz więcej. Tak jest w każdej tak wielkim RPG z takim światem i i z tym nic się zrobić nie da. Przytaczałem tu przykłady innych tytułów, gdzie jest identyczna sytuacja. Problemem nie jest rozmiar sejwów, a gra, która dostaje bzika gdy jest ich za dużo. QTF: 1. Może atak smoka powoduje spowolnienie regeneracji magicki? 2. Nie. Shrine of Azura to jeden z wielu, niezależnych od siebie questów daedrycznych. 3. Nie mam pojęcia. 4. Tak jest od początku przecież. Kamera niemal siedzi na plecach, gdy gramy bez broni, a przy jej wyciągnięciu oddala się. Brakuje tu jednak możliwości wyboru kilku różnych oddaleń kamery, jak w Falloutach. Edytowane 19 Listopada 2011 przez K@t Cytuj Odnośnik do komentarza
QTF 8 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 (edytowane) No właśnie nie. Przez 50h rozgrywki normalny widok bez broni miałem tak jak teraz z wyciągniętą, natomiast z wyciągniętą jeszcze dalej... I nagle się to zmieniło na bliższy... żebyście mieli porównanie to wasz z bronią to był mój bez. A z wyciągniętą jesczez dalej. Edytowane 19 Listopada 2011 przez QTF Cytuj Odnośnik do komentarza
K@t 116 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 To może właśnie wcześniej było coś nie tak? Chyba, że można to ustawić gdzieś w opcjach, bo nie sprawdzałem nawet - na TPP przełączam się bardzo rzadko, z ciekawości głównie. Cytuj Odnośnik do komentarza
Ryhol 5 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 4. Dlaczego do ku... nagle widok na bohatera zbliżyłł mi się nimiłosiernie sam z siebie? Nie nosząc broni mam go przez caly czas NA PLECACH tak ze nawet nie widze broni. Wyciągając oręże oczywiście widok się oddala ale niewiele więcej. Poprzednio miałem go dalej co mi się bardziej podobało i naglr ni z tego ni z owego po podróży fast travel do miasta się zmienił... Pytam się WTF? Miałem to samo, na xie przytrzymujesz prawa gałkę a lewa jeździsz góra/dół i ustawiasz odległość kamery za postacią. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
K@t 116 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Okej, dobrze wiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza
QTF 8 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 (edytowane) 4. Dlaczego do ku... nagle widok na bohatera zbliżyłł mi się nimiłosiernie sam z siebie? Nie nosząc broni mam go przez caly czas NA PLECACH tak ze nawet nie widze broni. Wyciągając oręże oczywiście widok się oddala ale niewiele więcej. Poprzednio miałem go dalej co mi się bardziej podobało i naglr ni z tego ni z owego po podróży fast travel do miasta się zmienił... Pytam się WTF? Miałem to samo, na xie przytrzymujesz prawa gałkę a lewa jeździsz góra/dół i ustawiasz odległość kamery za postacią. no wielkie dzieki!! Podczas gry miałem małe problemy jak zacinajace sie shouty(pisałem powyzej). Naaprawde sporadyczne spadki itp. SPRÓBUJCIE PRZEINSTALOWAC,PRAWIE WSZYSTKIE ZNIKNĘŁY!! Edytowane 19 Listopada 2011 przez QTF Cytuj Odnośnik do komentarza
Hum 3 699 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Gram na X360. Po 60h gry moje sejwy ważą już 12 MB. Wydaje mi się, że pomogło oczyszczenie pamięci podręcznej dysku. Grałem kilka godzin i obyło się bez żadnej zawiechy podczas loadingu. Cytuj Odnośnik do komentarza
estel 806 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Magicka regeneruje się w walce z mnożnikiem 0.33, więc trzykrotnie wolniej niż normalnie. I tu nie chodzi o to czy bijesz smoka, trolla, czy kurczaka. Jesteś w walce = wolniejsza regeneracja. Normalne tempo regeneracji to jest 3% na sekundę. Jeżeli masz +200% do regeneracji magicki to regenerujesz 9% na sekundę poza walką. W trakcie walki regenerujesz 9%*0,33. Przykład: Masz 100 many i +100% do regeneracji magicki 6% (3% bazowe i następne 3% za bonus do regeneracji) * 0,33 * 100 = 1,98 Tyle punktów magicki regenerujesz na sekundę w trakcie walki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Voytec 2 761 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Jak już nowa o kamerze to jak gracie? Gra pozwala dowolnie skakać między FPP a TPP w przeciwieństwie do Deus Exa i do tego pozwala jeszcze na konfiguracje odleglosci. Ja podczas podróży i ogólnie eksploracji - TPP przyblizony na maksa, a jak rozpoczyna się walka to od razu przeskakuje do FPP. Cytuj Odnośnik do komentarza
estel 806 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Ja wszystko cisnę w FPP. Szkoda tylko, że nie ma większego "czucia" ciała. Brakuje nóg, waga praktycznie nie istnieje, o pojęciu równowagi też nikt nie słyszał. I patrzcie co znalazłem -> KLIK. Na samym dole. Teraz nie muszę pakować perków w Smithing Cytuj Odnośnik do komentarza
dżar 166 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Ja w tpp walczę, eksploruje w fpp/tpp na zmianę(itemy etc)-animacja ataków dual wieldowych jest po prostu piękna ; D I komicznie wygląda jak postać mi się rolluje(bo jest szybciej) zamiast sprintować(ten perk do skradania) Cytuj Odnośnik do komentarza
Hum 3 699 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 (edytowane) http://www.youtube.com/watch?v=xE4uzGaQDQg Nie mam pytań... Edit: Właśnie skończyłem wątek główny... Mimo iż końcówka jest w miarę prosta, to epickość nadrabia WSZYSTKO. Oby więcej takich gier. Edytowane 19 Listopada 2011 przez Humulin 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.