MaZZeo 14 177 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zacząłem się już wcześniej zastanawiać które konkretnie gry miały wpływ na wygląd rynku, branży, innych gier i jeśli tak, to jaki? Macie jakieś swoje propozycje? Mówmy tu zarówno o pozytywach, jak i negatywach. Ograniczmy się do tej generacji. Gears of War - wykorzystywanie osłon (tak wiem, pierwszy był Kill Switch ale zagrały w niego 3 osoby), nowy benchmark graficzny na konsolach, co-op Call of Duty 4 - głównie wygląd multiplayera, perki, killstreaki etc motywy kopiowane przez wielu innych (ostatnio Crysis 2 i Homefront), ale również wygląd singla (parę godzin, masa skryptów), schemat sterowania (zmiana przeładowanie pod X, zmiana broni pod Y/trójkąt). Halo 3 - wygląd matchmakingu, interfejsu i Forge, 4 osobowy co-op Fallout 3 - wydaje mi się że pierwsza gra która tak mocno wykorzystała coś takiego jak DLC, sporo dodatków wyszło, lepszych i gorszych Gears of War 2 - tryb Hordy i jego wiele klonów (Zombie z CoDa, Firefight z Halo, Survival z MW3, Alien vs Predator, Bulletstorm, no od groma tego jest) Grand Theft Auto IV - pierwsza gra, gdzie dodatki DLC były NAPRAWDĘ warte kupna. Guitar Hero 2 - boom na plastikowe gitarki, który teraz jest w odwrocie chyba Castle Crashers/Shadow Complex - pierwsza, wysokiej jakości gra na PSN/XBLA? Choć tu nie jestem pewien. Portal - FPS który... nie jest FPSem? Dead Rising - pierwsza gra z zombiakami w tej generacji, za tym boomem poszedł Left 4 Dead i można powiedzieć, że shootery z nieumarłymi to już oddzielny gatunek Dragon Age - tutaj też nie jestem pewien, ale to chyba pierwsza gra od EA, gdzie wprowadzili ten bullshit typu złóż pre-order a dostaniesz blablablablablabla, jeszcze te chore edycje limitowane Red Dead Redemption - jedna z najlepszych gier w tej generacji, ale mnie się kojarzy również z kolejną durnotą - ekskluzywnymi dodatkami dla różnych sklepów (złote bronie, ciuchy, War Horse etc ) jeśli miałbym wybrać jedną, najbardziej wpływową grę to byłaby to pierwsza część Gears of War Cytuj Odnośnik do komentarza
Dante 424 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Wii Sports- chyba największy wpływ na obecną generację, casual friendly gra. Cytuj Odnośnik do komentarza
Zwyrodnialec 1 714 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Ale po co ograniczać się do tej generacji? Resident Evil 4 - kamera z nad barku przy strzelaniu, dziś w każdej grze TPP od Gearsów po Batmana Metal Gear Solid - pierwsza tak "filmowa" gra, ruszenie 4 ściany (Psycho Mantis i czytanie save'ów, czy nr do Meryl z tylu pudełka) Resident Evil - chociaż wcześniej był Alone in the Dark, to właśnie ta gra zdefiniowała gatunek survival horrorów Devil May Cry - protoplasta slasherów Shenmue - pierwsza gra, która na tak wielką skalę korzystała z patentu QTE, do tego pierwsza namiastka wirtualnego miasta i to jeszcze przed GTA3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
MBeniek 3 260 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 (edytowane) Oblivion i niesłynna zbroja dla konia - od tego momentu zaczęły wychodzić te nic niewarte DLC (typu dodatkowe bronie, skórki itp). PoP i zakończenie w DLC - i zaczęło się wycinanie zawartości z pełnej wersji aby potem to sprzedać w DLC. N4S: HP i Autolog - tu chyba nie trzeba tłumaczyć, że chodzi o rywalizowanie ze znajomymi (choć w sumie na razie tylko EA wprowadza różne warianty autologa do swoich gier) EA i online pass - czyli płać za multi jeśli kupiłeś grę z 'drugiej ręki' (nie wiem w której grze to wprowadzili po raz pierwszy) Half-Life 2 (albo i 1, choć nie wiem bo w pierwszą część nie grałem) i brak cutscenek - tzn. że nie ma czegoś takiego jak przerywnik filmowy i tracimy kontrolę nad bohaterem i tylko oglądamy (ale jak na razie tylko Valve tak robi, a szkoda). @zwyrol, lepiej się ograniczyć do tej generacji (albo jak już łącznie z poprzednią), bo tak można by wymieniać bez końca (typu: Quake - jedna z pierwszych gier w 3D, Diablo - pierwsza gra H'n'S). Edytowane 22 Sierpnia 2011 przez MBeniek Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Orson Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Fifa 10 - futbol przeszedł w prawdziwą erę trzeciego wymiaru a to za sprawą dryblingu 360 stopni. Wcześniej mielismy do dyspozycji 8 kierunków d-pada tak naprawde (nawet kierując analogiem) Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość _Be_ Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Shadow of Colossus - ogromni bossowie po których trzeba się wspinać (oraz motywy ze slabymi punktami, ale to już naciągane bo było w wielu grach), może troche bardziej spopularyzowane pojawanie się konia jako grywalny element. God of War - skala głownego bohatera w stosunku do miejscówek i bossów, wykończenia QTE jako stały element rozgrywki. Cytuj Odnośnik do komentarza
Voytec 2 761 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Powielamy tytuly czy dopisujemy same nowe? Bo zgadzam się ze wszystkim o Gearsach co napisał Mazzeo. A ode mnie: Portal - po prostu perła, nie ma takiej drugiej. Killzone 2 - benchmark Sony, pierwsza gra na ta konsole z taka grafika, ktora do dzis wymiata. Uncharted 2 - majstersztyk techniczny i teraz wielu producentow tworzac gry, podpatruje ND. Max Payne - wykorzystanie bullettime. L.A. Noire - choc dopiero zobaczymy jak na branze wplynie, odnosze sie do animacji twarzy. Gran Turismo - min. dzieki serii Yamauchiego, racery dzisiaj wygladaja tak jak wygladaja i powstala tak silna konkurencja jak Forza. Tak na szybko. Jak sobie przypomne wiecej to napisze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Zwyrodnialec 1 714 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Jeśli chodzi o cover, to był też w RE4. Co prawda w jednym miejscu, ale jednak. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Orzeszek87 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 troche z innej beczki: simsy (seria) kobitki szturmem obległy komputery, no i piękny przykład z dojenia kasy z dodatków. World of warcraft: przykład jak wyglada mmo i jak powinno funkcjonować, Quake 1- Protoplasta "prawdziwego" multiplayera (tak były wczesniejsze tytuły ale nie przypominają na tyle co quake do obecnych tytułów) gta 1- przykład jak kontrowersja winduje grę nad oltarze carmageddon 2- przykald jak odblokowywać miliony pierdół podczas gry ogólnie ta generacja to powielanie schematów i rozwijanie patentów które już były. prawdziwe patenty można policzyć w tej gemeracji na palcach u obu rąk ew jeszcze jednej stopy. Cytuj Odnośnik do komentarza
MBeniek 3 260 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 (edytowane) Portal - po prostu perła, nie ma takiej drugiej. Choć w 100% się z tym zgadzam ( poza tym, że tą drugą jest Portal 2 ) to jednak trudno tu mówić o jakimś wpływie na branżę (a szkoda). Bo pomimo, że minęły już cztery lata od premiery Portal'a, to nie ma innego takiego fps'a, w którym chodzi o rozwiązywanie zagadek, a nie jedynie mordowanie kolejnych hord przeciwników. No może gra The Ball trochę się na Portal'u wzoruje, ale oprócz zagadek jest tam też motyw zombie i fabuła raczej nie odgrywa tam ważnej roli. Innym taką perłą wśród fps'ów jest Mirror's Edge, ale tu też ciężko mówić o jakimś większym wpływie na branżę. Edytowane 29 Sierpnia 2011 przez MBeniek Cytuj Odnośnik do komentarza
Słupek 2 119 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 (edytowane) Innym taką perłą wśród fps'ów jest Mirror's Edge, ale tu też ciężko mówić o jakimś większym wpływie na branżę. W BF3 będzie skok przez "coś" żywcem wyjęty z ME ;] Ale fakt jak na tak świetne pomysły - poruszanie się w FPP w ME to mały gier korzysta/kontynuuje "ten styl". Sorry za offtop. Edytowane 30 Sierpnia 2011 przez SłupekPL Cytuj Odnośnik do komentarza
Mendrek 570 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Temat rzeka. Mógłbym wrzucić tu całą encyklopedię, bo tego jest masa - np. Doom pokazał co to deathmatch, DMC rozpoczął modę na slashery, Unreal Tournament 3 wprowadził tryb hordy, a CoD BO zaraził nowym modelem naliczania punktów za współpracę. Ale jeśli chodzi o obecną generację: Heavy Rain - choć był rozwinięciem idei Farenheita, to mimo wszystko na wiele gier z naciskiem na emocjonalność i fabułę będziemy mówić: "coś w stylu Heavy Rain". Motorstorm - wprowadził nową swieżość w offroad'owe wyścigi arcade'owe. Virtua Fighter 5 - udowodnił, że można zrobić perfekcyjny online, praktycznie bez lagów i ośmieszył tym Namco. Gears of War - niby większość to prosta strzelanka z banalną fabułą, ale system osłon wyszedł bardzo trafnie - i kilka gier z niego korzysta. Unreal Tournament 3 - wprowadził tryb hordy, choć to nie on go rozpromował. Call of Duty Black Ops - to on chyba jako pierwszy pokazał ciekawy system naliczania punktów za różne akcje, często związane z pomocą drużynową. Flow i Flower - dzięki nim, można było kolejny raz zadumać się nad tym, że gry to też sztuka. Little Big Planet - po raz pierwszy do ręki ludzi z całego świata oddano potężny i przystępny game devkit, dzięki czemu w zastraszającym tempie powstawały jakieś kosmiczne i surrealistyczne rzeczy, co też pokazało jak silna jest ludzka kreatywność gdy da się odpowiednie narzędzia. A jednocześnie gra fajnie podrkeśliła zalety co-opa. Uncharted 2 - dzięki niemu nie musimy się jeszcze wstydzić przez PC-towcami, plus w sumie odrodzenie gatunku adventure tpp i dopieszczenie filmowego akcentu. Nie wpłynął tak bardzo na branże, bo sam w sobie nie jest jakąś rewolucją, choć na pewno najlepszą grafiką wpłynął na ambicje niejednego studia. Cytuj Odnośnik do komentarza
Accoun 252 Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Unreal Tournament 3 - wprowadził tryb hordy, choć to nie on go rozpromował O ile dobrze pamiętam, to był już w UT2004. A sam pomysł pewnie i tak wyszedł z jakiegoś moda/amatorskiej gierki... :wink: Głowy nie dam, ale chyba pierwsze Halo wprowadziło tarczę regenerującą się po chwili (przynajmniej ja nie pamiętam wcześniejszej gry z tym pomysłem), a Call Of Duty 2 wprowadziło to do gry o drugiej wojnie światowej - poza sci-fi... Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.