Skocz do zawartości

Assassin's Creed: Revelations


MBeniek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytanie mam - czy da się kupić książki, które były w sklepiku w Kapadocji?

Przeszedłem fabułę i niestety nie ma ich w składach w Stambule. Da się wrócić do tej miejscówki?

 

Wystarczy, ze wczytasz odpowiednia sekwencje DNA w menu i bedziesz mogl kupic brakujace ksiazki.

Opublikowano (edytowane)

Ja od poczatku mialem odblokowany stroj Desmonda. Po ukonczeniu gry doszedl stroj

starego Altaira

 

 

Mam jeszcze odblokowana zbroje Pashy, strone wczesniej bylo opisane jak ja zdobyc:

 

 

No jest i zupełnie moim zdaniem nie pasuje do gry. Zbroja jest zdecydowania za ciężka, żeby w niej skakać po dachach. W każdym razie trzeba zbierać te memoir pages. W którymś tam akcie w sklepach można kupić mapkę ich wszystkich (jest ich 10). Po zebraniu odblokowuje się dodatkowy grobowiec, a po jego przejściu mamy zbroję:

 

http://www.youtube.com/watch?v=hjEHXggv_zY

Edytowane przez Ins
Opublikowano (edytowane)

Edycja specjalna (CD z kawalkami z serii, dwie postacie do multi i jedna zbroja do singla wlasnie). No i mam wersje na X360, ale to chyba roznicy nie robi.

Edytowane przez Ins
Opublikowano

Jestem fanem serii, jak również szeroko pojętej "arabszczyzny". Dlatego dużą sympatią darzę pierwszą część, Bloodlines i właśnie Revelations - za fantastyczne oddanie klimatu związanego z tzw. Bliskim Wschodem. Grając w każdą z części czytałem informację, że jakoby w procesie tworzenia gry brali udział rózni specjaliści, jak również wyznawcy wielu religii, jak sądzę również islamu, choć nie ma to nic do rzeczy. Jestem na prawdę wdzięczy autorom za znakomity klimat Damaszku, Jerozolimy i Stambułu. Niemniej jednak ubodło mnie niechlujstwo językowe, jakiego się dopuszczono, właśnie w kontekście arabszczyzny. Sama nazwa Altair ibn La'ahad (nie wiem skąd te dwie kropeczki nad długim "i", skoro samo imię jest źle czytane) to błąd na błędzie. Nie ma czegoś takiego jak "la'ahad" - komuś się nieźle poprzestawiało. Pełna nazwa Orła, syna niczyjego to (pisząc "po polsku") At-tajir ibn al-łahid. Pisze się Al-tair - czyta at-tair, ot taka podstawa arabskiego. Ta formuła ibn al-wahid, lub po prostu ibn wahid już nie jest stosowana ponoć, ale takie określenie na sierotę istniało. Wahid to po po arabsku liczebnik "jeden". Al Mualim to nie nauczyciel, lecz bardziej mentor, przewodnik religijny (tylko i wyłącznie w takim kontekście), czyli po prostu mułła. Nauczyciel to mudarris. Formułka inicjacyjna asasynów to też niezła "potoczzczyzna", raczej mało prawdopodobne by dialektu kairskiego używano wśród asasynów, na terenach pónocnej Persji (dziś Iranu), ale pewnie to miało po prostu brzmieć jakoś po arabsku, stąd wzięli pierwszego lepszego Egipcjanina, który elegancko powiedział i napisał jak umiał.

Ech trochę się czepiam, ale jakoś leżało mi to na wątrobie, a gdzie lepiej się można wypłakać, jeśli nie na forum internetowym ;) Pozdrawiam, miłego grania.

  • Plusik 2
Opublikowano

Właśnie przypomniałem sobie pierwszy zwiastun AC:R, w którym w pewnym momencie, na sekundę pojawił się arabski napis - imię Altaira. Napisany był z lewej do prawej, zamiast poprawnie, z prawej do lewej. W dodatku literki były niepołączone, jakby ktoś zrobił akcję wklejania znaków specjalnych w Wordzie. Generalnie babol, byleby jakoś wyglądało. A nie wyglądało, przynajmniej dla mnie. Nawet samemu można w necie stworzyć taki napis, na fejsie skonsultować go z dowolnie wybranym arabem i byłoby super. A tak... niby nic, a jednak odkrywa to pewną ignorancję twórców względem szczegółów.

Opublikowano

Ale czego sie spodziewasz? Wiadomo ze twórcy korzystają z Google i nie ma sensu dla takich głupot zatrudniać arabistow. W poprzedniej części w opisie Kopernika było napisane ze pochodzi z polski z miasta Toru+jakiś bełkot o województwie kujawsko pomorskim ;) wiadomo ze skorzystali z neta i polskich czcionek nie wyswietlilo im.

Opublikowano (edytowane)

W niedziele skończyłem ACR i znów, jak przy poprzednikach jestem bardzo zadowolony. Ta czesc w porownaniu do poprzednich odslon w kampanii jest bardziej filmowa. Ukryte lokacje sa najlepsze w serii. Kuzwa, tylko dlaczego jest ich tak malo?! Boli to jak drzazga w fiucie, bo tym razem tworcy przeszli samych siebie. Najbardziej klimatyczna, 4 misja Altaira przy pierwszym podejsciu naprawde miazdzy klimatem :)

 

Do tego koncowka tez mi sie podobala, bo daje znow ogromnego smaka na kolejna czesc, tylko czytalem, ze zakonczenie zdradza gdzie na pewno bedzie osadzona kolejna odslona, a ja wcale takiej pewnosci nie mam.

 

Jednak Revelations jak by nie bylo to dla fanow pozycja obowiazkowa. Dlugosc singla jak w Brotherhoodzie, mnostwo rzeczy do roboty w miescie. Stary dobry Assassin's Creed.

 

Acha, jedna sprawa. W recenzji na GT jest urywek gameplayu jak Ezio chodzi ze sciagnietym kapturem po Konstantynopolu. Dokladnie tak jak na poczatku Brotherhooda w swojej Willi. WTF?

Edytowane przez Voytec
  • Plusik 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Wreszcie ukończyłem najnowszą część i mogę stwierdzić, że nie była taka zła. Po kiepskim Brotherhood (który swoją drogą opowiadał o niczym), historia o starzeniu się, przemijaniu i szukaniu sensu w życiu wypada nad wyraz dobrze. Zakończenie może i jest bez rewelacji ale fani serii powinni być zadowoleni. Końcowe sceny pozwalają zobaczyć to co wszyscy już od dawna wiedzą ale przy okazji poprzednich części nie mieli okazji zobaczyć na własne oczy.

 

Gra posiada wiele błędów i jest odtwórcza ale jest znacznie lepiej przemyślana niż Brotherhood. W scenariuszu nie ma już przestojów. Akcja jest dynamiczniejsza. Można się czepiać tła historycznego i postaci bo mało kto zna historię Bizancjum ale to już jest indywidualna kwestia. Wiadomo, że najbardziej lubianą postacią był i będzie Leonardo. Niestety w Revelations brakuje jakiejś wyróżniającej się, charyzmatycznej postaci.

 

Co do samego gameplayu nie można mieć większych zarzutów. Po prostu po raz kolejny dostajemy to samo. Można ulec złudzeniu, że wiele się zmieniło ale są to powierzchowne zmiany. Zamiast kurtyzan są teraz cyganie. Zamiast niszczyć wieże teraz je zdobywamy. Niby dodano nowych przeciwników ale opierają się ciągle na tym samym schemacie. Jednych nie da się zablokować, innych nie da się złapać itp. Brakuje w tej części jakichś konkretnych nowości. Jedynie hookblade wprowadza trochę innowacji. Przemieszczanie po mieście stało się znacznie szybsze i dynamiczniejsze.

 

Wychwalane przez twórców bomby są ciekawym dodatkiem ale garstka efektów sprawia, że ich tworzenie szybko traci sens. Jest to takie samo zawracanie głowy jak zbieranie przedmiotów w Brotherhood. Równie dobrze twórcy mogli stworzyć 10 predefiniowanych bomb dostępnych w sklepach i na to samo by wyszło. Niektóre typy sprawdzają się w dosłownie kilku miejscach. Zastosowanie dla bomb potykowych znalazłem tylko w jednym miejscu gdzie trzeba zabić tchórzliwego strażnika wieży.

 

Podsumowując. Nowa część AC jest bardzo dobra i nie odstaje jakością od poprzednich części. Jest nawet lepsza pod względem fabularnym od Brotherhood (co nie było trudne do osiągnięcia). Jako fan serii byłem nawet mile zaskoczony. Po nijakim wątku fabularnym z poprzedniej części, który w głównej mierze opierał się na odbudowie Rzymu i kilku absurdalnych zgonach, można się tylko cieszyć. Problemem jest tylko to, że jest to wciąż ta sama gra. Po raz czwarty dostajemy praktycznie to samo. Jeśli kogoś znudziła już ta formuła i stracił zainteresowanie serią to powinien darować sobie tą część.

 

PS. Jakby ktoś się pytał to gra nie jest warta swojej ceny. Lepiej poczekać aż stanieje. Nie zaskakuje tak bardzo jak druga część.

 

PS2. Multiplayer stoi w miejscu i praktycznie się nie zmienił. Nudzi się równie szybko jak gra właściwa. Można pograć jakieś 30 godzin ale potem rozgrywka popada w schemat. Ile czasu można latać po dachach i rzucać bomby dymne?

Edytowane przez rkBrain
Opublikowano

Wreszcie ukończyłem najnowszą część i mogę stwierdzić, że nie była taka zła.

 

Moim zdaniem to najlepsza czesc serii, no ale media swoje.

 

Wiadomo, że najbardziej lubianą postacią był i będzie Leonardo. Niestety w Revelations brakuje jakiejś wyróżniającej się, charyzmatycznej postaci.

 

Yusuf?

 

Wychwalane przez twórców bomby są ciekawym dodatkiem ale garstka efektów sprawia, że ich tworzenie szybko traci sens. Jest to takie samo zawracanie głowy jak zbieranie przedmiotów w Brotherhood. Równie dobrze twórcy mogli stworzyć 10 predefiniowanych bomb dostępnych w sklepach i na to samo by wyszło. Niektóre typy sprawdzają się w dosłownie kilku miejscach. Zastosowanie dla bomb potykowych znalazłem tylko w jednym miejscu gdzie trzeba zabić tchórzliwego strażnika wieży.

 

To fakt. Tylko dodatek, aczkolwiek przydatny, jesli go wykorzystujesz.

 

PS2. Multiplayer stoi w miejscu i praktycznie się nie zmienił. Nudzi się równie szybko jak gra właściwa. Można pograć jakieś 30 godzin ale potem rozgrywka popada w schemat. Ile czasu można latać po dachach i rzucać bomby dymne?

 

A tu sie nie zgodze. Moze nie zagralem 30h (10-15 na pewno) ale dla mnie to multi jest genialne w swojej prostocie.

 

Oraz- uwazam, ze AC:R jest niedoceniane. I nie chce tu pisac o ocenach jakie dostala, ale o ogolnej krytyce, ze "to samo". Po pierwsze wlasnie, ze nie "to samo", a po drugie nie wiem czego sie Gracze spodziewali. Ja dostalem zakonczenie wspanialej trylogii, historii ktora daje do myslenia.

Poza tym uwazam, ze trzeba umiec grac w ten tytul. Nie leciec na zywiol do wykrzyknikow co by fabule tylko pchac do przodu, ale zanuzyc sie w watki poboczne (asasyni, fragmenty, ksiegi, rozbudowa miasta, kryjowki, czy wreszcie misje Desmonda) wtedy jest radocha! Polecam!

Opublikowano (edytowane)

 

A tu sie nie zgodze. Moze nie zagralem 30h (10-15 na pewno) ale dla mnie to multi jest genialne w swojej prostocie.

 

Oraz- uwazam, ze AC:R jest niedoceniane. I nie chce tu pisac o ocenach jakie dostala, ale o ogolnej krytyce, ze "to samo". Po pierwsze wlasnie, ze nie "to samo", a po drugie nie wiem czego sie Gracze spodziewali. Ja dostalem zakonczenie wspanialej trylogii, historii ktora daje do myslenia.

Poza tym uwazam, ze trzeba umiec grac w ten tytul. Nie leciec na zywiol do wykrzyknikow co by fabule tylko pchac do przodu, ale zanuzyc sie w watki poboczne (asasyni, fragmenty, ksiegi, rozbudowa miasta, kryjowki, czy wreszcie misje Desmonda) wtedy jest radocha! Polecam!

1) No właśnie. "Prostocie". Brakuje jakiegoś drugiego dna w tym wszystkim. Tym bardziej dla kogoś kto grał w Brotherhood. Nowe mapy są źle zaprojektowane a stare zaczynają nużyć. Zdolności nadal sprawdzają się tylko w wybranych sytuacjach i nie ma uniwersalnego zestawu. Za dużo jest sytuacji, w których wszystko zależy od szczęścia i nie jesteśmy w stanie nic z tym zrobić. Do tego cała masa spornych sytuacji gdzie nawet najmniejszy lag sprawia, że nasz spokój legnie w gruzach. Nie mówiąc już o źle zaprojektowanych spawn-pointach. Ogólnie nie jest źle. Jeśli twórcy nie chcą, żeby multiplayer umarł śmiercią naturalną trzeba będzie wprowadzić w kolejnej części drastyczne zmiany. Po raz 3 nikt już nie przełknie tych samych błędów i niedopatrzeń.

 

2) Właśnie w tym problem. Nikomu się nie chce po raz któryś robić tego samego i większość biegnie do wykrzykników aby jak najszybciej zakończyć fabułę. Wątek główny, który opowiada o starzeniu i przemijaniu jest świetny. Historia wciąga i daje do myślenia. Nie wiem komu chciało się zatrzymywać aby sprawdzić te wszystkie biedne mini-gry. Tower-defence jest niedopracowane, nudne i zupełnie nie na miejscu. Szkolenie asasynów w postaci gry tekstowej zalatuje latami '90. Zbieranie fragmentów pamięci mija się z celem bo na 100 odłamków trzeba znaleźć tylko 30 aby odblokować wspomnienia. Po prostu te wszystkie zadania poboczne to zwykłe zawracanie dupy i tyle.

Edytowane przez rkBrain
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie będę się zbytnio rozpisywał, powiem tylko tyle ...początkowo nie planowałem kupna AC:R, sądząc ze to zwykły skok na kasę i przesadne już zarzynanie marki. Ostatecznie jednak skusiłem się i jestem pełen podziwu dla ludzi z Ubi, że odgrzewając po raz kolejny tego samego kotleta, dostarczyli najsmaczniejsze jak dotąd danie. Ze starych rzeczy, brakuje mi trochę jazdy konnej, ale akurat w tej części nie bardzo byłoby gdzie wcisnąć ten element gameplay'u. Za to świetnie wypadają misje z szukaniem kluczy do biblioteki, szczególnie jedna zrobiona w iście "unchartowym" stylu;) Ogólnie bardzo podobał mi się nastrój gry, czuć że kierujemy doświadczonym gościem, który niczym Snake jest na drodze do zakończenia pewnego etapu w swoim życiu. Dla mnie AC:R można łykać bez popity, jeżeli ktoś się jeszcze waha czy warto wydawać po raz kolejny kasę na "to samo", odpowiedź jest krótka - WARTO!

Opublikowano

Ja też kilka dni temu skończyłem Assasin's Creed Revelations

 

Zacznę od razu konkretnie dla mnie najlepsza część serii. Mroczniejszy klimat (Turcja nie jest taka słit jak renesansowe Włochy), nowa facjata Ezio/Desmonda (w końcu spowodowała, że nie musiałem patrzeć znowu tyle h na tą ciotowatą japę), bardzo dobra fabuła z fajnie poprowadzoną końcówką, po której bardzo czekam na następną część.

 

Do tej pory mimo, że jedynka była schematyczna i nudna to z powodu na mroczniejszy klimat bardziej mi się podobała niż AC2 i AC: B (ten frywolny klimat renesansowych Włoch nie pasił mi zupełnie + lipna fabuła w AC:B), teraz Revelations dla mnie ostro zdeklasował pozostałe części.

Opublikowano
Jeszcze nie skończyłem choć duzo mi nie brakuje, ale już mogę powiedzieć jedno. Misje Desmonda i Kapadocja to najwieksza kupa w całej serii.

 

No fakt, mimo, że tak chwalilem tą część to faktycznie te dwie rzeczy są mocno średnie i na szczęście bardzo krótkie.

W sumie Kapadocja ma mocny moment, tzn jak wychodzimy ze statku i widzimy te skaly z morzem, całkiem kozacki widok.

 

 

Opublikowano

Ja tam czułem jakby trochę pomysłów (po oczo(pipi)nym widoku jak wychodzimy ze statku, ostrzyłem sobie zęby na jakieś miasteczko górskie),

im tam zabrakło ale końcówka nadrabia:)

Opublikowano

Nie kumam, czemu Kapadocje uważacie za słaby moment. Moim zdaniem bardzo klimatyczna miejscowka, z takim ukrytym miastem. IMO na plus.

pewnie dlatego bo aby zdobyc 100% synchro czasami trzeba pomyslec :D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...