Bartg 5 529 Opublikowano 30 marca 2011 Opublikowano 30 marca 2011 Wrzucajcie do każdej przesyłki z grą karteczkę z poprawnymi ustawieniami pada/kierownicy, bo default to pomyłka Cytuj
Magik 1 125 Opublikowano 30 marca 2011 Opublikowano 30 marca 2011 Na padzie zmniejsz czullosc sterowania do minimum, deadzona rowniez na 0. Zaleznosc czulosci do predkosci na 100%. Cytuj
Amer 1 383 Opublikowano 30 marca 2011 Opublikowano 30 marca 2011 Dobra dobra i tak wiemy, że chcesz nakręcić sprzedaż żart oczywiście Ojj, nie bądź złośliwy Poważnie, w Shifta grałem dosłownie przez 4-5 dni, a później pozbyłem się dziada, bo zwyczajnie do mnie nie przemawiał. Wczoraj sam mocno zastanawiałem się czy brać dla siebie 1szt Shift 2 i ostatecznie postawiłem na ryzyk-fizyk. Siadłem do gry około 18:00, a oderwałem się gdy zegar pokazywał 23:30... Wkrętka na maxa. Nie jestem specem od racerów (co podkreślam!), ale ostatni raz bawiłem się tak dobrze po otrzymaniu GRID'a. Pod względem poziomu rajcowności Shift 2 to dla mnie absolutny top. Nie grafa, nie efekty, nie model jazdy, a miodek z kolejnych wygranych i walki na trasach. Zaznaczam jednak, że gram wyłacznie z nowego widoku FPP kołysząc się na boki przy każdym zakręcie. Gra jest szybka, płynna (zero dropów - gram na X360) i bardzo miodna (levelowanie, pkt doświadczenia, zbieranie odznak - lubię takie smaczki). Nikogo NIE namawiam, bo zakup Shifta 2 to faktycznie całkiem ryzykowna sprawa Jednych "rozwali" (w tym mnie), a innych odrzuci. Ameryki nie odkrywam, niemniej taka jest prawda. 1 Cytuj
orion50 632 Opublikowano 30 marca 2011 Autor Opublikowano 30 marca 2011 Spoko, Amer fajnie, że Ci się podoba. Może faktycznie jest mniej wkurzający niż pierwsza część. Nie dziwcie się jednak, że jestem na maksa sceptyczny, bo jarałem się jedynką, kupiłem na premierę za gruby hajs i przeżyłem chyba największy zawód w historii swojej growej historii . Oglądając filmiki z Shift2 nie widzę wielu zmian na lepsze, stąd moje zdziwienie nt. pochlebnych opinii. Jednak ja oczekuje od ścigałek z goła odmiennych bodźców niż większość graczy, więc nasze zdania mogą się różnić, co jest zrozumiałe. Fajnie, że gra daje frajdę, zobaczymy co powiesz za tydzień Amer, a jak wygląda model jazdy stricte z punktu widzenia czysto technicznego ? Auta nadal "pływają" po nawierzchni ? Wszystkie auta są nienaturalnie nadsterowne ? 1 Cytuj
Magik 1 125 Opublikowano 30 marca 2011 Opublikowano 30 marca 2011 Orion. Jak znam twoj gust (a mamy bardzo podobny jesli chodzi scigalki ), to powinienes zdecydowanie ta gre odpuscic. Model jazdy mimo ze nieco lepszy niz w Shift1, wciaz jest po prostu slaby (w dalszym ciagu mamy symulacja poduszkowca). Elite niewiele tu zmienia. Grajac z kokpitu mam wrazenie jakby to tylnie kola byly skretne. Nowy "helmet cam" to dla mnie porazka. Mialoby to racje bytu gdyby "skret glowy" byl zalezny od skretu kol, ale tam to jest zaskryptowane ze dojezdzajac do punktu hamowania (czyli wciaz na prostej) glowa juz sama skreca w bok. Ma sie wrazenie jakby auto wpadalo w poslizg i podswiadomie staram sie odbic w druga strone lol. 2 Cytuj
diolek 43 Opublikowano 30 marca 2011 Opublikowano 30 marca 2011 (edytowane) 5prób proby czasowejna nurburgringu ,auto lamborghini murcielAGO, widok ze zderzakaa, za kazdym razem twardy zwis, moze ktos przetestowac u siebie? jakas porazka z tym, probuje jescze raz. update: jak narazie gra lambo murcielago jest niemozliwa w trybie proby czasowej na nurburgringu, za kazdym razem twardy zwis konsoli , w roznych momentach przejazdu. potestuje na innych wozach update : JAKAS PORAZKA , NA INNYCH AUTACH TO SAMO!!! kpiny Edytowane 30 marca 2011 przez diolek Cytuj
Magik 1 125 Opublikowano 30 marca 2011 Opublikowano 30 marca 2011 Mnie juz w drugim wyscigu wyskoczyl jakis bug z dzwiekiem (dzwiek jak pod woda). Cytuj
orion50 632 Opublikowano 30 marca 2011 Autor Opublikowano 30 marca 2011 Orion. Jak znam twoj gust (a mamy bardzo podobny jesli chodzi scigalki ), to powinienes zdecydowanie ta gre odpuscic. Model jazdy mimo ze nieco lepszy niz w Shift1, wciaz jest po prostu slaby (w dalszym ciagu mamy symulacja poduszkowca). Elite niewiele tu zmienia. Grajac z kokpitu mam wrazenie jakby to tylnie kola byly skretne. Nowy "helmet cam" to dla mnie porazka. Mialoby to racje bytu gdyby "skret glowy" byl zalezny od skretu kol, ale tam to jest zaskryptowane ze dojezdzajac do punktu hamowania (czyli wciaz na prostej) glowa juz sama skreca w bok. Ma sie wrazenie jakby auto wpadalo w poslizg i podswiadomie staram sie odbic w druga strone lol. No to faktycznie ładna padaka z tym helmet cam. Chłopaki piszą też o innych kwiatkach. No cóż. Trzeba się wyrąbać na tę grę w takim razie. Cytuj
Bartg 5 529 Opublikowano 30 marca 2011 Opublikowano 30 marca 2011 Helmet cam jest porażkowy, bo nie idzie ocenić dobrze w zakręcie co się z autem dzieje, ale zwykły widok z kokpitu daje radę. Ja bym powiedział, że model jazdy jest zauwazalnie lepszy niż w jedynce, zbliżyl się bardzo do Grida moim zdaniem. Nadsterowności gdzie popadnie nie ma ( gram na ustawieniach pada jak podawalem wyzej ), mozna spokojnie pomykac autami klasy GT3. Dla mnie bardzo dobra scigalka, zwlaszcza jako posiadacza xboxa, gdzie w Forze juz dawno mi sie nie chce grac Cytuj
Michał102 870 Opublikowano 30 marca 2011 Opublikowano 30 marca 2011 Ja również miałem już okazję spróbować nowego Shifta. Pierwsze odpalenie gry i od razu potężny liść w twarz za sprawą grafiki - to nawet nie wygląda słabiej od jedynki, to jest po prostu katastrofa. Jednak zostawmy grafikę, bo nie to w takich grach jest najważniejsze. Model jazdy - trochę lepszy niż w jedynce, lecz jednak tylko do momentu gdy nie wsiądziemy do odrobinę szybszych samochodów, niż te które możemy kupić na samym początku gry... w mocniejszych furach załącza się doskonale znany z poprzedniczki "poduszkowiec mode". Gra na padzie w ten tytuł to prawdziwa droga przez mękę, fury pływają po całym torze i trudno to w racjonalny sposób wytłumaczyć - na prawdę nie wiem co twórcy tej gry chcieli osiągnąć - z symulacją nie ma to kompletnie żadnych powiązań, a jeśli ma to być arcade, to jest to najbardziej irytujący arcade jaki tylko można było zrobić. Sytuację trochę ratuje podpięcie kierownicy, lecz w miarę komfortową grę umożliwiły mi ustawienia w samym kółku (Fanatec GT2). Grę można polecić chyba tylko fanom części pierwszej (choć totalnie skopaną grafikę może im być trudno przełknąć)... cała reszta niech się trzyma lepiej z daleka, lub przed zakupem przetestuje owy twór na własnej skórze. Aha... gra kilkukrotnie mi się zawiesiła, czasem przestawał działać Force Feedback w kierownicy, oraz miałem problem z dźwiękiem o którym wspominał Magik. Widać masa bugów to wizytówka Shifta (pamiętacie co było w jedynce ?) 2 Cytuj
Bartg 5 529 Opublikowano 31 marca 2011 Opublikowano 31 marca 2011 Gra na padzie w ten tytuł to prawdziwa droga przez mękę, fury pływają po całym torze i trudno to w racjonalny sposób wytłumaczyć - na prawdę nie wiem co twórcy tej gry chcieli osiągnąć - z symulacją nie ma to kompletnie żadnych powiązań, a jeśli ma to być arcade, to jest to najbardziej irytujący arcade jaki tylko można było zrobić. Po dobrym ustawieniu deadzonow nic takiego nie stwierdzono, nie mialem problemow z opanowaniem np GT3 RS z kamery ze srodka Cytuj
Michał102 870 Opublikowano 31 marca 2011 Opublikowano 31 marca 2011 Ustawienia pada na pewno wpłyną na komfort gry (podobnie było w części pierwszej), lecz w żaden sposób nie wpłynie to na kiepską fizykę prowadzenia fury (uczucie skrętnej tylnej osi i temu podobne dziwadła). Oczywiście nie twierdzę, że każdemu ten model jazdy się nie spodoba, wszak jak to mawiają - każda potwora znajdzie swego amatora . Dla mnie ten model jazdy jest po prostu niegrywalny. Cytuj
orion50 632 Opublikowano 31 marca 2011 Autor Opublikowano 31 marca 2011 No i tutaj właśnie jest sedno wszystkiego. Nie chodzi o to, że model jazdy w shift2 jest zbyt arcade albo odwrotnie. On jest po prostu z(pipi)any. Uwielbiam arcade, to nie tak, że gardzę takimi grami z Burnout Paradise czy GRID bawiłem się mega klawo. A shift zarówno 1 i 2 jest imo po prostu niegrywalny 1 Cytuj
Gość Grzegosz Opublikowano 31 marca 2011 Opublikowano 31 marca 2011 Gra na padzie w ten tytuł to prawdziwa droga przez mękę, fury pływają po całym torze i trudno to w racjonalny sposób wytłumaczyć - na prawdę nie wiem co twórcy tej gry chcieli osiągnąć - z symulacją nie ma to kompletnie żadnych powiązań, a jeśli ma to być arcade, to jest to najbardziej irytujący arcade jaki tylko można było zrobić. Po dobrym ustawieniu deadzonow nic takiego nie stwierdzono, nie mialem problemow z opanowaniem np GT3 RS z kamery ze srodka Podbijam. Po ustawieniu sterowania według podanego przez Ciebie poradnika mam wrażenie, że gram w zupełnie inną grę. Wreszcie czuć masę auta, nie ma tej wkurzającej nadsterowności, zaś sam model jazdy z gatunku "arcade/symulator" spokojnie przebija ten znany z GRIDa. Inna sprawa, to mistrzowska fizyka kolizji - czegoś takiego próżno szukać w Gran Turismo 5. Samochody nie odbijają się jak czajniki w curlingu (GT5), ani też nie "kleją" się do siebie jak magnesy o przeciwnych biegunach (Ferrari/Supercar Challenge). A model zniszczeń? Po prostu ekstraklasa, to trzeba zobaczyć. Gram na padzie, uwielbiam symulacje i w nowego Shifta po prostu się zagrywam. Kawał wyśmienitych wyścigów. Cytuj
Amer 1 383 Opublikowano 31 marca 2011 Opublikowano 31 marca 2011 Chorobcia, dobrze wiedzieć... Przez kilka chwil bałem się, że jestem jakiś dziwny i tylko mi ta gra się podoba I jeszcze jedna kwestia: nadmierne jechanie po grafie to także przesada. Nie jest to poziom F3 czy GT - wiadomo. No ale bez paniki - wg mnie źle ta pozycycja nie wygląda. Cytuj
Michał102 870 Opublikowano 31 marca 2011 Opublikowano 31 marca 2011 Źle nie wygląda... wygląda tragicznie . Aliasing wali po oczach, obraz jest niewyraźny, otoczenie torów (drzewa, budynki) woła o pomstę do nieba, a na domiar złego jest zauważalny pop-up. O znacznie gorzej wyglądających kokpitach (spory atut jedynki) już nawet nie wspomnę. No ale cóż... o gustach się nie dyskutuje Cytuj
Gość Grzegosz Opublikowano 31 marca 2011 Opublikowano 31 marca 2011 Nie wypada narzekać na oprawę graficzną. Wprawdzie momentami wali po oczach pop-up, ale nawet mimo tego widać poprawę w stosunku do pierwszego Shifta. Przede wszystkim, nic nie przycina (zmora "jedynki" na PS3), a blur nie jest tak intensywny. W Nissanie GT-R te cudaczne wyświetlacze działają, czyli wnętrza mają wysoki poziom detali. Zachody słońca i wyścigi w nocy również prezentują się bardzo dobrze. Zdecydowanie bardziej wolę taki styl graficzny od sterylnego i nierównego GT5. Cytuj
bartiz 1 619 Opublikowano 31 marca 2011 Opublikowano 31 marca 2011 Chyba grasz na jakims 14 calowym czarno bialym telwizorze. GT5 zjada Shifta na sniadanie. Dla mnie 100x lepiej wyglada PGR3 od tego "czegos" - tak PGR3 gra z przed 5 lat. Model jazdy to tragedia w tej grze. Zrobilem nawet te ustawienia cos podaliscie strone ale dalej jest dramat;/ nie bede sie meczyl, wracam do GT5. Lubie arcadeowki ale tutaj nic do mnie nie przemawia. Kazdy zakret to meka. Cytuj
Amer 1 383 Opublikowano 31 marca 2011 Opublikowano 31 marca 2011 Tak bartiz, "100x lepiej", tak jak piszesz... Nie wiem jak Grzegosz ale ja nie gram na 14 calowym, czarno-białym TV i z całym przekonaniem stwierdzam, że padaki (o której wspominasz) nie ma. Serio, serio - za cholerę nie wiem skąd takie różnice w opiniach. Sam ekspertem ds. racerów nie jestem, ale z trzeźwą oceną grafy problemów nie mam. No i oceniam: Shift 2 wygląda... dość OK. A teraz śmigam pobrać demko trzeciego PGR'a bo autentycznie mnie zaintrygowałeś Cytuj
easye 3 390 Opublikowano 31 marca 2011 Opublikowano 31 marca 2011 No offence Bartiz, ale jak ktos pisze, ze grafika w HP byla beznadziejna, to chyba nie ma co sie opierac na jego opini w kwesti oprawy Cytuj
bartiz 1 619 Opublikowano 31 marca 2011 Opublikowano 31 marca 2011 HP mialo te same slabe strony co Shift 2 jezeli chodzi o grafike. Czyli to co wymienil Michal "Aliasing wali po oczach, obraz jest niewyraźny..." to mnie najbardziej boli. Obraz nie jest ostry tylko rozmyty, aliasing strasznie wali po oczach. Wnetrza samochodow wygladaja biednie. Amer - to 100x bylo w przenosni;) ale serio o ile do modelu jazdy moglbym sie przyzwyczaic (tak mi sie wydaje przynajmniej) to grafika mnie strasznie odrzuca. Po zapowiedziach i recenzjach bylem na ta gre napalony a dostalem graficznego crapa i mam prawo sie czuc zawiedziony. Cytuj
Amer 1 383 Opublikowano 31 marca 2011 Opublikowano 31 marca 2011 Nie no, jasna sprawa. Ja się jaram bo w Shift 2 odnalazłem namiastke ukochanego GRID'a i mówię o tym otwarcie Niemniej z 2giej strony doskonale rozumiem, że gra mogła Cię rozczarować czy wręcz odrzucić. Dlatego też - panowie i panie - przed zakupem Shifta 2 koniecznie obadajcie go u znajomych/w marketach itp. Cytuj
Michał102 870 Opublikowano 31 marca 2011 Opublikowano 31 marca 2011 Nawet da się w toto grać po zastosowaniu takich ustawień: http://www.youtube.com/watch?v=ySrlumdHDks&feature=player_embedded#at=21 Do tego kamera z nad maski i można całkiem przyjemnie pośmigać. Jednak szlag mnie chce trafić przez bardzo częste zanikanie Force Feedbacka... ogólnie co wyścig to jego siła jest inna - raz jest bardzo mocny, innym razem ledwo wyczuwalny, a jeszcze innym nie ma go wcale. Za każdym razem trzeba resetować grę by wszystko wróciło do normy. Jestem ciekaw czy ten bug jest też w wersji na PS3. Jeśli któryś z posiadaczy PS3 gra na kierownicy, to proszę o sprawdzenie działania FF. Cytuj
R4VEN 25 Opublikowano 31 marca 2011 Opublikowano 31 marca 2011 (edytowane) Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi na poniższe pytania, bo nie wiem czy kupować kota w worku. A jak sterowanie na padzie, można jechać płynnie w miarę? I po drugie - nieważne, czy kiera, czy pad, to kierownica tak skokowo się obraca w grze jak na filmikach... ? Edytowane 31 marca 2011 przez R4VEN Cytuj
Gość Grzegosz Opublikowano 31 marca 2011 Opublikowano 31 marca 2011 (edytowane) HP mialo te same slabe strony co Shift 2 jezeli chodzi o grafike. Czyli to co wymienil Michal "Aliasing wali po oczach, obraz jest niewyraźny..." to mnie najbardziej boli. Obraz nie jest ostry tylko rozmyty, aliasing strasznie wali po oczach. Wnetrza samochodow wygladaja biednie. Amer - to 100x bylo w przenosni;) ale serio o ile do modelu jazdy moglbym sie przyzwyczaic (tak mi sie wydaje przynajmniej) to grafika mnie strasznie odrzuca. Po zapowiedziach i recenzjach bylem na ta gre napalony a dostalem graficznego crapa i mam prawo sie czuc zawiedziony. Gram na 24-calowym monitorze full HD. Zrozum, że Gran Turismo 5 pomimo posiadania dwustu pieczołowicie odwzorowanych modeli samochodów graficznie furory nie robi. Część torów żywcem przeniesiono z GT4 i przeskalowano do wyższej rozdzielczości, to samo zrobiono z 80% samochodów. Wobec tego jako całokształt oprawę graficzną w GT5 można ocenić co najwyżej jako "niezłą" (grałem w tę grę na znacznie większych ekranach full HD, więc wiem, co mówię). Właściwie jedyne, co mnie jak dotąd wkurzyło w tej grze, to nerwowe machanie kierownicą przed naszego kierowcę (to może dekoncentrować) oraz denny model jazdy w driftingu (standard w serii NFS). Edytowane 31 marca 2011 przez Grzegosz Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.