Skocz do zawartości

Console Wars 3(de)

Featured Replies

Opublikowano

Panowie pamieci jest tyle ile GPU i CPU potrzebuje, poprostu sa za slabe im wieksza moc GPU i CPU tym wiecej ramu potrzeba .

  • Odpowiedzi 9,7 tys.
  • Wyświetleń 260,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Z telefona jest takie samo narzędzie do gier, jak z peceta. Żadne.

  • Pogadajmy o wynikach sprzedaży M$ to takie ekscytujące...

  • fix co do nowego GoW to mam nadzieję że to nie GoW4 od Epica a że coś w stylu H3:ODST/HR od PCF, no i żeby wyszło do wiosny bo jeśli jesień 2013 to przekreśla next gena MS, w sumie już patrząc na g

Opublikowano

[G]DDR3 było w GF6600GT czyli jednej z najpopularniejszych kart ze ŚREDNIEGO segmentu, więc nie pisz proszę o kartach za 2k, bo mijasz się z prawdą.

 

Panowie pamieci jest tyle ile GPU i CPU potrzebuje, poprostu sa za slabe im wieksza moc GPU i CPU tym wiecej ramu potrzeba .

 

No i jak czas pokazał, w kĄsolach zamontowano za mało RAMU. Proste :potter:

Opublikowano

Ale smieszne jest to że na tych konsolach grafa jest taka sama jak na piecach za 20k :D

 

(No z wyjątkiem paru tytułow które mozna wyliczyc na palcach)

 

 

Nie ma to jak cieszyć się z blokowania rozwoju :D

Edytowane przez Codename

Opublikowano

konsole trzeba zaprojektować przyszłosciowo

 

Łooooooo, ale przecież okazało się że RAMu jest ZA MAŁO więc chyba ktoś coś źle zaprojektował, nie? ;>

 

Ale smieszne jest to że na tych konsolach grafa jest taka sama jak na piecach za 20k :D

 

(No z wyjątkiem paru tytułow które mozna wyliczyc na palcach)

 

Buahahaha, BF3?

Crysis JEDEN?

 

Taka sama? Nigga plz.

 

W większości gier jest podobna, bo gry robi się NAJPIERW na kĄsole. To tak, jak byś napisał że snejk z nokii wygląda tak samo na PS3 czyli de facto PS3 jest 500 razy droższe niż nokia 3310 ale ma taką samą grafę i zaczął z tego szydzić. Zastanów się czasami co piszesz.

Opublikowano

konsole trzeba zaprojektować przyszłosciowo

 

Łooooooo, ale przecież okazało się że RAMu jest ZA MAŁO więc chyba ktoś coś źle zaprojektował, nie? ;>

konsole trzeba zaprojektować przyszłosciowo

 

Łooooooo, ale przecież okazało się że RAMu jest ZA MAŁO więc chyba ktoś coś źle zaprojektował, nie? ;>

A na ile lat starczyły?

4-5 na luzie a inna sprawa ze ta generacja i tak ciągnie sie duuużo za długo.

 

 

 

 

W większości gier jest podobna, bo gry robi się NAJPIERW na kĄsole. To tak, jak byś napisał że snejk z nokii wygląda tak samo na PS3 czyli de facto PS3 jest 500 razy droższe niż nokia 3310 ale ma taką samą grafę i zaczął z tego szydzić. Zastanów się czasami co piszesz.

 

 

Nie rozumiemy się. Wyjasnie to na twoim przykładzie

 

Po co kupować "PS3" do snejka skro mozesz miec nokie za 1/500 ceny?

A w dodatku to wszechpotęzne "Ps3" nie pociągnie nic więcej z powodu ograniczeń nałozonych przez producentów gier?

 

Patologia ale tak czy siak Konsole wygrywają a ponadto trend ten nie ulegnie zmianie w kolejnej generacji więc po co przepłacac 500x za 3 serie na generacje? (BF Crysisy i Metro) ?

 

 

I proszę cie nie pie.rdol że komp jest do pracy bo nie ma szans że zestawy z dwoma czy tam trzema 7970 służą do exela czy innego 3dmaksa

Edytowane przez Codename

Opublikowano

konsole trzeba zaprojektować przyszłosciowo

 

Łooooooo, ale przecież okazało się że RAMu jest ZA MAŁO więc chyba ktoś coś źle zaprojektował, nie? ;>

konsole trzeba zaprojektować przyszłosciowo

 

Łooooooo, ale przecież okazało się że RAMu jest ZA MAŁO więc chyba ktoś coś źle zaprojektował, nie? ;>

A na ile lat starczyły?

4-5 na luzie a inna sprawa ze ta generacja i tak ciągnie sie duuużo za długo.

 

Na luzie to starcza na 3 lata. Później się zaczyna kombinowanie, obcinanie rozdzielczości, utrzymywanie fpsów na poziomie 23/s i tym podobne czary, bo zaczynają się ograniczenia sprzętu.

Opublikowano

No i jak czas pokazał, w kĄsolach zamontowano za mało RAMU. Proste :sorcerer:

 

Zawsze tak jest. 32 MB RAM w czasach PS2 to był ból w du,pie jak nie wiem. 512 MB zamontowane w Xboksie 360/PS3 (ten pierwszy miał mieć nawet 256 MB) to też już śmiesznie mało jak na dzisiejsze czasy. Tej pamięci po prostu praktycznie od razu jest za mało.

Opublikowano

Tak na dobrą sprawę to nie wiem czemu wszyscy w koło piszą o tym, ze ta generacja jest nienaturalnie długa... Przecież PS3 premierę miało 6,5 roku po PS2. Obecnie mamy 5,5 roku po premierze PS3 i 6,5 po X360. Za rok cykl życia PS3 zrówna się z PS2... tyle, że... za rok na bank nie wyjdą nowe konsole :P Jak już to za 1,5-2 lata...

Opublikowano

I tak w tamtych czasach(2005-2006) 512mb było już mało RAMU.(wtedy ja w kompie miałem 1 gb)

 

Sony i MS to straszne skapy

Opublikowano

No i jak czas pokazał, w kĄsolach zamontowano za mało RAMU. Proste

 

Zawsze tak jest. 32 MB RAM w czasach PS2 to był ból w du,pie jak nie wiem. 512 MB zamontowane w Xboksie 360/PS3 (ten pierwszy miał mieć nawet 256 MB) to też już śmiesznie mało jak na dzisiejsze czasy. Tej pamięci po prostu praktycznie od razu jest za mało.

 

edit: niestety, ale stona ma rację. Po tych 3-4 latach zaczyna się prawdziwe kombinowanie i szukanie każdego wolnego megabajta/megaherca by wycisnąć jeszcze troszkę, a i tak kończy się na przesunięciu kilku poligonów tu i tam oraz nałożeniu fajnego filtra i pracy kamery. Gry są najpierw robione na konsole, dlatego na PC wyglądają "tylko" o te ostrzejsze tekstury i aliasing ładniejsze. Gdyby ktoś się przyłożył, to spokojnie można by zrobić killera graficznego odstawiające konsole (tylko nikomu się nie chce robić gry dla milionów piratów).

Opublikowano

Stona NIE . Przy projektowaniu konsoli inzynierowie obciazaja maksymalnie GPU i CPU, wtedy sprawdzaja do jakiej ilosci ramu odwola sie program . Ram jest ostatnim elementem tej ukladanki.

Opublikowano

Czyli błędnie zakładają że procki w kĄsolach są obciążane maksymalnie? I niby czym mają być obciążone? Renderowaniem 23 klatek na sekundę w rozdzielczości 640x720?

Jestem ciekaw czy jakakolwiek GRA zmusza procka w PS3 do choćby 5 minutowej pracy przy 80% obciążeniu. Śmiem twierdzić że nie [bo wtedy masowo kĄsolki by padały z przegrzania].

Opublikowano

Tak na dobrą sprawę to nie wiem czemu wszyscy w koło piszą o tym, ze ta generacja jest nienaturalnie długa... Przecież PS3 premierę miało 6,5 roku po PS2. Obecnie mamy 5,5 roku po premierze PS3 i 6,5 po X360. Za rok cykl życia PS3 zrówna się z PS2... tyle, że... za rok na bank nie wyjdą nowe konsole :P Jak już to za 1,5-2 lata...

 

Zanim wyjdą next geny odpowiednio w 2013 i 2014 to będzie już 8 lat.

Opublikowano

Czyli o 3-4 za dużo :D

 

Te 8 lat by było dobre, gdyby na rynku nie było PC [czyli spełniłoby się pewnie marzenie wielu kĄsolomaniaków] i nie widziałbyś np. że BF3 może wyglądać kilka razy lepiej niż na Twojej starej kĄsoli.

Opublikowano

Czyli błędnie zakładają że procki w kĄsolach są obciążane maksymalnie? I niby czym mają być obciążone? Renderowaniem 23 klatek na sekundę w rozdzielczości 640x720?

Jestem ciekaw czy jakakolwiek GRA zmusza procka w PS3 do choćby 5 minutowej pracy przy 80% obciążeniu. Śmiem twierdzić że nie [bo wtedy masowo kĄsolki by padały z przegrzania].

no zawsze mozna odpalic na konsolach super Pi

i potem sie chwalic z wsrod kolegów do ilu stopni sie doszlo co nie ?

Opublikowano

Nie wiadomo kiedy dany koncern mógł faktycznie zacząć pracę nad nową konsolą. Taki M$ raczej znacznie szybciej niż konkurencja (Soniacz) zaczął widzieć przychody ze sprzedaży X360. Więc MS mógł zacząć szybciej. Chociaż przy majątku tego koncernu raczej nie ma to większego znaczenia.

 

Niestety, z PS3 po części wyszło tak, że Sony reklamowało system jako multimedialny kombajn a w praktyce okazało się, że po premierze za dużo w tej konsoli zrobić się nie dało. W zasadzie tak jest do dziś, PS3 nie ma niczego, czego nie dałoby się zrobić na konkurencyjnym systemie. Oprócz filmów Blu-Ray. I oby tym razem Sony nie strzeliło jakieś kosmicznej ceny na starcie. Wejście zarówno PS3 jak i PS2 wiązało się z pojawieniem się nowych formatów, dlatego ceny były takie wysokie. Blu-Ray to raczej pewnik przy PS4.

Opublikowano

Odniosłem się do postu Hipolosa.

Skoro ilość pamięci dobiera się do możliwości przerobowych proca które nigdy nie zostaną wykorzystane, to trochę to dziwne, prawda?

 

A SuperPi nie odpala się po to, żeby sprawdzić temperaturę pauko, bo za szybko procki ją obliczają :sorcerer:

 

 

edyta

Liczbę, nie temperaturę ;)

Edytowane przez Stona

Opublikowano

Tak Stona masz racje , tam na pewno pracuja ludzie ktorzy pol zycia na polu kapuste pielili , dostal jeden z drugim kamieniem w lepetyne i teraz konsole projektuje. TAK bo konsole sa juz w dniu premiery mocne tylko na papierze .

Opublikowano

Odniosłem się do postu Hipolosa.

Skoro ilość pamięci dobiera się do możliwości przerobowych proca które nigdy nie zostaną wykorzystane, to trochę to dziwne, prawda?

 

A SuperPi nie odpala się po to, żeby sprawdzić temperaturę pauko, bo za szybko procki ją obliczają :sorcerer:

epic fail ;(

 

walic to:

BOMB SHELL

ps3 wytrzymalo w temperaturze 50C 108h pracy non stop ( ponoc po 64 zaczelo smierdziec spalenizna, ale dzialalo dalej!)

Opublikowano

Niestety, ale trzeba przyznać rację z tym, że po latach istnienia konsoli na rynku projektowanie kolejnych mocnych tytułów wiąże się z kombinowaniem na wszystkie strony, może nas z punktu widzenia konsumentów nie powinno to za bardzo obchodzić ale im mniej pamięci operacyjnej tym bardziej widoczne są ograniczenia.

 

Popatrz na takiego Crysisa 2. Graficznie cudownie, AI to jakiś żart. To tylko jeden z przykładów.

Opublikowano

No stress testy proca się robi za pomocą OCCT, a grafy za pomocą furmarka, więc nie wiem gdzie tu fail.

 

A po wyłączeniu jej już ponownie się nie odpaliła, c'nie?

 

Nie rozumiem tutaj rzucania Crysisem DWA. Przecież ta gra jest mimo wszystko korytkiem właśnie po to, żeby mogła być uciągnięta przez kĄsole.

Opublikowano

No właśnie po tej grze widać jak na dłoni, że była pisana pod konsole. Jedynka w tej kwestii była zupełnie inna. Far Cry 3 zapewne czeka to samo. Grafa będzie wyborna, ale korytarzowa struktura da o sobie znać tak samo jak w C2 (choć lokacje i tak są dość rozległe, jednak to nie sandboks).

Opublikowano

No stress testy proca się robi za pomocą OCCT, a grafy za pomocą furmarka, więc nie wiem gdzie tu fail.

 

A po wyłączeniu jej już ponownie się nie odpaliła, c'nie?

 

Nie rozumiem tutaj rzucania Crysisem DWA. Przecież ta gra jest mimo wszystko korytkiem właśnie po to, żeby mogła być uciągnięta przez kĄsole.

epic fail dotyczyl mojej pomylki :D

zapomnialem czego uzywalem jak prawie zagotowalem sobie procka

 

ps. Ponoc dziala dalej ( nastepnie wsadzili ja do lodówki z temperatura 0C) i tez przetrwala ;)

Opublikowano

No chyba że ;)

 

Idzie lato, więc możesz poćwiczyć schładzanie budy ciekłym azotem :D

 

Co do grzania PS3. To nie wiem czy wiesz, ale to popularny sposób reanimowania graf przed puszczeniem ich jako "100% sprawna" na allegro XD

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.