Skocz do zawartości

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain


Fuji

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dokladnie tak jak qraq pisze. 

A wiele razy mialem momenty, ze typ Cie nie widzi z 20 metrow z javelinem na plecach jak kucniety patrzysz na niego na srodku drogi. To samo w bliskim cqc, mozesz obezwladnic lub przydusic typa, ktory stoi obok swojego kolezki 4 metry i nikt niczego nie zauwazy.

AI to jest jeden wielki skrypt - rozwalisz generator, loading script. Strzelisz w powietrze, loading script, snajpniesz kogos z 500 metrow, loadin script. rzucisz granat, loading script, zniszczysz radar, loading script. To samo jak cie zobacza, uciekniesz za kamien i czolgniesz sie 5 metrow dalej i juz masz totalny luz bo oni maja skrypt aby isc za kamien, potrzymac 5 minut na alarmie i tyle. Zapomnij ze przyjedzie jakis oddzial 10 zolnierzy, zapomnij ze przyjedzie apc/czolg/heli.

Jest zaprogramowanych na sztywno kilkanascie scenariuszy wroga, ktore sa wgrywane po kolei w zaleznosci od tego co zrobisz to jest to "AI", ktore jest tak samo oskryptowane jak w call of duty. jeszcze dlugo czasu uplynnie, zanim AI/skrypty beda na tyle rozbudowane aby wrogowie mieli jakas wieksza autonomie w doborze swoich zachowan.

generalnie biegna w lini prostej do celu, mozna zapomniec o jakichs grubszych tatykach flankowania przez przeciwnikow, maja prosty cover system i nic wiecej.

najbardziej to widac przeciez maja wallhack doga, jak sie te ludziki poruszaja, zwlaszcza jak wpadasz do bazy najpierw strzelajac z jakiejs gorki to widzac wszystkich na mapie to nie ma jakiegos szalu w ich zachowaniach.

 

Czy w takim razie Ai jest zle ? oczywiscie, ze nie, w zadnym wypadku, nadal mozna sobie z nimi pograc. Ale to sa tylko skrypty wiec nie ma sie czym podniecac.

Opublikowano (edytowane)

i tak nieźle reagują. Raz zaalarmowani nie odpuszczają po minucie. Mają wtedy też dość rozbudowane ścieżki patrolowania. Jak jest baza to część leci obstawiać drzwi. Nie leca na pałę do ciebie, tylko potrafią się zabunkrować w budynku. Prowadzą ostrzał z moździerzy. 

Gdyby jeszcze ustawić żeby byli mniej spokojni i np po czymś oczywistym (strzał w hełm, dwóch kumpli właśnie padło...) zamiast przykucnąć w miejscu to zaczynali uciekać drąc się do radia to byłoby hardkorowo.

 

 

Yano: lepszych skryptów! :)

 

edit: o! albo taki motyw. Misja only stealth. Stoi dwóch kolesi, ale taki kawałek od siebie, nie że zaraz obok i gadają. Chciałem po cichu się pozbyć to rzuciłem magazynek by jednego odciągnąć. On to usłyszał... i zagdał do kumpla że coś tam jest i niech razem sprawdzą... god dammit, cały plan wziął w łeb. Do tego obaj opancerzeni więc musiałem zmienić plan na bardziej agresywny, ale i ryzykowny - obu z CQC.

Edytowane przez qraq_pk
Opublikowano

A co bys chcial jak nie skrypty? Ai niczym w filmach scifi?

 

No ja od wielu lat mam swiadomosc, na jakiej zasadzie to dziala, tylko wy czesto piszecie na forum o gierkach jako znawcy, ze CoD zly bo tylko skrypty, wrogowie tylko skrypty a temacie obok "oh my god jakie wypasione AI w tej grze", zreszta sam tu pisales wielokrotnie jak tylko kupiles gre, ze super wypasione AI a ja pisalem, ze to zwykle skrypty, i wtedy plakales, ze hejtowalem.

 

 

Co do mozdzierzy to one i tak sa zbugowane, bo jak cie typ namierzy i strzela w Twoja pozycje, to jak uciekniesz to bardzo czesto koles ma krysztalowa kule i znowu wie gzie jestes, mimo ze nikt inny nie uzywa lornetki albo wszystkich wykosiles. Bardzo czesto sie zdarza, ze mozdzierz nagle wie dokladnie gdzie walic, mimo ze zmieniles pozycje o 50 metrow.

Opublikowano

Jezeli mam wybrac najglupsze zachowanie AI, to tylko ten mozdzierz mnie irytowal jak robilem rozrobe w misji, cala reszta jest ok a misje typu Total Stealth/Subsistence to byly jedne z fajniejszych misji i wiecej tego typu powinno byc w glownym watku bo wtedy trzeba jako tako pomyslec jak sie do danej rzeczy skutecznie zabrac.

Opublikowano

Ja nie oczekuje od AI w mgs ultra realizmu, nie chce zeby ten wirtualny żołnierz zachowywał sie tak jak w rzeczywistości, bo nacEj Snake nie podszedł by fo bazy na 200 metrów. Ja chce symulacji ludzkich zachowań, patrolującego żołnierza na miarę growych oczekiwań. I takie właśnie jest w MGS 5. Skrypty czy nie skrypty, ja ja jestem happy z tego co widzę. Przechodzenie misji w stylu "stealth", mimo zaznaczonych oponentów, jest wymagające.

Opublikowano (edytowane)

Pierwsze słyszę, żeby w odniesieniu do AI używać słowa skrypt. Skrypt to pewien zaplanowany z góry ciąg zdarzeń i trafnie opisuje co się dzieje w singlu COD. Jak można ku, wa nie odróżniać algorytmu od skryptu (skala, liczba podmiotów)

Edytowane przez Sebas
Opublikowano

Widzialem troche analiz MGS5 i poprzednich czesci ten filmik powyzej jest jednym z lepszych jak nie najlepszych w calym youtubie. W koncu nie analizuje tego typowy nawiedzony idiota, ktory wyskoczyl ze spotkania jehowych bo najczesciej tacy wlasnie kosmici tworza podobne filmiki.

 

Warto obejrzec.

Opublikowano (edytowane)

Koniec gry już jesli chodzi o glowny watek fabularny.

 

 

 

Oprocz tego zostalo ci odblokowanie misji 46 dotyczacej prologu, misji 45 dotyczacej endingu lafiryndy a reszta to do 50 wlacznie to powtorki.

 

To unlock "Mission 46: Truth: The Man Who Sold the World", you must first fulfill the following requirements:

  • Complete all main story missions (excluding 45 and 47-50)
  • Complete all the core Side Ops that are marked yellow on iDroid
  • Upgrade Mother Base and its platforms as you keep progressing to unlock Mission 45. (Note: Accessing Mission 45 also requires you to complete Side Op 150, a mission with its own pre-requisites.)

How to unlock Side Op 150

Side Op 150 leads tot he finale of Quiet's story, but doesn't necessarily bring Quiet back. In order to unlock it, you'll need to fulfill the following requirements:

  • Do not kill Quiet in Mission 11: Cloaked in Silence. You need to keep her alive.
  • Quiet must be battle-ready, and no recuperating.
  • Max out Quiet's bond level with you.
  • You must have seen the cinematic cutscene at Mother Base in which Huey is exiled.
  • Do not use the Butterfly design on your Emblem.

Note: You have to have Quiet as a buddy and not try to stop her departure after Mission 43.

Upon completing Mission 46, you'll be rewarded with the real/true ending to The Phantom Pain, the Star of Betlehem key item (gives Infinity Bandana), and the Codename: Big Boss key item (gives Leather jacket uniform).

 

 

 

Edytowane przez M.Bizon24
  • Plusik 1
Opublikowano

Może to od kaset zalezy ? Nie jestem pewien, ja przed tym robilem juz ostatni segment na 4/4 i mialem komplet, mi ta misja wpadla od razu po 43, nie musialem czekac ani robic nic dodatkowo, moze dlatego ze baza byla szybko robiona na 4/4 + wszystkie kasety zaliczone.

Opublikowano (edytowane)

 

no przecież wszyscy nadawali przez radio.

A mogli zabić :obama:

 

A nie to spoko, jaki zolnierz by sie przejal poruszajaca sie kula dymu po bazie.

 

:gayos:

 

Przecież oni zawsze gadają przez radio zamiast samemu sprawdzić. Jest ich 15, a wolą gadać przez radio zamiast pójść i sprawdzić. W ogóle beka w uj, że można sobie wjechać jeepem na pełnej piź.dzie i nie ma żadnego alarmu.

 

AI w tej grze jest zwyczajnie głupie, a wszystkim czym się zachwycacie to zwykłe skrypty, a nie randomowe działanie w zależności od sytuacji, a tego oczekuję od DOBREGO AI. 

 

A to nie na tym polega, by przed spięciem pośladów poinformować wcześniej dowództwo w razie potwierdzenia podejrzeń?  :mellow: No tak przecież powinni zrobić automatyczną zbiórkę i iść po śladach dymu na waszych oczach, byście wszyscy mogli być content. 

 

To naprawdę nie moja wina że przez brak skilla w czytaniu ze zrozumieniem, albo zwykły douche bagging, wyniesiony z CW, uparliście się że sformułowanie najbliższe ideału AI w skradankach to to samo co prawie idealne AI . I serio my naprawdę wiemy że za AI robi tutaj głównie zbiór skryptów. Kwestia tego jak bardzo są one rozbudowane, a tutaj są jak najbardziej.

Edytowane przez nobody
Opublikowano

Ta, 4/4.

No i po misji 43 lecisz na youtube ogladac wyciety ending.

 Co? nie sledze tematu, wiec o co biega? To jest dluzsze zakonczenie, niz w wersji jaka my mamy? WTF?

Opublikowano (edytowane)

Ciekawostka n.t. zarzutów o brak logiki w ideologii Skullface'a. Polecam obczajenie tej sekretnej taśmy, po ukończeniu jego wątku (fragment od 4:30 do 6:20).

 

 

dość jasno sugeruje że wszystko co robił, robił nie kierowany żadna logiką, a własną traumą i chęci zemsty na Stanach

 

Edytowane przez nobody
Opublikowano

 

 

 Co do mozdzierzy to one i tak sa zbugowane, bo jak cie typ namierzy i strzela w Twoja pozycje, to jak uciekniesz to bardzo czesto koles ma krysztalowa kule i znowu wie gzie jestes, mimo ze nikt inny nie uzywa lornetki albo wszystkich wykosiles. Bardzo czesto sie zdarza, ze mozdzierz nagle wie dokladnie gdzie walic, mimo ze zmieniles pozycje o 50 metrow.



o nie, thats bullshit, sir. ja mialem tak ze jak sra,li do mnie z mozdzierza, to wystarczylo ze sie odczołgalem o 20 metrów i był spokój, walili obok.
Opublikowano

U mnie w obu przejsciach bylo tak jak pisze, moze to bug w wersjo na pc ? Wiele razy podczas side opsa zmienialem pozycje i nagle po 2-3 zrzutach nagle znowu spadalo mi na glowe.

Opublikowano

O ku,rwa, sztuczna inteligencja naszych kompanów w misji 18. Brak mi słów.

Opublikowano

Ja tam akurat nie zauważyłem nic super głupiego. Choć w sumie zawsze biegłem sporo przed nimi więc pewnie nie zauważyłem ze lezą pod lufy. (bo to się działo, tak? :))

 

Nie lubię eskortować jakichś patałachów. W prawie każdej grze odwalają coś głupiego.

Opublikowano

Mam pytanie, ile godzin zajmie mi przejscie gry  jeżeli jestem po misji 35, i nie widze żadnej z zółtą kropką?

 

Ile misji do końca, i ile będzie to wymagać przejścia misji pobocznych? Mam wyjazd i nie chce brać do pociągu konsoli, a dzisiaj mógłbym jeszcze zrobić nockę.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...