estel 806 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Musiałem zrezygnować z Doty ;< Wersja na Maca jest tragiczna. Pod Windowsem wszystko mi lata w maksymalnych delatach (poza cieniami) i nie mam absolutnie żadnych problemów. Na OS X gra chodzi w 10 klatkach przy wszystkim na minimum i dodatkowo zacina się dźwięk, który powoduje zacięcie gry. No nie da się grać. Dopóki Valve czegoś tam nie poprawi zostaję przy Lolu. Niestety. Cytuj
Yabollek007 314 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Opublikowano 27 sierpnia 2013 No ale skoro masz Windowsa to dlaczego po prostu na nim nie pograsz w Dota 2? No chyba, ze jednak wolisz LoLa. Cytuj
raven_raven 12 014 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Nie żebym chciał zacząć grać, ale zawsze mnie ciekawiło: ile czasu potrzeba by stać się dobrym (you know, git gud)? Jak widzę 200 championów, każdy jakieś swoje procenty, spelle, właściwości to się zastanawiam jakie łby mają Ci, co są w to naprawdę dobrzy. Jak to jest na początku, dostaje się łomot tak długo, aż nie wykujesz się czy co? Co się bardziej liczy: skill czy znajomość systemu? Na czym w ogóle polega skill w tej grze? Nie próbuję sobie robić jaj, serio pytam. Cytuj
DarealRadexHEJOO 2 184 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Po dziś dzień nie znam wszystkich herosów i przedmiotów. W sumie wystarczy pamiętać żeby nie wybijać się w tłum wrogów i uważać gdy podejrzewasz, że chcą znienacka wyskoczyć na Ciebie. I przed graniem konkretnym herosem lepiej obadać w 'library' albo na stronce http://dota2.gamepedia.com/Dota_2_Wiki jego zdolności i właściwości. Tyle wystarczy żeby na starcie nie wnerwiać pro playerów. Ale racja. Gó.wno potrafi być czasochłonne. Szczególnie jeżeli nie masz wyobraźni do ogarnięcia tego abstrakcyjnego świata albo najzwyczajniej w świecie wpadniesz w nałóg. Bonusowy filmik: Cytuj
Kazuun 221 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Autor Opublikowano 27 sierpnia 2013 Ciężko powiedzieć co oznacza "być dobrym". Każdy może taki próg inaczej rozumieć. To jest jednak gra zespołowa a nie CoD, gdzie się patrzysz na K/D i już wiesz, że koleś jest bogiem. W MOBA nie jest tak łatwo. No ale spróbujmy odpowiedzieć... "Co się bardziej liczy: skill czy znajomość systemu?" Ja powiem tak: nauczyć się musisz co ile sekund każdy Hero ma dany skill. Nie chodzi o to byś wiedział na 100% czy to jest 7 sekund czy tylko 6. Raczej o ogólne wyczucie - nie jesteś maszyną. Hero jest koło 115 obecnie, każdy z nich ma od 4 do 6 skilli. Jak się nauczysz jak często mają heal, stun albo heavy nuka to dopiero wtedy możesz zacząć nabywać skill. Wcześniej, gdy nie wiesz czego się od wroga spodziewać, grasz jednak trochę po omacku. Temu ja bym powiedział że skill w MOBA wypływa głównie z tego jak dobrze znasz system danej gry (championy, skille i ich cooldowny). Dopiero wtedy możesz świadomie robić bait na wroga by zrobił dive pod wieżę, albo przeciwnie, samemu go robiąc wychodząc zwycięską ręką z pojedynku, bo znasz możliwości swoje i jego. I właśnie TE chwile są imho najlepszymi przeżyciami w MOBA. Właśnie temu uważam, że gry MOBA zaczynają się robić szczególnie ciekawe i emocjonujące po kilkunastu/kilkudziesięciu/kilkuset (w zależności od tego jak tępy jesteś ) godzinach "nauki". Cytuj
DarealRadexHEJOO 2 184 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Opublikowano 27 sierpnia 2013 (edytowane) Jeśli jest jedna rzecz która jest przystępna w tej grze to to, że co potrafi wróg można obadać po... jego wyglądzie i zachowaniu we wczesnej grze. Wystarczy użyć wyobraźni. Widzisz spasionego brytyjskiego pedofila, który chowa się w krzakach z hakiem na łańcuchu - uważaj na krzaki. Widzisz czarodzieja - spodziewaj się czarów. Widzisz niedźwiedzia albo wielkiego potwora z głębin - spodziewaj się, że ma dużo hp i chama w łapie. Widzisz dziadka-snajpera - spodziewaj się ataków z dystansu i łatwego killa gdy uda Ci się do niego zbliżyć. Jeżeli ktoś wygląda jak jakaś istota paranormalna to na pewno będzie miał ulti wsysające przeciwników do wrót innego wymiaru. Jeżeli ktoś ujeżdża konia czy innego tygrysa to spodziewaj się, że będzie poruszał się szybciej. Jeżeli ktoś wygląda jak cherlak albo jest kobietą to będzie mieć mało hp. i tak dalej... Edytowane 27 sierpnia 2013 przez DarealRadexHEJOO Cytuj
Kazuun 221 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Autor Opublikowano 27 sierpnia 2013 - co w wyglądzie dziadka snajpera sugeruje, że ma stuna? - co w wyglądzie szkieleta sugeruje, że ma stuna na 8s cooldownie? - co w wyglądzie hiszpańskiego zapaśnika sugeruje, że ma silence? etc.. Chodzi mi o to, że taki typ rozumowania specjalnie nie da Ci skilla. Ilości HP nie musisz oceniać na podstawie tego czy wróg wygląda na 80 kg wagi czy aż 200 kg wagi - wystarczy zobaczyć jak wygląda jego pasek nad głową w porównaniu z Twoim. Wiadomo że dziadek ze snajperką = daleki zasięg a mag w szacie oznacza spelle. Pytanie co te jego spelle robią. Stun? Silence? Root? Slow? Drain? Knockup? Knockback? Pull? Jest maaaasa rzeczy które dany champion może robić a których jego wygląd nie sugeruje Cytuj
DarealRadexHEJOO 2 184 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Opublikowano 27 sierpnia 2013 (edytowane) Nie stuna tylko ministuna. Coś co po hedszotach można się spodziewać No to szkielet z piekła rodem. Ta czacha nawet nazywa się Hellfire Blast. Po Silencerze można się się domyśleć, że ucisza bo............. yyyyyyyyyyyyyyyy... nazywa się Silencer? Ty tak na serio? I jak nie wygląd to zachowanie na początku. I gadam o przystępności a nie o szczegółach które można sprawdzić na własną rękę. Znowu próbujesz się na siłę przypi.erdalać żeby poczuć się mądrym w Internecie? Bo zauważyłem, że tak masz, koleżko. Edytowane 27 sierpnia 2013 przez DarealRadexHEJOO Cytuj
Kazuun 221 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Autor Opublikowano 27 sierpnia 2013 Po Silencerze można się się domyśleć, że ucisza bo............. yyyyyyyyyyyyyyyy... nazywa się Silencer? Ty tak na serio? Silencer wygląda jak hiszpański zapaśnik? xDDDDDDDDDDDDDD "Ty tak na serio" czy może kolega mało w DOTĘ 2 grał chyba Cytuj
DarealRadexHEJOO 2 184 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Opublikowano 27 sierpnia 2013 No ma maskę jak zapaśnik Lucha Libre. Przestań mi już odpisywać, serio. Nawet na Ciebie nie zwracałem uwagi i nie piłem do Ciebie (założę się, że masz podobną sytuację w domu). Wyraźnie piszesz tylko po to żeby sprawić mi przykrość, ale z argumentami pokroju 'xD' albo 'mało gram w dotę' raczej nie zrobi mi się głupio. Cytuj
viral 4 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Opublikowano 27 sierpnia 2013 chcesz wiedziec czego spodziewac sie po postaci to poswiec chwile i zobacz co robi pare grywalnych postaci a nie domyslac sie w grach chyba o to chodzi ze nie trzeba wyobrazni zbyt wiele .No i maga to sobie moge wykoksic samymi przedmiotami na hp i tez bedzie kupa hp Cytuj
raven_raven 12 014 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Batman, w sumie to ja rozumiem co Edek ma na myśli jako osoba zupełnie nie siedząca w temacie. Ty już znasz te wszystkie efekty i jesteś w stanie je kojarzyć z różnymi zewnętrznymi cechami championów i wydają Ci się logiczne, ale ja np. tego tak nie postrzegam. Ostatnio... strasznie się rzucasz. Nie mam nic złego na myśli, ale serio, nie każdy jest Twoim wrogiem. Cytuj
Kazuun 221 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Autor Opublikowano 27 sierpnia 2013 (edytowane) No ma maskę jak zapaśnik Lucha Libre. Przestań mi już odpisywać, serio. Nawet na Ciebie nie zwracałem uwagi i nie piłem do Ciebie (założę się, że masz podobną sytuację w domu). Wyraźnie piszesz tylko po to żeby sprawić mi przykrość, ale z argumentami pokroju 'xD' albo 'mało gram w dotę' raczej nie zrobi mi się głupio. Silencer? Czy może Bloodseeker? Bo mnie Silencer przypomina raczej guarda jakiejś królowej z powodu kolorowej zbroi, hełmu i shielda. Dwa: wątek był na temat skilla i tego jak ciężko ogarnąć grę etc. Viral dobrze prawi mówiąc, że najlepiej się grę ogarnie jak się każdym Hero zagra raz czy dwa. HP też mogą zmienić oblicze Hero znacznie - aka przywołane stackowanie HP. Stąd mój wniosek, wyrażony niejako kąśliwie - przyznaję, że ocenianie możliwości Hero po jego wyglądzie jest trochę jednak bez sensu. Trzy: Ja się nie wymądrzam. Ja jestem kąśliwy jedynie. To Ty sprawiasz wrażenie mastera w każdej grze jakiej się dotkniesz. Wystarczy przelecieć Twoje posty z ostatnich dni: pierwsze z brzedu przykłądy w CS:GO - pan Batman niszczy wrogów i ma K/D 30/0; DOTA 2 - pan Batman by wygrał International 3 solo gdyby akurat nie musiał iść do sklepu po mleko na śniadanie przez co się spóźnił na samolot. W DOTA 2 mam przegrane koło 400 godzin a mam beznadziejną wiedzę na temat gry i nie mam zamiaru twierdzić inaczej. Aczkolwiek rozróżniam wizualnie postać Silencera od Bloodseekera, więc aż tak beznadziejny nie jestem No i jestem na tyle mądry by nie wprowadzać do dysputy rodzinki, w celu podbicia ego i dowalenia innemu. Może temu nie miałem nigdy bana Edytowane 27 sierpnia 2013 przez Kazuun Cytuj
Yabollek007 314 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Opublikowano 27 sierpnia 2013 (edytowane) Lol, czy tak naprawde trudno sie domyslic o co [imo] chodzilo Batmanowi? Po prostu patrzac na wyglad i na zachowanie postaci, mozna mniej wiecej sie spodziewac jakiegos schematu. Owy schemat i obserwacja, nawet klikniecie na wrogiego bohatera w celu zobaczenia np. jego ulti, jesli sie z nim wczesniej nie spotkalismy, moze nam wskazac na co powinnismy uwazac / co wykorzystac. Oczywiscie ze takie cos nie sprawi ze bedziemy wiedziec niczym pro gracz co dokladnie mamy robic, ale na pewno da nam pewne wskazowki. Na poczatek wystarczy. To oczywiste przeciez, ze wieksze zrozumienie przyjdzie z czasem kiedy juz rozegramy X partii, dzieki czemu bedziemy juz ogarniac co dokladnie robi dany champ. Wydaje mi sie ze jego rozumowanie mialo stanowic przeciwwage dla Kazuuna, po ktorego poscie mozna by wywnioskowac ze zeby grac w Dota 2 to trzeba najpierw dokladnie przestudiowac wszystkie dostepne w grze postaci, przedstawiajac ta gre jako duzo mniej przystepna niz jest w rzeczywistosci. A przynajmniej takie wrazenie odnioslem ja. Gdybym mial ochote obadac ta gre, majac do wgladu jedynie takie opinie prawdopodobnie bym sie zniechecil i nawet jej nie zainstalowal, majac przed soba obraz gry ktora jest 'overwhelming'. Tak, wymasterowanie zajmie sporo czasu, ale nie przesadzajmy, da sie to ugryzc i wcale nie wymaga to jakichs nadludzkich umiejetnosci oraz wkuwania na pamiec strategii, championow i itemow. Wszystko przyjdzie we wlasnym czasie wraz z iloscia rozegranych partii. Edytowane 27 sierpnia 2013 przez Yabollek007 Cytuj
raven_raven 12 014 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Kurczę, ja nie chciałem, żebyście się kłócili . Cytuj
noxious33 71 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Opublikowano 27 sierpnia 2013 (edytowane) Z tym obserwowaniem po wyglądzie to może być bardzo mylna sprawa, bo w sumie co sugeruje, że niebieska kulka od 6 levelu ma globalnego teleporta a stary koleś na koniu może przywołać do siebie dowolnego teammate'a. I nawet jak komuś zerkniesz w skille i zobaczysz, że nie ma żadnego silenca, ale nie wiesz z czego składają się przedmioty, to nie przewidzisz, że ten piekielny szkielet z łukiem, który ma w ekwipunku Oblivion Staff buduje teraz Orchida i że jak go skończy to co chwila będziesz silencowany i nie będziesz wiedział jak to skontrować. Ciężko tak naprawdę powiedzieć ile czasu potrzeba, żeby zacząć ogarniać, bo to wszystko zależy od tego w jaki sposób chcesz podejść do Doty. Jeśli będziesz czytał guidy, analizował swoją gry, grał z botami, oglądał youtubowe/twitchowe kanały Merliniego, Purge'a czy SingSinga, streamy z oficjalych gier (tak na marginesie, spectator mode jest rewelacyjny do obserwacji, co robi jaki gracz) to wiadomo, że zrobisz szybsze postępy. Dobrze jest pograć każdą postacią, żeby poczuć w jaki sposób się skaluje wraz z rozwojem meczu, w którym momencie jest najsilniejsza i na co trzeba uważać. Jakbym miał określać czas potrzebny do nauki, to celowałbym tak: 100 godzin do ogarnięcia co kto potrafi, 200 żeby załapać, jakie przedmioty kupować i jak budować postać pod konkretną sytuację. Od około 300 zaczyna się poważniejsze granie, ludzie zaczynają trochę bardziej ogarniać. Przy czym też nie ma spiny, żeby koniecznie poświęcać tej grze masę czasu, można się świetnie bawić po prostu grając i nie zawracając sobie głowy resztą, można zawsze polegać na bardzo dobrym systemie in-game'owych buildów, które są naprawdę bardzo pomocne. Po prostu trzeba przyjąć, że w docie postęp osiąga się setkami godzin, a nie dziesiątkami. Jak to jest na początku, dostaje się łomot tak długo, aż nie wykujesz się czy co? Co się bardziej liczy: skill czy znajomość systemu? Na czym w ogóle polega skill w tej grze? Nie próbuję sobie robić jaj, serio pytam.Na początku nie dostajesz łomotu, bo łączy Cię w większości przypadków z graczami na Twoim poziomie, więc o to się nie bój. Edytowane 27 sierpnia 2013 przez noxious33 Cytuj
DarealRadexHEJOO 2 184 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Opublikowano 27 sierpnia 2013 (edytowane) Batman, w sumie to ja rozumiem co Edek ma na myśli jako osoba zupełnie nie siedząca w temacie. Ty już znasz te wszystkie efekty i jesteś w stanie je kojarzyć z różnymi zewnętrznymi cechami championów i wydają Ci się logiczne, ale ja np. tego tak nie postrzegam. Ostatnio... strasznie się rzucasz. Nie mam nic złego na myśli, ale serio, nie każdy jest Twoim wrogiem. Pewnie, że się rzucam. Mam już w piz.det pseudo-inteligentnych postów jakichś dzieci które ewidentnie są tylko po to żeby się przyp.ierdalać o bzdety zamiast wnieść coś po dyskusji. A wszystko co chciałem napisać Tobie, Rejwen to to, że NIE, NIE MUSISZ MARNOWAĆ SOBIE CAŁYCH DNI NA WKUWANIE NIUANSÓW TEJ DURNEJ GRY JAK JAKIŚ ROZPUSZCZONY DZIECIAK KTÓREMU MAMA GOTUJE OBIAD A TATA PŁACI RACHUNEK ZA PRĄD. Ktoś musiałby mi płacić pieniądze żebym wkuwał dotę 16/24 albo wykłócał się nietrzymającymi się kupy postami na wysokość ekranu jak Yano. Dlatego ucinam. Co do reszty postów: gratuluję. Nie przeczytałem ich i zmarnowaliście sobie czas. Edytowane 27 sierpnia 2013 przez DarealRadexHEJOO Cytuj
jakbu 168 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Opublikowano 27 sierpnia 2013 - co w wyglądzie hiszpańskiego zapaśnika sugeruje, że ma silence? Kim jest hiszpański zapaśnik? Nie żebym chciał zacząć grać, ale zawsze mnie ciekawiło: ile czasu potrzeba by stać się dobrym (you know, git gud)? Jak widzę 200 championów, każdy jakieś swoje procenty, spelle, właściwości to się zastanawiam jakie łby mają Ci, co są w to naprawdę dobrzy. Jak to jest na początku, dostaje się łomot tak długo, aż nie wykujesz się czy co? Co się bardziej liczy: skill czy znajomość systemu? Na czym w ogóle polega skill w tej grze? Nie próbuję sobie robić jaj, serio pytam. 50h zajmuje opanowanie podstaw, tj. co która postać robi, jak się gra, jakie są cele gry i jak działa interfejs. Niżej łap learning curve w Docie. I skill i znajomość systemu są ważne, na początku to znajomość systemu gra większą rolę, skill przychodzi potrzebny z czasem, gdy zaczynasz grać postaciami takimi jak Chen, Invoker, Pudge, Enchantress czy Meepo. Skill polega na ogarnianiu micro, umiejętności przewidywania zachowań przeciwnika, szybkiego wyliczania cooldownów i many przeciwnika, itd. Cytuj
estel 806 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Opublikowano 27 sierpnia 2013 @Yabollek Bo nie po to mam Maca zeby siedziec na windowsie @reszta Tez nie wiem kim jest hiszpanski zapasnik. A ten wykresik idealnie okresla kazda MOBE. Dota is serious business i szczegolnie na poczatku ciezko jest cos zadzialac. Gra jest o tyle mylaca, ze wydaje sie na ogol mniej dynamiczna od LoLa (animacje ataku, postac musi sie obrocic zeby zaatakowac itd.), a w rzeczywistosci gdy dochodzi do team fightow to tempo jest zabojcze. Zdaje mi sie, ze to przez te hardkorowe CC na 4s+ Ogolnie naprawde swietny szpil i warto sobie po prostu sprawdzic, szczegolnie ze jest za darmo. Ja sciagnalem, pogralem chwilke a tu nagle patrze na licznik i (pipi) 65h. Straszny pochlaniacz czasu Cytuj
jakbu 168 Opublikowano 27 sierpnia 2013 Opublikowano 27 sierpnia 2013 AOE silence od Krobelus na 6 sekund to mistrzostwo, nie wspominając o 8-sekundowym silence od Balanara Cytuj
Yabollek007 314 Opublikowano 16 września 2013 Opublikowano 16 września 2013 roz(pipi)alo mnie to XD 1 Cytuj
DarealRadexHEJOO 2 184 Opublikowano 16 września 2013 Opublikowano 16 września 2013 Było. Wrzuciłem. Sam czasami gadam przez mica GIFF ME MANA. Cytuj
noxious33 71 Opublikowano 19 września 2013 Opublikowano 19 września 2013 (edytowane) http://www.dota2.com/firstblood Szykuje się duży update. Local play, poprawiony OD i bug z armletem, captains draft, masa nowych ficzerów zarówno do gry jak i oglądania meczyków. No i portal pack EDIT. I usunęli fountain hooking. Edytowane 19 września 2013 przez noxious33 Cytuj
Grabek 2 780 Opublikowano 19 września 2013 Opublikowano 19 września 2013 PORTAL PORTAL PORTAL PORTAL PORTAL PORTAL PORTAL PORTAL PACK Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.