Luqat 968 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 (edytowane) Tak czytam te Wasze wszystkie posty i mam wrażenie, że niektórzy doszukują się dziury w całym i nie dotyczy to tylko GT6 czy GT w ogóle, ale także Forzy czy innych wyścigów. O co mi chodzi? A no chodzi o to, że teraz wszyscy są strasznie wyczuleni na "fizykę i model jazdy" i "się znają". Nie żebym negował czyjąś wiedzę czy znajomość tematu, ale chyba zapominamy co w tej grze/tych grach jest najważniejsze, czyli to, żeby się dobrze bawić i czerpać satysfakcję z gry. Tak mi się przynajmniej wydaje. Zamiast skupić się na tym aspekcie, to patrzycie przez pryzmat nazwy "symulator", a nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, ale wg słowników symulacja oznacza udawanie, pozorowanie. --> http://sjp.pl/symulowa%E6 --> http://megaslownik.pl/slownik/synonimy_antonimy/21247,symulowanie Czyli nie oddaje i nie jest możliwe, żeby w pełni oddawała stan rzeczywisty. Zresztą czy na tym nam tak naprawdę zależy? Ja wiem, że kartony, że brak zniszczeń z prawdziwego zdarzenia itd., ale nie przeszkadza mi to się dobrze bawić, bo dla mnie najważniejsza jest w tej grze jazda i ten aspekt jest więcej niż zadowalający(jak dla mnie). Gram w GT od pierwszej części i wiem, że będę grał nadal, dobrze się przy niej bawiąc, a nie zastanawiając czy innym się podoba czy nie. Ktoś narzeka na NFS:MW, a drugi świetnie się bawi przy tym bawi itd. Nie jest bowiem ładne to co ładne, tylko to co się komu podoba. Edytowane 3 lipca 2013 przez Luqat Cytuj
Andżej 2 268 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 chyba zapominamy co w tej grze/tych grach jest najważniejsze, czyli to, żeby się dobrze bawić i czerpać satysfakcję z gry No ja wlasnie mowie, ze po przesiadce na PS3 (ktora ma lepsze eksy, czapki z glow), GT5 daje mi zerowa satysfakcje i radosc. Cytuj
Emet 1 089 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 (edytowane) No właśnie w tym problem, że ja przez te ułomności nie potrafię w pełni czerpać przyjemności z tej gry (tak, jak z GT5). Dla mnie Gran Turismo to nie tylko jazda najszybciej jak się da po torze.. ale też zabawa bardziej normalna i możliwość potestowania tych aut w bardziej normalnych warunkach... a w takich niestety fizyka tej gry nawala. Zresztą nawet jak mowa o czystych wyścigach to brak chociażby torque steer jest też wielką wadą (gdzie jest to symulowane nawet w grach arcadeowych). W rzeczywistości dobry start wymaga sprawnego operowania gazem i kierownicą, plus ew. zmiany biegów. w GT wystarczy odpowiednio dozować gaz bo auto i tak zawsze pojedzie idelanie prosto. Dla mnie też nie są jakoś specjalnie ważne zniszczenia ani fizyka kolizji. Ta obecna to i tak rewolucja w porównaniu do poprzednich części i właściwie z braku laki mi wystarczy.. ale samo zachowanie się auta na nawierzchni w każdych warunkach (nie tylko 50km/h +) jest dla mnie BARDZO ważne. Nikt tu nie mówi też o w 100% rzeczywistej fizyce ale przynajmniej o czymś na poziomie Forzy (która silnik fizyczny ma bardzo dobry.. tylko na potrzeby gry jest przytemperowany) czy niektórych pecetowych simów. Edytowane 3 lipca 2013 przez Emet Cytuj
eX4cT_PL 1 642 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 Ciekaw jestem ile znafcuw w tym temacie ma prawo jazdy... Nie ulega watpliwosci ze tym czym jest GT6 to powinno byc juz w GT5. Cytuj
Daffy 10 568 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 Emet szacun, że ty te wszystkie zmiany w fizyce i modelu jazdy wyczuwasz na padzie. Ja grając na padzie to uznaje podział: gry gdzie mało kiedy trzeba hamować(arcadówki) i gry gdzie często trzeba hamować(simy). Odkąd 3 lata temu kupiłem kierownice(sprzedałem po roku) to nawet nie mając kiery nie chce wypowiadać się na techniczne aspekty tytułów - różnica w grze w takie Gt5 na kierze i bez była gigantyczna. 1 Cytuj
Andżej 2 268 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 (edytowane) Fiucuś, czyli, jakby to powiedzial ten kolo wyzej od ciebie, jestes znafcom bez prawa jazdy. Po jego gadce mozna wywnioskowac ze ZNAWCY wola GT a ZNAFCY Forze. Takie o pajacowanie. Jak ktos wie, ocb, to roznice najdrobniejsze z czasem wyczuje, czy to na padzie czy to na kierze, a nawet na YT. Zwlaszcza jak ktos szarpie w racery od berbecia, a zarowno Emet jak i ja, do tej grupy sie zaliczamy. Edytowane 3 lipca 2013 przez Andżej Cytuj
Daffy 10 568 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 (edytowane) prawko mam 8 lat i uprzedzam kolejne pytanie - czynnie jeżdżę 8 lat serio na padzie nie umiem wyczuwać tych całych cudownych czy zje.banych fizyk - ale ja nigdy do wyścigów na konsolach nie podchodziłem tak na poważnie. Na kierze to inna para kaloszy. A znawcą wyścigówek konsolowych nigdy nie byłem i nie będę, najbardziej to mnie zawsze i tak z tego gatunku gier jarały arcadówki w stylu PGR, motorstorm, burnouty czy wipeouty Edytowane 3 lipca 2013 przez Ficuś 1 Cytuj
Pajda 2 282 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 Pamietam jak na DFP logitecha meczylem ta gre. Szok jak na co drugim zakrecie dachowalem samochodem. Szkoda,ze na obecna generacje nie ma ani jednego dobrego WRC (dirt i wrc ;/). Pierwsze godziny jazdy po oesach to maks 60-70km/h.Niestety potencjal mocy obliczeniowej wzgledem ps2 poszedl pelna para na wyglad, a nie obliczenia fizyki. Niestety kolejna Forza zapowiada, ze juz tak bedzie, pelen gwizdek w grafe. 1 Cytuj
kermit 6 998 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 Rally Championship 2000 - noc, las i widok z kabiny - to była niesamowita wczuta. Za czasów Colina 2 były świetne tytuły WRC, obecnie to oczoje.bna graficzka i totalna demolka autka ale sorry za OFF Cytuj
mattaman 294 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 Jak ktos wie, ocb, to roznice najdrobniejsze z czasem wyczuje, czy to na padzie czy to na kierze, a nawet na YT. Zwlaszcza jak ktos szarpie w racery od berbecia, a zarowno Emet jak i ja, do tej grupy sie zaliczamy. Trochę cię chyba poniosło Cytuj
Bartg 5 468 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 Zgodze się, że wszystko sprowadza się do czerpania przyjemności z jazdy, po prostu Forza ma mniej irytujących momentów niż GT i dlatego gra mi się lepiej. Ciężko to przenieść na papier, dla mnie w Forze z samochodem można zrobić co się chcę (ale nie na padzie niestety, ograniczenie chociażby kąta skrętu jest na maksa słabe) i czuć że to samochód, a nie obiekt wrzucony w jakiś świat z odpowiednio zaprogramowanymi zachowaniami. Miałem okazję pośmigać swoim autem po kilku torach i lotniskach i zwiedzić kilka trawników wypadając z zakrętu więc mogę porównać jedynie jazdę FWD (no i jedna przejażdżka MX5 po rakietowej) z tym co widzę i w co gram. Do tego we wczuwie ogromnie pomaga dźwięk, gdzie w forzie słychać tak jak powinno nawet założenie stożka do seryjnego civica, a nie dźwięk odkurzacza odpowiednio dstosowany czy to jest R4, V6 czy V8 itd. GT w końcu idzie w dobrym kierunku, szkoda że dopiero teraz, widać rosnąca błyskawicznie w siłe marka Forza zmobilizowała ich do zerwania z erą ps1/ps2, chociaż poczekajmy na fulla i jakie "niespodzianki" dostaniemy. Cytuj
Gość Darude Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 Andzej odpłynął z tymi porównaniami .GT na kierownicy na padzie to zupelnie inne gry ,odczucia z jazdy zupełnie nieporównywalne ,nie wiem jak można jeszcze dodać wrażenia jazdy z YT XD. 1 Cytuj
eX4cT_PL 1 642 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 Rally Championship 2000 - noc, las i widok z kabiny - to była niesamowita wczuta. Za czasów Colina 2 były świetne tytuły WRC, obecnie to oczoje.bna graficzka i totalna demolka autka ale sorry za OFF Teraz masz to samo w GT 5, ustaw sobie Noc/Deszcz i BMW M5 na torze Nurburgring 2 Cytuj
Bartg 5 468 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 No dokładnie to to samo jest ! :potter: Cytuj
kermit 6 998 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 W tej gierce co wspomniałem efekt potęgował fakt, że ten las miał naprawdę dopasowaną trasę do realizmu - było ciasno, mały błąd i dachowanie albo dzwon w drzewo. Wszędzie później już rozciągali trasy na szerokość, gdzie tu - jak w rzeczywistości miałeś trasę na szerokość auta + maks 0,5m. A Nurburgring męczyłem właśnie tym autem jeszcze na PS2 w Gran Turismo - miodzik. Cytuj
Bartg 5 468 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 Obceniłem jeden ghost goscia z najlepszym czasem w tej chwili GTR-em, gosc 3/4 zakretow przelatuje chamskim driftem i dzięki temu na każdym zakręcie zyskuje sporą przewagę, realistyczne ? Cytuj
kermit 6 998 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 (edytowane) Drift w demie jest strasznie lipny, obraca mi auto do połowy (90 stopni), sytuacja beznadziejna powinienem już dawno wypaść z trasy / obrócić się o 180 stopni ale intuicyjnie daję kontrę i auto sie prostuje O_O wtf UP - wiadomo, im mniej driftu i więcej przyczepności czas powinien być lepszy... GT you're drifting it wrong. Edytowane 3 lipca 2013 przez kermit Cytuj
eX4cT_PL 1 642 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 (edytowane) Obceniłem jeden ghost goscia z najlepszym czasem w tej chwili GTR-em, gosc 3/4 zakretow przelatuje chamskim driftem i dzięki temu na każdym zakręcie zyskuje sporą przewagę, realistyczne ? To tak jak w Forzie Impreza sti,lekki tuning i kazdy zakret bokiem, zdecydowanie szybciej niz jazda normalnym torem jazdy. Realizm Edytowane 3 lipca 2013 przez eX4cT_PL Cytuj
UberAdi 2 285 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 Obceniłem jeden ghost goscia z najlepszym czasem w tej chwili GTR-em, gosc 3/4 zakretow przelatuje chamskim driftem i dzięki temu na każdym zakręcie zyskuje sporą przewagę, realistyczne ? jaki miał czas? tutaj macie okrążenie jednego z lepszych simracerów, Pablo Lopeza: Cytuj
Bumier 25 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 Ogralem to co mozna i trudno nie zgodzic sie z tym co pisze Emet. Na plus nowe szybsze menu. Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 (edytowane) W takim razie nie wypowiadaj sie, co jest lepsze jak na fanatecu nie grales, Polaki cebulaki jeżdżę również na czymś takim: http://www.robertaronovici.com/downloads/playseats_side.jpg z kierownicą G27, objeździłem wszystkie simy na PC + kilka na PS3, także jako takie zdanie mam. nie zainwestuję 1k w fanateca dla samej forzy ale jak niektorzy od gierki na konsole oczekuja 100% realizmu a fizyke i model jazdy oceniaja na filmikach na YT to... czapki z glow w GT najbardziej brakuje mi garazu samochodow z forzy oraz tuningu wizualnego i mechanicznego. Edytowane 3 lipca 2013 przez Szejdj Cytuj
Gawlick 7 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 Z tym przechylaniem sie nadwozia kiedy kręci się kierownicą, a auto stoi jest pewien myk. Spróbujcie to samo zrobić jak auto ma zaciągnięty ręczny. Nie przechyla się. Tutaj babola dali bo konsola odczutuje auto które jest na biegu jako poruszające się. Nawet jak stoi. Tak to tłumacze WTF... Cytuj
MaZZeo 14 182 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 Teraz masz to samo w GT 5, ustaw sobie Noc/Deszcz i BMW M5 na torze Nurburgring To jest właśnie to. Wiecie co jest najbardziej żałosne z GT5/GT6? Żeby odczuć zayebistość gry to musisz ustawić specjalne auto, specjalną trasę, specjalny wyścig, specjalną porę dnia i jeszcze zadbać o klasy pojazdów przeciwników by ci standard przed oczami nie walnął brzydotą. Inaczej będziesz się irytował i śmiał z durnot tej gry. GT6 oczywiście odpaliłem z ciekawości, ale po tym jak ujrzałem w kabinie 30-40fps to wyłączyłem. Jak widać motto panów z PD to robić wszystko byle jak. Ale oczywiście znajdą się osobniki które będą zasłaniać ułomność tej serii jakimiś bullshotami z photo mode albo gifem z kłębami dymu. Cytuj
Karas 433 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 Raczej nikogo to nie będzie interesować bo udzielają się tu "obeznani" w temacie (a może ?)ale wrzucam porównania 5 z 6 : Cytuj
Magik 1 124 Opublikowano 3 lipca 2013 Opublikowano 3 lipca 2013 Na tych filmikach widac wyraznie wiekszy flickering w GT6. Na plus porzadny bodyroll Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.