Skocz do zawartości

własnie ukonczyłem...


Gość Orson

Rekomendowane odpowiedzi

A ja tez. Intrygujacy, bardzo emocjonalny rollercoaster. Po wielu narzekaniach na "za malo wyborow" i konsekwencji tych wyborow, teraz jest ich tyle, ze prawie nikt nie zobaczy wszystkiego. Nie trzyma sie to kupy jako calosc (bo trudno zeby sie trzymalo z taka iloscia rozgalezien scenariusza), ale jako pojedyncze epizody/novele jest bardziej spojnie. SOUNDTRACK.

 

Maly tip dla chcacych "zagrac" - historia Kary jest opcjonalna dla przebiegu glownej osi fabularnej i jesli chcemy, to mozemy ja zakonczyc zanim na dobre sie zacznie

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 14.07.2019 o 23:32, nobody napisał:

pamiętam jak naczelny schopenhauer gejmingu (hi mate) napisał, że obawia się o potencjonalną zmianę sterowania w rimejku, na bardziej responsywne, bo zniszczyło by to cały efekt czucia się szmacianą lalką, próbujacą wytrzymać szamotanię kolosów, podczas wspinaczki do ich słabych punktów. trochę tego wówczas nie rozumiałem.... i w sumie nadal nie rozumiem xdddd, ale coś w tym w sumie jest, bo blue point nie wiele tu namieszał. za nastepne 14 lat napewno doczekamy się sequela, hehe 

 

Dalej mam takie samo zdanie, bo istotnie tego rodzaju sterowanie pasuje do gry. Gdyby postać reagowała natychmiastowo na każdy akcję, to walki odczuwałoby się IMO zupełnie inaczej.

 

Coś tam grałem ostatnio:

 

Sekiro - ciężko napisać cokolwiek odkrywczego, Sekiro to świetna gra i jej zalety są oczywiste. Jedyne wady jakie mogę wskazać to brak większej ilości walk z bestiami, gdyż preferuję takich bossów od humanoidalnych przeciwników. No i fajnie jakby były jakieś czysto kosmetyczne stroje do wyboru. 9/10.

 

Fighting Fantasy: The Warlock of Firetop Mountain - soczysty, trudny, staroszkolny i pełen ciężkiej atmosfery dungeon crawler z perspektywy pierwszej osoby. Rozgrywka nie jest turowa, tylko chodzimy normalnie jak w grze akcji. Ostatniego bossa nie da się przejść bez ataku dystansowego. Aby go pokonać musiałem grindować parę godzin, że móc używać łuku. xD Polecam wszystkim, dla których Shadow Tower (tak jak dla mnie) jest zbyt trudny, a chcieliby pograć w coś podobnego. 8/10

 

Gato Roboto - słodka metroidvania z niezbyt kreatywnymi unlockami, ale za to z bardzo przyjemnymi audiowizualiami. Dla fanów gatunku nic obowiązkowego, dla fanów kotów i mechów pozycja absolutnie konieczna. 8/10

 

 

Teraz na(pipi)iam w Kangurka (pipi)a Kao 2, także będzie może recenzja niedługo.

Odnośnik do komentarza

Nier: Automata - trochę pisałem już w temacie gry, ale dla niezdecydowanych - tą grę nie trzeba przechodzić 3 razy. Trzeba ukończyć 3 części składowe, z czego ta druga jest bardzo podobna, jednak pojawiają się tam fundamentalne informacje które wpływają na nasze postrzeganie historii. Trzecia ścieżka jest już dokończeniem historii i trzeba ją znać czy móc powiedzieć że ukończyło się Automate. 

Mi udało się zrobić zakończenia A-E, poznałem historię, trochę musiałem doczytać, posilic się interpretacjami itp. Jasne, opowieść nie jest podana w najbardziej przystepny sposób, ale generalnie to fantastyczna sprawa, w fantastycznym świecie. Bohaterowie z którymi naprawdę można się zżyć, ich charaktery, przemyślenia, wątpliwości. Wspomagane przez genialna muzykę, naprawdę gdy pierwszy raz wjechało Birth from a Wish, wow to było coś! 

 

Gameplay z kolei uważam że nie każdemu podejdzie. System walki jest bardzo fajny, walki z bossami również. Tylko że jest to taki schemat, eksploracja, walka, hakowanie, strzelanie samolocikiem. Tylko i aż tyle. Mi to wystarczyło. 

Grafika nie powala ale sam świat wygląda bardzo dobrze. Nie jest to masakrator gałek ocznych, tylko co z tego? Kurde ta gra jest tak inna, w natłoku coraz podobniejszych gier jest czymś naprawdę wyjątkowym, chociaż mam świadomość że nie dla każdego. 

Co do oceny to sam nie wiem, w zasadzie nie ma to znaczenia. Wiem, że będę Niera Automatę pamiętał i wspominał jeszcze za wiele lat. 

  • Plusik 5
Odnośnik do komentarza

@mate6 o siema, a jak wg Ciebie wypada poziom trudności Sekiro na tle DkS2? Jestem już w Dragonleic Castle, i choć po kilku (ciężkich) godzinach, gra nie zasługuje na aż taki hejt, to niektóre chamskie zagrywki potrafią mocno w(pipi)ić. No jest nieporównywalnie bardziej chamsko, niż w pozostałych tytułach, ale z drugiej strony nadal możliwy jest ciągły grind, w tym zwiększanie kluczowych statsów, a magia i łuk płynnie przeskakują między walką greatswordem w zwarciu, czego w Sekiro, przez brak levelowania brak. 

Edytowane przez nobody
Odnośnik do komentarza
16 godzin temu, nobody napisał:

@mate6 o siema, a jak wg Ciebie wypada poziom trudności Sekiro na tle DkS2? Jestem już w Dragonleic Castle, i choć po kilku (ciężkich) godzinach, gra nie zasługuje na aż taki hejt, to niektóre chamskie zagrywki potrafią mocno w(pipi)ić. No jest nieporównywalnie bardziej chamsko, niż w pozostałych tytułach, ale z drugiej strony nadal możliwy jest ciągły grind, w tym zwiększanie kluczowych statsów, a magia i łuk płynnie przeskakują między walką greatswordem w zwarciu, czego w Sekiro, przez brak levelowania brak. 

 

W sumie jedyne co pod względem poziomu trudności mi się nie podobało, to jak się walczy z tym pijakiem w hirata estate i tam trzeba chyba z 10 łebków pokonać przed każdą próbą. Jednak krytykowanie tego to już dopie.rdalanie się. Wiem do czego pijesz, bo w Sekiro również jest wiele momentów gdzie gra, podobnie jak DS2, wymusza walkę z wieloma przeciwnikami jednocześnie. Jednak w przeciwieństwie do DS2 w Sekiro ma się narzędzia, żeby sobie  z tym poradzić. Podobnie jest podczas walki z bossami, w Sekiro bohater ma ogromną mobilność, więc te niewiele walk z "mnogimi bossami" jest moim zdaniem spoko. Fajnie w ogóle jest zbalansowany też poziom trudność minibossów, bo niektórzy są zaje.biście trudni, ale można ich pominać i wrócić jak się bardziej ogarnia system i ma się te 3 punkty ataku więcej.

Odnośnik do komentarza

Może jakbym grał w jedną grę rocznie i nie znał bardziej ambitnych fabularnie rzeczy, to zachwycałbym się tym tytułem. Sama prawda w poście kotleta, winszuję. Hype na tę grę na forum to jakaś chyba zmowa.

Edytowane przez Rozi
Odnośnik do komentarza
8 minut temu, Rozi napisał:

Może jakbym grał w jedną grę rocznie i nie znał bardziej ambitnych fabularnie rzeczy, to zachwycałbym się tym tytułem. Sama prawda w poście kotleta, winszuję. Hype na tę grę na forum to jakaś chyba zmowa.

Ty ale np. RDR2 juz nie wolno bylo krytykowac, co? 

Odnośnik do komentarza

Przeciez nier autoszmata to wiadomk ze żaden mesjasz. Schaboszczak dobrze opisal grę, ktora jednak ma wiele brakow i broni się najbardziej tym ze jest inna od wszystkich (w dobie kopiuj wklej open worldow). 

Tylko wątek glowny w tej grze tak na prawde sie liczy a reszta mnie męczyła. 

Ale warto zagrac, jest to unikalne doświadczenie. 

  • Minusik 2
Odnośnik do komentarza

Ja pomimo tego że bardzo gra mi się podobała jestem w stanie zrozumieć problemy o których pisał Kotlet. Ktoś przymknie oko na niedociągnięcia, a ktoś nie. 

Pierwszy Nier też był ułomny pod wieloma względami, a przeszedłem z przyjemnością. 

Jednak zgadzamy się że jest to dość unikalny tytuł 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, Mejm napisał:

Przeczytalem i to samo mozna napisac o pierwszym Nierze. Takze ja juz daje Automacie a priori 11/10 i ch.uj mnie tam obchodzi, ze graficzka z ps3, mogla by byc nawet z nesa.

Przez takich fanów BF (chodziło mi o Roziego) jak wyżej prawie ominąłem pierwszą część. Od tamtego momentu nie biorę na poważnie recenzji.

Edytowane przez frankfuter
Odnośnik do komentarza

Yakuza kiwami 2

Kolejny rok, kolejne dżakuzi nadrobione. Oj sztywna część to była, przesiadka na nowy silnik to plusy i minusy bo 30fps i tyko jeden styl walki jednak trochę bolą ale za to graficzka i ryjce chinoli dostały sporego boosta.
Fabułka dość spokojna i dopiero pod koniec się rozkręca ale jak już się odpali to ożesz c00rwa xD O D Y E B A Ł E M na początku 12 chaptera i końcówce gry. Ale mimo wszystko w rankingu w kwestii historii to u mnie jak narazie 0>kiwi1> 2 to samo sub storisy, no mało było takich które będę wspominał jak chociażby te z 0. Za to ten bonusik z Panem Majimą mi tak średnio podpasował, krótkie to i w sumie mało ciekawe :( 

 

Gameplay jak to gameplay w yakuzie, ten sam co zawsze xD mi to nie przeszkadadza bo sobie go dawkuje raz na rok ale zdaje sobie sprawe że nie każdy będzie tak samo wyrozumiały.

Z minigierek jak zwykle hostessy to sztos nieziemski moge w to grać i grać. Ale najlepsza nowość w tej części to chyba ten tower defense Pana Majimy :obama: jake to je dobre, przydałaby się jakaś wersja na komórki, byłoby granko.

 

Zayebista część, poletzam mocno i mam nadzieję że wydadzą remaster trójki do przyszłego roku bo chce kontynuować moją przygodą z tą S Z T Y W N Ą  serią.

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, Mejm napisał:

Przeczytalem i to samo mozna napisac o pierwszym Nierze. Takze ja juz daje Automacie a priori 11/10 i ch.uj mnie tam obchodzi, ze graficzka z ps3, mogla by byc nawet z nesa.

 

Zaczepiłeś o jeden aspekt z całości, tak jakby to było meritum. 

 

No ale rozumiem, że gra może się podobać i życzę dobrej zabawy. Ja np. mam fioła na punkcie MGSów i pewnie niektórzy by się popukali w głowę na myśl, że można się jarać scenkami z gościem w egzoszkielecie rozwalającym z P90 trzy potężne mechy sterowane przez zawirusowaną SI, w rytm energicznej, epickiej muzyki skomponowanej przez hollywoodzkiego kompozytora. A, że z Nierem nie pykło, to bywa. W sumie sprawdziłbym jedynkę, no ale wiadomo, jak wygląda sytuacja. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...