Skocz do zawartości

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain


Fuji

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Brakuje mi w tej grze tego nieokreślonego "czegoś". Tej iskry, którą czułem grając w poprzednie części. I mówię to w pełni świadomie jako osoba, która wzięła sobie wolne dla tej gry; która od wtorku spędziła z grą 45 godzin. Tak, wciągnąłem się, jak w bagno. Gra jest fantastyczna, ale czuje przy tym jednocześnie ogromny niedosyt. 

 

Mam wrażenie, ż Kojima i Kojima Productions wydorośleli (trochę), a ja tkwię w miejscu od 2008 czekając na MGSa przeszłości - MGSa z długimi scenkami, masą dialogów, przerysowanymi do bólu czarnymi charakterami (bo Skullface taką postacią niestety na pewno nie jest) - czego od TPP niestety nie dostałem. 

 

Postaram się zebrać myśli i może dokładniej podzielić się swoją opinią po zrobieniu wszystkich misji, a tych nie zostało mi wiele.

 

 

 

Na chwile obecną zostawiam was koledzy z następującym pytaniem - gdzie do ch.uja jest interaktywność w Mother Base? Czemu nie mogę tam spotkać Ocelota i Millera i porozmawiać z nimi oprócz słuchania kaset? Czemu szczują mnie stawiając jedna z postaci w pomieszczeniu, do którego można wejść, ale na balkonie, na który nie sposób dostać? 

Może to mnie w tej grze zbiło z tropu. Bo Snake w MGS5 nie jest w centrum wydarzeń, jak w każdej poprzedniej części, a jest bardziej biernym obserwatorem. Obecny jest na każdej misji, tak, ale wszystko dzieje się gdzieś poza nim. 

Edytowane przez Hela
  • Plusik 2
Opublikowano

czy ten drugi rozdział to coś jak new game plus?

spoilery nie fabularne, tylko dot. gry

 

 

w skrocie, zeby oblokowywac kolejne misje pchajace gre do przodu musisz po drodze robic powtorki niektorych misji tylko trudniejsze (nie moga cie wykryc, albo poziom extreme). najlepsze jest to, ze odbywaja sie one jakby nigdy nic z tymi samymi filmikami itd. absurd.

 

 

Opublikowano

Sory, jesli było to już poruszone, ale staram sie unikac tego tematu do momentu aż zagram, ale zajrzałem do recki kotatku i pojawiło sie tam jakieś info o tym, że fani znaleźli jakąś niedokończoną(?) scenkę, która wg recententa byłaby o wiele lepszym zakończeniem, niż to, co mamy w grze.

Rozczarowujące zakończenie, które pozostawia tonę kwestii nierozwiązanych + scenki z końca gry, których w samej grze nie ma + rzekome zwolnienie Kojimy z powodu przewalenia za dużej ilości pieniędzy na produkcję gry.
Dodajmy 2 + 2 i ukazuje nam się czarny scenariusz zatytułowany: Konami wycięło prawdziwe zakończenie i sprzeda je w formie DLC.
Myślicie, że to możliwe?

Opublikowano

Dodajmy 2 + 2 i ukazuje nam się czarny scenariusz zatytułowany: Konami wycięło prawdziwe zakończenie i sprzeda je w formie DLC.

Myślicie, że to możliwe?

Na tym etapie? Patrząc, co Konami wyprawia ostatnimi czasy

 

 

 

Myślę, że jak najbardziej jest to możliwe...

Opublikowano

Mnie gra nie zawiedzie bez względu na fabułę, gameplay jest najmocniejszy w serii ( i to zdecydowanie). Cała historia sagi zakończyła się wraz z napisami końcowymi MGS4 i nawet jeśli zakończenie PP mnie rozczaruje, to nie zmieni finału historii Big Bossa.

Chociaż będzie pewnie straconą szansą. Niestety Kojima i Konami prędzej czy później musieli się poróżnić. Budżet, czas produkcji i perfekcjonizm (bądź marnotrawstwo) Hideo, to zdecydowanie za dużo na współczesne Konami.

Cóż sam się przekonam jak wyszło, gdy ostatecznie dojdę do końca (łącznie z True Ending).

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

Sory, jesli było to już poruszone, ale staram sie unikac tego tematu do momentu aż zagram, ale zajrzałem do recki kotatku i pojawiło sie tam jakieś info o tym, że fani znaleźli jakąś niedokończoną(?) scenkę, która wg recententa byłaby o wiele lepszym zakończeniem, niż to, co mamy w grze.

 

Scenka jest na płytce z limitowaną edycją gry i tak wygląda na to jakby to miało być jakieś alternatywne zakończenie.

Ogólnie widać, że Konami przycięło hajs w jakimś etapie produkcji, bo Kojima od tak by nie zrezygnował z cut scenek.

 

Na gafie zaczyna się (pipi) burza o tym, ze gra nie zasługuję na takie oceny i dostała je tylko ze względu na nazwę i nazwisko Kojimy.

Edytowane przez Starh
Opublikowano (edytowane)

To jak MGS4 - recenzenci chyba masowo byli na haju że takie oceny podostawała i chwalenie fabuły. 

Ogólnie wygląda na to że dostaliśmy kolejnego MGS, czyli wspaniałą grę, ale z wadami które można co najwyżej zaakceptować i grać dalej.

Edytowane przez qraq_pk
Opublikowano

Jak dla mnie oceny zasluzone, nie wiem jak jest z endingiem, ale nawet jesli nie jest jakis specjalnie satysfakcjonujacy, to nic nie zmieni faktu ze ten Metal ma przecudowny gameplay. Granie w te gre to jest najczystsza przyjemnosc, w czasie ktory dotychczas spedzilem z Vtka juz bym pewnie przelecial MGSy od 1 do 4 a tutaj dopiero mam 80% fabuly... :reggie:

 

Ten metal glownie stawia na zabawe plynaca z gry, cos zupelnie odwrotnego niz w przypadku np 4ki. Zamiast epickich momentow na scenkach [choc w sumie tez sa], tutaj glownie mamy epickie momenty podczas samej rozgrywki, ktore sami tworzymy, jako zatwardzialy fan MGSa niespecjalnie mi to przeszkadza, ba, jestem nawet milo zaskoczony taka zmiana, mamy Metala w ktorego mozna grac... i grac... i grac... a jeszcze nawet MGO nie ruszylo :obama:

 

Sam gameplay dodatkowo jest tak dopieszczony i bogaty w detale ze to jest jakies nieporozumienie, np pada deszcz? Wrogowie na zewnatrz szybciej sie budza, raz jak jechalem samochodem, strącilem barierke ktora uderzyla typa i co sie stalo? Typ zostal ogluszony (xD), jestem uwalony we krwi, zaczyna padac deszcz i stopniowo to wszystko splywa, gra jest usiana tego typu detalami. 

 

Same animacje sa moim zdaniem genialne, czesto zdarza sie sytuacja ze jestem na jakims nierownym terenie i jak widze jak Snake nogi ustawia to patrze z niedowierzaniem, przyklad:

 

11225754_981086835286489_138758243631105

 

Sama ilosc ekwipunku, dodatkowo mozliwosc jego modyfikowania, no musk rozyebany :banderas: Wczoraj np zrobilem bardzo ciekawa rzecz na glowe :D

 

 

11950172_981086071953232_803928425238404

 

  • Plusik 3
Opublikowano (edytowane)

misja 45, znow sie wku.rwilem na kojime. uwaga na spoilery.

 

 

 

zakonczenie watku z quiet. nie powiem co sie dzieje, ale po tej misji juz nie mozna jej zabierac w teren. ot tak po prostu. wpakowalem mnostwo kasy w jej sprzet i kostiumy (sniper wolf!) i tyle. przepadlo. a przede mna jeszcze sporo side opsow i maxowania misji. ja pier.dole kojima :/

 

 

 

ogolnie moge juz podsumowac mysle gre. po blisko 60 godzinach ocena jaka mi sie nasuwa to 9/10. drugi rozdzial to pomylka momentami, ale gejmplejowo gra zostawia poprzednie czesci daleko w tyle. historia zla nie byla, aczkolwiek bylo jej malo. dla mnie na chwile obecna gra roku, nawet lepsza niz wiedzmin.

 

czas na maksowanie i trofea :]

Edytowane przez Ölschmitz
Opublikowano

Jak dla mnie oceny zasluzone, nie wiem jak jest z endingiem, ale nawet jesli nie jest jakis specjalnie satysfakcjonujacy, to nic nie zmieni faktu ze ten Metal ma przecudowny gameplay. Granie w te gre to jest najczystsza przyjemnosc, w czasie ktory dotychczas spedzilem z Vtka juz bym pewnie przelecial MGSy od 1 do 4 a tutaj dopiero mam 80% fabuly... :reggie:

 

Ten metal glownie stawia na zabawe plynaca z gry, cos zupelnie odwrotnego niz w przypadku np 4ki. Zamiast epickich momentow na scenkach [choc w sumie tez sa], tutaj glownie mamy epickie momenty podczas samej rozgrywki, ktore sami tworzymy, jako zatwardzialy fan MGSa niespecjalnie mi to przeszkadza, ba, jestem nawet milo zaskoczony taka zmiana, mamy Metala w ktorego mozna grac... i grac... i grac... a jeszcze nawet MGO nie ruszylo :obama:

 

Sam gameplay dodatkowo jest tak dopieszczony i bogaty w detale ze to jest jakies nieporozumienie, np pada deszcz? Wrogowie na zewnatrz szybciej sie budza, raz jak jechalem samochodem, strącilem barierke ktora uderzyla typa i co sie stalo? Typ zostal ogluszony (xD), jestem uwalony we krwi, zaczyna padac deszcz i stopniowo to wszystko splywa, gra jest usiana tego typu detalami. 

 

Same animacje sa moim zdaniem genialne, czesto zdarza sie sytuacja ze jestem na jakims nierownym terenie i jak widze jak Snake nogi ustawia to patrze z niedowierzaniem, przyklad:

 

11225754_981086835286489_138758243631105

 

Sama ilosc ekwipunku, dodatkowo mozliwosc jego modyfikowania, no musk rozyebany :banderas: Wczoraj np zrobilem bardzo ciekawa rzecz na glowe :D

 

 

11950172_981086071953232_803928425238404

 

odnosnie rzeczy na glowie, ską to masz? :D

Opublikowano (edytowane)

Chapter 2, misja z... odzyskaniem pewnej rzeczy z hangaru w ktorym pracowal

 

 

Emmerich

 

 

Po tej misji dostaniesz mozliwosc wytworzenia tej rzeczy :cool:

 

Misję zrobiłem, a nic z niej nie mam jeszcze. Może mam za niski poziom R&D.

 

Za to ciekawa jest zawartość tego, co odzyskaliśmy w tej misji, a czego dowiadujemy się z jednej z kaset. 

Edytowane przez Hela

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...