Skocz do zawartości

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain


Fuji

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@do grających; jak wypada rozgrywka bez oznaczania celów/ wallhacka, oraz załączania się paru sekundowego slow motion po zauważeniu? BB posiada sprzęt zastępczy w rodzaju radaru/ czujnika ruchu?

Edytowane przez nobody
Opublikowano

Gra prezentuje się bardzo dobrze. Nie jest to z pewnością pierwsza liga, ale potrafi zrobić wrażenie. No i kłopotu z optymalizacja nie ma.

Początek jest typowy dla Kojimy. Przekoloryzowanie, przekombinowanie. Naciągane jest to co widzimy na ekranie niemal jak twarz Ibisza, jednak klimatu i uroku odmówić nie sposób. Przecież to MGS, zatem nikogo nie dziwią sceny rodem z X menów, bądź innej Fantastycznej 4ki. Trochę jakby  Mjkel Bej za Dzona Rambo się wziął - wybuchy, płonące czołgi, kolejne eksplozje, grupa żołnierzy nie dająca sobie rady z problemem i Boss, który ledwo co sie porusza, ale daje radę wszystkiemu dzięki sprytowi i dzięki byciu sobą.

Audio czaruje już od pierwszych minut. Podobają mi się nokauty i bieg. Te pierwsze żywcem z batmana wyjęte - kamera, efektowne rozmycie. Te drugie, jakby cofnął się w czasie i w pierwsze Gearsy grał - dynamizm + trzęsąca się kamera.

Nie mam natomiast bladego pojęcia dlaczego choć dzbany wpadają, synchronizuje konto, to gry nie wyświetla na liście trofeów - właśnie sprawdziłem to w mad Maksie i wszytko działa, choć jestem dopiero po zaliczonym intro.

Opublikowano (edytowane)

Do grających - jak wygląda transfer save'a z GZ? Co konkretnie z niego dostajemy? 

po wstępie i dojściu do bazy w menu głownym pojawia sie import save z GZ jednak ja tego nie mogłem zrobić bo GZ grałem na ps3 (być może sie mimo to da, jednak nie próbowałem)

 

 

@do grających; jak wypada rozgrywka bez oznaczania celów/ wallhacka, oraz załączania się paru sekundowego slow motion po zauważeniu? BB posiada sprzęt zastępczy w rodzaju radaru/ czujnika ruchu?

reflex mode czyli spowolnienie czasu można calkowicie wyłączyć w opcjach

co do zaznaczania celów, oczywiście można tego nie robić. czy są inne rzeczy jak radary - na początku gry nic takiego nie zauważyłem, jednak w PW było kilka rodzajów radaru a pod koniec można było nawet wyprodukować radar bardzo podobny do MGS1 czyli mapkę z widocznymi wrogami i stożkami ich wzroku (jednak pierwsza wersja tego radaru miała mega krótką baterie i niezbyt duży zasięg [chociaż lokacje były też małe], bateria starczała na jakieś 10 sekund, trzeba było odczekać żeby sie naładowała więc nie było opcji żeby biegać z tym radarem caly czas. zapewne późniejsze ulepszenia pozwalały na więcej ale ja ich nie miałem), zakładam że w 5 też będą jakieś radary różnego rodzaju do wyprodukowania w bazie, na początku nie ma.

 

jednak pojawia sie pytanie - czy serio tak bardzo nie chcesz zaznaczać celów? jak chcesz mieć ULTRA HARD mode to mozesz nie zaznaczać (dodam że zaznaczone cele widać na żywo jako trójkąty, oraz czasami na chwile pojawiają sie sylwetki przez ściane, dodatkowo można wyciągnąć iDroida i na mapie widzieć zaznaczone cele - też na żywo bo uruchomienie droida z mapką czy innymi menusami nie pauzuje gry)

 

 

 

 

no dobra a teraz napisze coś od siebie, bo wczoraj w nocy byłem zmęczony i zamulony, dziś pograłem nieco dłużej, na spokojnie, i moge powiedzieć:

GRA JEST ZAJE-KURWA-BISTA!!!

 

dużo mógłbym napisać zachwytów, ale postaram sie skracać i całkowicie unikać spoilerów- napisze tylko pare słów o gameplayu

 

gameplay jest świetny!! w końcu czuć za(pipi)iste skradanie i kombinowanie na prawie realnych zasadach skradania (a nie na schematach które były bardzo mocno obecne w poprzednich częściach - w stylu "jak mam odpowiednie camo i leże w trawie to nikt mnie nie widzi nawet z 1 metra" albo "wchodząc do wąskiej lokacji mam 1-2 wrogów jednocześnie i na luzie każdego usypiam przedzierając sie przez lokacje"

tutaj tak nie ma

- lokacje są sporawe (osobiście byłem tylko w kilku małych ale i tak nie są to korytarze rodem z poprzednich mgs), i są położone w otwartym świecie

- już nie można iść korytarzem  i usypiać każdego, mamy mini-miasteczko na pustyni, kilka budynków, i po okolicy kręci sie z 8-12 strażników, nie można sobie ich po kolei usypiać bo często stoi ze 4 obok siebie, i mają oczy  i są czujni

- można sobie obejść lokacje na około ale to nie znaczy że znajdziemy dziure w ochronie, nie ma opcji "o tutaj nikt nie stoi, wejde na luzie"

- wzrok przeciwników jest bardzo dobry, nawet czołgając sie nie można czuć sie bezpiecznym (opisze to zaraz), ich ciekawość też jest wysoka, jeśli będziemy na granicy ich spostrzegawczości i zobaczą "coś" to zaczynają iść w dane miesjce i kręcą sie po nim

- miałem sytuacje (w jednej z pierwszych misji)  że ostrożnie sie zakradałem do grupki budynków, ale jednak zwalilem i znalazłem sie w miejscu do którego zbliżali sie 3 strażnicy, podczołgałem sie w trawę i przywarłem do ziemi (guzik :Triangle18x18: gdy leżymy), liczyłem na cud (w mgs3 taka sytuacja skończyła by sie ślepotą i głupotą wrogów, tutaj jednak nie), leżac w tej trawie miałem już na sobie uwagę strażników (biały znacznik pokazujący z którego kierunku ktoś mnie "prawie widzi"), no i po chwili podeszło do mnie 3 strażników i nie miałem szans nawet mimo że włączyło sie spowolnienie czasu - leżałem za kamieniem i nawet nie mogłem w nich strzelić. jedyna opcja to było spieprzanie - i tu przydała sie cudowna opcja biegania. uciekłem  i schowałem sie gdzieś za kamieniami. i co by było w starych mgsach? ileś tam sekund licznik alarmu, potem licznik czujności i koniec. powrót do pozycji zero. jednak w mgs5 było tak - wszczęty alarm, strażnicy zwołali sie przez radio i wszyscy przybiegli w miejsce gdzie uciekałem (ok 12 osób),  nawet próbowałem wykorzystać tą okazje i odbiegłem kawałek i wsiadłem na konia i chciałem okrążyć całą wioske i dotrzeć do celu gdy wszyscy byli zajęci szukaniem mnie - ale nie zdążyłem, zaczeli wracać na posterunki. ale nie tak jak kiedyś - "wracamy, nic tu nie zaszło". z tego co zauważyłem do końca misji po tym alarmie mieli spięte poślady i zajeli pozycje które ułatwiały wypatrzenie mnie, przestali randomowo patrolować okolice tylko cały czas mnie wypatrywali. mimo tego udało mi sie kilku wywabić i uśpić - i to nawet nie wabiłem "pukaniem" czy rzucaniem magazynka - poprostu sie skradałem i pojawiał sie znacznik że ktoś mnie obczaja, i uciekałem a kolesie szli za mną żeby sprawdzić co sie wyprawia.

- w nawiązaniu do powyższej sytuacji i pytania nobody - jak by cała sytuacja wyglądała gdybym nie miał oznaczonych wszystkich strażników - masakra totala. bez oznaczania mamy odrazu ultra hard

 

 

dobra sory, rozpisałem sie przesadnie

miałem jeszcze kilka spostrzeżeń i przykładów na za(pipi)istość ale już za dużo gadam, więc kończe

 

powiem tylko że za(pipi)iście jest sie skradać w mgs5. skradanie bije na głowe wszystkie stare mgsy i pewnie 99% innych skradanek też

jest świetnie

Edytowane przez Yano
  • Plusik 5
  • Minusik 1
Opublikowano

Reflex mode to pierwsza rzecz do wyłączenia, tak samo jak w GZ. Sam RM to fajna opcja dla graczy nieobeznanych z serią, ale raczej tylko dla nich.

 

bardziej niż o samo RM chodziło mi o wyłączenie oznaczania celów w opcjach co by nie kusiło podczas rozgrywki. no i tu przydałaby się alternatywa w postaci produkcji radaru/ czujnika ruchu w stylu dwójki i trójki.

Opublikowano (edytowane)

 

Reflex mode to pierwsza rzecz do wyłączenia, tak samo jak w GZ. Sam RM to fajna opcja dla graczy nieobeznanych z serią, ale raczej tylko dla nich.

 

bardziej niż o samo RM chodziło mi o wyłączenie oznaczania celów w opcjach co by nie kusiło podczas rozgrywki. no i tu przydałaby się alternatywa w postaci produkcji radaru/ czujnika ruchu w stylu dwójki i trójki.

 

tak jak napisałem wyżej - bez oznaczania celów masz odrazu ultra hard. praktycznie niemożliwe zakraść sie gdziekolwiek bo strażników jest sporo i są czujni, jeśli nie znasz ich pozycji możesz co 5 metrów na jakiegoś wpaść, a często i na 3 jednocześnie, i nawet RM nie pomoże

 

mechanika gry i mechanika skradania jest świetna i znacznie bardziej realistyczna niż w poprzednich grach, nie wybacza błędów. nie wystarczy sie schować na 2 minuty by zresetować zachowanie strażników, nie zapominają i nie wracają na zwykłe patrole, po alarmie mają spięte poślady i są o wiele bardziej czujni

Edytowane przez Yano
Opublikowano

Kilka uwag i garść screenów, tym razem robionych jak trzeba :) Import sejwa z GZ zapowiada się pysznie, tyle że obecnie gra działa offline. Serwery pewnie zostaną uruchomione 1go. Co do ułatwień, radarów i innych to szczerze mówiąc nie wiem co mam włączone, a co nie. Chyba pora zajrzeć w opcje :) Chociaż zaznaczanie lornetą jest fajne i przydatne, chcę to mieć włączone. Cisnę mocno do przodu żeby zobaczyć w końcu jakieś cutscenki. Serio, po 10 godzinach grania mam 2% postępu i zero wiedzy o fabule. Gra rzeczywiście jest OGROMNA. Jest w niej mnóstwo rzeczy do zrobienia, mnóstwo! Zadania to oczywiście: zabij, porwij, zniszcz, ale póki co bawię się przednio i jeszcze nic mnie nie znudziło. Strasznie mi podoba ten cały fulton i łapanie Poke... najemników do bazy. Super zabawa. MGS V to piękny, japoński sandbox. Najbliżej mu do... Red Dead Redemption :)

 

Chcę zajrzeć wszędzie i wykonać wszystkie zadania, nawet te drobne. Jak ktoś przelicza czas gry na pieniądze, to zapewniam, że gra warta jest każdej złotówki. Widzę że spędzę z Venom Snakiem co najmniej miesiąc, później może w MGO się pobawię. No i GZ czeka na wymaksowanie (głupio straciłem sejwy).

 

Pytanie do grających - jak umyć Snejka? :) Wkurza mnie wiecznie zakrwawiony strój, pewnie trzeba w bazie wymienić na inny?

 

Garść screenów, tym razem prawilnie zrobionych przy użyciu Share. Są to bezpieczne obrazki z początku gry, żadnych spojlerów i innych takich. Mam też krótki filmik o tym jak fajnie się robi misje słuchając na Walkmanie Kids in America.

 

Xe8AtC9.jpg

 

mst3oBZ.jpg

 

HUICtHX.jpg

 

STkmCfn.jpg

 

AnYPHSi.jpg

 

X4mzlta.jpg

 

5qhfY9o.jpg

 

9OoSLqY.jpg

 

Podobają się screeny? Tu jest więcej:

 

http://imgur.com/a/Tmu4i#39

  • Plusik 6
Opublikowano

mechanika gry i mechanika skradania jest świetna i znacznie bardziej realistyczna niż w poprzednich grach, nie wybacza błędów. nie wystarczy sie schować na 2 minuty by zresetować zachowanie strażników, nie zapominają i nie wracają na zwykłe patrole, po alarmie mają spięte poślady i są o wiele bardziej czujni

 

z tego co pamiętam alert i caution mode trwały w trójce przynajmniej 3 minuty. nie wiele krócej autoregeneracja wymagająca pełnej staminy i leżenia w bezruchu. podczas jazdy konno po Afganie spotkałeś jakieś wioski z cywilami, tudzież poruszających się po mapie z buta/ konno?

Opublikowano

Jest w niej mnóstwo rzeczy do zrobienia, mnóstwo!

 

rzeczy do robienia jest ogrom, ja ledwo co ruszyłem fabułe bo chciałem zdobyć ulepszenie do lornetki które analizuje wrogów (żeby wiedzieć czy opłaca sie fultonować danego strażnika - każdy ma inne statsy a fultony nie są nieskończone)- więc poszedłem na freeroam i złapałem kilku ziomków - teraz mam lornetke z opcją pokazywania statsów strażnika (tak jak w PW)

 

gra jest wielka i przelicznik pieniędzy do czasu gry jest świetny - już teraz to widze, mam ok 8-10 godzin w grze i 3% complete, a przecież w takim czasie można by przejść całą gre (CODy albo inne strzelanki fpp albo tpp)

 

 

z tego co pamiętam alert i caution mode trwały w trójce przynajmniej 3 minuty.

 

tutaj nie ma żadnego licznika czasu alamru, wszystko dzieje sie naturalnie, a nie na czas.

ja po uruchomieniu alarmu (dałem dupy) do czasu skończenia misji mineło  z 15-20 minut i nadal strażnicy byli pobudzeni i spięci, szukali i wpatrywali mnie. niby główny alarm sie skończył ale mimo to strażnicy nie wrócili do zwykłych patroli tylko w napięciu sie rozglądali

 

grając w 5 trzeba zapomnieć o wszystkich schematach i przyzwyczajeniach ze starych gier. poziom realizmu znacznie wzrasta, i poziom schematycznych akcji zanika (pewnie po jakimś czasie uda sie wyłapać pewne schematy, ale jak narazie to jest ogromna różnica - dużo realizmu w zachowaniu wrogów, i jak narazie brak schematów

 

 

 

 

i na koniec - poprzednio zapomniałem dać fotkę

fotka robiona komórką (ale najpiwerw użyłem share i okazało sie że nie ma możliwości wysłać fotki na maila, trzeba podpiąć pendrive- a ponieważ nie miałem pod ręką pendrive czystego i wolnego od wirusów olałem tą zabawe i zrobiłem fote komórką - walić to)

s0zqy8.jpg

 

 

fotka przedstawia customizaje bazy i emblematu - zmieniony został kolor bazy, i cały emblemat który pierwotnie pokazywał - DD - czyli diamond dogs, ale zmieniłem go sobie. na początku większość modyfikacji nie jest odblokowana ale pokombinowałem chwile i zmieniłem emblemat na D10... no tak, wiem że wygląda to jak D10... o co chodzi? to nie jest D10 tylko oczywiście DIO !! zrobiłem sobie emblemat z DIO używając literki D i cyfry 10. na chwile obecną inaczej sie nie dało.

 

ale ogolnie customizacja w grze jest bardzo fajna, tylko nie wszystko można zrobić na starcie

 

dla tych co nie obczajają - DIO to postać z mangi JOJOBA (mam go też w avku), postać której imie pochodzi od za(pipi)istego metalowego muzyka Dio.

wszystko sie składa w całość - ulubiona postać z mangi, której imie pochodzi z ulubionego metalowego muzyka = DIO

i takie sobie zrobiłem logo w bazie

Opublikowano (edytowane)

Ale ta gra jest miodna, najlepsza skradanka w jaką grałem, zabicie 4 gości HSami na Focus Mode i odbicie zakładnika, bezcenne :fsg:

 

A i dobrą akcje też miałem podczas czyszczenia posterunku, już skończyłem zadowolony idę patrzeć co ciekawego leży a tu (pipi) przyjechała jakaś cieżarówka i przypał :pawel:

 

@ up

 

GZ grałęm na ONE więc nie pomogę :/

Edytowane przez Soul
Opublikowano

Dla grających , wiadomo co przechodzi z GZ do MGS V ?

 

 

Podobno save przerzuci nam wszystkich odbitych więźniów oraz niby w zależności czy zabiłeś dwóch żołdaków (Glaz i Palitz) czy też wywiozłeś ich z obozu, to mają być dostępni w Twoim Mother Base w PP. 

Opublikowano

 

dla tych co nie obczajają - DIO to postać z mangi JOJOBA (mam go też w avku), postać której imie pochodzi od za(pipi)istego metalowego muzyka Dio.

wszystko sie składa w całość - ulubiona postać z mangi, której imie pochodzi z ulubionego metalowego muzyka = DIO

i takie sobie zrobiłem logo w bazie

Mam dla Ciebie przykrą wiadomosć. Dio po włosku znaczy...Bóg...

Opublikowano

 

Czytał może ktoś ten artykuł? Bo moja znajomość angielskiego jest chooyowa (wiem wstyd). I z tego co przebrnąłem przez artykuł wynikają rzeczy, których oczywiście można było się spodziewać - gorsza grafika, mały fps, możliwe ewentualne przymuły przy mega zadymie. Ale czy jak tam wspomniane coś co by już w sposób kluczowy różniło te gry np. mniejsza liczba strażników w danych lokacjach ze względu na ograniczenia sprzętowe itp itd. Czy generalnie to będzie TO SAMO tylko wiadomo brzydziej, wolniej?

 

Pytanie niby banalne ale po akcji z GTA V (ta sama gra, ale jednak były rzeczy niedostępne ma pastgenów - widok z pierszej osoby, zamienianie się w zwierzęta etc.)

Opublikowano (edytowane)

Czytałem wczoraj całość. Nic nie jest napisane o jakichkolwiek cięciach w gameplayu czy trybach. Ilu masz przeciwników na PS4/XOne tylu masz na PS360. Róznice polegają przede wszystkim w filtrach, jakości tekstur, efektów cząsteczkowych czy samej płynności. Podczas rozgrywki masz przeważnie 30fpsów, w czasie scenek potrafi spaść do 20, ale jak sama ekipa DF opisuje, da się spokojnie grać. Silnik jest bardzo zoptymalizowany i wyciska siódme poty z past-genowych konsolek. Graficznie i technicznie twierdzą że jest podobnie lub lepiej niż w MGS'ie 4-rce, gdzie też zdarzały się dropy do 20 klatek a gra śmigała na innym silniku. Ja tam nie narzekam gra moim zdaniem na past-genach prezentuje się świetnie jak na ich leciwe możliwości, technicznie mamy trochę podrasowane GZ ale nie jest gorzej niż w GZ a mi bardzo rzadko zdarzał się jakiś konkretny tearing (przy 30h może ze 2/3 razy miałem duży spadek klatek a tak płynnie śmiga). Skoro świetnie mi się grało na PS3 w GZ to nie będę narzekał na PP aczkolwiek w przyszłości na pewno ogram wersje na PS4/XOne bo jak sami z DF opisują, wtedy gra rzeczywiście pokazuje pazur.

 

 

P.S. Po zdjęciach porównawczych z Eurogamera śmiało można powiedzieć iż Koji Pro ma więcej doświadczenia w pisaniu gier na PS3 względem 360, gdzie ewidentnie widać ostrzejsze tekstury i troszeczkę lepsze cieniowanie dlatego tym bardziej jestem happy iż ogram ją na chlebaku :-)

Edytowane przez chrno-x
Opublikowano

Pytanie do tych co graja surowce/diamenty etc raz podniesione zostaja przeniesione to Mother Base i po restarcie nie mozna ich znowu farmic?

z tego co widze to jak sie wroci na misje albo freroam to surowce jakie zebralismy sa nadal zebrane i nie ma ich juz na mapie. Jednak wydaje mi sie ze po jakimś czasie sie odnowia (przynajmniej rosliny bo diamenty pewnie nie)
Opublikowano (edytowane)

Czytałem wczoraj całość. [...]

 Super. Dzięku cumplu za naświetlenie sprawy. Czyli kupuję we wtorek MGS V na xbox360 bez poczucia że coś tracę. A na ogranie piękniejszego mgs v przyjdzie czas jak kupie ps4. Kwestie wizualne to dla mnie drugorzędna sprawa, ale jakiś okrojeń w stylu mniej budowli czy mniej żołnierzy przeciwnika ciężej by było przeboleć czy czegoś co w ogóle okrajało by samą rozgrywkę względem ps4/xone

Edytowane przez VerB_
  • Plusik 1
Opublikowano

ja jeszcze dodam pare drobiazgów co do gameplayu

 

- tu info głównie dla tych co nie grali w PW - wcześniej mgs troszke zachęcał do tego żeby usypiać a nie zabijać, ale ta zachęta była średnia, teraz jest ogromna - dzięki rozwojowi bazy i potrzebie rekrutowania ludzi mamy wielki powód by nie zabijać tylko usypiać i balonem wysyłać do bazy, i wszystko sie fajnie zazębia i zgrywa ze sobą

- podobnie wielka mapa - mogła by być nudna i niepotrzbna ale dzięki temu że są na niej rozsiane różne materiały i rośliny też potrzbne do rozwoju bazy to aż sie chce zwiedzać zakamarki (polecam co jakis czas założyć noktowizor są na nim bardzo dobrze widoczne znajdźki)

- kolejny drobiazg - w bazie nasi koledzy salutują bossowi jak go zobaczą, zakładam że mają podobne zmysły co przeciwnicy - więc można na nich poćwiczyć skradania- jak blisko można sie zakraść zanim nas usłyszą i zasalutują

- ktoś pytał wyżej jak sie umyć z krwi - w bazie obok lądowiska jest prysznic (mała biała budka podobna do tojtoja, jest też zaznaczona na mapie)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...