Skocz do zawartości

Ogólne pecetowe pierdu-pierdu


Gość ako

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mass Effect? To jest koniec 2007 roku (na PC połowa 2008)... Przecież mówię, że przez 2 lata konsole dają radę, potem sprawa się odwraca. Zresztą ME to przykład pięknie spier,dolonej optymalizacji. Ja w to nie dałem rady grać, po 3h sobie odpuściłem.

Ja mówię o grach pokroju Gran Turismo 3 czy Final Fantasy X w przypadku PS2 albo Obliviona, TDU, Gears of War czy GRAW, które na X360 były ładniejsze od pecetowych odpowiedników. Zresztą sprawdź jeszcze ile wtedy kosztował PC, na którym odpalałeś Mass Effect w ładniejszej grafice, a ile X360.

Edytowane przez raven_raven
Opublikowano

@raven

 

piszesz o graficznym niszczeniu PC i za przykład podajesz konsolę, która pojawiła się dwie generacje temu? Siedzisz za dużo w Console Wars. Już podczas premiery X360 i PS3 różnice graficzne były zatarte i dało się słyszeć głosy malkontentów, którzy myśleli, że dostaną powtórkę z PS2 gdzie demo z kaczkami robiło wrażenie a w rzeczywistości jedyne co robiło wrażenie to tech-demo Kameo z polem bitwy. Prawda jest taka, że od jakiejś dekady rynek sprzętu dostał potężnego kopa i co chwilę pojawiają się nowe rozwiązania - kiedyś był wyścig na gigaherce, jeszcze nie tak dawno wyścig na rdzenie, obecnie ścigają się w tym kto potrafi przeprowadzić więcej symultanicznych obliczeń na jednym wątku.

Już sama specyfikacja PS4 nie robi wrażenia na ludziach obeznanych w temacie. Owszem, jest dobra i całkiem wydajna ale w odniesieniu do rynku PC jest ona "so 2011". Zamknięta architektura to bezsprzeczny plus i znacząco wpłynie na jakość grafiki ale wg mnie jedyne co to da to to, że gry na konsole - parafrazując to co napisałeś - zbliżą się na najbliższe 2 lata do poziomu graficznego gier z PC.

 

i nie, nie piszę tego jako blacharz, bo z konsolami mam do czynienia od przeszło dwóch dekad. Ja tylko nie staram się na siłę zaklinać rzeczywistości.

 

no i nie zapominajmy, że postęp graficzny jest sztucznie hamowany przez konsole. Nie jest to złe, bo dzięki temu posiadacze starszych maszyn pograją w nowe produkcje ale trzeba brać pod rozwagę to, że to nie oznacza, że sprzęty te są sobie równe tylko tyle, że jeden z nich dostał handicapa.

Opublikowano (edytowane)

@raven
Sorry, ale pier.dolisz.

PC zawsze górowały graficznie nad konsolami, nie było gier, które wyglądały gorzej. Gry co podałeś wyżej wyglądają i działają lepiej na kompach, problemem co najwyżej był brak gierek ekskluzywnych, chociaż te z X360 wychodziły po jakimś czasie. Nawiasem jeszcze dodając Crysis 1 dopakowany modami na potężnym piecu zjada jakąkolwiek grę z konsol.

Edytowane przez kaz_
Opublikowano

@rinzen Podałem PS2, bo od jej premiery do premiery X360 aż tak dużo czasu nie upłynęło.

 

@kaz_ No dobrze, ale Crysis to też jest późny 2007 rok ;).

 

Nie wiem, może faktycznie trochę nie doceniam PC, ale takie odnosiłem wrażenie. Pamiętam nawet, że taki GRAW np. miał podgląd live w tym małym okienku na X360, a na PC tylko jakieś wielokąty tam były. I chyba by zobaczyć ten tytuł w pełnej krasie trzeba było mieć AGEIA PhysX czy coś takiego, a na X360 to było dostępne bez cudowania.

Opublikowano

Ja już nawet Far Cry 3 nie chce na PC sprawdzić, żeby się nie załamać, bo na PS3 mega jarałem się oprawą A/V. A boję się aż jak zmasakrowałaby mnie zapewne ta gra na PC. Wracam jarać się grafą w DS3.

Opublikowano

Obecnie rynek trochę przyhamował, nie ma tak drastycznych skoków jakościowych jak to było między PSX a PS2 i PS2 a PS3. Jesteśmy coraz bliżej tej prawdziwie "realistycznej" grafiki, więc postęp też jest coraz wolniejszy gdy finish "niedaleko".

 

Czy to nie na PPE się pojawił ostatnio news gdzie EPIC mówiło, że (parafrazując): "Next-geny są tak potężne, że stają na równi z najpotężniejszymi high-end kompami dziś"? Jeżeli to prawda.... to znaczy, że teksty typu "przez 2 lata będą niszczyć" można włożyć między bajki ;)

Opublikowano (edytowane)

Ok Raven.

 

Mówisz ,że przez 2 lata nowe konsole będą graficznie niszczyły PC-ty jak zawsze ?

 

Jest późno więc weźmy pod uwagę tylko przykład X360. Wyszedł pod koniec 2005.

 

Skupmy się więc na 2006.

 

Oblivion na PC wygrywa graficznie nad wersję na X360.

Half-Life 2: Episode One - do dzisiaj na konsolach HL2 nie nie wygląda tak ładnie i nie działa tak płynnie nawet jak na słabych PC-tach

Prey - PC oczywiście zwycięża

Hitman: Blood Money - no jak myślisz która wersja najładniejsza ? ; d

 

 

Wymieniać można nadal bardzo dużo. 

Owszem pojawił się UE3 i bodaj na X360 wyskoczył pierwszy na taką skalę ale gdy UE3 użyto już na PC to wynik jest oczywisty. 

 

Podsumowując, nowe konsole jak i poprzednie ( wtedy ) nie mają szans w aspekcie stricte technicznym przebić dzisiejszych PC-tów. Owszem pojawi się głównie dzięki konsolom  nowy UE i inne, nowe serie , pomysły, efekciarstwo , dopracowana płynność w niektórych pozycja bez jakichś mikroprzycięć jak to często się zdarza na średnich PC i to wszystko jako całość będzie robić duże wrażenie i pociągnie dalej rynek, PC-ty. Sprawi to wrażenie ,że konsole są mega mocne i niszczą graficznie każdego PC-ta. Jest to jednak złudzenie ; ) Jeśli jakiejś gry PC-ty nie mają bo twórcy, nowości na nowym enginie chcą wprowadzić jako pierwsze na nowych konsolach by napędzić sprzedaż, nie oznacza to ,że kompy są słabsze ; ) Polityka a każda multiplatforma i tak będzie najładniejsza na blaszaku w jakimkolwiek terminie ; )

 

Tak czy siak konsole kręcą rynek do przodu. Ja tam walę trochę oprawę, najbardziej mnie boli framerate na konsolach często na poziomie grubo poniżej 30 klatek. Jak sobie czasem odpalam stare gry z PSX-a czy pierwszego Xboxa to się zastanawiam jak ja w to mogłem grać. Tam czasem i na oko z 15 klatek jest ; d

Edytowane przez Sebastian Ś.
Opublikowano (edytowane)

@rinzen Podałem PS2, bo od jej premiery do premiery X360 aż tak dużo czasu nie upłynęło.

 

@kaz_ No dobrze, ale Crysis to też jest późny 2007 rok ;).

 

Nie wiem, może faktycznie trochę nie doceniam PC, ale takie odnosiłem wrażenie. Pamiętam nawet, że taki GRAW np. miał podgląd live w tym małym okienku na X360, a na PC tylko jakieś wielokąty tam były. I chyba by zobaczyć ten tytuł w pełnej krasie trzeba było mieć AGEIA PhysX czy coś takiego, a na X360 to było dostępne bez cudowania.

 

No ale co wyszło w tym 2005/2006 na xbox360, że tak dobrze to wygladało ? Perfect Dark Zero, Kameo czy może N3? 

W przypadku GRAWA to była jeszcze inna sytuacja z tego co pamiętam to była gra robiona przez innych ludzi niż to co na konsolach (na pc fpp, XO tpp) i dlatego mogło to gorzej wyglądać. Tak samo było z FIFĄ do pewnego czasu na PC, ea tłumaczyło się że mało osób ma wystarczające podzespoły, żeby uciągnąc nowy silnik graficzny  (XD) i dlatego do części bodaj 09 były to zupełnie inne silniki, dopiero pózniej jakoś jak wyszła FIFA11 na konsole to na PC była to FIFA10 z składami aktualnymi. 

Edytowane przez _Be_
Opublikowano (edytowane)

Chociaż prawdą jest ,że by to wszystko uciągnąć na początku to trzeba było mieć mocarnego kompa. Szczególnie początkowa era EU3. Pamiętam ,że jak wyszedł Bioshock to by to chodziło na maxa w 60 klatkach to potrzebne było 8800 GT które wtedy kosztowało ponad 1000 zł. A to tylko sama karta. Miałem wtedy 8600 GTS ( kupione za około 600zł ) i na "medium" ( ale już B nie wyglądało tak super ) to nawet nieźle chodziło chociaż też były czasem irytujące spadki poniżej 60 klatek. Na "high" za mocno cięło. Na X360 nie było tak gwałtownych huśtawek ( nawet jeśli to 30 klatek to mamy ciągłe wrażenie płynności ) a i cena samej konsoli była w miarę atrakcyjna a sama gra wyglądała bardzo ładnie na LCD-kach. Śmigało i wyglądało to lepiej niż na niejednym kompie. 

 

Inna sprawa ,że po czasie takiego Bioshocka i inne gry wraz ze kupnem nowych podzespołów ( dopiero gdy kupiłem 9800GTX+ to zacząłem się cieszyć tak naprawdę Bioshockiem ( i innymi starszymi grami ) ale to już było bodaj 2 lata po ich premierze ; d ) możemy mieć już podpakowanego na maksa w 60 klatkach a na konsoli już zawsze pozostanie w pierwotnej oprawie i wydajności. 

 

 

Podsumowując, zmierzch ( albo już dobrych kilka lat na rynku ) danej generacji konsol = o wiele bardziej wydajny komp za niezbyt duże pieniądze. Początek generacji danych konsol = naprawdę drogie wypasione kompy potrzebne by wszystko pięknie hulało ; d

 

 

EDIT : Zresztą jak ktoś nie wierzy to dokopałem się do benchmarka Bioshocka : http://www.tomshardware.com/reviews/directx-10-shootout,1701-3.html Zgadzałoby się z moimi wspomnieniami : )

Edytowane przez Sebastian Ś.
Opublikowano

Eeeeeeee....

 

Ale jak się rozmawia o tym co hamuje rozwój czego, co wygląda lepiej, co jest w tyle etc to się przecież nie rozmawia o pieniądzach w najmniejszym stopniu. W takich rozmowach budżet jest "nieskończony".

To tak jak by mówić, że gry na PS3 wyglądają tragicznie, bo wciąż jedziesz na 14 calowym CRT sprzed 20 lat, bo Cię na LCD nie stać. No proszzzzz, Nigga!

Opublikowano (edytowane)

"Ogólne Pecetowe pierdu-pierdu" i nie będę się trzymał jakichkolwiek sztywnych ram. Przeczytaj jeszcze raz dwa moje powyższe posty. Może wtedy się doczytasz który jest co do tematu a który już w jakimś stopniu zbaczający z niego i poruszający dalsze tory.

Edytowane przez Sebastian Ś.
Opublikowano (edytowane)

Komputer jest ze mną od czasów pierwszej plejstacji i będzie stał pod biurkiem zawsze tak samo jak każda nowa konsola.Według mnie obie platformy świetnie się uzupełniają a jedyną przewagą na rzecz konsol jest to że posiadają ekskluzywy.

Edytowane przez GwynBleidd_79
Opublikowano

Komputer jest ze mną od czasów pierwszej plejstacji i będzie stał pod biurkiem zawsze tak samo jak każda nowa konsola.Według mnie obie platformy świetnie się uzupełniają a jedyną przewagą na rzecz konsol jest to że posiadają ekskluzywy.

jak wiadomo pc ich nie posiadają ;)

Gość suteq
Opublikowano (edytowane)

PC posiada exy, ale słabe i nie warte uwagi. 

I pisze to osoba, której główną platformą do grania jest PC. Przynajmniej na razie. :P

Edytowane przez suteq
Opublikowano (edytowane)

From the top of my head, na szybko:

 

PC:

 - seria Total War

 - MMO wszelakie

 

PS3:

 - MGS4

 - Unchartedy

 - Gran Turismo

 - Resistance

 - Killzone

 

X360:

 - Girsy

 - Forza

Edytowane przez Kazuun
Opublikowano (edytowane)

Nowa gra od Bugbear Entertainment. Na razie mamy tylko teaser i informację o tym, że w chwili obecnej gra powstaje tylko na PC, choć nie jest to ostateczne. Widać wracają do formuły FlatOuta, co mnie bardzo cieszy, bo uwielbiam te gry (zwłaszcza pierwszą część i mam wrażenie, że to właśnie do niej ten teaser jest bardziej podobny)...

 

http://www.youtube.com/watch?v=XORYQ52migc

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CHCĘ!

 

Edytowane przez Accoun
Opublikowano

meh, chciałbym w końcu jakieś dobre WRC. Kiedyś co roku wychodziło po 10 collinów, v-rally, rallisportów a teraz takie pustki. O nowym Screamerze 4x4 nawet nie marzę  :unsure:

  • Plusik 3
Opublikowano

@up NFS tak dobre jak porshe 2000

 

TDU2 na PC bez joysticka było nie lada wyzwaniem, dopóki nie nauczyłem się jeździć. Całkiem za(pipi)ista gierka, tylko Oahu po pewnym czasie robiło się nudne. O braku supportu od Atari (wszędobylskie cziterstwo on-line) nie ma co wspominać...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...