Yano 3 697 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 W zupelnosci by wystarczylo jakbys chodzil po pokoju szukajac czegokolwiek i jezeli podejdziesz do odpowiedniej rzeczy to w lewym dolnym rogu pokazuje sie trojkat. Bez zbednego upraszczania. tez o tym myslalem ale to sie sprowadzi do biegania po scianach i patrzenia czy sie pojawia ikonka Joel przyjął dwa uderzenia na twarz i połowę życia mu zabrało: zastanawiam sie czy DMG jest ustalony z góry czy "kontekstowy" bo strzal z broni zabiera mniejwiecej tyle co walniecie w biurko, być może ataki maja dopasowany do sytuacji dmg Cytuj
MBeniek 3 260 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 W zupelnosci by wystarczylo jakbys chodzil po pokoju szukajac czegokolwiek i jezeli podejdziesz do odpowiedniej rzeczy to w lewym dolnym rogu pokazuje sie trojkat. Bez zbednego upraszczania. tez o tym myslalem ale to sie sprowadzi do biegania po scianach i patrzenia czy sie pojawia ikonka Dlatego ja mam nadzieję, że będzie można wyłączyć cały HUD (łącznie z paskiem życia i ilością naboi w broni i wszystkimi podpowiedziami - żadnych przycisków na ekranie). A co do samego pokazu to, żeby nie powtarzać tego co już zostało powiedziane to tylko powiem, że TLoU to najbardziej oczekiwana przeze mnie gra (ostatni raz tak jarałem się Portalem 2). Plus oczywiście, obiektywnie patrząc, jest to najlepiej prezentująca się gra (nawet Bioshock może się schować xD ). Ale mam obawy, że gra faktycznie wyjdzie dopiero w drugiej połowie przyszłego roku - pewnie teraz podczas tych wszystkich premier już nic nowego nie dostaniemy; na początku przyszłego roku Sony skupi się na promowaniu GoW:A, Beyond i Sly 4 i pewnie dopiero potem znowu przyjdzie czas na robienie hype na TLoU - m.in. przedstawienie multiplayera plus jego jakaś publiczna/zamknięta beta. Dodatkowo patrząc na przywiązanie do najdrobniejszych szczegółów to jeszcze 'trochę' czasu im to zajmie . Cytuj
Voytec 2 761 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 Ja bym chcial wrzesien 2013, od razu po wakacjach, jeszcze przed pazdziernikiem. Cytuj
ShtaS 174 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 Eee, a ta gra nie miała wyjść w tym roku? Miałem takie dziwne wrażenie oO Cytuj
agst 131 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 Za wcześnie ta gra została zapowiedziana, bo oczekiwanie na nią może dobić. Rok temu myślałem, że zagram już w 2012, a tutaj pewnie dopiero końcówka 2013. To jest póki co jedyny minus tej produkcji jaki widzę - trzeba na nią czekać. BTW. To może być najlepsza gra od ND. Cytuj
Farmer 3 276 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 Spory damage bohatera będzie zmuszał do kombinowania czy załatwić oponentów dla jakiejś przydatnej rzeczy czy lepiej ominąć. I takie obrażenia robią zwykli ludzie, a co dopiero te "grzybki". Cytuj
Mendrek 571 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 Już pisałem w CW, ale napisze tutaj - ta gra to miazga, która mam nadzieje wyznaczy szlaki dla tego gatunku. Raczej nie końcówka 2013, lecz początek. W sumie grę można już pre-orderować, a pomijam że taki gameplay nie wychodziłby dla gry która miałaby być dopiero za rok Pomijam też, że pod koniec 2013 będzie już huczało o next genach, o ile w ogóle nie będzie już po premierze Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 (edytowane) jeśli by założyć że gwiazdka 2013 to piewszy w miare realny termin dla nextgenów to TLOU powinno wyjść najpóźniej we wrześniu żeby ludzie mieli troche czasu na jej kupno, bo jak wyjdzie np w grudniu to juz ludzie beda podnieceni nextgenami i sporo oleje "stare gierki" , i pewnie beda sozczedzac też kase na konsole fajniejszym terminem by była wiosna 2013, i jakość prezentowanych materiałów sugeruje że jest to możliwe, zwłaszcza jeśli nadal jest w użyciu pewna zasada: kiedyś słyszałem że japońce robią gry "pokolei" dopracują do konca 1 level i zaczynają drugi, dlatego na wczesnym etapie maja prawie gotowe małe fragmenty do pokazania. za to zachodni producenci robią odrazu całą gre tylko że zaczynają od wielkiego ogółu i podstawowych rzeczy, i potem dopracowują to coraz dokladniej i dokladniej, jesli to prawda w ND to widac ze maja dopracowany ten kawałek, wiec być może wiekszosć pozostalych też. jesli robią jak japonce to moga miec ten level wymuskany a pozostale 90% gry w powijakach ale mysle ze robia to zachodnim sposobem i raczej w jakieś pre pre alpha ćwiartki gry nie mieli by tak dopracowanych etapów, wiec raczej musza byc dosyc daleko posunięci occzywiscie troche spekuluje i zgaduje;p bo też nie moge sie doczekać aż wyjdzie na tej jesieni mialo wyjsc ze 4-5 super gier, a teraz juz nie pamietam nawet o co chodziło, bo mysle juz o 2013 i o TLOU i MGS (i GTA) Edytowane 6 września 2012 przez Yano Cytuj
Yabollek007 314 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 W zupelnosci by wystarczylo jakbys chodzil po pokoju szukajac czegokolwiek i jezeli podejdziesz do odpowiedniej rzeczy to w lewym dolnym rogu pokazuje sie trojkat. Bez zbednego upraszczania. tez o tym myslalem ale to sie sprowadzi do biegania po scianach i patrzenia czy sie pojawia ikonka Dlatego ja mam nadzieję, że będzie można wyłączyć cały HUD (łącznie z paskiem życia i ilością naboi w broni i wszystkimi podpowiedziami - żadnych przycisków na ekranie). O fuck, taka mozliwosc urywalaby jajca - wtedy to dopiero bylby klimat przetrwania. Tak pomyslalem ze jeszcze jednej rzeczy brakuje - w tej grze powinno sie tracic amunicje przy przeladowywaniu (np. mamy w magazynku jeszcze 3 kule, przeladowujemy wkladajac nowy magazynek >>> tracimy te 3 kule), mogliby tez dodac opcje wkladania naboi do magazynka (tyle, ze takiego czegos przeciez nie zrobilibysmy w srodku strzelaniny bo bysmy padli, ale kiedy rzeczy by ucichly to mialoby sie czas na spokojne przeladowywanie). Oprocz tego powinni dodac zacinanie sie broni i koniecznosc dbania o nia (ale zeby to bylo jakos sugestywnie zrobione, a nie ze mamy jakis wskaznik durability) - moglaby byc "minigierka", ze rozkladamy bron na czesci, czyscimy, patrzymy co jest nie tak. Jak drobna rzecz to moglibysmy to sami naprawic, jak wieksza to trzeba by bylo znalesc czesc zapasowa (moze nawet by pasowala z jakiejs innej broni - nie koniecznie takiej samej jak nasza) itd. Do tego jeszcze koniecznosc dbania o pozywienie / wode (tak samo - bez zadnych wskaznikow, sami musielibysmy pamietac a jesli bysmy zapomnieli a w danym momencie nie mieli nic przy sobie bo np. nowa bron i nie mielismy juz miejsca w ekwipunku wiec wywalilismy czesc wody, a potem by sie okazalo ze nie starczy jej dla nas obojga i musielibysmy cos wykombinowac). A jesli chodzi o rany to powinny byc kontekstowe, tzn jesli ktos nas zrani w noge to bedziemy kulec (a co za tym idzie mniej sprawni), jak w reke to bedziemy musieli bron trzymac w drugiej (a jesli jest to duza bron wymagajaca obu rak to nie moglibysmy z niej korzystac / mielibysmy utrudnienia w celowaniu) itd. Zeby wyleczyc trzeba by bylo uzyc apteczki, zabandazowac, wyjac pocisk itd (a i tak dana czesc ciala nie bylaby od razu do konca sprawna) a bez wyleczenia z biegiem czasu rana by sie coraz bardziej pogarszala. Oprocz tego bylyby painkillery - moznaby bylo je uzyc zarowno przed uzyciem apteczki, jak i po nim. PS. Podczas ogladania zwrocil moze ktos z was uwage czy sie traci ta amunicje podczas przeladowywania? Cytuj
Don_Pedro 5 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 (edytowane) Co wy tak pesymistycznie z ta data premiery? TLOU mialo pojawic sie pod koniec tego roku, ale ND powiedzialo ze nie chca sie spieszyc i potrzebuja troche czasu na doszlifowanie wszystkiego na blysk. Ale kto powiedzial, ze zajmie im to kolejny rok!? Moim zdaniem gra wyjdzie w pierwszym kwartale 2013, bowiem juz teraz wyglada doskonale a prace nad nia trwaja juz od prawie 3 lat. W dodatku ND pokazalo juz spora ilosc materialow, jakby gra miala wyjsc dopiero za rok to pewnie zobaczylibysmy dotychczas tylko pierwszy trailer z VGA 2011. Edytowane 6 września 2012 przez Don_Pedro Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 (edytowane) z tym traceniem kul przy przeładowaniu to by bylo glupie, przecież on moze je wrzucac do kieszeni i użyc znowu, nie bylo by realnie gdyby przy przeładowaniu kule upadały na ziemie i znikały dbania o pozywienie / wode też bym chciał ale zapowiada sie że nie bedzie tego, bo inventory wyglada tak, i napewno sie nie wsadzi broni do slotu na inne rzeczy, no i nie widac tu zbytnio jedzenia/wody, chyba "cukier" to ogolna nazwa na jedzenie A jesli chodzi o rany to powinny byc kontekstowe, tzn jesli ktos nas zrani w noge to bedziemy kulec też bym chcial ale bardzo wątpie, bo na filmikach dostawał kule w ramie i nadal normalnie strzelał moze jakies powazne uszkodzenia beda skryptowane i filmikowe, ktore zawsze musza sie trafić w danym momencie, i kolejny etap jest utrudniony Edytowane 6 września 2012 przez Yano Cytuj
Yabollek007 314 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 (edytowane) z tym traceniem kul przy przeładowaniu to by bylo glupie, przecież on moze je wrzucac do kieszeni i użyc znowu, nie bylo by realnie gdyby przy przeładowaniu kule upadały na ziemie i znikały No to niech je faktycznie wrzuca do tej kieszeni i niech potem bedzie koniecznosc zrobienia "porzadku". Przeciez jak masz pistolet w ktorego magazynku zostaly powiedzmy 3 naboje to w momencie kiedy go wyjmiesz i wyrzucisz na podloge a nastepnie wsadzisz nowy magazynek to te 3 naboje tracisz (a w 99% gier sie tych 3 naboi wlasnie nie traci - i to wlasnie jest glupie). Przeciez tu ma chodzic o walke o zycie, wiec przykladowe przeladowywanie po kazdym strzale jest po prostu debilne i diametralnie psuje imersje - kazdy strzal powinien sie liczyc, kazdy pocisk powinien byc wazny (a nawet jakby chowal do kieszeni - przeciez w ogniu walki by nie ladowal pojedynczo pociskow do magazynka, chyba ze by wystrzelal juz wszystko co ma zaladowane, ale w normalnym przypadku zmienilby magazynek dopiero po oproznieniu pierwszego w momencie kiedy tej amunicji ma malo i nie moze sobie pozwolic na "nonszalanckie" obchodzenie sie z nia). Dzieki takiemu czemus nie byloby przeladowywania na zapas tylko staralibysmy sie strzelac az do wykorzystania ostatniej kuli w magazynku. Edytowane 6 września 2012 przez Yabollek007 Cytuj
Zwyrodnialec 1 716 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 Nie wiadomo jak to będzie w całej grze, ale w tym fragmencie AI tej małolaty pracuje wzorowo. Sama od razu chowa się za osłoną, czeka gdzieś z dala od zagrożenia, nie popełnia głupich błędów z wybieganiem na wroga. Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 (edytowane) w takim survivalu gdzie ma sie przecietnie 2-3 naboje to gdzie tu mowic o jakichs dodatkowych magazynkach na wymiane, (chodzi mi o sam przedmiot - zastępczy magazynek), nie mowiac juz o wywalaniu magazynków na glebe AI tej małolaty pracuje wzorowo ona ma chyba jakieś fory żeby nie rpzeszkadzać w graniu. zwykle sie trzyma z tyłu, a zobaczcie tego gifa wyżej gdy joel dostaje glowa w biurko - typek zaatkaowal go od tyłu, gdzie wtedy byla dziewczyna ? czemu typ jej nie zaakatoal? itp w paru akcjach musiala by byc istnym spidermanem żeby sie tak chowac doskonale, podejzewam że AI jest tak ustawione żeby nie zwracać na nią aż takiej uwagi Edytowane 6 września 2012 przez Yano Cytuj
Yabollek007 314 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 (edytowane) Dobra, to inaczej. Mamy Battlefielda BC2 / Call of Duty MW2 / whatever - wystrzeliles 10 pociskow z M4 i przeladowujesz >>> w realu pozostale 20 pociskow poszloby sie (pipi)ac jakbys wywalil to na glebe, jakbys nie wywalil to pozostalby ci magazynek z 20 pociskami, nie bede tego dalej rozpisywac bo sprawa jest chyba jasna. A tak to mozesz tam caly czas przeladowywac co 10 pociskow i non stop miec pelny magazynek. Przeciez 90 kul (3 magazynki) to sa 3 przeladowania - tyle ze w 99% gier rownie dobrze mozesz to przeladowac dajmy na to 30 razy (po kazdym wystrzeleniu) i jest to idiotyzm. W sumie z gier w ktore gralem to nie bylo tego chyba jedynie w Battlefieldzie 2 i Mafii (pare innych moze by sie jeszcze znalazlo, ale w tym momencie kojarze tylko te dwie). Co do posiadania kilku naboi - tak jest w tym demie, a skad mam(y) wiedziec jak bedzie w dalszej czesci gry? Ja tylko mowie ze owo uproszczenie wystepujace w 99% gier tutaj nie pasuje i mam nadzieje ze go nie bedzie. Tyle. Edytowane 6 września 2012 przez Yabollek007 Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 ja rozumiem o co chodzi i rzeczywiscie we wszystkich grach da sie przeładowac, to co mowilem odnosilo sie do tego ze w tej grze może wcale nie byc takiego problemu bo nie bedziemy mieli duzej ilosci naboi też bym nie chciał tego przeładodywania nierealistycznego, ale tak jak mowilem nie chce też żeby naboje znikały po upadku na ziemie, jeśli w ogole ktoś bedzie mial pomysl żeby wywalać cenne magazynki Cytuj
SzczurekPB 2 254 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 (edytowane) Yabollek pisze cały czas o magazynkach, ich zmianie itp. a Joel ma rewolwer Ale na tym screenie wyżej widać, że jest miejsce na pistolet więc dopiero zobaczymy jak to rozwiążą. E: Obejrzałem jeszcze raz fragment z E3 i jest to niedokładnie zrobione. Joel ma 4 naboje, znajduje rewolwer z którego wyciąga dwa naboje, a te magicznie się pojawiają w jego broni. Do poprawki Edytowane 6 września 2012 przez SzczurekPB Cytuj
Zwyrodnialec 1 716 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 Ładowanie pojedynczych kul było w Alan Wake i momentami było gorąco, gdy za plecami materializował się opętany. To jak szybko je ładował zależało od wciskania przycisku reload, tutaj też mogą zastosować ten patent. Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 patent ciekawy pytanie tylko czy 10-15 sekund przeładowania bedzie sie dalo wproawdzić do gry by walka nadal miała sens, a żeby nie bylo tak ze jak skoncza sie naboje to mozna tylko spieprzać i sie wycofywac gdzie daleko (w koncu źli słyszcząc pusty magazynek powinni ruszać do ataku z wiekszą chęcią, co widac na starszym demie) Cytuj
MEVEK 3 576 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 (edytowane) ile razy bym nie oglądał tego filmiku, za każdym razem sie jaram, jak głupi. jestem świeżo po ukończeniu IAmAlive, które tez jest świetne, lecz jednak graficznie kuleje w porównaniu do tego co sie tutaj dzieje. ten krajobraz, te cudownie wykonane detale, dobrana kolorystyka, czy animacja postaci + sneaking = poezja - tak, jak piszecie to całkiem nowy poziom widziałem zaledwie wierzchołek góry lodowej, a juz czuje ten klimat, który nie pozwoli mi sie oderwać od dalszej rozgrywki budującej emocje miedzy Joela, a Ellie. Martwi mnie troszkę to podświetlanie przedmiotów(jak Ellie do czegos nawiązuje - koszmar), i te strzałki pomocnicze(to chyba jakiś żart, bądź easy) , ale to chyba leży juz w charakterze ND. oby tylko na wyższych poziomach trudności tego nie było, bądź dało sie jakoś wyłączyć(jak w TheWalkingDead), bo inaczej klimat ucierpi. no i jeszcze jedno ale... dlaczego Joela nie pomaga swojej niedoświadczonej podopiecznej przy np. upadku z wysokości itp. a jakby se tak nogę skręciła? trochę za bardzo brnie do przodu. no i nie wiem, czy dobrze słyszałem/widziałem, ale rozgrywka ma zapewniać około 10hrs kompanii? tylko, ze ja takie IAmAlive skończyłem z licznikiem 7.5 hrs, wiec jeśli to prawda to rewelacji nie ma. rozumiem, ze te ciecia spowodowane, sa kosztem grafy, która wywindowała daleko w chmury. Edytowane 6 września 2012 przez 4 mE Cytuj
YETI 11 004 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 Yabollek pisze cały czas o magazynkach, ich zmianie itp. a Joel ma rewolwer Ale na tym screenie wyżej widać, że jest miejsce na pistolet więc dopiero zobaczymy jak to rozwiążą. W grze będzie też łuk lub kusza. Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 6 września 2012 Opublikowano 6 września 2012 (edytowane) no i nie wiem, czy dobrze słyszałem/widziałem, ale rozgrywka ma zapewniać około 10hrs kompanii? to czyste spekulacje na podstawie przecietnej ilości godzin w poprzednich gier ND (i ogolnie ogolnego stereotypu w wiekszosci tego typu gier) W grze będzie też łuk lub kusza. raczej na 100% łuk, bo jest tam napisane "arrow" czyli strzała, a kusze używają bełtów (bolt) , u nas po polsku czesto ludzie i tak mowią "strzała" na obie te rzeczy, ale w krajach anglojęzycznych raczej sie to wyraźnie odróżnia chociaz być moze to co widać na screenie jest tylko wstępną wersją inventory i moze bedzie potem też wiecej broni i inncyh rzeczy chociaz nie chcial bym całego arsenału, to ma byc "alien" a nie "alien 2" Edytowane 6 września 2012 przez Yano Cytuj
SzczurekPB 2 254 Opublikowano 15 września 2012 Opublikowano 15 września 2012 Twórcy opowiadają o obecności The Last of Us na E3: 1 1 Cytuj
Andrew21 856 Opublikowano 17 września 2012 Opublikowano 17 września 2012 Na filmiku gościu twierdzi że momencie E3 pracowali nad Last of Us 2,5 roku. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.