Skocz do zawartości

Niusy


Gość Grzegosz

Rekomendowane odpowiedzi

36 minut temu, Shago napisał(a):

Z dnia na dzień tego nie przeskoczymy, co nie zmienia faktu, że udział węgla w energetyce sukcesywnie spada: za cały 2023 r. było to 60%, kiedy za 2022 było to 70%.

 

 

oczywiście że nie przeskoczymy, ale nie masz wrażenia że jednak rozwój infrastruktury energetycznej nie idzie równie dynamicznie w porównaniu do rozwoju aut elektrycznych, a co gorzej - nie przystaje do prawa które zostało już klepnięte? nie mówię tutaj o wielkich innowacjach w energetyce, ale ciągle mam wrażenie że zamiast postawić na powszechny atom i dynamiczny rozwój SMRów to ciągle żyjemy w jakimś dziwnym przeświadczeniu że jakoś to będzie jak postawimy kilka wiatraków na morzu i wymusimy więcej paneli fotowoltaiczych na budynkach które co najwyżej są w stanie wytworzyć prądu do zasilania oświetlenia klatki schodowej i garażu...

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

1 godzinę temu, Mustang napisał(a):

Niestety hybrydy na autostradzie dają bardzo niewiele. Tzn. nic jeśli jedziesz po płaskim ze stabilną prędkością i trochę pomagają przy gęstszym ruchu, jeśli wykorzystujesz żeglowanie lub odzyskiwanie energii przy hamowaniu. 
Patrzyłem ostatnio wyniki testów autostradowego spalania we francuskiej gazecie i mój tsi wypadał zdecydowanie lepiej niż hybrydowa Corolla. W mieście by było odwrotnie. A nowy Passat z tym silnikiem, był jedynym testowanym autem benzynowym z realnym zasięgiem ponad 1000 km (ma zbiornik ponad 60 litrów, mój golf ma 45 i max nim robiłem ponad 800 na jednym baku). 

Dokładnie tak jest widzę to kilku miesiącach jazdy hybrydą. Do miasta super bo spalanie potrafi wyjść nawet 3,6 jak są sprzyjające warunki. Na autostradzie do 120 spalanie wychodzi około 5l/100km i to też zakładając jazdę bez żadnych zrywów. Bliżej 140 to już spalanie leci powyżej 6l-6,5l 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, gtfan napisał(a):

 

oczywiście że nie przeskoczymy, ale nie masz wrażenia że jednak rozwój infrastruktury energetycznej nie idzie równie dynamicznie w porównaniu do rozwoju aut elektrycznych, a co gorzej - nie przystaje do prawa które zostało już klepnięte? nie mówię tutaj o wielkich innowacjach w energetyce, ale ciągle mam wrażenie że zamiast postawić na powszechny atom i dynamiczny rozwój SMRów to ciągle żyjemy w jakimś dziwnym przeświadczeniu że jakoś to będzie jak postawimy kilka wiatraków na morzu i wymusimy więcej paneli fotowoltaiczych na budynkach które co najwyżej są w stanie wytworzyć prądu do zasilania oświetlenia klatki schodowej i garażu...

 

Jest tylko jedna rzecz: w Europie to głównie Polska jest skansenem energetycznym, Europa nie będzie na nas się oglądać i czekać z elektro mobilnością. A jak wykazałem wcześniej: znaczenie węgla w Polsce i tak drastycznie spada z roku na rok przy wzroście liczby elektryków. 

Odnośnik do komentarza

17 minut do 80% jest już ok w trasie. W trasie stacja to zawsze postój żeby się wyprostować, rozchodzić po długiej jeździe. Jednak to jest sam czas ładowania, jeśli weźmiemy pod uwagę wolumen pojazdów na trasie to niestety ale nawet przy 17 minutach będą tworzyć się ogromne korki na stacjach. 

Odnośnik do komentarza
2 hours ago, MaZZeo said:

Ładowanie do 80% w 17 minut to nadal tak gdzieś o 15 minut za długo.

Zależy jak często, co 2-3 godziny ujdzie. 
 

Mówię o większości kierowców, którzy takie trasy wymagające ładowania w drodze robią góra kilka razy w roku, jacyś przedstawiciele handlowi nie będą zachwyceni na pewno. 

 

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, Shago napisał(a):


I cyk, autonomiczna jazda Forda dopuszczona do w pełni samodzielnej jazdy w Europie, w tym w Polsce na wszystkich autostradach.

 

a czy te systemy przestały już rozjeżdżać motocyklistów? bo nie wiem czy mam mocniej wypatrywać Fordów w lusterkach ;) 

Odnośnik do komentarza
2 hours ago, Shago said:


I cyk, autonomiczna jazda Forda dopuszczona do w pełni samodzielnej jazdy w Europie, w tym w Polsce na wszystkich autostradach.

Uuu ciekawe, chętnie poproszę. Do tego typu sposób działania jest moim zdaniem bezpieczniejszy niż wymaganie trzymania ręki na kierownicy, podczas gdy kierowca może siedzieć na telefonie i mieć gdzieś co się przed maską. 

Odnośnik do komentarza
W dniu 24.07.2024 o 08:06, Shago napisał(a):

Siedziałem w tej Kudze i mnie prawdę mówiąc nie przekonała absolutnie niczym, totalnie nijakie auto z wielką budą i malutkim bagażnikiem

Pooglądałem dziś na żywo jeszcze raz, tym razem działała elektryka, więc sobie poustawiałem wszystko. Fotel i pozycja za kierownicą top, mnóstwo miejsca dla dwumetrowca i za mną na kanapie nadal było miejsce na nogi. Dawno nie siedziałem w tak wygodnym fotelu. Ten bagażnik to nie wiem, myślałem, że jest sporo mniejszy. Nie jest to poziom kombi, ale nie jest źle. No finalnie wydaje się fajnym autem, następnym razem umówię się na jakąś jazdę.

Odnośnik do komentarza

Nowe Audi A6 (elektryczne) na 2025, nie rewolucja w designie, bardziej ewolucja, ale jest bardzo ładne i sportowe!
Przypomnę że spalinowego A6 już nie będzie więcej.

 

 

Osobiście czekam na nowe A7 co pokażą - spalinowe,  pewnie prezentacja za 2-3tyg.

 

Tutaj A5 na 2025

 

Odnośnik do komentarza

Jak mnie irytuje, że obecnie 90% nowych elektryków to albo crossovery lub SUVy, albo 5 metrowe kolosy kosztujące fortunę, albo ewentualnie nieduże samochody na miasto ze śmiesznym zasięgiem. 
 

Combo duży zasięg i nie crossover i nie długość pod 5 metrów to w zasadzie tylko tesla 3 i Cupra born / VW ID3. 

Odnośnik do komentarza

To jest najśmieszniejsze, gdzie w Europie od 30 lat najlepiej sprzedają się auta małe to wciska się Nam, że najlepiej ratuje się planetę w dużym elektrycznym Suvie :reggie: A potem szok i niedowierzanie, że Tesla Model 3 wyjebała cała europejską konkurencję. Chociaż ją też z prawie 4,7 metra długości ciężko nazwać autem małym.

Odnośnik do komentarza

To chyba naturalna kolej zmian. SUVy i crossovery też nagle nie pojawiły się w markach popularnych i mniejszych rozmiarach, najpierw latami było wyrabianie gustów i pożądania przez Range Rovery, BMW X5 czy Mercedes ML, dopiero potem pojawiły się auta dla ludu aspirującego do naśladowania klasy wyższej (tzn ktoś może powiedzieć że nie mam racji bo były przecież chociażby Toyoty RAV4, ale to były czasy gdzie tego typu auta były pozycjonowane jako terenówki a nie auta dla matki do wożenia dzieci do szkoły). Z elektrykami wydaje się że jest podobnie i najpierw bogaci muszą pokazać że jeżdżenie elektrykami jest fajne żeby masy chciały to naśladować, a że bogaci jeżdżą dużymi SUVami to nie ma co się dziwić że tutaj najwięcej marki inwestują.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Mustang napisał(a):

Jak mnie irytuje, że obecnie 90% nowych elektryków to albo crossovery lub SUVy, albo 5 metrowe kolosy kosztujące fortunę, albo ewentualnie nieduże samochody na miasto ze śmiesznym zasięgiem. 
 

Combo duży zasięg i nie crossover i nie długość pod 5 metrów to w zasadzie tylko tesla 3 i Cupra born / VW ID3. 

 

Irytuje to mało powiedziane... Tak ciężko zrobić elektrycznego Golfa z baterią 80 kWh? Focusa? Ale nie: wszędzie te cholerne suvy, bądź podniesione CrossOvery..

 

A przy okazji elektryków:
Nagła zmiana. Nie będzie dopłat do używanych aut elektrycznych? - Motoryzacja w INTERIA.PL

 

Dopłata do używanych elektryków wypada z menu.

Odnośnik do komentarza
26 minutes ago, gtfan said:

To chyba naturalna kolej zmian. SUVy i crossovery też nagle nie pojawiły się w markach popularnych i mniejszych rozmiarach, najpierw latami było wyrabianie gustów i pożądania przez Range Rovery, BMW X5 czy Mercedes ML, dopiero potem pojawiły się auta dla ludu aspirującego do naśladowania klasy wyższej (tzn ktoś może powiedzieć że nie mam racji bo były przecież chociażby Toyoty RAV4, ale to były czasy gdzie tego typu auta były pozycjonowane jako terenówki a nie auta dla matki do wożenia dzieci do szkoły). Z elektrykami wydaje się że jest podobnie i najpierw bogaci muszą pokazać że jeżdżenie elektrykami jest fajne żeby masy chciały to naśladować, a że bogaci jeżdżą dużymi SUVami to nie ma co się dziwić że tutaj najwięcej marki inwestują.

 

Ale lata wyrabiania gustów na duże suvy swoje, a w Europie nadal zdecydowanie dominują auta pokroju Golf, 208, Clio, Sandero. 

Odnośnik do komentarza
41 minut temu, Bartg napisał(a):

 

Ale lata wyrabiania gustów na duże suvy swoje, a w Europie nadal zdecydowanie dominują auta pokroju Golf, 208, Clio, Sandero. 

pytanie czy dominują w zyskach firm.

 

ale dziwne czasy ogólnie mamy, producentom odwaliło strasznie, szczególnie działań takiego Forda nie jestem w stanie zrozumieć z wycinaniem połowy gamy i zastępowaniem ich elektrycznymi suvami których nikt od nich nie chce, Stellantis kolejni geniusze zażynający swoje marki niszcząc przy okazji jakość wsadzając do aut kopiuj-wklej najwspanialszy silnik 1.2, VW jako grupa pogubiony i w rozkroku, Tesla z ogromnymi spadkami bo kto by się spodziewał że rynek się nasyci a z szeroką konkurencją już nie będą sprzedawać większości elektryków, chyba tylko Toyota robi swoje i nie bierze udziały w tym chorym wyścigu zombie które same nie widzą co robią...

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza
1 minute ago, Shago said:

Szkoda tylko, że w środku te auta są totalnie nijakie.. nie potrafiłbym tego kupić.

Hmm, nowy chr jest nawet nowoczesny w środku. Podobnie lexus lbx sprawia bardzo dobre i zdecydowanie premium wrażenie na żywo. Kolejna corolla myślę też pozytywnie zaskoczy patrząc na ich ostatnie dokonania. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...