Skocz do zawartości

Terraria


Stona

Rekomendowane odpowiedzi

Łoł, gram nałogowo od kilku dni, właśnie zdobyłem muszkiet, a teraz walczę z armią goblinów, które wcale nei przestają atakować. Do tego rozwaliłem jakiegoś Shadow Balla, co spowodowało spadnięcie meteoru. No, i walczyłem z

Okiem Cthulhu, ale nie zdążyłem go pokonać (1500 hp zostało)

.

 

Gra świetna, w ogóle nie odczuwam nudy, w przeciwieństwie do Minecrafta.

Odnośnik do komentarza

Poradziłem sobie z nimi, masę kasy zarobiłem. Ogólnie to całkiem fajnie, tylko nie mogę przywołać tego potwora, o którym mówi człowieczek 'przewodnik'. Tj, albo ne potrafię znaleźć tych Demonic Alter (to te takie dziwne, błyszczące coś z podziemi, które, gdy jak się uderzy młotem, zadaje obrażenia?), albo mam za mało Soczewek.

Odnośnik do komentarza

Kupiłem, pograłem i jak narazie ilość idiotyzmów poraża.

- NPC którym muszę zbudować dom i dodatkowo zrobić jakieś dziwne zadania żeby chociaż raczyli się pojawić (najlepszy jest koleś od demolki - muszę mieć dynamit w kieszeni)

- NPC tylko sprzedają, nic nie kupują.

- Ceny u NPC z kosmosu - 60 miedzianych monet za uleczenie? Uleczenie to 3 grzyby wodne a tych człowiek ma na pęczki.

- Płacić można tylko monetami - chodzę cały w złocie, skrzynka pełna sztabek ale nie, nie mogę kupić hełmu ze światełkiem bo nie mam monet. Kij z tym, że mam dosłownie tonę złota w skrzyni.

- Nietoperz. Niezależnie czy chodzę w szmatach czy pelnej zbroi płytowej ten zadaje ciągle 25 obrażeń. Nietoperz!

- Kilof jest bardziej śmiercionośny niż miecz, bo nie wymaga ciągłego klikania i nie ma odrzutu. 5 zombie? Nie ma problemu - naciskam lpm, postaci "lockują się" w jednym miejscu, dłubę w nosie z nudów, profit.

- Nietoperz raz jeszcze. Zwierz jak widać z gatunku fazowych - przechodzi przez ściany, pływa etc.

- Prędkość działania narzędzi - złoty kilof "50% mocy". 50%? To mam kilof czy pół kilofa? Rozumiem bonusy w górę tj. 150% czy 200% czy narzędziach zrobionych z kamieni piekielnych ale żeby klasyczny, stalowy kilof miał 45% "mocy"?

- Broń - stalowa zadaje 8dmg, złota 11dmg. Nietoperz ma 45hp tj. 5 uderzeń z broni stalowej i... tak, 5 uderzeń z broni złotej. Przewrotne.

- Bohater, który nie potrafi pływać. Wpadasz w głębszą dziurę z gładkimi ścianami? Po tobie.

Odnośnik do komentarza

- NPC tylko sprzedają, nic nie kupują.

- Płacić można tylko monetami - chodzę cały w złocie, skrzynka pełna sztabek ale nie, nie mogę kupić hełmu ze światełkiem bo nie mam monet. Kij z tym, że mam dosłownie tonę złota w skrzyni.

- Kilof jest bardziej śmiercionośny niż miecz, bo nie wymaga ciągłego klikania i nie ma odrzutu. 5 zombie? Nie ma problemu - naciskam lpm, postaci "lockują się" w jednym miejscu, dłubę w nosie z nudów, profit.

 

 

 

 

- przeciągnij przedmiot ze swojego ekwipunku na puste pole u sprzedawcy

- to co napisałem u góry rozwiązuje problem

- no bo zwykłe miecze są raczej marne - jak zaczniesz wydobywać porządne minerały to wykonasz/znajdziesz lepsze bronie; kilof to się właśnie tylko na zombie i inne słabe moby nadaje, później nawet molten kilofem niewiele zdziałasz :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Nie chodzi o frustrację, bo gry mnie nie denerwują. Chodzi o żałosną mechanikę. Wiem, że to jest popierdółka ale jeśli dałem 40pln za ważące 16mb coś to mam prawo stawiać wymagania a ta gra ich zwyczajnie nie spełnia. Płetwy aby pływać tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że autorzy nie wiedzieli co wrzucić to wrzucali na siłę i losowo, bo o ile tworzenie ściany w grze 2D jeszcze można jakoś zrozumieć (choć i to nie do końca, bo jak w dwuwymiarowym świecie może istnieć aktywne tło) o tyle takie kwiatki jak wspomniane przez Ciebie płetwy już nie. Dla mnie to wygląda jak utrudnianie gry na siłę i bez celu.

Tak samo wygląda sprawa hełmu górniczego - uzbierałem te 8 monet, zapłaciłem jak za zboże, założyłem i nic; jak nie widziałem bez pomocy pochodni tak dalej nie widzę.

 

Co do kwestii grania - myślałem, że to jest jak minecraft tj. z doskoku godzinka i jakoś idzie ale z tego co widzę to na to trzeba przeznaczyć (przetrwonić?) masę czasu a i tak nie widać efektów, bo jeśli jest tak jak wspomniał Legion, że miecze (nawet złote) to złom to ja dziękuję ale masochistą z kupą wolnego czasu nie jestem.

 

 

Jeszcze słowo w kwestii utrudnień. Już pomijając brak respektowania zasad 2D tj. ja muszę poruszać się tylko w osiach X i Y podczas gdy taki imp może strzelać pociskami z uwzględnieniem osi Z (tj. przechodzące przez skały) nie rozumiem idei robali i tych wielkich kościanych węży. Przed tym zwyczajnie nie da się uchronić, bo to coś ignoruje wszystkie blokady i lata po planszy gdzie chce - woda, magma, skała; bez znaczenia. Jaki był cel wprowadzenia czegoś takiego? Dreszcz emocji? Emocje to były w MC jak człowiek nagle słyszał ssssss... a nie jak mu z podziemi (dosłownie) pojawiała się przeszkadzajka, która potrafiła zabić jednym uderzeniem (notabene sumowanym, bo robal jest długi na kilka segmentów i każdy zadaje obrażenia podczas gdy my każde obrażenia zbieramy, bo nie ma klasycznego 1sec immune po uderzeniu).

  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza

Ale serio wymyślasz na siłę. Ja też nie gram w gry na które trzeba przeznaczyć XX czasu. W terrari na początku masz trudno ale tylko od Ciebie zależy, czy Ci się CHCE powalczyć o coś lepszego. Skoro kościane węże i impy Cię rozwalają, to znaczy że za szybko tam poszedłeś. Pozbieraj więcej surówy, zrób lepsze bronie, ODSZUKAJ SKRZYNIE z ekwipunkiem. Dzięki temu po zejściu do piekła rozpykasz wszystko ziewając. IMHO za szybko polazłeś na sam dół. Jak mnie zabiły pierwszy raz impy to sobie dałem spokój i przeszukiwałem jaskinie wyżej. Rozwaliłem kilka orbów, w końcu zabiłem bossa, zdobyłem lepsze materiały. Wrzucasz porównanie do minecrafta. Gdyby minecraft był tak updateowany jak terraria, to teraz pewnie też latałby w nim nietoperki czy inne (pipi)niczki. Też miałbyś o wiele więcej przedmiotów [zamiast kolorowych kwadracików] itp. W minecrafcie też na początku jest żmudne zbieranie , dopiero później masz lepszy sprzęt. Tylko tam tego sprzętu aż tyle nie ma.

Daj tej grze szanse dłuższą niż 1h ;)

Albo nie dawaj, w sumie Twój hajs i Twoje nerwy ;) Mi tam oszukane 2d nie przeszkadza, choć faktycznie pod względem taktyki ogranicza bardzo.

Odnośnik do komentarza

Stona mylisz pojęcia. Demon's Souls jest trudne, Ninja Gaiden jest trudne, Terraria jest irytująca i bynajmniej nie dlatego, że ginę. Podając za przykład DS - tutaj gra stawiała przed nami wyzwania, trudnych przeciwników, kazała nam główkować nad strategiami jak ich pokonać ale też wyciągała do gracza pomocną dłoń - pomyśl a szansę się wyrównają. W Terrarii z każdej strony rzucane są kłody pod nogi a to nie podnosi poziomu trudności tylko zwyczajnie odrzuca. Mam na zegarze 12h (ciągle staram się dać tej grze szansę), wszystkie elementy zbroi wykonane ze złota (najlepszy dostępny surowiec), broń ze złota, narzędzia ze złota. Postanawiam więc zejść niżej aby zdobyć lepsze materiały (wiadomo, progres) i co? I spotykam wielkie kościane glizdy i impy, których ataki nie respektują zasad gry. Jak spotykałem górnika to zwyczajnie go omijałem, bo wiedziałem, że mogę przegrać; podobnie z wielkimi galaretami - wystarczyło zamurować przejście i grać dalej. Z impem jest inaczej - nie dość, że pociski latają gdzie chcą to jeszcze się teleportuje przez co nawet nie mam szansy uciec.

 

Jeśli chodzi o samego bossa. Siedzę sobie spokojnie w domu, wszystko pozamykane, każda ściana pełna a tu nagle pojawia się wielkie oko mające 3000hp, zaczyna latać po całej mapie oczywiście omijając wszystkie ściany (kolejny potwór poruszający się w osi Z - ponad sprajtami z grą), wyrzuca z siebie małe oczka, które przy zablokowaniu postaci potrafią zabić w sekundę bądź dwie (przypomnam - brak 1sec immune po uderzeniu). Wiesz jak ja to odbieram? Nawiązując do tonu wypowiedzi Jamesa Rolfe - gra: "O jak ładnie ci idzie, masz fajne sprzęty, chciałbyś teraz pewnie zdobyć coś lepszego tak? O, takiego! Wyślę na ciebie wielkie oko, które wali mniejszymi oczkami, do tego dam mu 10 razy tyle hp co tobie, zgliczuję uderzenia tak abyś obrywał więcej i częściej. Ha! Zachciało ci się ze mną zadrzeć? To teraz zbieraj wszystkie monety od początku a może jak po 40h grania mi się znudzisz to pozwolę ci zmienić mieczyk na coś lepszego".

 

I ostatnia kwestia - gra w przeciwieństwie do minecrafta nastawiona jest bardziej na przygodę niż budowanie. Ok, powiew świeżości. Tylko dlaczego jeśli większy nacisk położono na eksplorację i zabijanie mobów to nadal rdzeniem rozgrywki jest ciągłe skubanie w skale w poszukiwaniu złota, które ta naprawdę jest funta kłaków warte? Dlaczego merch po 12h gry sprzedaje śmieci pokroju kowadła i hełmu górniczego? Dlaczego laska dynamitu kosztuje więcej niż stworzenie samemu całej zbroi ze złota?

 

Uważam, że każda gra powinna nagradzać gracza już od samego początku a nie dopiero w momencie jak zainwestujemy w nią naście (dziesiąt?) godzin. Nie mówię przy tym, że chciałbym aby już na starcie pojawiało się to wielkie, płonące ostrze. Nparawdę by wystarczyło aby ceny u mercha były bardziej wyważone, towary bardziej zróżnicowane a koszta odsprzedaży mniej lichwiarskie.

  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza

I pewnie w końcu będą, tylko ja naprawdę nie ogarniam z czym masz aż taki problem :( Mnie jakoś to nie irytowało. Nie wiem, może inaczej do tego podchodzę. Jak chcesz, to mogę Ci pomóc po multi, wkroczę w Twój świat w płonącej zbroi, zabije wszelkie zło i uwolnię Cię od problemów ^^

Odnośnik do komentarza

To co greah mówi ma jakiś sens, wcześniej jakoś specjalnie nad tym nie myślałem, ale teraz to faktycznie można zauważyć, że Terraria jest grą trudną, lecz często też i niesprawiedliwą, w której niekiedy trzeba liczyć na szczęście, a nie swoje umiejetności. Tutaj się zgodzę, masz rację, ale nie zapominajmy też, że Terraria to gra w fazie Alpha 1.0.4, twórcy starają się ulepszać grę. Niewiadomo jak wyglądać będzie za [przykładowo] pare miesięcy.

 

Wiele problemów powinno zostać naprawionych na przykład robak/dżdżownica [jak kto woli] przechodząca przez kamień, czasami mega wkurzająca epidemia glutów.

Fajnie też jakby można było nauczyć się pływać np. za pomocą instruktora, częstego przebywania w wodzie [stopniowo pływalibyśmy coraz lepiej oraz szybciej] + do tego animacje pływania, ale to już mniej dla większości ważne.

Edytowane przez Empro
Odnośnik do komentarza

To co greah mówi ma jakiś sens, wcześniej jakoś specjalnie nad tym nie myślałem, ale teraz to faktycznie można zauważyć, że Terraria jest grą trudną, lecz często też i niesprawiedliwą, w której niekiedy trzeba liczyć na szczęście, a nie swoje umiejetności. Tutaj się zgodzę, masz rację, ale nie zapominajmy też, że Terraria to gra w fazie Alpha 1.0.4, twórcy starają się ulepszać grę. Niewiadomo jak wyglądać będzie za [przykładowo] pare miesięcy.

 

Wiele problemów powinno zostać naprawionych na przykład robak/dżdżownica [jak kto woli] przechodząca przez kamień, czasami mega wkurzająca epidemia glutów.

Fajnie też jakby można było nauczyć się pływać np. za pomocą instruktora, częstego przebywania w wodzie [stopniowo pływalibyśmy coraz lepiej oraz szybciej] + do tego animacje pływania, ale to już mniej dla większości ważne.

 

Alpha nie alpha, to ich nie usprawiedliwia. Jak chcą robić sobie publiczne alpha-testy, to niech za to nie kasują całkiem sporych pieniędzy. A skoro już ktoś zapłacił, to ma prawo wymagać od gry podstawowych spraw, takich jak wyważenie rozgrywki.

Tak po prostu się nie robi. Mamy fajną nieskończoną grę, to wydajmy ją w ledwie grywalnej postaci, kasujmy sianko, a w razie co mówimy "Alpha!".

Odnośnik do komentarza

Według Ciebie gra jest niegrywalna? To już mega przesada. Poprostu niektóre elementy muszą zostać naprawione/zmienione/usprawnione [ i na pewno będą ]

Jak na Alphę to Terraria oferuje OGROMNY content [odsyłam do ostatniego update'a 1.0.4] w porównaniu z takim Minecraftem, który wcale tańszy nie był na co warto też popatrzeć.

Gdyby gra była niegrywalna ludzie by płakali na forach i nikt by nie kupywał, a tu w pierwszy dzień 50 tysięcy kopii kupionych co mówi samo za siebie.

 

@Edit właśnie wszedł nowy update 1.0.5. Nowe biomy, bardziej żywy świat, tryb hardcore, nowy system alchemii [m.in buffy jak np. chodzenie po wodzie, suficie, szybsze znajdywanie surowców] i ulepszony guide [gdy pokażemy mu przedmiot, powie co możemy z nim zrobić].

 

Co wy na to? :D

Naprawione zostały niektóre rzeczy, o których mówiliśmy co mnie cieszy

VVV

Hello there guys, I told you the update was coming soon and here it is.

Please let us know what you all think! Have fun and good luck with your hardcore mode characters!

 

NPCs

 

 

  • 8 New Enemies, find them!
  • Changed the way worm enemies spawn.
  • Bats, Hornets, and Eyeballs no longer enter water.
  • Slimes now float in water.
  • Only one giant slime will appear at a time.
  • The Guide now seems quite knowledgeable in what an item can be made into if you show it to him.
  • NPC shops now sell some items on certain nights, or after certain events.
  • Devourers should no longer gain random other enemies as its head.
  • The Nurse now charges the correct amount for healing.
  • Bats now have a death sound effect.
  • Talking to the old man at night will give the player a warning now before summoning the dungeon boss.
  • Entering the dungeon before defeating Skeletron now spawns a new NPC instead of Skeletron’s head. This should fix several issues with that event.
  • Enemy coin drops have been adjusted.
  • Man Eaters and Snatchers are no longer effected by knockback and can attack through walls.
  • Eater of Souls’ and Hornet AI has been improved.
  • Enemies now take up different amount of *slots* depending on AI style and strength. This will help balance conditions when there are lots of strong monsters spawned at once, such as Imps and Bone Serpents.
  • Fish are no longer upside-down when out of water.
  • Green slimes have been weakend so that start players can deal with them more easily.
  • Slimes and Flying enemies no longer make a splash sound when hitting water.
  • Items of “Blue Rarity” or higher no longer burn up in lava.
  • Burning Skull has been renamed to Cursed Skull, and given different AI.
  • Enemy caster’s have had their rate of fire slowed down.
  • Meteor heads have less health, do more damage, and move slower.
  • There are now slight size variations to the Eater of Souls and the Angry Bones.
  • Skeletron has less defense and health.

 

Items

  • New Feature : Buffs activated by Using Potions. Right click a buff to remove it from yourself.
  • Over 50 new items!
  • The Silver Short swords re(pipi)e has been corrected, it is now craftable.
  • Torches and candles no longer work when wet.
  • Destroying a placed sign while you are reading it will no longer cause your character to become frozen.
  • Rocket boots no longer require mana. They will provide lift for 1 second and recharge every time the player touches the ground or uses grapple. Lift speed has been slightly increased to offset loss of long flights. This makes the boots more viable for caster Characters.
  • The explosion animation for bombs is now correctly displayed in multiplayer.
  • There is now a message pop-up when the player receives an item.
  • Filled Buckets may no longer be emptied into solid ground.
  • Pots in the underworld now have a chance to drop new items
  • Handgun and Phoenix Blaster have been reduced in size.
  • Lowered the knockback of Muramasa.
  • Reduced the damage of the Blue Moon.
  • Flintlock Pistol and Musket have increased damage.
  • Only normal trees drop acorns.
  • Falling sand clumps are no longer carried by magic missiles/flamelash.
  • Jungle armor is no longer a drop. It is a craftable set.
  • Magic Mirror now requires mana to be used.
  • Harpoon and Maces now correctly show the player’s arm animation.
  • The arms dealer will sell unholy arrows at night after the Eater of Worlds has been defeated.
  • Space Gun does more damage, but only penetrates 2 enemies.

 

Server

  • Spam detection is less aggressive.
  • Increase multiplayer security.
  • Fixed a bug that could crash the server when the max amount of clients are connected.
  • Added an option to enable additional cheat protection for servers.
  • Servers now hibernate when no players are connected.
  • Blood Moons now stop correctly if time is changed to day by the server.

 

Misc

  • Corrected some spelling and grammar mistakes.
  • Lighting code has been optimized to increase performance.

  • Mud and ash now have a chance to fall like sand when struck.
  • World update rate has been reduced slightly.
  • Water now evaporates when it reaches the underworld.
  • Slowed the rate of plant growth.
  • Hardcore is now an option when creating a new player. Hardcore players are gone for good after dying.
  • The Jungle now has its own music track.
  • Vines that refused to grow longer than 1 tile in length while underwater, will now grow correctly.
  • Pot graphic was brightened to make it more visible.
  • Plants growing out of a clay pot can no longer be cut with a weapon. The new alchemy plants can be grown in these pots.
  • Gems, ore, and gold chests now have a sparkle effect.
  • Giant glowing mushrooms will now grow back over time.
  • The player now starts out with a copper shortsword.
  • Dungeon bricks and walls have had their brightness reduced.

 

Game Interface

  • Upon death, A more specific death message will appear for other players, so they know how you died.
  • The crafting and armor interface text will fade out when an item tooltip is in front of it.
  • The Hot Bar now shows the name of the selected item.
  • PVP now requires 5 seconds between Activation and Deactivation and visa versa to prevent PVP spam. The same cooldown is in effect for Team Changing as well.
  • Added hotkeys for quickly drinking healing, mana, and buff potions.The healing/mana potion you use is based on the same prin(pipi)le arrows are. Top-Left most item first. The buff potions are all used at once.
  • Holding right click on an empty space in the inventory will no longer make a sound effect as if something was there to be picked up.
  • Defense totals are now shown in your inventory.

 

World Gen

  • Tweaked the way sand is created during world gen. (Requires new world.)
  • Oceans are now slightly larger and generation layout has been improved. (Requires new world.)
  • Cactus now grow on sand.
  • Coral now grows in the ocean.
  • Chests can now spawn near the surface of the world. They will contain treasure that new players may find useful. (Requires new world.)
  • Chests and pots now contain loot based on the level they spawn in. (Requires new world.)
  • Gold chests will now spawn in some parts of the world. (Requires new world.)
  • Corrupt chasms have less of a chance to spawn on jungles. They also now have a cave connecting most of the chasms. (Requires new world.
  • Traces of demonite are created during world gen. (Requires new world.)
  • Surface jungles have been enlarged, and will override deserts. (Requires new world.)

Edytowane przez Empro
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...