Berion 207 Opublikowano 16 lipca 2011 Opublikowano 16 lipca 2011 (edytowane) Po dwóch długich latach nad tłumaczeniem, prace dobiegły końca i o to świat ujrzała łatka spolszczająca do tej znamienitej gry. Lokalizacja obejmuje wszystkie bitmapy w grze, listy dialogowe, menu, przetłumaczone są także przedmioty, magia, techniki, imiona, nazwy lokacji, bestiariusz. Oczywiście są też i nasze polskie znaki. Spolszczenie przeznaczone jest na wersję PAL, brytyjską i taka też jako jedyna przeszła gruntowne testy. Pozostałe wersje również można spatchować, nie gwarantujemy jednak że będą one pozbawione błędów. Możliwe jest także nałożenie patcha na wersję amerykańską, ale NIE było to testowane i nie jesteśmy w stanie zagwarantować, że efekt będzie zadowalający. Łata dla FFXII - International Zodiac Job System zostanie opublikowana w późniejszym terminie. Przy projekcie uczestniczyli: ffgrieverAutor i mózg projektu. Zajmował się wszystkim od tłumaczenia, poprzez programowanie, rozpracowywanie formatów, testy, korektę, na programistycznej części strony internetowej projektu skończywszy. Robin i EmooniaPoświęcili wiele dziesiątek godzin na porządne testy i korektę. Odpowiedzialni byli także za ostateczną korektę „na sucho” wszystkich plików projektu. To między innymi dzięki nim liczba błędów, literówek, typograficznych faux pas i interpunkcyjnych gaf uległa drastycznemu zmniejszeniu. To ich wprawne ręce wyedytowały kilka bitmap, które autor projektu przeoczył. dweYn i MinakoSwoim uważnymi oczyma wychwycili w testach wiele większych i mniejszych błędów, literówek i gramatycznych niedociągnięć. Ich uwagi pozwoliły w wielu przypadkach poprawić pewne niedoskonałości czy sztywność języka. BerionOdpowiedzialny za projekt graficzny strony internetowej, fachową pomoc mistrza Photoshopa przy edycji niektórych bitmap, stworzenie szablonów pod bitmapy z co bardziej zakręconymi efektami oraz projekt loadera. Patch można pobrać z GPP lub naszej strony internetowej: http://www.ff12.pl/ (dział Media) Screeny również w dziale Media. Edytowane 16 lipca 2011 przez Berion 6 Cytuj
waldusthecyc 4 767 Opublikowano 16 lipca 2011 Opublikowano 16 lipca 2011 no jestem pod ogromnym wrażeniem. brawo chłopaki! Cytuj
Kazub 4 583 Opublikowano 16 lipca 2011 Opublikowano 16 lipca 2011 Zayebiście, ale poczekam na patcha do International Zodiac Job System i zagram od nowa. Dialogi w sensie że wszystkie dialogi, łącznie z NPC ? Jak działa to New Game + ? Cytuj
Berion 207 Opublikowano 17 lipca 2011 Autor Opublikowano 17 lipca 2011 (edytowane) Tak, wszystkie. Nie znajdziesz w grze ani jednego słowa po angielsku. Uruchamiając grę pojawi się takie o to menu (Select przełącza pomiędzy "Info", "Kody". Start uruchamia grę): Włączasz Game+ i uruchamiasz grę. Wczytujesz save'a i jeśli chcesz już zacząć nową grę z zachowanie statystyk itd. to wciskasz L3+Lewo. Z readme: a) "Nowa Gra+". Po jednoczesnym wciśnięciu przycisków L3 oraz LEWO, zmienne systemowe zostaną ustawione tak, iż następnym zdarzeniem będzie przyprowadzenie Kytesa z "Morza Piasków" do Migelo. Przed użyciem kodu Vaan powinien znajdować się w Rabanastre (inaczej może być problem z dostaniem się tam). Zostanie przepuszczony przez bramy na Południowy Rynek, ale nie będzie mógł go już opuścić, dopóki Tomaj nie przekaże mu przepustki (takie samo zachowanie, jak przy grze od początku). Czy nie dało się wcześniej? Niestety nie. Ustawienie zdarzenia na wyświetlenie całego prologu nie dałoby żadnego rezultatu, ponieważ w momencie przechodzenia od sterowania Reksem na sterowanie Vaanem, wszystko i tak zostałoby zresetowane. Można ustawić jedno zdarzenie wcześniej (pójście do Migelo, który zleca zadanie przyprowadzenia Kytesa), ale powoduje to zawieszenie się gry chwilę później. W każdym razie rozpoczynając "Nową Grę+" tracimy tylko prolog i tutorial, zachowując wszystkie przedmioty, licencje, magię, techniki, złoto, wpisy w bestiariuszu i barłogu pirata. Prawdopodobnie w IZJS nie będzie możliwości włączenia cheatów, a więc i nie będzie Game+ (Gra+ ). edit: Dostępna jest wersja 1.1. W 1.0, Gra+ zawieszała się przy krysztale na Równinie Giza. Ponadto od teraz działa od polowania w kanałach, czyli dużo wcześniej. Za stracone 1.50zł i 15min gry przepraszamy. Edytowane 17 lipca 2011 przez Berion Cytuj
kamil_j87 1 Opublikowano 18 lipca 2011 Opublikowano 18 lipca 2011 Dziękuję za kolejne, po Okami, spolszczenie wielkiej gry. Kawał czasu minął od pierwszych wieści na temat tego tłumaczenia, więc myślałem już, że projekt został porzucony. A tu taki miła niespodzianka- pełne spolszczenie PALowej wersji (wcześniej słyszałem tylko o IZJS), ładny loader, New Game+, Cheaty. Toż to największe wydarzenie na scenie polskich tłumaczeń od... od...nie było chyba tak wielkiego projektu:) Mam teraz idealny pretekst, aby przejść FFXII jeszcze raz. Tylko czy tak spatchowana gra zadziała z dysku? Cytuj
Berion 207 Opublikowano 18 lipca 2011 Autor Opublikowano 18 lipca 2011 (edytowane) Zadziała. Na OPL od razu. Na HDL potrzebna gimnastyka - musisz spatchować gołe FF12 patchem na stutter FMV i dopiero potem nałożyć spolszczenie, a w HDL ustawić mode3. Biorąc pod uwagę zabezpieczenia jakie poczyniło Square i ogrom tekstu na pewno. Tym razem loader skromny (w porównaniu z tym z Okami PL), ale przynajmniej jest cheat engine. Edytowane 18 lipca 2011 przez Berion Cytuj
Berion 207 Opublikowano 20 sierpnia 2011 Autor Opublikowano 20 sierpnia 2011 Nowa wersja, naprawiająca kilka bugów: v1.1a - Poprawka blokady Nowej Gry+ w Korytarzach Barheim (Elektromimy nie oddawały ładunku), Jaharze (w zależności od zaawansowania questa z bazyliszkami, mogliśmy nie dostać Kija Zwycięstwa i nie móc dostać się na Wzgórze Starszyzny) oraz blokadę na Lewiatanie (Bergan ze świtą pojawiał się jedną scenkę zbyt szybko i zabicie go doprowadzało do zawieszenia gry). Jeśli ktoś już rozpoczął Nową Grę+ i zablokował się w którymś z miejsc, proszę o kontakt, podeślę łatkę na stan gry lub dodatkowy programik, który wyczyści w pamięci odpowiednie zmienne. v1.2 - Poprawka kilku literówek i jednej bitmapy. - Poprawka problemu, przez który nie było możliwe uruchomienie spolszczenia z użyciem Swap Magic i ESR na niektórych konsolach. Cytuj
grzybiarz 10 296 Opublikowano 22 września 2014 Opublikowano 22 września 2014 (edytowane) Okej, nagrałem sobie Fajnala ze spolszczeniem na płytę DVD, ale nie działa. Potem dowiedziałem się, że obrazy trzeba patchować ESR patcherem. Okej, mam już wypaloną płytkę. Mam też FreeBootMc na memorce i... - gra się nie odpaliła - druga próba: gra się odpaliła, ucieszony obejrzałem wszystkie filmiki, nieco długi loading mnie zdenerwował ale ruszyło dalej. Jednakże po przejściu bramy na początku, mam czarny ekran, ale słychać muzę - trzecia próbą: po ekranie startowym (z cheatami) mam czarny ekran - czwartej próby nie robiłem, bo się wku.rwiłem za przeproszeniem:) FF XII PL, to mój pierwszy pirat, nie wiem, czy źle coś nagrałem? Czy to wina mojej starej, grubej konsoli? Czy te ekrany wczytywania (czarne), naprawdę tak długo trwają? Czy może w ustawieniach loadera mam coś ustawić (ten biały ekran)? Nagram sobie jeszcze jednego pirata i zobaczę jak tam będzie chodziło. Oryginały chodzą bez zarzutu (w sumie mam tylko dwa na razie: TTT i jakiegoś Burnouta). Przyznam, że mnie to wkurzyło, bo chciałem kupić "dwunastkę" oryginał i w pudełku trzymać razem z działającym, spolszczonym piratem;/ Edytowane 22 września 2014 przez grzybiarz Cytuj
LOKI7777 17 Opublikowano 23 września 2014 Opublikowano 23 września 2014 Zapomniales dodac na jakiej plycie nagrywasz i z jaka predkoscia. Cytuj
grzybiarz 10 296 Opublikowano 23 września 2014 Opublikowano 23 września 2014 DVD+R Maxell. Okej, nagrałem sobie drugiego pirata (wiem, dziwnie mi się piraci PS2 w 2014). Będę na weekend w domu, to zobacze, czy on działa. Czy może te loadingi to wina starej konsoli :confused: Cytuj
LOKI7777 17 Opublikowano 23 września 2014 Opublikowano 23 września 2014 Mimo wszystko obstawial bym plyte, jak masz jakiegos verbatima/sony to nagraj na nim. Cytuj
Andreal 2 123 Opublikowano 24 września 2014 Opublikowano 24 września 2014 Też mi się widzi, że płyta, kup jakąś porządną i nagraj z najmniejszą możliwą prędkością (x4 powiedzmy). Winą też może być laser, a może i memorka jeżeli nieoryginalna. Cytuj
grzybiarz 10 296 Opublikowano 24 września 2014 Opublikowano 24 września 2014 Do nagrywania używam ImgBurn, dobry? Cytuj
misiekkrol1 0 Opublikowano 4 lipca 2021 Opublikowano 4 lipca 2021 Cześć. Czy ktoś z Was miał podobny problem? OPL widzi grę, natomiast nie odpala, czarny ekran. Zrobiłem wszystko zgodnie z procedurami. Najpierw posiłkowałem się iso. z netu, wersja (Europe, Australia). Pozniej za pomocą img zrobiłem obraz z oryginalnej płyty, nałożyłem łatkę i to samo... wcześniej próbowałem wrzucić sam obraz, bez patcha i ruszyło. Odpalam z pendrive. Cytuj
Labtec 3 646 Opublikowano 9 lipca 2021 Opublikowano 9 lipca 2021 Odpaliłeś w Mode 6? https://www.ps2-home.com/forum/page/opl-game-compatibility-list-F Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.