elentario 6 Opublikowano 14 lipca 2011 Opublikowano 14 lipca 2011 (edytowane) Już widzę schematyczne bramki z rzutów rożnych.. Cholera po co ta zmiana? Ogólnie na filmikach widać, że ruszyło coś w kwestii AI, ale liczyłem chociaż na 5min rozgrywki, trochę mało pokazali. Gdzie zachowanie bramkarzy? To jedna z większych bolączek PES2011. EDIT: Wychodzenie obrońców prezentuje się bosko! Edytowane 14 lipca 2011 przez elentario Cytuj
zajman 18 Opublikowano 14 lipca 2011 Opublikowano 14 lipca 2011 Moja analiza filmików : 1) Tutaj widać że zawodnicy będą wybiegać z na wolne pola, biegnąc razem z akcją. Mam nadzieję że to nie tyczy się tylko obrońców skrzydłowych, że będzie się to dało wyłączyć i ustawić na jaką długość mają wybiegać. 2) Na tym filmiki jest pokazane to samo co na pierwszym z tą różnicą że tyczy się sytuacji podbramkowych, widzimy tutaj coś bardzo fajnego i liczę że w zależności od statystyki "wybieganie na wolne pole " (bo pewnie się takowa pojawi ) taki Ruud czy Pipo będą mogli się na prawdę wykazać. 3) Nic nowego, to już było w Pesie 10. 4) Jestem ciekaw efektu jaki to wywoła, wszak najpierw mamy pokazany układ z pesa 11 a następnie układ z pesa 12. Wydaje mi się jednak że są to układy pokazane na dwóch różnych formacjach, w efekcie ta z pesa 11 to mega ofensywne 4-3-3 (gdzie mamy coś na wzór 4 stoperów, cmfa i dwóch omf ) natomiast formacja z pesa 12 wygląda na 4 stoperów z ustawionym staniem na 20 metrze, jednym dmfem i dwoma wb, stąd taki kocioł przed polem karnym. Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to fakt że to co ma być w pesie 12 dało się już ustawić w pesie 11. Zobaczymy co z tego będzie. 5) Tutaj się trochę martwię, znając konami nasi zawodnicy będą się ostro gubić ;] 6) Wow, tutaj mamy coś niesamowitego, zapowiada się że teraz dopiero wszystkie stałe fragmenty będą groźne. Mam tylko jedną ogromną obawę, oby obrońcami również dało się swobodnie biegać i łapać wolnych napastników i pomocników. To na początku może się okazać overpowered. Cytuj
nero2082 823 Opublikowano 14 lipca 2011 Opublikowano 14 lipca 2011 no ostatni filmik najlepszy, z tym autem to pokazali nowy schemat z takim przełaczaniem ludków na kornerach/wolnych trzeba będzie dobrze poustawiać man marking w taktach, zeby np Vidic i Rio kryli najgrozniejszych z główki itepe, za(pipi)ista sprawa też mnie ciekawi jak będzie działać to AI z tymi overlap runami, oby to się odbywało za pomoca właczania tych kart bo chciałbym mieć nad tym jakąś kontrolę ogólnie to już jestem zadowolony, bo przeczytałem w jakichś playtestach że najgłupsze rzeczy z 2011 są już naprawione (nie ma już juz doganiania Messiego jakimś Stremerem jak ten się urwie, trójkąty nie są już tak zabójcze - 2 gamebreakery jak dla mnie), także czekam co napiszą o nowym trybie Football Life no i online, ale jestem dobrej myśli Cytuj
Ader 383 Opublikowano 14 lipca 2011 Opublikowano 14 lipca 2011 20 kolejny wysp informacji ,filmiki z nowościami oraz jakieś info o czymś,czego jeszcze nie pokazywali co ma kompletnie zmienić gameplay(jak 360 stopni ruchu) - ciekawe. Cytuj
Matinx 19 Opublikowano 14 lipca 2011 Opublikowano 14 lipca 2011 Wygląda to zachęcająco. Obym się nie rozczarował Cytuj
Gość Orson Opublikowano 17 lipca 2011 Opublikowano 17 lipca 2011 moje spostrzeżenia są takie: 1 grafika nie robi, nie zebym sie spodziewał czegoś innego ale fakt jest faktem. Choc jest lepiej, to fakt 2 cieszy skupienie sie Konami na gry formacji, ja sie takimi rzeczami strasznie jaram 3 sposób wykonywania stałych fragmentów gry...na dwoje babka wróżyła, pomysł ciekawy, bliski realizmowi (bo przecież live przy stałych fragmentach jest kocioł, walka o pozycje itp) ale zależy jak wyjdzie... Mam nadzieję, ze bedą strzałki jak dawniej, że bedzie kamera wide (ponoc bedzie) a najważniejszy jest dla mnie balans rozgrywki, w sesnie, ze niemal kazdy sposób ataku ma byc tak samo potencjalnie korzystnny jak inne - nie jak dotychczas tylko na dobieg Cytuj
Ader 383 Opublikowano 17 lipca 2011 Opublikowano 17 lipca 2011 Te filmiki to jedynie AI i na tym się skupiają, więc nie radzę tam się niczego innego dopatrywać,20 lipca jakieś wielkie newsy + gameplay,a na gamescon coś naprawdę wielkiego - zobaczymy. Karne(kamera) w PES2012 : http://lockerz.com/s/120839489 Anglia: http://lockerz.com/s/120852117 Hiszpania: http://lockerz.com/s/120852976 Tu kilka innych: http://twitter.com/#!/onlyproevo Cytuj
Gość Orson Opublikowano 17 lipca 2011 Opublikowano 17 lipca 2011 o, wreszcie karne z "ludzkiej" (funkcjonalnej) kamery... Cytuj
falcon87pl 123 Opublikowano 17 lipca 2011 Opublikowano 17 lipca 2011 (edytowane) Nie wiem czy ktoś już to wklejał, ale znalazłem taki filmik z E3 chyba: http://www.youtube.c...I&feature=feedf Liczę bardzo na PESa w tym roku, bo coś czuję, że w fifie popodniecamy się Impact Enginem ze 2 tygodnie, a później znowu wejdzie rutyna i nudne mecze z "one-two" online. Chyba, że nowy system obronny odmieni grę. A patrząc na powyższy filmik nadzieja powraca W końcu zawodnicy nie ruszają się jak muchy w smole. Jeżeli najbardziej drażniące błędy z PES 2011 będą poprawione, to możliwe , że wrócę do PESa. Mam ogromny sentyment, szczególnie mając w pamięci czasy ISSów i początkowych PESów. Edytowane 17 lipca 2011 przez falcon87pl 2 Cytuj
Gość Orson Opublikowano 17 lipca 2011 Opublikowano 17 lipca 2011 ja tego nie widziałem...muszę przyznac, ze postęp jest dośc znaczny, moze byc dobrze! 1 1 Cytuj
elentario 6 Opublikowano 17 lipca 2011 Opublikowano 17 lipca 2011 (edytowane) Wygląda na to, że poprawili również fizykę i kolizję zawodników - ulegam złudzeniu? Bramkarze nadal wywalali piłki za siebie, przed siebie. Obrona wreszcie nie kryje na radar, skrzydła pracują, włączający się obrońca to nie mit. Hmm.. Mnie bardzo pozytywnie zaskoczył ten gameplay. EDIT: rzut rożny - 25:40 zbyt łatwo.. Edytowane 17 lipca 2011 przez elentario Cytuj
Gość Orson Opublikowano 17 lipca 2011 Opublikowano 17 lipca 2011 co na pewno nie fajne to podania , gdzie piłkarz stoi bokiem itp, w każdym razie jest źle ustawiony a te są celne, jest tu taka jedna kontra Barcy gdzie ida takie podania na duże odległosci w poprzek boiska Cytuj
falcon87pl 123 Opublikowano 17 lipca 2011 Opublikowano 17 lipca 2011 Wygląda na to, że poprawili również fizykę i kolizję zawodników - ulegam złudzeniu? Bramkarze nadal wywalali piłki za siebie, przed siebie. Obrona wreszcie nie kryje na radar, skrzydła pracują, włączający się obrońca to nie mit. Hmm.. Mnie bardzo pozytywnie zaskoczył ten gameplay. EDIT: rzut rożny - 25:40 zbyt łatwo.. Ja już na innych stronach pisałem podobne zapytania - "czy to naprawdę wygląda dużo lepiej czy mi się tylko wydaje?" Na bramkarzy nie ma co liczyć, bo pewnie nadal będą "pluli". Ale jak patrzę na cały system rozgrywania piłki i wychodzenia na pozycję, to mając przed oczami orlika z fify i ciągłe one-two, to aż mi ślinka cieknie A miałem w tym roku się nie podniecać i nie oczekiwać dema PESa hehe Cytuj
lons 38 Opublikowano 17 lipca 2011 Opublikowano 17 lipca 2011 (edytowane) Bardzo dobry gameplay. 1. Fizyka piłki na duży + 2. Płynność rozgrywki widoczna gołym okiem 3. Kontrola zawodnika z piłką na + 4. Wychodzenie zawodników na pozycje na wielki + 5. Wreszcie powrót do normalnej kamery wide tylko z bardziej pochylonym kątem 6. Karne wreszcie poprawione 7. Widać aktywny AI Ciekawy jestem tej mega informacji na Gamescom. Plotki mówią, że będzie to Euro 2012 lub pełna licencjonowana Liga Mistrzów. Zobaczymy. W każdym razie trzeba poczekać na filmiki z Gamescom w normalnej jakości i w pełni prezentujące rozgrywkę. Edytowane 17 lipca 2011 przez lons Cytuj
lons 38 Opublikowano 17 lipca 2011 Opublikowano 17 lipca 2011 (edytowane) Wygląda na to, że poprawili również fizykę i kolizję zawodników - ulegam złudzeniu? Bramkarze nadal wywalali piłki za siebie, przed siebie. Obrona wreszcie nie kryje na radar, skrzydła pracują, włączający się obrońca to nie mit. Hmm.. Mnie bardzo pozytywnie zaskoczył ten gameplay. EDIT: rzut rożny - 25:40 zbyt łatwo.. Ja już na innych stronach pisałem podobne zapytania - "czy to naprawdę wygląda dużo lepiej czy mi się tylko wydaje?" Na bramkarzy nie ma co liczyć, bo pewnie nadal będą "pluli". Ale jak patrzę na cały system rozgrywania piłki i wychodzenia na pozycję, to mając przed oczami orlika z fify i ciągłe one-two, to aż mi ślinka cieknie A miałem w tym roku się nie podniecać i nie oczekiwać dema PESa hehe Mało tego byłeś wręcz pewny tej drugiej, a tutaj miłe zaskoczenie. Edytowane 17 lipca 2011 przez lons Cytuj
falcon87pl 123 Opublikowano 17 lipca 2011 Opublikowano 17 lipca 2011 Ja jestem w stanie wiele przebaczyć PESowi, ale na pewno nie tego kalectwa w poruszaniu się zawodnikami z wersji 2010 i 2011. Jeżeli prowadzenie piłki będzie tak płynne jak na tym gameplayu, to chyba szykuje się mój powrót po 3 latach Jednak nic nie zastąpi tego "ja pie*dolę", gdy po 10 miesiącach grania w najnowszą odsłonę strzelasz kumplowi siedzącemu obok gola jakiego ani razu nie strzeliłeś przez te 10 miesięcy albo robisz akcję, która urywa jaja przy samej (pipi)e. Takich rzeczy w fifie jak na lekarstwo Cytuj
lons 38 Opublikowano 17 lipca 2011 Opublikowano 17 lipca 2011 Ja jestem w stanie wiele przebaczyć PESowi, ale na pewno nie tego kalectwa w poruszaniu się zawodnikami z wersji 2010 i 2011. Jeżeli prowadzenie piłki będzie tak płynne jak na tym gameplayu, to chyba szykuje się mój powrót po 3 latach Jednak nic nie zastąpi tego "ja pie*dolę", gdy po 10 miesiącach grania w najnowszą odsłonę strzelasz kumplowi siedzącemu obok gola jakiego ani razu nie strzeliłeś przez te 10 miesięcy albo robisz akcję, która urywa jaja przy samej (pipi)e. Takich rzeczy w fifie jak na lekarstwo Kumaty jesteś w te klocki dlatego wiesz w czym rzecz Ogólnie prowadzenie piłki, odwracanie się jest podobno mega płynne. Zero laga etc. Jak mówię trzeba poczekać na filmiki lepszej jakości bo te są lipne. Tak samo tyczy się osób, które grają bo jak widzę gości co podawać nie potrafią to krew mnie zalewa. Wtedy filmiki też są mało warte bo oglądamy jakiś cyrk a nie mecz. Cytuj
raulos 19 Opublikowano 17 lipca 2011 Opublikowano 17 lipca 2011 Mam nadzieje że to będzie ten rok gdzie wrócą czasy pesa 6 w którego do dzis gram z kumplami. Nadzieje sa podstawne.... pes 11 zbudowal solidna baze... Cytuj
nero2082 823 Opublikowano 17 lipca 2011 Opublikowano 17 lipca 2011 gameplay z builda na pesrankings event prezentuje się ok, przyłożyli się do naprawienia popsutych rzeczy z 2011, nie widać żeby obrońcy mijali się z prostopadłymi piłkami, można urwać się w końcu obrońcy, obracanie się z piłką też nie jest juz takie toporne, także zrobili dużo żeby gra była płynniejsza i jest to ich nowe AI działa jak należy, przyjrzałem się kilka razy jak się ustawiają i rzeczywiście - skrzydłowi schodzą do środka i czekają na linii spalonego na prostopadłe piłki, linie pomocy/obrony grają w dobrych odstępach, wszystko jest ładnie poukładane i nie ma syfu ; takie sprawnie działające AI to niezły bajer, PES zawsze pozwalał na dużo swobody, ale z dobrym AI będzie jeszcze ciekawiej kibicuję PESowi jak co roku, oby doskoczyli poziomem do samych siebie z poprzedniego gena jeszcze nowe screeny Cytuj
walek 96 Opublikowano 18 lipca 2011 Opublikowano 18 lipca 2011 W koncu te ludziki poruszaja sie jak pilkarze!! Ciezko cokolwiek powiedziec, ale to mi wyglada na taki sam poziom animacji jak w FIFA 11. :potter: Ten 40 min gameplay bardzo przypomina mi to co widze grajac w FIfe. :0 Cytuj
MYSZa7 8 962 Opublikowano 18 lipca 2011 Opublikowano 18 lipca 2011 W koncu te ludziki poruszaja sie jak pilkarze!! Ciezko cokolwiek powiedziec, ale to mi wyglada na taki sam poziom animacji jak w FIFA 11. :potter: Ten 40 min gameplay bardzo przypomina mi to co widze grajac w FIfe. :0 Rozumiem,że są postępy względem poprzedniego roku i to znaczne,ale bez przesady. Cytuj
elentario 6 Opublikowano 18 lipca 2011 Opublikowano 18 lipca 2011 Jest szybciej, czy mi się już mieni w oczach? Oglądałem dobrych kilka razy wybrane fragmenty i kurcze nadal jestem pod wrażeniem.. Cytuj
lons 38 Opublikowano 18 lipca 2011 Opublikowano 18 lipca 2011 Tempo jest takie same jak w Pes 2011. Fizyka piłki jest kompletnie inna niż w poprzedniej odsłonie. Odnośnie animacji to jest ona na dobrym poziomie, zbliżonym do konkurencji, ale nie na równym. Mimo wszystko w tym aspekcie konkurencja ma jeszcze niewielką przewagę, ale ją ma i nie ma co się oszukiwać. Natomiast game play prezentuje się rewelacyjnie tutaj nie mam żadnych wątpliwości. Czekam na Gamescom i na lepszą jakość filmów. Ten rok dla serii Pro Evo jest mega mocny. 1 2 Cytuj
falcon87pl 123 Opublikowano 18 lipca 2011 Opublikowano 18 lipca 2011 Coś czuję, że podobnie jak rok temu wykupię PS+, żeby móc zagrać w demko PES'a tydzień wcześniej. Innej opcji nie będzie Godziny filmików nie zastąpią kilku spotkań rozegranych samemu. "FIFA still does a good job, but it just doesn't seem to tweak our footballing nipples the same way." 1 Cytuj
Ader 383 Opublikowano 18 lipca 2011 Opublikowano 18 lipca 2011 Z jakiegoś twittera idą wieści,że to co było bolączką playetesterów , którzy grali w wersję E3(czyli tą co na filmiku) czyli strzały i bramkarze w najnowszym buildze są mega (mnóstwo nowych animacji bramkarzy i poprawieone strzały,także te z R2 ) Generalnie naprawdę czuje się,że może być dobrze, speed lag (czyli,że Walcott nie może wyprzedzić np. Jopa) też wyeliminowany,heh czekam na demo Jedna z ostatnich recek : Playtest conditionsE3 CODE. Xbox 360 booth. 2 controllers, 1 v 1. 10 minute matches. Regular or Professional diffculty. Random condition/form. No extra time - straight to penalties. The start menu for Pro Evolution Soccer 2012. Funky, eh? Team list International England, France, Italy, Germany, Portugal, Netherlands, Ghana. European Clubs Barcelona, AC Milan, AS Roma, Inter Milan, Bayern Munich, Lille, Lyon, Marseille, PSG, Bordeaux, Sporting Lisbon. Copa Libertadores Estudiantes, Internacional, Cruzeiro, Fluminense, Club America. Shooting There's plenty of room for improvement, based on this particular code. Don't get me wrong, Konami have worked hard and the shooting has improved, generally. But based on what I saw today, they still have much work to do before the game's official release later this year. Inside the box, I have no complaints. However, it's very hard to score from distance, because the shots are way too floaty, most of the time. You need to hold the shoot button down for a while, and even then, the shot doesn't cause any real problems for the goalkeeper. Even if you hit the "sweet spot", I found it very hard for myself to get excited about the shot. The lobbing on this game is also a little disappointing. The lobbing on PES 2011 was poor, and sadly, the same can be said for PES 2012. I managed to score two "lobs", but they did not look like lobs at all. They were way too low and powerful to be lobs, for me. The trajectory of the lobs were all wrong. However, the word on the street is suggesting that Konami have fixed shooting. I just hope that lobs are taken into consideration too, as well as all other shot types. If they can fix all aspects of each shooting technique, I'll be a very, very, very happy PES fan, come October time! Passing And Through Balls You can play beautiful football. Precise one-twos are glorious. Players are there to help always keen, looking for the ball, even after passing the ball. Your fellow players are always aware, making effective diagonal runs. Passing triangles will be a big thing in PES this year. It was awesome to break down my opponents' defences, passing in triangles. And for the record, it was not 'ping-pong' football. This kind of football takes brains. If you want to dominate in PES 2012, you will need to master the art of 'pass and move'. It sounds simple, but I guarantee it will take time for you to become a pro. I found the passing in PES 2011 to be very predictable and repetitive. Once you figured the game out, that was it. There was no more to it. This will not happen in PES 2012, I assure you. Goalkeepers The 'keepers have been improved very much so, but they are still a little suspect for me. At times, they can pull off some quite incredible saves. But in other instances, they are prone to make clumsy mistakes, in proper PES goalkeeping fashion. For the record though, I will state that I found that the goalkeepers made less mistakes in this game, compared to PES 2011. When they did makes mistakes, it was realistic 90% of the time. Yes, they do still spill it, but 9 times out of 10, they do it in a realistic way. I was watching someone play today who cut inside with Nani, had a powerful shot towards Neuer, and the German goalie spilled it, leaving an easy tap-in for Cristiano Ronaldo. It's a shame I couldn't record any footage for you, because what you're reading probably isn't doing the game any justice. Like I've suggested, please don't be upset. All players and spectators there yesterday agreed that these mistakes were realistic and we all said we understood why what happened, happened. If you're still upset, I implore you not to be so hasty. In real life, even the best goalkeepers aren't robots. Every goalkeeper makes mistakes, every so often. For Konami - and EA Sports too - it's very difficult, very delicate situation. To create a good football simulation, you have to make sure players aren't robots, using robots. For ultimate realism, you have to find the right mix. I feel Konami are close to finding the right balance between realism, and ensuring that goalkeepers are still good enough to give players of whatever standard a decent challenge, on a long-term basis. A football game is ruined for me, once goalkeepers are sussed. The goalkeepers in PES 2012 still need a little bit of work, but they have been imprroved immensely since PES 2011, in my opinion. A few tweaks here and there are needed, if Konami are going to nail it this year. Referees and Officials Referees have been improved, yes. But as you could well imagine, they are not perfect. They still call for random, silly and damn right peculiar "fouls". Linesmen, on the other hand, are pretty much perfect. This is all due to the improved AI. Strikers are encouraged to keep up with play, and stay onside as much as possible. The clueless wandering forwards who were always offside in PES 2011 are the thing of the past. I'm sure even Emmanuel Adebayor will be able to keep up with play this year! Set Pieces Penalties have been fixed. Hallelujah! This is all due to the fact that Konami have finally decided to revert back to the old PES days, where the camera is behind the penalty taker, rather than to the side of him. Not only that, but the penalty system in general has been simplified (improved) massively too. All you need to do is hold down the shoot button for power. Unlike PES 2011, you can hold it down for a considerable amount of time, before your shot can be blasted over or wide. A power bar will also appear below your player. Once you player begins his run up, you then are able to choose your direction. You can hold down the left stick for as long as you like. You can hold the stick down for as long as possible, your shot will remain on target - as long as you haven't held the shoot button down for too long, of course! I only chipped penalty, and it looked good enough. To perform this action, all you need to do is press the dash button, during the players' run-up to the ball. Including controlling the goalkeeping, the whole system has been improved through simple and logical re-introductions. I don't think I'll ever know why it took so long for Konami to sort this out. Free kicks remain very similar to what they were like in PES 2011. That's probably all I can say. Although, I will tell you that the goalkeepers behave differently when dealing with free kicks. One thing that annoyed me about PES 2011 was the fact that whenever a goalkeeper made a save, 99% of the time, the ball went out for a corner. Depending on where you shoot from, the ball rarely stayed in play, not allowing play to flow - just like it does in real life. I had a free kick today with Wesley Sneijder. I didn't think it was going to go in, but I knew it was always going to trouble the goalkeeper. And it did. Victor Valdez had to rush over to the over side of his goal, and he just managed to claw it, pushing it safely away from goal. It was a good save and the ball was safe. However, unlike PES 2011, my attack was still on because the ball had remained on the pitch. Little things like this will make the game more entertaining, realistic and also much more varied - which is the most important factor for me. A football sim cannot be repetitive. To be a truly great football game, a player cannot expect anything, just like in real life. The perfect football game is something that can last for an entire year, at least - and PES 2012 looks like it could be the real deal! Graphics Graphics and player models have been slightly improved but for me, there isn't a huge improvement. Like Jon Murphy has stated many times, it's all about gameplay this year for the PES series. I don't want to get you guys down, but there's not that much more to talk about regarding graphics. They have always been good enough, so I can safely remain content again this year for PES 2012 in terms of the game's visuals. General Improvements Auto kick off is gone. Embarrassingly, I'll admit that it took me a while for me to get used to this. And if you guys must know, I did get a few funny looks, when it was my turn to kick off... and I was just staring blank at a still screen! The catch up bug has gone. From now on, Titus Bramble will not be able to catch up with Theo Walcott. Like today I experienced today, once you're away with David Villa, Michael Dawson will not catch you. Rest in peace, catch up bug. You will not be missed! Player turning has been worked on well this year. It's much quicker and much more responsive. I found great delight turning with players like Messi, Sneijder, and Benzema. The defences are much harder to break down, due to the improved AI. I often found myself facing my opponent camping 10 men behind the ball. Challengingly, it was very hard to break down at times. In PES 2012, players will have to be patient and could also benefit from thinking outside the box, trying to do something special, when attempting to break opponents down. The crowd atmosphere is very good. Despite there being a fair bit of background noise (the PES 2011 Main Event Final going on in the background!), the matchday ambience was brilliant.Most importantly, there was one thing that stood out for me I will assume that you have all watched a Spanish league match? You know that sound the home team crowd make when a shot goes just wide? That "oooohhh" sound boomed around the Camp Nou, when I fired a shot just past the post with Lionel Messi. I hope you understand? New Additions To The Series My favourite introduction to the PES series for 2012, is the right-trigger player switching feature. It's really, really, really useful. Like in FIFA, PES corners have always been predictable. In PES at least, this is not the case any more. Not for the first time, Konami have implemented a truly innovative feature. Now, you are able to simply pick your target, control him making a clever run, trying to lose your marker, and then hit cross and see if you can pull off an effort on goal. The same applies for long throws. I will expect players to be rewarded for adopting a long ball style of play - for the first time ever in a football simulation. PES has always been a brain-game. And this new feature is just one of many examples of why PES 2012 will need great concentration, if players are going to succeed. It's an absolutely fantastic new addition to the series. Another one of my favourite introductions to the series this year, is the overlapping runs performed by your full backs. They're just simply incredible. Whether you're playing with Dani Alves or Javier Zanetti, they will always offer you support, making darting runs down the line. Today I held up play with Samuel Eto'o, passed it out wide to the over-lapping Javier Zanetti, who pinged it into the box, allowing Diego Milito to head home. 1-0! It was a supremely pleasing goal to score. One of many from today actually. Trust me, you will be able to score some incredibly pleasing goals this year, with some skill, patience and good timing. The continuous throw ins are pretty smooth. They don't happen all the time, but when they do, you will be impressed, when you first see it. It's quite amazing to be blown away by something so simple. The player faces, models and formations remain the same. However, players' faces can now be seen down the bottom of the formations screen, when you click on a player. I was impressed with the animated characters on the sidelines. The moving cameramen were cool. The ground employees walking around the stadium were great too. The crowd also wears the teams colours now, which adds to the realism factor. All added together, the game looks much more aesthetically pleasing. Team grades are in this year. Yes, they're not going to blow anyone away, but it's very easy now to compare teams. According to the grading system, AC Milan are better than FC Barcelona. Maybe that will convince a few people use other teams more often, rather than just Messi's Barca? Football Life looks like it will be a direct replacement to Become A Legend. BAL was not there on the main menu, and it appears that FL has been substituted straight in for it. No details have been released revealing what Football Life will be about, but we are pretty certain that it will be some sort of an evolution of Become A Legend. Final Thoughts It's code from E3, so of course, Konami have added a lot since. But as this is all I've played, I will have to share my initial impressions, based on this particular code. On the contrary, this isn't a bad thing. With early codes, you are able to spot mistakes in the game, and submit feedback (including this impressions post) to the Konami team. Ideally, arising problems will be addressed and fixed in time for the game's official release later this year. But for now, I will discuss the problems with PES 2012 - based on the E3 code. The first thing that frustrated me was the lack of desire the players showed when going for the ball, especially when chasing a loose ball or running onto a pass. In my opinion, Konami need to make player sprinting a little quicker. Nothing major, but just a little speed boost that will make the game feel more sharper, giving everyone a less infuriating game. The right-trigger player switching is an immense addition to the PES series. But it's not as straightforward as you might think. I won a goal kick with Victor Valdes, and tried to ground-pass it across my box to Dani Alves. Unfortunately, my pass was intercepted by Zlatan Ibrahimovic, and I found myself 1-0 down. I did not investigate it thoroughly, but it seems to me that it's still better to go long. Although I'll admit, that this could be down to my own naivety. Referees also need some more work. Although, they are excellent at times, handing out cards appropriately, there are still glimpses of catastrophic errors that we see now in PES 2011. The referees are much better and Konami have taken huge steps in the right direction, but work will still need to be done, looking at this particular code. Throughout the afternoon, I tried to get my players sent off, but after some truly horrific challenges, I wasn't even cautioned with a yellow card at times! Although it's not necessarily a bad thing, I found that my passes didn't always find the man. True, it was frustrating, but I wouldn't suggest that this is a game breaker. The passing system in PES 2012 is hugely sensitive, so to achieve success in this game, concentration will be vital. Despite seeing one or two of my fellow playtesters yesterday become very frustrated by the game, I think this is a very good thing. Making the game more challenging is a positive step forward, in my opinion. I will also give huge praise to the 'pitchside' camera option. We could only use one stadium, but it was still extraordinary using pitchside cam at the Camp Nou. You guys will love it. Replays - during game and post goal - are the same. For me, no changes are needed. It's already good enough, so why change anything? I can't recall seeing any injuries, so cannot comment on how much a player would be affected, after picking up an injury. Injuries were probably turned off, but I don't know for sure, as I didn't check. The option was greyed out. Unfortunately, I can't say much more for player fatigue. I believe it was easier for the leading team, to score in the last 20 minutes or so. This could be due to fatigue, or maybe significant changes in the formations and playing style. That's all I can say, at this moment in time. A few people asked on Twitter about about cursor changing. I had no problems. Although there were only 2 controllers, so I didn't get the chance to investigate a 2v2 match. However, as for 1v1 matches, I am confident when I say this; it's fixed. Generally, players' first touches are much better. Obviously, the world class players are very unlikely to have poor first touches - maybe impossible. But that's a good thing surely, right? I couldn't imagine the uproar from the community, if players like Xavi, Sneijder and Fabregas are going to take poor touches on a regular basis. Myself with OPE partner and legendary Xbox 360 PES option file creator, Daymos. Alternatively, I had a Copa Libertadores exhibition match, playing as Estudiantes. Juan Sebastian Veron was class - a real stand out. But other players around him who were, well... poor, struggled to control the ball at times. It was probably a mixture of poor condition and poor stats, but world class players are going to stand out this year - and rightly so! I don't want to jump aboard the hype train - not just yet. But I will stick my neck out for the time being, and say that Konami could provide us with a really, really, really special game this year. For such an early code, it's absolutely immense. However, for this E3 code, there's still a long way to go for Konami if they are to achieve worldwide recognition. I will avoid comparing PES 2012 with the glory days of the PS2 days - but, with some tweaks here and there, I am confident Konami can trump the chumps this year. Based on what I've played so far, I will state that PES 2012 is the biggest step forward Konami have made, since moving onto next-generation console gaming. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.