Skocz do zawartości

Console Wars 3(de)

Featured Replies

  • Odpowiedzi 9,7 tys.
  • Wyświetleń 260,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Z telefona jest takie samo narzędzie do gier, jak z peceta. Żadne.

  • Pogadajmy o wynikach sprzedaży M$ to takie ekscytujące...

  • fix co do nowego GoW to mam nadzieję że to nie GoW4 od Epica a że coś w stylu H3:ODST/HR od PCF, no i żeby wyszło do wiosny bo jeśli jesień 2013 to przekreśla next gena MS, w sumie już patrząc na g

Opublikowano

Co do Home'a to się zgodzę i nie zgodzę.

Home stał się takim miejscem głównie dla żeńskich posiadaczy PS 3 (ostatnie zmiany i mikropłatności to wręcz damski supermarket), oraz ich męskich przyjaciół. Jako platforma do gier jest dosyć słabe i lepiej już sięgnąć po ftp MMO "DC Universe Online". W US Sony bardzo dba o różne społeczności na Home, jest dużo projektów i możliwości, ale w Europie jest nieco gorzej (mimo że ludzi jest więcej). Na Home też warto się pojawić w trakcie jakiś targów.

Obecnie gier które dają coś do Home'a jest mało, ale większość dużych gier ma swoje przestrzenie.

Ostatnio Home bardzo się rozwinął, jak tam pojawiłem się po długim czasie, to się pogubiłem ;)

Opublikowano

A jest juz miesny jez na home?

Opublikowano

MaZ, czemu wszystkie decyzje o przesunięciu premier z okresu jesienno/zimowego na wiosenny należy upatrywać tylko w hegemonii CoD na rynku? W tym okresie nierzadko wychodzi szereg innych znakomitych gier. Wydawcy po prostu oceniają szansę dużego zarobku w takim okresie przy takiej ilości premier. Jeżeli mówimy o FPSach to po części mogę się z Tobą zgodzić, ale sądzę, że takiemu Bioshock Infinite nowe Call of Duty nie byłoby w stanie zaszkodzić. To tytuł dla bardziej ambitnych gracz a ci, jak wiadomo, sięgnęliby raczej po Infinite. Sam ogrywam MW3, ale pożyczonego, choć nie powiem, bo za(pipi)iście mi się podoba, jest mocno grywalny, zwłaszcza Spec Ops.

Opublikowano

Czekaj, spytam magiczną kulę.

 

Tak, będzie gorsza.

Opublikowano

Nie powinniśmy skreślać konsoli, skoro nawet nie do końca wiadomo jaka będzie jej dokładna specyfikacja. Nie traktowałbym każdego newsa z NeoGaf jako ostateczne źródło informacji. Nintendo swojego czasu wspominało nawet o opcji zmiany nazwy samej konsoli, bo przeciętny klient byłby w stanie pomylić się przy zakupie Wii czy Wii U.

Opublikowano

ja tylko wkleje cos takiego

 

5081_88fa_390.jpeg

Opublikowano

No dokładnie.

 

Mimo wszystko warto poczekać z jakimikolwiek osądami, bo może być różnie. Na Wii też psy wieszali, a że to grafika jak na PS2, a że ten pilot to będzie ich gwoździem do trumny, a że nikt tego nie kupi.

 

Nintendo chcąc zarobić duuuuużo pieniędzy na swojej konsoli musi mimo wszystko polegać na nazwijmy to "pierdółce" jak Wiimote czy tablet do WiiU, bo bez tego na rynku nie zawojują. GameCube był na równi z PS2 i pierwszym Xboxem, ale w kwestii sprzedanych konsol Nintendo wcale wtedy nie zawojowało.

 

Nie mówię, że nie chciałbym żeby WiiU nie ustępowało bebechami PS4/nowemu xboxowi, no ale co poradzić jak Nintendo ma taką politykę.

Edytowane przez ragus

Opublikowano

Silicon Knights zabiera się za nowy projekt:

 

We originally had some hints at this last year, and in a recent Gameindustry.biz article, Denis has once again emphasised that Silicon Knights' next project will be a familiar one:

 

 

Quote:

"Bottom-line, and this is pretty public, we went through hell last generation by trying to adopt the Unreal Engine. It hurt us so dramatically that it affected us a lot, all the way through. You know, we're hoping to fix that this gen. We've suffered a lot, that's all I can say," Dyack continued.

 

Interestingly, he refers to last generation and "this gen" because Silicon Knights has already moved on to new consoles. Dyack's not ready to talk about the next-gen project, but given his comments on Eternal Darkness recently, we have a strong suspicion that Silicon Knights is actually working on the fan favorite.

 

"We're really excited and we're working on our next generation stuff. We're working on an IP that's our most requested and we're really excited about that."

 

"We're smaller, obviously," he said referring to layoffs, "and we're going back to our roots. I'm really looking forward to a point in time when we can talk about it, it's just not today. That's the current state of things. I think the state of our demise has been greatly exaggerated. Here we are. We're here."

There are three possibilities really:

 

(1) Legacy of Kain

 

This would be Silicon Knights' only franchise with longevity, with their original game spawning four sequels. The Kain IP was originally conceived by Silicon Knights, and following an epic court settlement with their then publisher Crystal Dynamics, became the total property of the latter. The franchise was merged into the development of the Crystal Dynamics third-person action adventure game known as "Shifter", producing the game now known as Soul Reaver.

 

The persistent rumours that Crystal Dynamics may be returning to the Legacy of Kain are interesting, and considering that Silicon Knights were commissioned to help produce Darksiders with Vigil, it is not impossible (though still unlikely) that Crystal could be engaging in some sort of joint development with Dyack and co.

 

This seems improbable. The bitter legal history between Silicon Knights and Crystal Dynamics does seem render such cooperation unlikely, and the rumours suggest that a remake of "Soul Reaver" is on the cards - a game that Silicon Knights originally fought against being made. Still, its worth mentioning as a possibility. As Silicon Knights first console game, this would certainly adhere to their comment about the studio going back to "its roots".

 

(2) Eternal Darkness

 

The most likely possibility. Eternal Darkness is a highly-regarded gem that appealed to a mature faction of Nintendo's audience. It was a smart, successful title, and gave the Gamecube's early lineup a little more diversity. The IP is now fully owned by Nintendo.

 

Given that Nintendo and Silicon Knights split on apparently amicable terms, future collaboration could certainly be possible. Nintendo may be eager for a distinct and dark WiiU launch title, and Dyack certainly needs a success to help Silicon Knights survive its recent traumas - revisiting and continuing this successful IP under the supervision of Nintendo might be the best way to achieve this success.

 

An Eternal Darkness sequel has been requested since the early days of the Gamecube, by fans and the media alike. With the impending arrival of the Wii U, this scenario would also adhere to his "next generation" comment.

 

(3) Too Human

 

Too Human does have its fans, and some of those may want a sequel. It is hard to imagine that, compared with the far more sizeable and vocal Eternal Darkess and Legacy of Kain fanbases, that this group would come close to fulfilling the "most requested" criteria.

 

The move would also make little sense for Silicon Knights. Given the recent difficulties experienced by the studio, making a sequel to a critically-lambasted game would not seem to be the best route to financial success. Overall, Two Human seems very unlikely.

 

 

Tak, tak, wiem co pisałem wczoraj na temat doniesień z NeoGaf ale w tym przypadku info wydaje się być dość prawdopodobne. Z chęcią zobaczyłbym sequel świetnego Eternal Darkness z GCN.

Edytowane przez NEMESIS US

Opublikowano

Nie zdziwię się jak padną zanim skończą. SK są w tragicznej sytuacji finansowej, dziwię się, że jeszcze nie padli. Nie wiem też kto by chciał sfinansować ich kolejny projekt, bo sami na 99,9% nie mają na to środków.

 

PS. "the most requested" wbrew pozorom co ludzie piszą na neogaf, najlepiej pasuje właśnie do Too Human. Przy każdej plotce o nowych projektach SK, temat TH jest podejmowany w pierwszej kolejności.

Edytowane przez DonSterydo

Opublikowano

Mi się wydaję, że najbardziej wykończyło ich właśnie Too Human. To był jeden z najdroższych i najdłużej powstających projektów ostatnich lat. Niestety, nie wyszło to grze na dobre, wprawdzie oceny zbierała przyzwoite, tak po premierze o Silicon Knights słuch zaginął.

Opublikowano
  • Autor

Tak, tak, wiem co pisałem wczoraj na temat doniesień z NeoGaf ale w tym przypadku info wydaje się być dość prawdopodobne. Z chęcią zobaczyłbym sequel świetnego Eternal Darkness z GCN.

 

A ja remake, ale z poprawioną oprawą, bo niestety ta już lata temu była akurat najgorszym aspektem gry.

Opublikowano

Nie przesadzaj, graficznie nie było źle. Fakt, w porównaniu z wydanym w tym samym okresie RE Remake oprawa ED odstawała. Za to patenty, klimat i historia były naprawdę solidne. Do dziś pamiętam scenariusz w katedrze, jak graliśmy tym zakonnikiem (Paul Luther?).

Opublikowano

PS. "the most requested" wbrew pozorom co ludzie piszą na neogaf, najlepiej pasuje właśnie do Too Human. Przy każdej plotce o nowych projektach SK, temat TH jest podejmowany w pierwszej kolejności.

 

Bo wiekszosc nie grala w ED.

Opublikowano

rozumię Mazzeo apropo dissu na CoDa. To paradoks bo ja CoD a lubię- ot pozyczyć/wymienić, poszpilac 8 godzi w singlu na veteranie , trochę multi i na powrót puścić gre w obieg

 

Ale rozumiem frustrację- bo CoD pokazał , że ryzyko sie nie opłaca, że gracze to "inzynierowie Mamonie", lubią to co znają. Tędy mogło się wydac komus, że nie ma sensu doinwestowywać w Preya 2- bo pewnie wymagał wielu poprawek. Ryzyko duże, nakłady duże - po co?

 

 

Marz mi się sytuacja z poletka filmowego. Tam własciwie za 10 tys dolców dobry rezyser (choć jeszcze nieznany) moze nakręcic kapitalny film. Mamy wiec blockbustery -odmóżdżacze oraz kono ciekawsze. Dla kazdego coś miłego

 

W grach jest ciężko bo projekty niezalezne to na ogół proste gry logiczne (ciekawe ale to specyficzny segment) , z ciekawą oprawą, celujacą w artyzm ale z ubogą mechaniką.

Opublikowano

Marz mi się sytuacja z poletka filmowego. Tam własciwie za 10 tys dolców dobry rezyser (choć jeszcze nieznany) moze nakręcic kapitalny film. Mamy wiec blockbustery -odmóżdżacze oraz kono ciekawsze. Dla kazdego coś miłego

 

W grach jest ciężko bo projekty niezalezne to na ogół proste gry logiczne (ciekawe ale to specyficzny segment) , z ciekawą oprawą, celujacą w artyzm ale z ubogą mechaniką.

 

Właśnie gram w Treasure Adventure Game, którą można ściągnąć za darmo, kapitalna gra. Także można.

Opublikowano

Kto chce info o GTA5? Nie potwierdzone oczywiscie, ale seems legit.

 

 

 

Hello!

I am a friend of someone who recently got sacked from RockStar North for general misconduct. Because one contract to RockStar covered everything, including secrecy, and his contractual obligaton was now removed, he was legally allowed to spill the beans on Rockstar's upcoming GTA V. And he is making damn sure everyone knows about it.

 

Here is the info you really want:

1. The protagonist will be one character, and one character alone. His name is (as some rumours said) Albert De Silva. He's a half hispanic man who was once part of a crime family in Vice City. He decided to settle down and have kids in Los Santos. He has one son called Kevin De Silva who is your stereotypical CoD player. He's lazy, useless and shouts racial abuse online and is really into FPS games. Kevin does admire his Dad though.

2. Multiplayer will hold 32 people on the Xbox and PS3. I wasn't told how many were able to be on the PC. Just like in RDR, players will be able to form Gangs. These gangs are not ranked through XP anymore, but via Reputation. Instead of gang hideouts, you can do jobs that range from robbing a launderette to breaking into a military base and stealing state-of-the-art weaponary. The Gang leader has much more control over his or her gang by being able to rank members of their gang and setting more specific objectives to specific members of their gang. Gangs can have their own terratory but this only applies to areas inside the city of Los Santos.

3. The map is about 5x as large as the GTA IV map and the City of Los Santos takes up just under half of this area (so it's a bit bigger than 2 GTA IV Liberty Cities).

The map is (like most GTAs) seperated into three different sections.

4. Planes are flyable, they range from World War 2 fighter planes to Private Jets.

5. Cars and guns are customisable to an extent, for example, you can cusomise a gun to have a supressor on it and you can install nitrous into cars.

 

Here's some stuff you might like:

1. The protagonist is the "rich guy" from the GTA V debut trailer. You get to learn more about this man in the second when he talks about his troubles. You only see the protagonist twice in the trailer. First time is the side of his face and second time is when he is driving a Deceptor (Audi R8). The people robbing the jewellery store are just with the protagonist. He is driving the van ready to get away.

2. Gunfights are more realistic. When you are shooting a gun out of a window of a car, depending on how fast it's going you will have troubles aiming due to shaking cameras.

3. The game is due in May 2013. A more specific date has not been decided because the game is still needing 6 months to be fully developed. They will have a playable demo at E3.

4. Police chases are now way more than either running or driving. Depending on how wanted you are, police may bring out riot shields and flash bangs.

5. When someone reaches 4 star wanted level, there will be a radio warning on some stations.

6. Radio stations now do traffic reports that are actually correct. So if you don't know what route to take, you can check the traffic reports on your phone or the radio. 7. The in-game TV now has many more channels

8. The protagonist DOES NOT die unlike in the last two Rockstar games.

9. The underworld actually has a working economy that you can contribute too by buying and selling drugs, weapons and illegal cars in single player.

10. The protagonist can take drugs which will have some effects. But smoking weed on the streetwalk will lead to getting a one star wanted level.

11. Police cars will go after you if you're obviousely breaking the speed limit. Having high speed crashes will also damage your health.

 

Wanted levels:

1 star - police follow you on foot and try to make an arrest. No sirens, no car chases (unless you are speeding).

2 star - police will still attempt to make an arrest. If a weapon is drawn then the police will begin opening fire. Police will use stun guns if a weapon is not drawn.

3 star - Chases begin and the police don't care how they stop you, they just want to do it.

4 star - road traps, radio stations and much more hostile police.Even when you have evaded them, they will still search for 24 in-game hours for someone matching your description.

5 star - shoot to kill, arrest only if it's made very possible. Even when you have evaded them, they will still search for 48 in-game hours for someone matching your description. Few missions become unavailable if you are wanted.

6 star - military vehicles come after you. Even when you have evaded them, they will still search for 72 in-game hours for someone matching your description. Some missions become unavailable if you are wanted.

 

Opublikowano

Szacunkowo można uznać, że nowe GTA i Call of Duty złożą się na jakąś jedną czwartą całej sprzedaży gier. Przez cały ten rok fiskalny. Oligarchizacja branży postępuje i wraz z nowymi konsolami postąpi raczej jeszcze bardziej. To jeden z powodów, dla których nikt normalny nie chce nowych next-genów.

 

W filmie jest odwrotnie, bo w filmie koszta kręcenia w zasadzie maleją. Kiarostami nakręcił swój ostatni film kamerą za kilkadziesiąt tysięcy dolców, a jakość obrazu jest jak najbardziej kinowa. Ogólnie da się wyjść z cyfrówką na miasto i nakręcić coś ciekawego. W grach musisz wszystko wykreować, możliwości zrobienia ciekawej gry bez wydawania kasy są bardzo kiepskie.

 

 

Taki Rhythm Heaven kosztował pewnie max kilkadziesiąt tysięcy dolców, a jest jedną z najlepszych gier XXI wieku. Ale to jest bardzo mała grupa, dobre i tanie gry. Przez tyle lat powstała doprawdy ograniczona liczba pomysłów, które da się tak wykorzystać. Układanie trzech elementów obok siebie, wystrzeliwanie czegoś z katapulty czy tower defence po setnym razie staje się dość nudne. Rhythm Heaven też po paru kolejnych sequelach stanie się nudne i pytanie, co dalej. Zresztą sequel na 3DS-a pewnie już będzie droższy, bo przecież jak jest 3D to wypada je wykorzystać.

Edytowane przez ogqozo

Opublikowano

Kto chce info o GTA5? Nie potwierdzone oczywiscie, ale seems legit.

 

 

 

Hello!

I am a friend of someone who recently got sacked from RockStar North for general misconduct. Because one contract to RockStar covered everything, including secrecy, and his contractual obligaton was now removed, he was legally allowed to spill the beans on Rockstar's upcoming GTA V. And he is making damn sure everyone knows about it.

 

Here is the info you really want:

1. The protagonist will be one character, and one character alone. His name is (as some rumours said) Albert De Silva. He's a half hispanic man who was once part of a crime family in Vice City. He decided to settle down and have kids in Los Santos. He has one son called Kevin De Silva who is your stereotypical CoD player. He's lazy, useless and shouts racial abuse online and is really into FPS games. Kevin does admire his Dad though.

2. Multiplayer will hold 32 people on the Xbox and PS3. I wasn't told how many were able to be on the PC. Just like in RDR, players will be able to form Gangs. These gangs are not ranked through XP anymore, but via Reputation. Instead of gang hideouts, you can do jobs that range from robbing a launderette to breaking into a military base and stealing state-of-the-art weaponary. The Gang leader has much more control over his or her gang by being able to rank members of their gang and setting more specific objectives to specific members of their gang. Gangs can have their own terratory but this only applies to areas inside the city of Los Santos.

3. The map is about 5x as large as the GTA IV map and the City of Los Santos takes up just under half of this area (so it's a bit bigger than 2 GTA IV Liberty Cities).

The map is (like most GTAs) seperated into three different sections.

4. Planes are flyable, they range from World War 2 fighter planes to Private Jets.

5. Cars and guns are customisable to an extent, for example, you can cusomise a gun to have a supressor on it and you can install nitrous into cars.

 

Here's some stuff you might like:

1. The protagonist is the "rich guy" from the GTA V debut trailer. You get to learn more about this man in the second when he talks about his troubles. You only see the protagonist twice in the trailer. First time is the side of his face and second time is when he is driving a Deceptor (Audi R8). The people robbing the jewellery store are just with the protagonist. He is driving the van ready to get away.

2. Gunfights are more realistic. When you are shooting a gun out of a window of a car, depending on how fast it's going you will have troubles aiming due to shaking cameras.

3. The game is due in May 2013. A more specific date has not been decided because the game is still needing 6 months to be fully developed. They will have a playable demo at E3.

4. Police chases are now way more than either running or driving. Depending on how wanted you are, police may bring out riot shields and flash bangs.

5. When someone reaches 4 star wanted level, there will be a radio warning on some stations.

6. Radio stations now do traffic reports that are actually correct. So if you don't know what route to take, you can check the traffic reports on your phone or the radio. 7. The in-game TV now has many more channels

8. The protagonist DOES NOT die unlike in the last two Rockstar games.

9. The underworld actually has a working economy that you can contribute too by buying and selling drugs, weapons and illegal cars in single player.

10. The protagonist can take drugs which will have some effects. But smoking weed on the streetwalk will lead to getting a one star wanted level.

11. Police cars will go after you if you're obviousely breaking the speed limit. Having high speed crashes will also damage your health.

 

Wanted levels:

1 star - police follow you on foot and try to make an arrest. No sirens, no car chases (unless you are speeding).

2 star - police will still attempt to make an arrest. If a weapon is drawn then the police will begin opening fire. Police will use stun guns if a weapon is not drawn.

3 star - Chases begin and the police don't care how they stop you, they just want to do it.

4 star - road traps, radio stations and much more hostile police.Even when you have evaded them, they will still search for 24 in-game hours for someone matching your description.

5 star - shoot to kill, arrest only if it's made very possible. Even when you have evaded them, they will still search for 48 in-game hours for someone matching your description. Few missions become unavailable if you are wanted.

6 star - military vehicles come after you. Even when you have evaded them, they will still search for 72 in-game hours for someone matching your description. Some missions become unavailable if you are wanted.

 

 

Jak boga kocham, ta gra to będzie uwiecznienie tej generacji.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.