Skocz do zawartości

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain


Fuji

Rekomendowane odpowiedzi

aż musiałem podkraść gifa powyżej i zrobić se avka;p

 

btw

jestem w okolicy misji 30 i chce coś powiedzieć o tym ;)

 

 

 

zrobiłem misje 30 i było dosyć trudno, wszyscy opancerzeni, używanie broni usypiajacych bylo bardzo utrudnione - tak bardzo że na podsumowaniu misji miałem zero pocisków wystrzelonych z czegokolwiek, pare osób które skasowałem w czasie skradania rozwalełem CQC

 

 

Odnośnik do komentarza

Chodzilo mi o stricte historyjki bossow, walka z Quiet i druga partia o ktorej wspominasz jest fajny, tylko background postaci jest do kitu.

Pasowaloby, aby konami upadlo, sprzedalo licencje na mgs do jakiegos duzego anglojezycznego studia, ktore by weszlo w spolke z kojima ale jego wzieli tylko do scenariusza i zrobili pelnoprawne MGS6 z dobrym story, i wieksza iloscia cutscenek.

Phantom pain pokazuje, ze gameplayu jest bardzo duzo, i dodanie duzej ilosci cutscenek w niczym by nie przeszkadzalo - zrobic wypasiony watek fabularny z poprawionym gameplayem z PP i wtedy byloby juz naprawde grubo. No i zdecydowanie powrot codeca, kasety maja bardzo slaby feeling. Codec w MGS1 i MGS2 mial swietny klimat, w MGS3 bylo troche gorzej bo tam dialogi ukladali jacys idioci i BB byl retardem.

ci co robią rimejki tomb raidera by sie nadali, albo kolesie od rockstar :D

Odnośnik do komentarza

no przecież wszyscy nadawali przez radio, że prawdopodobnie wróg sabotuje ich roznieconym dymem.

 

no tak, mogli jeszcze dodać że słychać jeepa by było 100 pro realstic, ale efekt byłby ten sam.

Przecież oni zawsze gadają przez radio zamiast samemu sprawdzić. Jest ich 15, a wolą gadać przez radio zamiast pójść i sprawdzić. W ogóle beka w uj, że można sobie wjechać jeepem na pełnej piź.dzie i nie ma żadnego alarmu.

Zresztą już wklejałem swoje filmiki z tym pięknym AI gdzie przesłu(pipi)ę, a potem duszę wroga na oczach innego wroga i ten dopiero po całej akcji zaczyna się kontaktować przez radio mimo, że widział wszystko i mógł podejść, a miałbym przeje.bane. 

 

AI w tej grze jest zwyczajnie głupie, a wszystkim czym się zachwycacie to zwykłe skrypty, a nie randomowe działanie w zależności od sytuacji, a tego oczekuję od DOBREGO AI. 

Edytowane przez suteq
Odnośnik do komentarza

no to akurat jest glitch, choć uzasadniony mechaniką gry. Granat dymny = niewidzialnośc zwracająca tylko uwagę. Wrzucenie go na jeepa rozwija ten motyw i jest niesamowicie śmieszne:) 

Choć Ai mogło by lepiej reagowac na dym ogólnie i od razu podnosić alarm. 

 

 

Głupią rzeczą za to jest chowanie się za koniem i ignorowanie go (oraz psa). Bo mechanika gry jest taka: koń/pies = nic podejrzanego, nawet gdy ubrany jest w zbroję.

No głupoty, co zrobić. Każde AI jest oparte na skryptach i gdy je poznasz to można się bawić i robić głupie rzeczy.

Odnośnik do komentarza

ale wy marudzicie, ja mam ponad 60h na liczniku i też widziałem kilka głupich zachowań wrogów, ale widziałem też 1000 fajnych i sprytnych. ale oczywiście trzeba pomarudzić na te kilka głupich przypadków, jak stare baby :/

 

a co do psa to jest to poprostu ułatwienie dla gracza a nie kwestia AI, spokojnie kojima mógł zrobić że go widzą ale wtedy pies by stracił cały sens bo co chwile by dawał sie zauważyć i psuł nam plany, podobnie z quiet która nie raz skacze przez środek bazy. to samo z tym że CQC jest dla wrogów "bezdźwięczne" mimo że my słyszyłmy jak snake wali gościa o glebe - to element zaplanowany by troche ułatwić gre.

gdyby te wszystkie rzeczy były przez wrogów zauważalne to by był odrazu poziom european extreme - a nie można takiego czegoś robić jak sie chce sprzedać gre

Odnośnik do komentarza

No to czemu nie dali możliwości wyboru innych poziomów trudnosci? Bo jak dla mnie to jest bezsensu jak się skradam z psem w zbroi a typ go widzi i go przepędza albo wale sprintem 3m za typem i powalam go jednym hitem a typ przed nim nic nie slyszy. Ja wiem, że to jest MGS, ale no chyba skoro postawili na gameplay to czemu nadal to jest tak wszystko uproszczone do granic możliwości? 

Odnośnik do komentarza

Yano: No przecież mówię że to celowo w mechanice gry jest. czego się burzysz. ;) W TLOU też kumple byli niewodoczni i tyle. Głupie jest tylko w MGSV że widząc ewidentnie bojowego psa czy konia wyglądającego jak transformers po prostu go odganiają, a więc nie ignorują tylko WIDZĄ że to pies, ale nie widzą jak wygląda... A wystarczyłoby dodac taki warunek, ze psa/konia można ubrać w ciuchy ale będzie wtedy niepokoić wrogów, a bez tych łachów już nie. 

 

Ale nie ma co sie spinać, to typowo growe odejście od realizmu by zabawa była dobra. Czepianie się tego to jak czepiać się że w filmach plasterek taśmy klejącej knebluje skutecznie usta czy że drzwi samochodowe/stól ze sklejki są kuloodporne. - głupoty na które należy przymykać oko. Tak samo jak to że jak gracz widzi czerwoną beczkę to ona MUSI być wybuchowa, a drewniane skrzynki muszą się dać rozbijać i chować jakieś skarby.

 

 

Edit: nie czepiajcię się skryptowanego AI - i tak jest dobre w  tym mgsie.

AI chwalone w F.E.A.R. wyszło im przypadkiem, ale tez było oparte na skryptach. Wyszło tylko ze w lokacjach w grze te skrypty zaskakująco dobrze działały. Podobnie w Stalker - tam AI teoretycznie było zdolne do przejścia gry samodzielnie, ale też było momentami głupie jak but. 

Edytowane przez qraq_pk
Odnośnik do komentarza

czemu nadal to jest tak wszystko uproszczone do granic możliwości?

 

wszystko?

serio?

 

jest kilka uproszczeń ale słowo "wszystko" jest tu tak bardzo nie na miejscu jak schabowy na twoim talerzu

 

być może jeszcze nie doszedłeś wystarczająco daleko w grze - potem jak masz większość strażników w zbrojach i hełmach to już tak prosto nie jest

Edytowane przez Yano
Odnośnik do komentarza

 

czemu nadal to jest tak wszystko uproszczone do granic możliwości?

 

wszystko?

serio?

 

jest kilka uproszczeń ale słowo "wszystko" jest tu tak bardzo nie na miejscu jak schabowy na twoim talerzu

 

no dokładnie. AI jest dośc zaawansowane i zachowuje się b.dobrze. To że po jakimś czasie nauczysz się mechanizmu i możesz go wykorzystać w śmieszny sposób nie oznacza że jest źle. 

Wiele razy odkryłem że jak już wpadłem i zaczeła się zadyma to nie byłem przygotowany na skok poziomu trudności. Przeciwników trzeba wtedy traktować poważnie. Chowają się, rzucają granatami, zmieniają pozycje i są agresywni. Raz rozwaliłem kolesi w budynku, wypadam na zewnątrz a tam zanim zacząłem widzieć od oślepienia słońcem prawie mnie zatłukło dwóch kolesi czekających na zewnątrz ( a quiet była zajęta obstawą w innym miejscu).

Fakt, dopóki sie nie wywola alarmu potrafią się zachowywać bardzo głupio - pod ostrzałem snajperskim powinni się chować za wszelką cenę. I częśc to robi, ale zawsze zostanie kilku kretynów którzy na środku otwarego terenu próbuja mnie wypatrzeć przez lornetkę - połączenie kretynizmu i bohaterstwa?

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

No ale są uproszczenia których można się czepiać, i takie których już nie należy. To że przeciwnik ciebie zauważy dopiero z 60-70 metrówr to uproszczenie, ale musi jakieś być bo nikt nie będzie się czołgał przez pół godziny by móc w ogóle podejsć bliżej celu.

 

Podoba mi sie że np na lotnisku czasem jest snajper, który dość skutecznie blokuje łatwy dostęp z jednego kierunku bo spokojnie widzi na ponad 100 metrów (chyba). A schować się nie bardzo jest gdzie więc albo czołganie albo trzeba wybrać inny kierunek. Za to to, że nas nie zobaczy jak się czołgamy to już jest kolejne uproszczenie, ale konieczne by dało się grać bez spin.

 

A Pudła czy Fultona to nikt się nie czepia - a to tak wali głupotą że aż boli jak sie zastanowić dłużej niż 5s. 

Splinter Cell też miał mega uproszczoną mechanikę skradania (cień - 100% niewidzialność nieważne gdzie, nawet jeżeli stoisz na korytarzu w pasie cienia pomiędzy dwoma żródłami światła i po prostu ciebie widać) i schematyczne AI, ale jakoś nikt się nie czepiał

Edytowane przez qraq_pk
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...