django 549 Opublikowano 30 sierpnia 2013 Opublikowano 30 sierpnia 2013 Shelter Jest ok, w niektorych aspektach bardzo ciekawa moze nawet 'subtelnie ambitna', ale nie tracaca na tym pozycja. Wiecej rozkmin w ew. recenzji. Tak od cebulaka dla cebulaka poradze - bez przeceny nie warto. Gra trwa 1,5h. Cytuj
Shankor 1 651 Opublikowano 12 września 2013 Opublikowano 12 września 2013 OK. Faster Than Light jest grą roku (srać GTA V). Chciałem publicznie przeprosić za to, że nie grałem w to wcześniej. Cytuj
Gość mate5 Opublikowano 12 września 2013 Opublikowano 12 września 2013 OK. Faster Than Light jest grą roku (srać GTA V). Chciałem publicznie przeprosić za to, że nie grałem w to wcześniej. FTL miało premierę w 2012 roku, więc nie może konkurować w tym śmiesznym nieformalnym konkursie na rok 2013. Cytuj
Shankor 1 651 Opublikowano 12 września 2013 Opublikowano 12 września 2013 Ale ja grałem w tym roku :blum1: Gra 2012 roku to Batman Arkham City. Cytuj
Gość suteq Opublikowano 12 września 2013 Opublikowano 12 września 2013 Ludziki wiadomo coś o premierze Hotline Miami 2? Oprócz teasera i krótkiego gameplayu o grze jest cisza. A na golu data premiery grudzień 2013. Trochę zaczynam się martwić co się z grą dzieje. ;] Cytuj
Gość mate5 Opublikowano 12 września 2013 Opublikowano 12 września 2013 Gra powstaje, tylko że Wedin mówił o 2014 roku w jakimś wywiadzie z tego co pamiętam. Cytuj
Kazuun 221 Opublikowano 12 września 2013 Opublikowano 12 września 2013 Nie taka znów cisza.... wszak sprawa gwałtu odbiła się głośnym echem Cytuj
Suavek 4 816 Opublikowano 17 września 2013 Opublikowano 17 września 2013 Hyper Light Drifter - Action RPG zalatujący Bastionem, ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu Kickstarter - http://www.kickstarter.com/projects/1661802484/hyper-light-drifter Greenlight - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=178208332 Trailer mnie zauroczył. A na Kickstarterze krótko po starcie nabili 200 tyś. dolarów (700% kwoty o jaką prosili) Cytuj
django 549 Opublikowano 17 września 2013 Opublikowano 17 września 2013 Zelda pomieszana z Bastionem w sosie graficznym Feza. Niby spoko, ale nie pokazali nic nowego specjalnie. Cytuj
Suavek 4 816 Opublikowano 18 września 2013 Opublikowano 18 września 2013 A co byś chciał "nowego" żeby było godne hipstera? Graficznie stylowe, koncept świata intrygujący, rozgrywka na miarę wspomnianej Zeldy czy Diablo w formie zręcznościowej z domieszką RPG. Jeśli tego nie spartolą, to mnie to wystarczy żeby poświęcić trochę uwagi, a w przyszłości może i pieniędzy. 10$ nie majątek i nawet nie oczekiwałbym za taką sumę niczego przełomowego, ale a nuż uda im się zrobić grę po prostu porządną. Cytuj
Kazuun 221 Opublikowano 18 września 2013 Opublikowano 18 września 2013 HIB wyszedł 11 wzreśnia. Niedługo powinni ujawnić bonusy Cytuj
Shankor 1 651 Opublikowano 18 września 2013 Opublikowano 18 września 2013 Obstawiam, że będzie to Trine 1 lub Shank 1 i/lub 2. Mnie się marzy Torchlight 2. Ale to pewnie nieprędko się stanie. Cytuj
Ruther 158 Opublikowano 18 września 2013 Opublikowano 18 września 2013 Ja też obstawiam coś ze starszych bundli, ewentualnie jakiś porządny tytuł w stylu Hotline Miami, aby jeszcze bardziej zachęcić do kupowania bundla powyżej średniej. W sumie byłoby to logiczne. Cytuj
Kazuun 221 Opublikowano 18 września 2013 Opublikowano 18 września 2013 Trine 1 i 2 ograne. Shank 1 ograny - taki sobie - więc na dwójka nie kusi. Torchlight 2 nabyty na Summer Sale. Tak po prawdzie, to ciężko mi się zdecydować co bym naprawdę chciał. Wszelakie indie jakie są na mojej liście do nabycia są raczej z tych nowszych, więc nawet nie liczę na nie. Cytuj
scuff 463 Opublikowano 18 września 2013 Opublikowano 18 września 2013 http://www.thefreebundle.com/ Nie znam ani jednej, ale fri games are fri. Cytuj
django 549 Opublikowano 18 września 2013 Opublikowano 18 września 2013 A co byś chciał "nowego" żeby było godne hipstera? Graficznie stylowe, koncept świata intrygujący, rozgrywka na miarę wspomnianej Zeldy czy Diablo w formie zręcznościowej z domieszką RPG. Jeśli tego nie spartolą, to mnie to wystarczy żeby poświęcić trochę uwagi, a w przyszłości może i pieniędzy. 10$ nie majątek i nawet nie oczekiwałbym za taką sumę niczego przełomowego, ale a nuż uda im się zrobić grę po prostu porządną. Hah, od hipsterow mnie wyzywaja. To cos nowego. Fajnie by bylo jakies odroznienie chociazby od tego co bylo. Tobie sie podoba taki miks i rzucasz w kolesi pieniedzmi - spoko. Prawda jest taka, ze ten trailer nie przedstawia nic czego bym nie widzial gdzies indziej, a, co gorsza, bierze te elementy na slowo honoru i nawet nie proboje nic zmieniac. Wedlug Ciebie jezeli narzekam to oczekuje czegos przelomowego i mozesz dalej wkladac mi jakies dziwne wymagania w usta, ale z rzeczywistoscia nie ma to nic wspolnego, wybacz. Nie widze w tym produkcie nic co wybijaloby sie ponad przecietnosc, nic co wyrozniloby ja od Zeld czy Fezów z których czerpie. Walka toczka w toczke z ALttP jeno z mieczem zamienionym na pistolet. Opis na KS mozna z powodzeniem odniesc do wiekszosci Zeld 2D. Graficznie - pseudo 8/16bitowe z zerową iloscia detali co teraz jest w modzie. Ktos powinien im pokazac jak wygladaja sprite'y z SNESa bo chyba zapomnieli jak piękne były niektóre produkcje. Aż szkoda, bo świat wykreowany może być ciekawy i całkiem klimatyczny. Cieżko mi oceniac cala gre i absolutnie jej nie skreslam bo nie wygląda tragicznie i może być dobrym tytułem do ogarniecia po promocji. Zajadłe walczenie o honor tej produkcji jest mocno dziwne, ale jak uważasz Suavku. Cytuj
raven_raven 12 014 Opublikowano 18 września 2013 Opublikowano 18 września 2013 Limbo, Bastion, Rocketbirds i Viruas Named Tom. Cytuj
Suavek 4 816 Opublikowano 18 września 2013 Opublikowano 18 września 2013 @django Wspominasz kilkukrotnie Zeldę, która od lat polega na tej samej sprawdzonej formule, a którą to serię ludzie nadal kupują i wielbią do tego stopnia, że polecą kupić pewnie Wind Wakera HD, ale studiu indie tworzącemu coś podobnego gameplay'owo, lecz o odmiennej stylistyce i z bardziej oryginalnym konceptem świata, zarzucasz powielanie schematu. Gdzie tu konsekwencja? Ja też nie twierdzę, że gierka będzie czymś przełomowym, ani nawet tego nie oczekuję. Wręcz przeciwnie - jeśli gra czerpie inspiracje lub pomysły z dobrych sprawdzonych tytułów, to może jej to wyjść tylko na dobre. Osobiście prędzej sięgnę po takiego pikselowego indyka jeśli będę chciał action-rpg z jakimiś łamigłówkami, aniżeli sięgnę po cukierkową Zeldę i kolejną edycję ratowania księżniczki. Zarazem z drugiej strony wiele jest pozycji, które próbują czegoś nowego, aby ostatecznie obróciło się to przeciwko nim - czy to w kwestii samego gameplay'u, czy też w kwestiach zastosowanych patentów bądź sterowania (*cough*WiiU*cough*). Nawet w przypadku pozytywnie przyjętych tytułów oryginalność nie musi się od razu wiązać z zabawą, jak chociażby w przypadku Papers, Please, który jest jak najbardziej oryginalny i ciekawy, ale nie mogę powiedzieć aby samo sprawdzanie podbijanie papierów było w jakimkolwiek stopniu pasjonującym zajęciem, szczególnie dla osób na co dzień pracujących za biurkiem. Co się tyczy samej gry - ja powiem tyle, że jak na Zeldę czy innego slashera ze stylem graficznym FEZa wygląda ona w porządku, i tyle. Mam tu też na uwadze fakt, że twórcy wstępnie prosili raptem o 27 tysięcy dolarów, a dostali już blisko 230 tysięcy, co też może się ładnie odbić na dopieszczeniu gierki oraz sugeruje ogólne zainteresowanie. A "odróżnieniem od tego co było" dla mnie osobiście jest już chociażby sam zaprezentowany świat, który z pewnością chętniej bym zwiedził przy okazji niezobowiązującej młócki, niż kolejne lochy, zamki, lasy czy pagórki. Cytuj
Kazuun 221 Opublikowano 18 września 2013 Opublikowano 18 września 2013 (edytowane) Dla pszyjaciołuf z forumka: LIMBO (z HIB 9) cd-key: BF2IH-VIKM9-5L670 [EDIT] True, w złym topicu napisałem. Jak by ktoś z modów mógł przenieść tego posta do "Wymiana kodów Steam/Origin" to był bym więcej niż wniebowzięty Edytowane 18 września 2013 przez Kazuun Cytuj
Suavek 4 816 Opublikowano 18 września 2013 Opublikowano 18 września 2013 Od tego chyba jest osobny temat. A Limbo jest przereklamowane. :> Chyba pisałem kiedyś po przejściu, ale po pierwszych 20-30min zauroczenia klimatem potem już tylko się irytowałem i frustrowałem tanimi zgonami i żmudnymi łamigłówkami z wykorzystaniem "fizyki". Cytuj
ogqozo 6 574 Opublikowano 18 września 2013 Opublikowano 18 września 2013 (edytowane) To dziwne. Dla mnie Limbo było - jak na standardy indie - bardzo łatwe. Jak widać choćby na moim blogu, często gram w tego typu gierki i zazwyczaj w pewnym momencie mam problemy (stosunkowo szybko się frustruję, na szczęście jest internet), a w Limbo nigdy tak nie miałem. Wiadomo, że czasem się ginęło, ale trudno sobie wyobrazić grę w klimacie horroru, gdzie się nie ginie. To znaczy można, ale bez sensu. Django z tego co zauważyłem w tym temacie ma jakąś od dawna jazdę na to, żeby w grze były rzeczy, "czego nie było gdzie indziej". O ile pamiętam, to on się tu kłócił, że FEZ jest oklepany, bo w którejś grze już było zmienianie 2D na 3D, więc cała gra jest mało warta. Każdy ma jakieś własne fetysze, on ma taki, bywa. Nie odpowiedział nigdy, jaka konkretnie gra w historii nie używała tego, co już istniało. Edytowane 18 września 2013 przez ogqozo Cytuj
Suavek 4 816 Opublikowano 18 września 2013 Opublikowano 18 września 2013 Bo było łatwe, ale polegało to na tym, że gracz uczył się na błędach. A "błędami" były wcześniejsze zgony. Idę sobie do przodu i ciach - zgon, bo nie zauważyłem jakiejś pułapki. Zsuwam się po skarpie i zgon, bo nagle za mną zaczyna się toczyć głaz. A już kompletnym przegięciem w tej kwestii (choć przyznam, pomysłowym) był segment, gdzie trzeba było polegać tylko i wyłącznie na słuchu. Zgon za zgonem i dopiero za którymś razem całość się przechodzi. Tu nawet nie chodzi o to, że dane łamigłówki są trudne, co po prostu nie sposób przejść gry za pierwszym razem nie ginąc w pewnych momentach. A dla mnie horror to nie zgony, tylko atmosfera. A atmosfera jest z tego żadna, jeśli mam checkpoint za checkpointem i ciągły trial and error. Pierwsze 20-30min Limbo było w tej kwestii obiecujące, ale potem to już przeciętny platformer. Głównie to mnie zraziło w ostateczności. Cytuj
django 549 Opublikowano 18 września 2013 Opublikowano 18 września 2013 @Suavek Jasne, systemy są sprawdzone i jeżeli wszystko będzie ok to będą działać świetnie. Jeszcze fajniej by bylo jakby wykorzystali sprawdzone schematy i troche je dopiescili pod wzgledem gry którą oni robią. Zelda jest super, ale nie każda pozycja (hiperbola) musi działać jak ona 1:1. Tyle. @Ogqozo Nie wiem co przeszkadza Ci w zwracaniu się do mnie bezpośrednio. "On" nigdy się nie kłócił, że Fez jest oklepany jeno, że nie jest tak innowacyjny na jaki się maluje. Jak znajdziesz posty w których upierałem się, że Fez jest "oklepany" to aż Ci chyba indie gierke kupie. "On" ma również tak, że lubi gdy jakiś element jest unikalny dla danej produkcji. Wymyślenie czegoś nowego gameplay'owo jest obecnie ciężkie (co przyznałem w poprzednim poście który pewnie czytałeś), ale zawsze można fajnie zakręcić znanym schematem i stworzyć coś w miare unikalnego. Nie przeszkadza mi to tak bardzo w jRPGach które przecież leżą gameplay'owo, ale cóż, taki już fetysz "on" ma. Podsumowując - gra wklejona przez Suavka ma wszelkie predyspozycje by być dobrą grą. Niestety, ani filmik ani opis na KS nie sprawił, żebym sięgnął po portfel. Zgroza. Cytuj
Suavek 4 816 Opublikowano 18 września 2013 Opublikowano 18 września 2013 Wydaje mi się, że chodzi o "Jego" post - http://www.psxextreme.info/topic/93901-tak-zwane-indie/?p=2819494 W zapodanym filmiku są przykłady gier, które wykorzystywały już podobną mechanikę. Ja tam fenomenu FEZa nie pojmę głównie z tego względu, że nie lubię platformówek i zbierania świecidełek, a nadal się nie dowiedziałem co ta gra ma do zaoferowania poza właśnie tym i unikatowym stylem graficznym. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.