Gość Opublikowano 16 czerwca 2011 Opublikowano 16 czerwca 2011 Naszła mnie taka refleksja odnośnie tematu: nie muszę mieć na koncie ileśtam erpegów, żeby móc stwierdzić, że dążenie Lightning i ekipy do ich określonych celów było dla mnie osobiście bardzo fajną, choć wiadomo, że przewidywalną historią. Większość filmów w kinach jednak też posiada w miarę przewidywalne zakończenia a porafią poruszać. Mnie historia w XIII, walka Snow'a o Serah, postać Light, cel Vanillki i Fang, a także Sazha zwyczajnie wciągneły i poruszyły. I nawet jeśli inne gry z gatunku RPG oferują lepsze to i tamto, to dla mnie historia w XIII naprawde byłą urzekająca i nie mogę doczekać się ponownego spotkania bohaterami. Cytuj
Dahaka 1 861 Opublikowano 16 czerwca 2011 Opublikowano 16 czerwca 2011 (edytowane) Aby opowiedzieć historię w wykreowanym świecie, to wypadałoby ten świat jakoś przedstawić.A świat w XIII to zlepek bezsensownych lokacji, które nie mają ze sobą nic wspólnego(chodzi mi o cocoon). Grając w tą grę czułem się jakby zrobili wszystkie projekty lokacji, a potem zamiast to jakoś logicznie rozmieścić, to wrzucili do jednego wora, wymieszali i ulepili z tego tunel. Do tego dodajemy wszystkie rzeczy, które są w datalogu, a które moim zdaniem powinny znaleźć się w grze, i dostajemy jeden z najbardziej chaotycznie wykreowanych i przedstawionych światów. Jako teren to jak wizja niezdecydowanego dziecka, które postanowiło nawalić wszystkiego po trochu, a cała reszta przedstawiona po łebkach z dopełnieniem w datalogu. Broń Boże nie mówie, że jest to świat zły, ale po prostu imo tragicznie przedstawiony. Kiedyś czytałem, że spora część lokacji nie trafiła do gry. Może to były właśnie te miejscówki, które spajały jakoś to co zwiedzaliśmy w XIII. No to już tak zszedłem z tematu troche, żeby znowu ponarzekać na XIII... <trollface> W każdym razie, ja jednak wolę to "stratę czasu" mieć w grze. Większa wygoda dla mnie, a to że z perspektywy bohaterów to brzmi dziwnie, to już jest dla mnie nieistotne Edytowane 16 czerwca 2011 przez Dahaka Cytuj
Enkidou 300 Opublikowano 16 czerwca 2011 Opublikowano 16 czerwca 2011 W tej wymianie opinii generalnie chodziło mi o wyłożenie swoich poglądów na kwestię przedstawienia świata w grach/jRPG. To czy FFXIII robi to dobrze, czy źle, to już dla mnie temat do innej dyskusji. ; ) Po prostu zawsze mnie mierziło gdy np. mamy do czynienia z tutorialem a jakaś postać mówi do innej "wciśnij X". Rujnuje to trochę atmosferę w moim odczuciu dlatego ja akurat wolę już pogrzebać w menusach. : P Akurat świat jest dla mnie najważniejszą cechą (j)RPG, bo to od niego wszystko tu zależy. Yuji Horii np. zaczyna pracę nad nowym Dragon Questem od wymyślenia świata a potem dorabia całą resztę. Różni ludzie mają różne priorytety (postacie, gameplay itd.) dlatego mogą mnie w tej sprawie nie rozumieć, albo się nie zgadzać. Tak jak Ty. ; ) 1 Cytuj
estel 806 Opublikowano 16 czerwca 2011 Opublikowano 16 czerwca 2011 Zgadzam się z Enkidou. Wolę większą naturalność i konieczność od czasu do czasu zajrzania do menusów niż jakieś sztywne gadki o rzeczach, które dla bohaterów powinny być naturalne. Inna sprawa, że dialogi można ułożyć w taki sposób, że nie będą brzmiały sztucznie, a i tak będą wprowadzały gracza w świat "po bożemu". Cytuj
Enkidou 300 Opublikowano 21 czerwca 2011 Opublikowano 21 czerwca 2011 Na Famitsu.com opublikowali wywiad z Kitase i Toriyamą, który przed tygodniem pojawił się w papierowym wydaniu. Wyłuskałem jeszcze kilka rzeczy: http://www.famitsu.com/news/201106/21045565.html - Toriyama mówi, że na poważnie chce ukazać motyw "odbudowy" [świata] (zwrócił przy tym uwagę na marcowe trzęsienie ziemi w Japonii) - zarysowując lekko sytuację na Gran Pulse powiedział, że ludziom jest tam dość ciężko ze względu na brak fal'Cie (właściwie to powiedział że fal'Cie straciły moc) i spore ilości potworów w okolicy - historia rozpoczyna się od wątku meteorytu który spadł w okolicach Neo Bodhum http://www.famitsu.com/news/201106/images/00045565/pQPLrc4oYxQxT6571wG1S16whIL75jO1.html - Toriyama stwierdził, że podstawowe informacje o świecie zostały przedstawione w XIII więc w XIII-2 kierunek będzie inny; w SE wzięli pod uwagę krytykę jakoby niektórzy nie nadążali za różnymi terminami stąd postać Noela który nie był na Cocoon i jest kompletnie zielony co do wydarzeń jakie miały miejsce - choć Noel jest generalnie z Gran Pulse miejsce skąd pochodzi ma być "całkiem wyjątkowe" - Lightning znajduje się w miejscu "poza życiem i śmiercią" - na uwagę dziennikarza, że Serah ma seksowny strój Toriyama zażartował, że oddaje on być może preferencje [Yusuke] Naory - Moggle który pojawiał się w ostatnio ujawnionych materiałach może transformować się łuk lub miecz - pod koniec gry być może dowiemy się dlaczego Moogle'i nie było w FFXIII To jest dobry fragment Famitsu: To Serah i Snow są zaręczeni, a ona mimo to podróżuje z Noelem? Toriyama: Szczerze mówiąc... [mówi niewyraźnie] F: Co? Dlaczego!? T: Zostawiam to twojej wyobraźni. (śmiech) - odnośnie innych postaci z FFXIII powiedział tylko ogólnie, że wrócą (tak więc trudno orzec czy wszyscy bez wyjątku, czy bez Vanille i Fang) - wstawek CG ma być znacznie mniej, podczas cut-scen natomiast (Toriyama mówi "eventów") będzie można sterować kamerą - w dungeonach mają być zagadki - Noel i Serah szukając Lightning będą odwiedzali różne miejsca używając do tego jakichś "wrót" - ci NPC którzy będą mieli do powiedzenia coś istotnego nad głowami będą posiadać ikonkę "Talk" - NPC będą sterowani przez AI (Kitase podaje przykłady: gdy pojawią się potwory niektórzy będą strzelać z broni palnej, niektórzy uciekać) - dziennikarz zwrócił uwagę czy to nie szkoda, że do pewnych miejsc z FFXIII nie będzie można wrócić na co Toriyama odpowiedział, iż pewien system może to umożliwić (podróże w czasie?) - na pytanie dlaczego wprowadzono coś na wzór losowych pojedynków, odpowiedziano, iż podnosi to napięcie (w FFXIII przeciwnicy byli widoczni z daleka dlatego można było przygotować zawczasu strategię) - powtórzono że system XIII-2 to ewolucja systemu przedstawionego w XIII a nie coś zupełnie nowego - kontrola potworów ma przypominać kontrolę summonów w FFXIII; będzie im można nadać imiona z iluś z góry gotowych opcji - system rozwoju potworów ma mieć związek z kryształami; potworów będzie ponad 150 i każdy ma posiadać jakieś specjalne techniki - będą mini-gry - gra gotowa jest w 70% Ehem, wyszło trochę więcej niż się spodziewałem. Mam nadzieję, że ktoś to przeczyta. You're welcome. 8 Cytuj
Enkidou 300 Opublikowano 22 czerwca 2011 Opublikowano 22 czerwca 2011 (edytowane) Jak na złość pojawił się dzisiaj wywiad z Isamu Kamikokuryou (art director). ; ( Ale skoro jeszcze się nie rozleniwiłem to zajmę się i tym. Na Andriasang jest częściowe tłumaczenie, ale pominięto tam trochę różnych rzeczy. - koncepcja XIII-2 to surrealizm - w okresie pre-produkcji FFXIII miało być mhroczniejsze, ale ostatecznie obrano inny kierunek; teraz przynajmniej część tych koncepcji trafi do sequela - lokacja z ilustracji na której jest Lightning i Serah jest bardzo ważna dla fabuły (Kamikokuryou nie mógł jednak powiedzieć co to za miejsce) - pre-produkcja w przypadku XIII-2 trwała znacznie krócej niż zwykle dlatego zespół często bazować musiał na zdjęciach a nie rysunkach - zespół jest w większości ten sam co w przypadku XIII - Kamikokuryou mówi że przygotowano nowe efekty [graficzne]; sposób prezentacji systemu rozwoju w menu ma także ulec pewnym zmianom - w XIII-2 podróżować się będzie za pomocą wrót dlatego dla Kamikokuryou trudniej było przygotować różne lokacje - choć Cocoon jest zniszczone i nie ma szans na powrót do dawnego stanu ludzie używają 'części' stamtąd na Gran Pulse - w XIII-2 w pewnym momencie odwiedzimy "świat niewidzialny" [duchowy] do którego nie mieliśmy dostępu w XIII; * zagłębienie się weń Kamikokuryou uważa za wielkie wyzwanie (nie rozumiem sensu tego zdania za bardzo tzn. czy chodzi mu o jego pracę, czy o coś innego) - na Gran Pulse jest region rozwijający się na cywilizacyjnej i technologicznej bazie Eden - struktura lokacji nie została tym razem ustalona z góry, członkowie zespołu podsuwają pomysły na bieżąco (odnośnie skrótów itd.) - Lightning nie miała chyba początkowo zbroi, zaprojektowano dla niej ciuchy w stylu chińskim (dopiero ilustracja T. Nomury z piórami/mieczem popchnęła ich do tego co widzimy dzisiaj) - oprócz Noela pojawią się oczywiście inne nowe postacie, a stare będą bardziej 'wyrośnięte' - twarze postaci narysował T. Nomura, cała reszta (ubrania, sylwetki) to owoc pracy innych designerów wcześniej pracujących nad grami serii - za projekt gościa z loga gry/styczniowego teasera odpowiada Y. Naora - podobieństwa między tarczą Lightning a ciuchami jej siostry mają mieć jakieś głębsze znaczenie - przeciwnicy którzy pojawili się w Neo Bodhum (chyba po wylądowaniu tego meteorytu) to zupełnie nowy typ nie należący ani do Cocoon, ani do Gran Pulse - w grze pojawią się przeciwnicy olbrzymich rozmiarów - za design nowych przeciwników, miecza Lighning, NPC'ów, Moggle'i, scenerii odpowiada Toshitaka Matsuda (giganci z Blood of Bahamut są jego autorstwa) - bardziej 'odkrywające' stroje Lightning i jej siostry zostały zaprojektowane na polecenie reżysera Toriyamy - z racji tego że Lightning posiada tym razem tarczę jej ruchy zostaną dopasowane z uwzględnieniem tego faktu - Kamikokuryou zaprzeczył jakoby w grze użyto niewykorzystane assety z FFXIII Tych którzy mają kłopoty z pewnymi terminami odsyłam tutaj do mojego tłumaczenia mitów FNC. Edytowane 22 czerwca 2011 przez Enkidou 5 Cytuj
Glare 5 Opublikowano 23 czerwca 2011 Opublikowano 23 czerwca 2011 Po zobaczeniu Noela od razu wiedziałem, że w designie postaci swoje paluchy maczał Nomura - kolo jak w pysk strzelił przypomina Sorę z KH. Konkrety sypią się elegancko. Widać przy okazji, że twórcy jak najbardziej chcą się odciąć od wszystkich nieudanych elementów "pierwszej" trzynastki - oferujące większą swobodę lokacje, bardziej zróżnicowany gameplay (mini-gry, w końcu jakieś puzzle) i sporo nowości, z których pewne wydają się być podpatrzone od innych - nie tylko japońskich - gier, vide łapanie i wystawianie do walk potworków (Atlus anyone?) czy nieliniowe dialogi (jakiekolwiek zachodnie RPG), do tego QTE podczas starć z bossami oraz "interaktywni" NPC. Gra zapowiada się przynajmniej intrygująco i to nie tylko jako kolejna odsłona Final Fantasy. Cytuj
Enkidou 300 Opublikowano 30 czerwca 2011 Opublikowano 30 czerwca 2011 Poinformowano dziś kto skomponuje muzykę do XIII-2. Będą to Masashi Hamauzu, Naoshi Mizuta (Parasite Eve 2, FFXI, Blood of Bahamut, 4 Heroes of Light) i Mitsuto Suzuki (The 3rd Birthday). Gdzieniegdzie podaje się że Suzuki komponował do TWEWY czy w drugim Zone of the Enders, ale to raczej lekka nadinterpretacja faktów. Odpowiadał tam chyba za aranżacje, T3B jest jego -- jeśli nie mylę -- pierwszą i na razie jedyną grą w której komponował 'od zera'. Wygląda na to, że SE zaczęło kreować go na duże nazwisko w dziedzinie growej muzyki. Mizuta natomiast jawi mi się jako ciekawy wybór. Jego poprzednie prace zupełnie nie pasują mi do wizerunku XIII-2, ale może mało słyszałem. Albo wizerunek gry jest inny niż to sobie teraz wyobrażam. Cytuj
Ins 5 757 Opublikowano 30 czerwca 2011 Opublikowano 30 czerwca 2011 Chyba nikt tego nie wrzucal: Cytuj
Daffy 10 582 Opublikowano 2 lipca 2011 Opublikowano 2 lipca 2011 genialnie się ten Final zapowiada, na 100% łykam na premierę Cytuj
estel 806 Opublikowano 2 lipca 2011 Opublikowano 2 lipca 2011 Zgadzam się. Jak na razie wygląda na to, że poprawili praktycznie wszystkie dolegliwości 13stki. Teraz narzekać mogą tylko ci, którzy systematycznie narzekają na każdego nowego fajnala - trole. Cytuj
Daffy 10 582 Opublikowano 2 lipca 2011 Opublikowano 2 lipca 2011 nie no - koncepcja Finali nie jest idealna dla wszystkich, znam wielu którzy po prostu nie umieją patrzeć na japońską szkołę robienia rpg. Nie zmienia to faktu,że Ci którzy kochali Finale dostaną wreszcie to na co czekali, mega się ta XIII-2 zapowiada. Cytuj
estel 806 Opublikowano 2 lipca 2011 Opublikowano 2 lipca 2011 Nie chodziło mi o ludzi, którzy po prostu nie trawią japońszczyzny. Ciężko wymagać, żeby nagle przejrzeli na oczy i docenili te świetne szpile Po prostu hype na 13stke był ogromny, ale odgłos rozczarowania jeszcze większy. Jak na razie zapowiada się, że SE zamknie tym wszystkim ludziom jadaczki, bo to co widzieliśmy nastraja pozytywnie. Tak od początku mogłaby, a może nawet powinna, wyglądać 13stka. Cytuj
Ins 5 757 Opublikowano 11 sierpnia 2011 Opublikowano 11 sierpnia 2011 Ten tekst mnie rozwala xD Wiecej screenow: http://gematsu.com/gallery/final-fantasy-xiii-2/august-11-2011/ Cytuj
Hela 1 962 Opublikowano 26 sierpnia 2011 Opublikowano 26 sierpnia 2011 (edytowane) Zero zainteresowania? Nowy trailer: http://uk.ign.com/vi...ghtning-trailer Screeny: http://www.famitsu.c...1MrgZccBJZ.html Fabuła zapowiada się wypisz wymaluj FFX-2 - szukamy głównej postaci poprzedniej części, która tajemniczo zaginęła. Edytowane 26 sierpnia 2011 przez Hela Cytuj
Enkidou 300 Opublikowano 26 sierpnia 2011 Opublikowano 26 sierpnia 2011 Miałem wczoraj o tym napisać, ale wiedziałem, że ktoś mnie w razie czego wyręczy. ; ) BTW: 15 IX chyba kolejny zwiastun. "Chyba", bo informacja ukazała się przed upublicznieniem tego. Na stronach japońskiej telewizji, która wyemituje program o FFXIII-2 w tamtym dniu pisze się jednak o "niewidzianym" czy "najnowszym" trailerze, więc raczej chodzi o coś innego. Cytuj
Enkidou 300 Opublikowano 8 września 2011 Opublikowano 8 września 2011 Naprawdę dobrze wyglądające screeny z FFXIII-2 : O http://www.famitsu.c...9/08049847.html Jak już niektórzy zdążyli się dowiedzieć, XIII-2 zaoferuje podróże w czasie (to był pewnie ten unikalny system podróżowania o którym tu niegdyś wspominałem). Czasoprzestrzeń została wypaczona przez upadek meteorytu i z tego właśnie powodu w czasach grze współczesnych pojawił się Noel, gość z rozpirzonej przyszłości. Na dwóch screenach widać porównanie jak wygląda 295 lat różnicy na przykładzie ruin Bilge. Cytuj
Słupek 2 155 Opublikowano 9 września 2011 Opublikowano 9 września 2011 Wkurza mnie bo znowu się hajpuje na Finala ;p który jak na razie zapowiada się bardzo fajnie. Tak jak powinna wyglądać trzynastka od początku, a jeszcze bardziej mnie denerwuje, że wypadałoby zaliczyć podstawkę przed XIII-2. A nie mam na to najmniejszej ochoty. Łudzę się, że to XIII-2 będzie swoistą X ;] Cytuj
Enkidou 300 Opublikowano 10 września 2011 Opublikowano 10 września 2011 Dzisiaj odbył się tzw. fan meeting w siedzibie SE podczas którego część graczy mogła przetestować FFXIII-2 przed TGS. Generalnie rzecz biorąc wiele nowego nie ujawniono, część powtarzała się wcześniej, ale pomyślałem, że niektórzy chcieliby się dowiedzieć co i jak. - struktura lokacji jest podobno znacznie bardziej złożona niż w FFXIII - można brać questy od mieszkańców miast (np. znaleźć lekarstwo) - HP się nie odnawia - w grze można swobodnie podróżować w czasie, a nasze działanie w przeszłości rzutować będą na przyszłość - XIII-2 gotowe jest w 90% - problemy z developingiem FFXIII wynikały z przenosin na nowy sprzęt, teraz zespół ma jednak znacznie większą wiarę we własne umiejętności - dokładna data premiery zostanie podana na TGS - Snow pojawi się w grze, po raz pierwszy zostanie przedstawiony na TGS - mówiąc o Lightning, Toriyama powiedział, że Noel i reszta podróżując w czasie może ją spotkają, ale ogólnie okres czasu w którym przyjdzie nam nią pokierować będzie mniejszy niż w oryginale - pojawią się niemal wszyscy z poprzedniej części, ale to czy będą uczestniczyć w walkach jest tajemnicą - czas potrzebny na ukończenie gry będzie podobny do FFXIII, jednak będzie mnóstwo możliwości jakie oferują podróże w czasie - sidequesty dostępne teraz będą od początku przygody - Toriyama wyznał, że nie wie jak długo rozwijane będą mity Fabula Nova Crystallis, ale XIII i XIII-2 to tylko ich niewielka część; XIII-2 skoncentruje się tu na bogini Etro, czyli inaczej niż poprzedniczka, która wzięła na tapetę bogów Lindze i Pulse - na TGS zostanie ujawnionych więcej informacji o gościu z loga - zasugerowano, że sejwy z FFXIII mogą się przydać - Toriyama zapytał zebranych co myślą o Moggle'u i powiedział, że podczas beta-testów robił się on z czasem coraz bardziej i bardziej irytujący - aha, będzie skakanie Natomiast Versus -- bo ten wątek również przywołano -- "powstaje z wykorzystaniem 100% sił". Podobnie wyrażono się o Type-0 tak więc może, żeby przywołać słowa Nomury, gra weszła w 'masową produkcję'? Wrażenia i Q&A z twórcami na podstawie: i-mezzo.net 2 Cytuj
Aramis 10 Opublikowano 11 września 2011 Opublikowano 11 września 2011 Powinni rozdawać tą grę w rozliczeniu za stolec w postaci ich pierwszej XIII;p. Cytuj
Enkidou 300 Opublikowano 11 września 2011 Opublikowano 11 września 2011 Skoro już się ktoś odezwał to jeszcze kilka detali, bo dzisiaj znalazłem lepsze cytaty. ; ) - długość głównego wątku jest porównywalna z FFXIII (może nawet nieco krótsza), ale razem z dodatkowymi rzeczami cała zawartość gry jest nie do zmierzenia w dokładny sposób - moogle będzie się rozwijał, co ulepszy jego umiejętność odnajdywania skarbów - na chocobo można jeździć gdzie się chce - zakończenia mają być bardziej zróżnicowane niż w FFX-2 - Snow ma podobno powód dla którego jeszcze się nie ożenił - dlc i edycja limitowana są rozważane Cytuj
estel 806 Opublikowano 11 września 2011 Opublikowano 11 września 2011 Dla mnie XIII kupą nie była, ale z zapowiedzi wynika że porównywanie XIII-2 z "oryginałem" mija się z celem. To będzie po prostu dużo lepsza gra. Cytuj
Aramis 10 Opublikowano 11 września 2011 Opublikowano 11 września 2011 (edytowane) Dla mnie była bo to jest nieprawdopodobne aby po takim FFXII wypakowanym po brzegi dodatkowym stuffem zrobić taki stolec;]. Ale to nie temat na tą rozmowę;]. Edytowane 11 września 2011 przez Aramis Cytuj
estel 806 Opublikowano 11 września 2011 Opublikowano 11 września 2011 Troszkę idealizujesz. Fakt, że w XII było dużo więcej rzeczy do roboty, ale tamta część cierpiała też na syndrom "niektóre-decyzje-zostały-zatwierdzone-przez-idiotę". Pamiętasz farm Zodiac Spear? Albo summony, które były zupełnie nieprzydatne? XIII nie była idealna, ale wprowadziła kilka nowości jak np. dużo dynamiczniejszy i trudniejszy system walki. XIII-2 za to prezentuje się jako rozwinięcie pozytywnych i wyeliminowanie negatywnych stron poprzedniczki. Jestem dobrej myśli. Cytuj
Aramis 10 Opublikowano 12 września 2011 Opublikowano 12 września 2011 Nie no w FFXII było więcej do roboty, a na skrzynki też jest sposób;p. Ale nieważne;]. SE ponoć zarejestrowało adres finalfantasyxiii-3.com. Słodycz;]. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.