Skocz do zawartości

własnie ukonczyłem...


Gość Orson

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

To ja może rozrysuję, o co chodzi osobom, które stawiają świat w AA nad światem w AC/AO

 

1. Mapa Arkham Asylum

 

ZbdFTLd.png

 

Mamy kilka miejscówek, które w sposób bardzo koherentny są ze sobą połączone. Zazębiają się, płynnie przechodzą z miejscówki A do B (na przykład gdy idziemy do Poison Ivy - roślin robi się co raz więcej, aż w końcu trafiamy do ogrodów). Jest to przykład bardzo dobrego game designu.

 

2. Mapa Arkham City/Arkham Origins

 

ugKfmV1.png

 

Rocksteady miało pomysł iść krok dalej i przenieść akcję na duże miasto. Pomysł bardzo dobry, gorzej z wykonaniem. Dlaczego?

 

 

Tworząc wielką mapę z niepołączonymi ze sobą HUBami, Rocksteady zabiło to, co było magiczne w pierwszej części. Świat stał się niekoherentny. Napier,dolili wieżowców i mostów, mapę zaludnili samymi przestępcami, wymyślając przy okazji co raz to głupsze wytłumaczenia (w trójce są święta, więc nie ma ludzi xD) i rozerwali wszystkie lokacje. Miasto zwiedzamy żeby pozbierać znajdźki.

 

Czyli co, przy kolejnych częściach powinni wrócić do mapy z Arkham City? I tak i nie.

 

3. Mapa Batman Arkham Koneser:

 

gEbNJyN.png

 

Bierzemy się do roboty, robimy Gotham, umieszczając w nim cudownie połączone miejscówki, tak jak w jedynce. Kto chce, może sobie zwiedzać wszystko na piechotę, przechodząc między płynnie zmieniającymi się lokacjami. Kto chce, może sobie GLAJDOWAĆ po wieżowcach, też spoko. Oczywiście coś takiego wymaga wielkiego nakładu pracy, ale jestem zdania, że jak czego nie potrafi się zrobić dobrze, to się tego nie robi. To nie jest tak, że gra o Batmanie nie potrzebuje Gotham. Gra o Batmanie potrzebuje PORZĄDNEGO Gotham.

 

Tekst jest sponsorowany przez słowo koherentny. Bardzo lubię ten przymiotnik.

Edytowane przez ragus
Opublikowano

Ta i tak się skończy na tym, że zrobią duże Gotham i masz sobie jezdzij januszku batmobilem :reggie:

Opublikowano

Tak umierają janusze. Pieknie powiedziane Ragus.

 

Mi sie Batman AA podobal, ale dupy nie urwal. System walki fajny, ale strasznie ograniczony. Mimo raczej pasciarskiej historii klimacik jest niezly, walki z bossami za to strasznie nudne. No i szybko jakos pierdyknelo. Myslalem, ze dopiero sie rozkrecamy juz zaczelo robic sie troche ciekawie a tu (pipi) - koniec.

 

Słabe 8 bym dał.

 

Django Djangitano, internet's laziest videogame nerd.

Opublikowano

Dla mnie Batman to postac, ktora przemyka po dachach budynkow, spadajac na przeciwnikow z gory. Dlatego smiesznie to wygladalo jak w AA miedzy tymi hubami przemiszczalismy sie biegnac. Jak by to sie mialo sprawdzic w otwartym miescie? Wychodze z budynku sadu i sadze susy do muzeum? Fakt, ze w AC miasto (upraszczajac miasto, wiadomo, ze to bylo wiezienie) sluzylo do glideowania, obicia ryjow kilku typom i szukaniu znajdziek ale design wypadl o wiele lepiej niz w AA bo przynajmniej Batman byl Batmanem a nie lara croft. Wiec juz wole smieszne uproszczenia z brakiem mieszkancow na ulicach (w AC jednak dobrze to wymyslili) niz nudnym przemiszczaniem sie miedzy lokacjami na piechte.

 

Dziekuje i pozdrawiam dyskutantow.

Opublikowano

No bo batman po budynkach zapjerdala, co ty django filmu The Amejzing Batman nie widziałeś?

Opublikowano

"Design wypadl o wiele lepiej bo Batman byl Batmanem."

 

Przepraszam, ale design czego? Postaci w Twojej glowie?

 

Albo jestes taki niedomyslny albo fantastycznie udajesz. Design swiata gry, wlasnie przez to, ze go "otworzyli".

 

 

 

batmangothamknight-s4-bat_signal_02-7070

batman-gotham_l.jpg

batman__gotham_king_by_thehylden-d30f07d

batman_gotham_by_ErikVonLehmann.jpg

batman___gotham_city_by_wildlifehoodoo-d

 

 

 

 

A tymczasem w AA:

- Batmanie, poison ivy robi burdel w ogrodach, pomoz

- OK, juz BIEGNE

 

xD

  • Plusik 1
Opublikowano

Wkleiles artworki Batmana stojacego na gargulcach. Mozesz mi wyjasnic jak to wspomaga "design swiata gry"? Skoro designu calej gry nie wspomaga, level designu tez nie skoro jest zenujaco biedny i zrobiony po lebkach.

 

Chyba nie wiesz do konca o czym mowisz i wyciagasz jakies dziwne wnioski. Glajdowanie moze i wspomaga klimat, ale jezeli element ktory je umozliwia wyraznie oslabia flow i level design to chyba jednak wychodzi na minus? Czy tylko glajdowanie jest wazne a reszta to (pipi)?

 

W takim razie mialem racje, Tomb Raider (pipi)owy bo przeciez nie przeszukuje sie krypt. Design swiata gry do dupy. W mojej glowie to inaczej wygladalo.

Opublikowano

 

Tak, są pewne casualowe naleciałości, ale akurat tutaj to nie przeszkadza. Uproszczone nie zawsze znaczy złe.

 

Daje 8-/10. Może sprawdzę Arkham City, ale coś czuje w kościach że będzie gorsza i mniej skoncentrowana.

 

Casualowe? Wam sie chyba w dup.ach poprzewracalo od tych Soulsow. W gierce o facecie w gumowym kostiumie z uszami chcielibyscie pewnie system jak w VF a potem okazaloby sie, ze i tak lecieliscie na pale jednym kombosem. Polecam tryb hard bez podpowiedzi na ekranie i zrobienie challenge'y na maxa. Tryb detektywistyczny? Nie wiem kto w ogole na normalu go uzywal.

 

 

Tak, jak napisałem, gra ma "naleciałości casualowe" i jeżeli tego nie widzisz, to jest mi bardzo przykro z tego powodu.

Opublikowano

No bo ku,rwa gra dzieje się we więźniu xD. Hulajnogą miał tam jechać?

 

No i dlatego wole otwarty AC niz wiezienny AA. Sa dwie lokacje otwarte w grze (AA) ale jedyne co tam mozna zrobic to zneutralizowac typa w strozowce. Ja sie nie czepiam AA ze ch.ujowa (bo siwetny tytul), czepiam sie, a wlasciwie bronie swojej tezy, ze dla mnie osobiscie Batman jako postac, ktora znam z komiksow, i ktora chce kierowac, pojawia sie dopiero w AC.

 

Wkleiles artworki Batmana stojacego na gargulcach. Mozesz mi wyjasnic jak to wspomaga "design swiata gry"? Skoro designu calej gry nie wspomaga, level designu tez nie skoro jest zenujaco biedny i zrobiony po lebkach.

 

Chyba nie wiesz do konca o czym mowisz i wyciagasz jakies dziwne wnioski. Glajdowanie moze i wspomaga klimat, ale jezeli element ktory je umozliwia wyraznie oslabia flow i level design to chyba jednak wychodzi na minus? Czy tylko glajdowanie jest wazne a reszta to (pipi)?

 

Ale biedny dlaczego? Mozna posiedziec na gargulcu, przeglidowac cala mape bez dotkniecia ziemi. Sa klimatyczne miejscowki. Zgadzam sie, ze to jest czesc typowo januszowa "zbierz 10 gwiazdek i 3 diamenciki" ale mi sie strasznie wczowka wlaczala jak przed chociazby pierwszym etapem w pomieszczeniu zasiadlem na gargulcu, poobserwowalem teren i zdecydowalem ktoredy ruszyc.

 

Szczurek, moze napisz co wg ciebie na tej otwartej przestrzeni nie gra i co jest ch.ujowe to moze sie wyjasni co masz konkretnie na mysli.

 

"Oslabia flow"? Co to znaczy? Flow oslabiaja akcje kiedy Batman, np. po skonczonym etapie w muzeum, zamiast wyj.ebac oknem na zewnatrz, to schodzi dwa pietra nizej zeby wyjsc glownymi drzwiami.

Opublikowano

Ja szanuje jako całość jest ok, ale pewne elementy są cięzkie do strawienia, ot growa wersja filmów od nolana, typek przebrany za batmana niby beczka i totalna rozgrywka, ale zrobiona na tyle dobrze, że nawet jego mainstreamowa zawartość jest do przeżycia.

Opublikowano

No, dzisiaj Penence pękł, więc spokojnie po 114 godzinach mogłem zakończyć FF X. Nemesis odszedł dużo wcześniej.  Czwarte przejście gry, ale radość jak za pierwszym razem prawie. Nostalgia uber alles !  Pora na Valkyrie Profile, save po 3 chapterze ze 2 lata już czeka, pixel art w tej grze...  Ech czemu japońscy wydawcy nie chcą robić mniejszych gier? Takie VP idealnie się nadaje jako IP dla kilkunastoosobowej ekipy z rozsądnym budżetem. To samo Suikoden. Już nawet Ubisoft zauważył, że opłaca się inwestować w mniejsze tytuły.

Opublikowano

Mejm, łatwo mogę odbić piłeczkę pisząc, że w Asylum kieruję Batmanem, jakiego znam z The Cult czy Azylu Arkham ;D.

Opublikowano

No ale przeciez ja nie mam nic przeciwko temu, ze ci AA bardziej podszelo.

No toć wiem, tak tylko rozmawiamy. Mi się wszystkie 3 Batmany podobają.

Opublikowano

Przestańcie się kłócić i zagrajcie w Batmana z NESa, ~25 lat minęło od premiery i zdaje się dalej nie powstała lepsza gra video o komiksowych bohaterach.

Opublikowano

Przestańcie się kłócić i zagrajcie w Batmana z NESa, ~25 lat minęło od premiery i zdaje się dalej nie powstała lepsza gra video o komiksowych bohaterach.

Odłóż tą grową ortodoksję n.t. automatycznych skoków (które i tak pełnią marginalną rolę), a zrozumiesz że jest nim Batman Arkham Asylum.

Opublikowano

 

Przestańcie się kłócić i zagrajcie w Batmana z NESa, ~25 lat minęło od premiery i zdaje się dalej nie powstała lepsza gra video o komiksowych bohaterach.

Odłóż tą grową ortodoksję n.t. automatycznych skoków (które i tak pełnią marginalną rolę), a zrozumiesz że jest nim Batman Arkham Asylum.

 

 

Chłopie ja jeszcze muszę ograć na PS3 Killer is Dead, Tokyo Jungle, No more Heroes,  odświerzone SotC, Dragon's Crown, Dragons Dogma, Folklore i masę innych. Jakiś Batman z chu.jowymi skokami jest zbyt mało interesujący, żebym go umieścił w backlogu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...