Skocz do zawartości

Ogólne pecetowe pierdu-pierdu


Gość ako

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
17 minut temu, PiPoLiNiO napisał:

Nie, tak będą działać gry na 5.1 niby. Ci z DF mówili, że tego należy się spodziewać po tym silniku. 

Jak chcesz mieć wszystko na ultra + odbicia i oświetlenie RT do tego w pełni dynamicznym środowisku i natywnym 4k to tak, zjada to masę zasobów (jak w każdej grze). Tylko że UE5.1 bardzo dobrze się skaluje i o ile Nanite to trochę pic na wodę bo to 'tylko' mega dopracowany system LOD (bo i tak obiekty są zbudowane z masy polygonów) tak Lumen nawet w trybie software daje o wiele lepsze efekty świetlne niż były dostępne w UE4 nawet po użyciu wszystkich dostępnych sztuczek (Light Propagation Volume, SSGI, SSAO itd.) i w grach z dynamiczną porą dnia UE5.1 pokaże pazur nawet bez ustawień Ultra (chyba tylko Decima mu dorówna).

Trochę za duże oczekiwania mają ludzie co do UE5 który był reklamowany jako lepsza grafika + lepsza wydajność, i chyba część osób myślała że nie dość że gry będą wyglądały o wiele lepiej niż kiedyś to pójdą nawet na tosterze.

Opublikowano
19 minut temu, łom napisał:

Jak chcesz mieć wszystko na ultra + odbicia i oświetlenie RT do tego w pełni dynamicznym środowisku i natywnym 4k to tak, zjada to masę zasobów (jak w każdej grze). Tylko że UE5.1 bardzo dobrze się skaluje i o ile Nanite to trochę pic na wodę bo to 'tylko' mega dopracowany system LOD (bo i tak obiekty są zbudowane z masy polygonów) tak Lumen nawet w trybie software daje o wiele lepsze efekty świetlne niż były dostępne w UE4 nawet po użyciu wszystkich dostępnych sztuczek (Light Propagation Volume, SSGI, SSAO itd.) i w grach z dynamiczną porą dnia UE5.1 pokaże pazur nawet bez ustawień Ultra (chyba tylko Decima mu dorówna).

Trochę za duże oczekiwania mają ludzie co do UE5 który był reklamowany jako lepsza grafika + lepsza wydajność, i chyba część osób myślała że nie dość że gry będą wyglądały o wiele lepiej niż kiedyś to pójdą nawet na tosterze.

 

Bardziej pewnie chodzi o styl grafiki w Fortnite, nie wygląda to po prostu adekwatnie do tych wymagań, wydaje się że to tylko taka cukierkowa popierdółka co powinna na telefonie pójść. No bo jak się to porówna np. z takim Dying Light 2, które w natywnym 4K na max ustawieniach z RTGI, RT odbiciami, cieniami i AO chodzi na 4090 podobnie (koło 50-70fps) to na pierwszy rzut oka coś jest nie teges, bo DL2 na PC wygląda tak ;)

 

 

https://twitter.com/Berduu/status/1492924679006392322?ref_src=twsrc^tfw|twcamp^tweetembed|twterm^1492924679006392322|twgr^beaf810a98db7388bdabeba14645ea69de6d88d2|twcon^s1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.ppe.pl%2Fnews%2F296051%2Fdying-light-2-idzie-jak-burza-gra-techlandu-przebila-kolejny-rekord-na-steam.html

Opublikowano

No niestety hardware RT potrzebuje masę mocy bez względu na resztę elementów. Wystarczy że DL2 ma mniej odbić RTGI niż ustawienia Epic w UE5 i już może na tym 'zaoszczędzić' bo gdyby patrzeć tylko na to co jest na ekranie to taki Portal RTX powinien chodzić na każdym sprzęcie bo to tylko pojedyncze, zamknięte pomieszczenia.

  • Plusik 1
Opublikowano
7 godzin temu, PiPoLiNiO napisał:

Jest darmowy. Ściągnij. Ustaw ultra 4k i zobaczysz. Nie, tak będą działać gry na 5.1 niby. Ci z DF mówili, że tego należy się spodziewać po tym silniku. 

 

No ściągnąłem i co najlepsze wygrałem solo bez budowania grając w to pierwszy raz w życiu z 8 killami, chyba nowe powołanie odnalazłem :banana:

 

Ustawiłem maxa w 4K z nanite i lumenem na max plus hardware RT, miałem koło 50-60 fps na tym wycinku mapy z lasem ala jesień, ale trochę pobiegałem i wyszedłem z meczu, żeby zmienić ustawienia. I wystarczy dać AA na TSR Epic i to skalowanie TSR na 75% i już w drugim meczu tym wygranym gdzie przeleciałem sporą część mapy miałem między 60-80 fps, ani razu nie poleciało poniżej 60. I wyglądało bardzo dobrze, 75% z 4K doskalowane przez TSR do 4K daje spoko efekt, także raczej bez praktycznie żadnych strat w jakości obrazu można pykać 60+ fps. I muszę przyznać, że wygląda to naprawdę dobrze na tym UE5 z hardware RT.

 

Także jakby gierki na UE5 miałyby mi działać w 4K z DLSS Quality na maks ustawieniach z RT w 60+ fps to bym nie narzekał ;)

 

 

Opublikowano

 

16 godzin temu, Michał102 napisał:

 

Niby fajne te kompy, ale do tego trza co chwilę pakować grube tysiące. 

 

Ja zaczynam wątpić :dog:

Nie trzeba, podziwiam że komuś się tak chce co chwile hardware zmieniać żeby kilka fpsow więcej wyciągnąć.

Ja dopiero w tym roku robie upgrade, mam 2070 którą kupiłem 5 lat temu :lapka:

  • Plusik 1
  • Lubię! 1
Opublikowano
4 godziny temu, PiPoLiNiO napisał:

@tjery No tak, tsr pomaga.

 

Cóż, nie chce Cię rozczarowywać, ale wygrałeś bo grałeś z botami. Pierwsze mecze takie są :lol:Co ciekawe jak wróciłem do gry po 2 latach po patchu na 5.1, to też tak miałem pierwsze 2-3 gry. 

 

Hehe, no coś tak mi podpadało, bo strzelali mega kalecznie, ale myślałem, że to może jakieś lobby dla początkujących grających na padach ;)

Opublikowano
3 godziny temu, UberAdi napisał:

 

Nie trzeba, podziwiam że komuś się tak chce co chwile hardware zmieniać żeby kilka fpsow więcej wyciągnąć.

Ja dopiero w tym roku robie upgrade, mam 2070 którą kupiłem 5 lat temu :lapka:

 

Zależy też w jaki okres się trafi. Teraz jest chyba najchujowszy, bo nie dość, że wszystko mega drogie, to jeszcze wypadałoby zmienić w zasadzie każdy element, a nie samo GPU. 

Do swojego setu niby wrzucę 4070ti lub lepszą, ale zaraz się okaże, że stare gry już ledwo chodzą, a w nowych proc się całkiem wyłoży i po zawodach.

Dopiero co wpakowałem w to prawie 4k pln i jak się okazuje wypadałoby to teraz wszystko postawić na smietniku i kupić nowe

Opublikowano
22 godziny temu, Shago napisał:

A to będziesz miał jakiś zauważalny uzysk?

Trochę potestowałem i zależy od gry  - w niektórych przyrost jest ogromny, w niektórych prawie żaden...

Co do FrameGenrator - team @tjery - 0 artefaktow, a taki MFS nagle chodzi w 120 klakach o_0

  • Plusik 1
Opublikowano

@easye leć nad miastem z opisem różnych punktów i obracaj kamerą. Masz artefakty od razu tam gdzie napisy. To samo w kabinie pilota. Zresztą masz dogłębnie opisane wszystko w filmiku DF o dlss3.

 

Ale niby pracują w nvidia nad dużym update, który podobno eliminuje między wszystkie błędy przy ruchu napisów. 

 

Opublikowano
7 minut temu, PiPoLiNiO napisał:

@easye leć nad miastem z opisem różnych punktów i obracaj kamerą. Masz artefakty od razu tam gdzie napisy. To samo w kabinie pilota. Zresztą masz dogłębnie opisane wszystko w filmiku DF o dlss3.

 

Ale niby pracują w nvidia nad dużym update, który podobno eliminuje między wszystkie błędy przy ruchu napisów. 

 

 

No to jedyne co muszą dopracować, ale już jest zapowiedziana łatka, która ma się tym zająć, jest nawet filmik z przykładem poprawy UI w CP2077. Ale też to tylko UI, najważniejsze, że w samej grze jest zajebiście. Kosmos jest ta technologia, 50% więcej klatek za free bez praktycznie żadnych strat jakościowych. Pierwszy raz jak przeszedłem z opcji grania w MFS bez DLSS3 i na Ryzenie w 40 fps  ze stutteringiem nad Nowym Jorkiem do opcji DLSS3 i Intela w 120 fps bez najmniejszego nawet stutteringu przy kreceniu kamerą prawie mi kutang stanął.

 

Opublikowano (edytowane)

Nie tylko ui. Spiderman przy szybkich ruchach też robi artefakty. Zresztą oprócz artefaktów jest minimalne rwanie ekranu. I nie pisz że nie. Sprawdzałem z G-Sync i bez, z v-sync i bez, na 4 różnych monitorach i na tv. Wszędzie jest to samo. I fakt, na monitorze może jest to mniej widoczne, ale na 77 calach widzisz to od razu i jest meh. 

 

No i latka też ma to poprawić. Więc nie jest to mój wymysł, tylko rzeczywistość. 

Edytowane przez PiPoLiNiO
Opublikowano
5 minut temu, PiPoLiNiO napisał:

Nie tylko ui. Spiderman przy szybkich ruchach też robi artefakty. Zresztą oprócz artefaktów jest minimalne rwanie ekranu. I nie pisz że nie. Sprawdzałem z G-Sync i bez, z v-sync i bez, na 4 różnych monitorach i na tv. Wszędzie jest to samo. I fakt, na monitorze może jest to mniej widoczne, ale na 77 calach widzisz to od razu i jest meh. 

 

No i latka też ma to poprawić. Więc nie jest to mój wymysł, tylko rzeczywistość. 

 

Tak, w Spiderze w ściśle określonych sytuacjach (jak np. wbieganie sprintem pod górę na budynek z kamerą od dołu koło rąk Petera) jakieś tam delikatne są, ale jakby nie materiał DF, który pokazał gdzie patrzeć, żeby to zobaczyć to można nawet uwagi na to nie zwrócić. Oczywiście mówię o grze w 120 fps i o widoczności tego podczas gry, a nie na stop klatkach.

 

Co do screen tearingu to uwierz, że z vsync u mnie go nie ma w ogóle, nie gram na monitorze tylko na C1 48" z metra z hakiem. Na screen tearing jestem mega czuły i 100% nic takiego nie mam, nawet minimalnie w żadnej grze z DLSS3. 

 

Wydaje mi się, że masz coś nie tak z vsync, bo rzeczywiście wczoraj mi się delikatny tearing rzucił w oczy we Wiedźminie. Mówię co jest, chyba mi się wydaje, ale nie, pojawiał się minimalny u dołu ekranu podczas szybkiego sprintu i przy obracaniu kamerą. Okazało się, że w Nvidia Control Panel ustawienia mi się zresetowały po aktualizacji sterowników i miałem Vsync na off, po zmianie na on zero tearingu. 

 

Masz normalnie w panelu vsync on, gsync on i częstotliwość odświeżania najwyższa dostępna? 

 

Gdzie jest napisane, że ta łatka ma poprawić teraing pomimo włączonego vsync? Nic takiego nie widziałem.

Opublikowano (edytowane)

Ale częstotliwość odświeżania masz na najwyższą czy pod kontrolą aplikacji?

 

Tu są te myślniki, UI i fast movement:

 

Upcoming DLSS improvements include:

  • AI network enhancements for DLSS Frame Generation that better take advantage of game engine data, improving UI stability and image quality during fast movement.
  • An updated AI network for DLSS Super Resolution Ultra Performance mode, improving fine detail stability and overall image quality.
  • An updated AI network for NVIDIA DLAA that improves image quality, reduces ghosting, and improves edge smoothness in high contrast scenarios.
Edytowane przez tjery
Opublikowano
4 minuty temu, tjery napisał:

Ale częstotliwość odświeżania masz na najwyższą czy pod kontrolą aplikacji?

 

Tu są te myślniki, UI i fast movement:

 

Upcoming DLSS improvements include:

  • AI network enhancements for DLSS Frame Generation that better take advantage of game engine data, improving UI stability and image quality during fast movement.
  • An updated AI network for DLSS Super Resolution Ultra Performance mode, improving fine detail stability and overall image quality.
  • An updated AI network for NVIDIA DLAA that improves image quality, reduces ghosting, and improves edge smoothness in high contrast scenarios.

Pod kontrolą. Przecież mogę w grze ustawić. 

 

Ja widziałem inna grafikę, tam było więcej rzeczy. Ale to było dobry tydzień temu, więc nie znajdę Ci tego. 

Opublikowano
Godzinę temu, mozi napisał:

Ty chyba stoisz z twarzą przed tv i szukasz do czego się tu przyebac xd

No może coś w tym jest, bo ja na takie rzeczy uwagi nie zwróciłem - ba odpalilem NFS nowego i też z FG gra się świetnie.

W symulatorach chodzenia jak Plaga to już w ogóle.

 

Swoją drogą myślałem, że te karty są mniejsze, a ledwo się zmieściła...

image.thumb.jpeg.1d9a603446f9fbe369120bd38b8e4d39.jpeg

Opublikowano

@tjery Mi to na tą chwilę i tak nic nie da, bo nie będę grać jak widzę artefakty na napisach. Nie po to wyjebałem kasę na topową kartę, aby mieć glitche na ekranie. Czekam na ten update aż wyjdzie i wtedy zobaczę jak będzie. Zresztą nie ma gry w której potrzebowałbym Frame generatora na tą chwilę, bo mi 60 klatek wystarczy w grach nie będących FPS. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...