Skocz do zawartości

Niusy


Gość Grzegosz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
On 2/10/2022 at 6:35 PM, MaZZeo said:

Obawy mam jedynie co do ceny, niestety te hybrydy tanie nie będą. Oczywiście Ala sama postrzega się te markę jako premium, zapominając że żeby osiągnąć sukces nie może być premium cenowo. Ale przynajmniej nadrabiają długą gwarancją.

 

Ogólnie będę miał dylemat w przeszłości - Giulie czy Tonale

Ruszyły konfiguratory Tonale na stronach Alfy.

Opublikowano

Nie siedzi mi jakoś sylwetka Tonale. Dizajn przodu i tylu jest super, dość ostry, agresywny i nowoczesny, ale sama bryła przywodzi mi na myśl bardziej Fiata 500X. Jak dla mnie Giulia znacznie bardziej rasowa. 

Chociaż ostatnio widziałem na ulicy po raz pierwszy Giulie w kolorze takim beżowym/piaskowym - jak się zbliżała do mnie, to z dystansu myślałem, że to Tipo jedzie. :D Dość podobny kształt reflektorów ma i taki kolor kojarzy się wyłącznie z Tipo na taxi albo jakąś służbówką. Alfa tylko czerwona, niebieska, ewentualnie biała. :D 

Opublikowano

Mnie w sumie zaczęło interesować czy ten silnik 1.5 160 z Tonale nie trafi może do Giulii po lifcie, mogłoby wyjść całkiem ciekawe połączenie rozsądnej mocy, spalania, ceny i prowadzenia. BMW 318i ma podobne parametry, może Alfa się pokusi zrobić konkurencję.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Zajrzałem z ciekawości do salonu Alfy koło biura i na żywo Tonale zrobiło na mnie lepsze wrażenie niż na materiałach prasowych. Z pierwszej osoby patrzy się na samochód z wyższej perspektywy niż na niektórych zdjęciach, dzięki czemu wygląda zgrabniej. Wnętrze może niezbyt przestronne ale przytulne, ergonomiczne na pierwszy rzut oka, fajna alfowska kierownica znana z większych modeli, bagażnik wydaje się niewielki jak na klasę. 

Opublikowano

Ciekawe jak postępować będzie rozwój infrastruktury ładowania i produkcji energii w relacji do sprzedaży elektryków. Same samochody elektryczne moim zdaniem wydają się być spoko, szczególnie w kontekście podatków od emisji dwutlenku węgla oraz cen paliwa, pytanie co z całą otoczką. 

Opublikowano

No i ciekawe, co z hybrydami, bo moim zdaniem to ciekawsze i bardziej eko silniki, aniżeli elektryki. Póki co, pojawiają się u nas stacje ładowania, ale cenowo nie wygląda to jakoś atrakcyjnie, a czas ładowania jest trochę uciążliwy. Wiadomo, że wychodzi dużo taniej niż przy obecnych cenach paliwa, ale w dalszym ciągu zwrot różnicy w zakupie auta spalinowego i elektrycznego się nie pokrywa. Stąd, moim zdaniem, przewaga hybryd. 

Opublikowano

Elektryki z punktu widzenia ceny i kosztu energii nie mają ekonomicznie wielkiego sensu. Te samochody sprzedają się obecnie przez dużo bardziej złożone kalkulacje: dopłata do zakupu zamiast opłaty emisyjnej, nawet w leasingu, niższy podatek, często dodatkowe perki na co dzień (buspasy albo parking za darmo). W niektórych krajach atrakcyjne programy dopłat pozwalały albo pozwalają brać w leasing tańsze elektryki za półdarmo. Sam też mogłem wybrać na służbówkę np. elektryczne Mini czy 2008 i dostawałbym wtedy więcej pensji na rękę przez atrakcyjniejszą kalkulację podatku.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W sumie, najnowszej generacji Focusa dużo nie jeździ, a jest już od 4 lat. Jak widuje to zazwyczaj kombi. Co jest trochę dziwne, bo wydaje mi się, że jeszcze przed boomem cenowym i szajbą motoryzacyjną było to auto o dobrym stosunku ceny do jakości i wyposażenia. Starszych generacji Focusa widywało się dużo więcej. Piszą, że wycofują model, bo przegrywa z crossoverami, a wersja Active chyba powinna być na zapotrzebowania takich klientów. Dla mnie była ideolo, gdy nie mogłem się zdecydować między kombi, a suv.

 

 

Opublikowano

Te argumenty o crossoverach są mimo wszystko z dvpy, skoro Golf jakoś mógł być europejskim liderem sprzedaży w 2021. 
 

Ford po prostu coś kombinuje, nie wiem do końca co, imo stawiają tylko na modele generujące największe zyski. Focus jest udany, ale Ford wycofał z oferty połowę silników. Fiesty nie da się teraz zamówić, mają backlog zamówień do końca roku, a model podobno też jest na wylocie.

 

Moim zdaniem stawiają wszystko na przyszłe elektryki, generującą zyski Pumę produkowaną w Rumunii, reszta ma powoli zdychać. 

 

 

Gość yaczes
Opublikowano

A'propos crossoverów (wiem, nie zesraj się z tym peugeotem), to kurwa zle to nie wyglada:

image.png.9f8fc24049c625e339ed48193b0dfa44.png

Te alusy modern-retro :obama:

Lubię takie smaczki.

Opublikowano

Prawdę mówiąc bardzo liczyłem, że następny Focus to będzie jakaś hybryda i się przymierzałem powoli do kupna, a tu klops :(. Smutno mi.. A że Fiesta na wylocie, to też ciekawe, chociaż o Fabii też tak się mówi. Widać producenci rezygnują z masówki, wolą mniej, a wysoka marża.

Gość yaczes
Opublikowano
1 godzinę temu, LeifErikson napisał:

Podobny do Citro C5X z profilu.

Fajny, ale to nie na Europę?

na Europe.

Opublikowano
1 godzinę temu, LeifErikson napisał:

Podobny do Citro C5X z profilu.

 

Tego dziś sprawdzałem w salonie. No mega bryna, ale Cytryna za 200 tysia to jednak nie mój kierunek. 
Auto naprawdę fajne, dobrze wykonane i duże w środku. 

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...