Skocz do zawartości

Ogólne pecetowe pierdu-pierdu


Gość ako

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
51 minut temu, PiPoLiNiO napisał:

Złożyłeś potwora? :devil::devil:

Co ty zejdzie się zanim znajdę czas.  Jutro przyjdzie pasta ale w weekend na pewno nie znajdę czasu. Pewnie ze 2 tyg się będę bujał. To trzeba na spokojnie :)

  • Haha 1
Opublikowano

apropo nowej technologii Nvidii to polecam przetestować ją na nowym Warhamerze - Darktide.

Gra z RT na 4070 raczej nie należy do super płynnych doświadczeń, za to z Frame Generatorem 100, w grze zaś praktycznie nie czuć input laga! Co to jest za technologia! :banderas:

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

Posiadaczom smoków ;) polecam obczaić tą wersję demka Matrixa, tylko 20GB. 4K, DLSS Quality, ustawienia Epic, Lumen zmieniony z optimized na max i Bloom i Material Quality na High (tak jest deafultowo poza rozdzielczością, DLSS i Lumenem, który jest na optimized) - koło 80-90 fps, ale jak to wygląda, są momenty gdzie szczynka leci. Jedynie na początku mocny stuttering, bo się to wszystko wgrywa. Ale jak się trochę pobiega i pojeździ to jest już gites.

 

https://drive.google.com/file/d/1eQ_Oav8pxMJ-55qwwyRurjS_dyKgFGqZ/view

 

@PiPoLiNiO dobry benchmark dla procka, bo wszystko mega na procku wisi ;)

 

24 minuty temu, Michał102 napisał:

 

A jakie są realne wartości tego laga? Bo "nie czuć", to dla każdego może być co innego ;)

 

Powiedzmy, że masz w natywnym 4K ok. 60 fps, a z Frame Generator koło 120. To przy włączonym FG input lag dzięki Nvidia Reflex, które jest włączone razem z FG, jest niższy niż w natywnym 60 fps, ale wyższy niż byś miał "normalne" 120 fps. Także i tak masz niższy input lag niż byś grał natywnie, a klatek 2xwięcej. Ten input lag został zupełnie bezsensownie rozdmuchany jakby nagle każdy w CSa profesjonalnie grał, bo tylko przy takim graniu to ma znaczenie, bo w strzelankach online jak ktoś gra na poważnie liczy się każda ms, więc wiadomo, że lepiej zrzucić rozdzielczość i ustawienia i grać w "normalnych" 120 fps z najniższym możliwym input lagiem. Ogólnie przy normalnym graniu input lag z włączonym DLSS3 jest niższy niż bez.

 

c6xd169ngoq91.png?width=3819&format=png&

 

qfuio5hygoq91.png?width=3724&format=png&

 

m6eswh66hoq91.png?width=3613&format=png&

Edytowane przez tjery
  • Plusik 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Michał102 napisał:

 

A jakie są realne wartości tego laga? Bo "nie czuć", to dla każdego może być co innego ;)

A gdzieś mi mignął kiedyś jakiś filmik z różnych gier to było różnie, w niektórych grach No raptem 10 mls więcej.

 

Tak jak posze tjery, dla mnie game change w singlach.

 

Dałbyś linka do strony @tjery?

Jest więcej porównań?

Opublikowano

Nie wiem czy to dobry temat aby zapytać o problemy z wyświetlaniem obrazu.

Wczoraj odpaliłem na PC FarCry 5 z Ubisoft+. Do komputera mam podłączony monitor (chyba za pomocą display port) i TV (za pomocą HDMI). Zarówno obraz wyświetlany na monitorze jak i ten na TV to 1920x1080. Gra odpala się w takich ustawieniach jednak obraz na obu wyświetlaczach nie mieści się w kadrze. Dopiero jak przestawię w grze obraz na 1280×720 to jest wyświetlany poprawnie - w sensie mieści się w kadrze. Jak do tej pory problem ten występuje tylko w FC5. W windowsie mam ustawione aby wyświetlał to samo na jednym i drugim odbiorniku.

Jakiś pomysł jak to naprawić?

Opublikowano (edytowane)

 

Godzinę temu, easye napisał:

Dałbyś linka do strony @tjery?

Jest więcej porównań?

 

Nie, to z reddita chyba z materiałów DF wyciagniete.

 

@PiPoLiNiO jak to ściągniesz to masz tam exe. City Sample i po prostu uruchom.

Jak tak nie pójdzie to znaczy, że musisz ściągnąć UE5.1 na Epic. Nie wiem czy jest konieczny, bo ja mam, ale jak to uruchomiłem z tego exe. to nawet launchera Epica nie miałem uruchomionego i poszło, więc może ue5 nie jest konieczny.

Edytowane przez tjery
Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, tjery napisał:

 

L

 

Nie, to z reddita chyba z materiałów DF wyciagniete.

 

@PiPoLiNiO jak to ściągniesz to masz tam exe. City Sample i po prostu uruchom.

Jak tak nie pójdzie to znaczy, że musisz ściągnąć UE5.1 na Epic. Nie wiem czy jest konieczny, bo ja mam, ale jak to uruchomiłem z tego exe. to nawet launchera Epica nie miałem uruchomionego i poszło, więc może ue5 nie jest konieczny.

Ta. Sam się uruchamia. Ścinki są niesamowite. Nie ma tu nic nowego w stosunku do dema z konsoli. I nie widzę nigdzie opcji generatora klatek... 

 

EDIT: Dobra, o generator pisałeś niżej. Czyli tu nie ma. Nie wiem jakim cudem masz 90 klatek. Sprawdź czy wskoczyło Ci 4k napewno. Bo mi pokazywało 4k,a działało dalej w 2k. A jak przeskoczyło w końcu to klatek mam 50.

 

EDIT2: Ponowne uruchomienie mocno zredukowało zacięcia. Ale no klatki między 40-60. Więc jakim cudem masz 90? Nie wiem :p Kartka leci 100% więc nie ma mowy o ograniczaniu przez procesor. 

Edytowane przez PiPoLiNiO
Opublikowano
18 minut temu, PiPoLiNiO napisał:

Ta. Sam się uruchamia. Ścinki są niesamowite. Nie ma tu nic nowego w stosunku do dema z konsoli. I nie widzę nigdzie opcji generatora klatek... 

 

EDIT: Dobra, o generator pisałeś niżej. Czyli tu nie ma. Nie wiem jakim cudem masz 90 klatek. Sprawdź czy wskoczyło Ci 4k napewno. Bo mi pokazywało 4k,a działało dalej w 2k. A jak przeskoczyło w końcu to klatek mam 50.

 

EDIT2: Ponowne uruchomienie mocno zredukowało zacięcia. Ale no klatki między 40-60. Więc jakim cudem masz 90? Nie wiem :p

 

Nie ma mnie w chacie, później screena zrobię, 4k bankowo, bo widzę nawet po wielkości cyferek od afterburnera ;)

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, tjery napisał:

 

Nie ma mnie w chacie, później screena zrobię, 4k bankowo, bo widzę nawet po wielkości cyferek od afterburnera ;)

Nie musisz. Widzę na yt, że ludzie mają tak jak Ty. Bardzo ciekawe. Albo mam coś zjebane, albo demo lubi dużo rdzeni i moje 8 nie domaga. Tyle, że w Fortnite mam klatek tyle co inni, a silnik ten sam. 

 

EDIT: Jop. Wychodzi na to, że to kwestia procka. Ale żeby aż 40 klatek różnicy? Masakra 

Edytowane przez PiPoLiNiO
Opublikowano
42 minuty temu, PiPoLiNiO napisał:

Nie musisz. Widzę na yt, że ludzie mają tak jak Ty. Bardzo ciekawe. Albo mam coś zjebane, albo demo lubi dużo rdzeni i moje 8 nie domaga. Tyle, że w Fortnite mam klatek tyle co inni, a silnik ten sam. 

 

EDIT: Jop. Wychodzi na to, że to kwestia procka. Ale żeby aż 40 klatek różnicy? Masakra 

 

No, tu procek mega ciągnie. teraz nawet lepiej niż za pierwszym razem, między 80 a 100 fps i to w 4K natywnym, bo w 4K praktycznie to samo wydajnościowo co z DLSS Quality. Ale lepiej dać DLSS Quality, bo ma 100x lepszy antyaliasing.

 

xmuTUhC.jpg

 

Ja pierdole, za drugim razem jak już ten stutter zniknął to jak to chodzi i wygląda w tych prawie 100 fps, łeb rozjebany, dajcie mi już takie gry :D

Opublikowano

No nie wiem, widziało mi się to na premierę, ale teraz już wyszło tyle ładnych gier, że nie robi takiego wrażenia jak wtedy. No i optymalizacja leży, bo na 12900k jest podobnie jak u mnie. 

 

Także żeby mieć w demie sprzed roku 60+ klatek w 4k ultra, musisz mieć sprzęt za blisko 20k :D

Opublikowano
37 minut temu, PiPoLiNiO napisał:

No nie wiem, widziało mi się to na premierę, ale teraz już wyszło tyle ładnych gier, że nie robi takiego wrażenia jak wtedy. No i optymalizacja leży, bo na 12900k jest podobnie jak u mnie. 

 

Także żeby mieć w demie sprzed roku 60+ klatek w 4k ultra, musisz mieć sprzęt za blisko 20k :D

 

Nie no, żadna gra z tym nie ma szans, jedynie nasz chłopek jest taki se i psuje efekt, ale z widoku FPP to jest miazga, czasem ciężko to odróżnić od real life. Screeny tego tak nie oddają, jak sie spaceruje to oswietlenie robi mega robote. No ale oczywiście już nie sprawia wrażenia "nieosiągalnego". 

Ale za takie "GTA" w takim realistycznym settingu z taką grafika, brutalne, poważne, krwawe to bym mały palec u lewej nogi oddał.

Opublikowano (edytowane)

Mam wrażenie że odpalamy 2 różne produkcje... Część okien bitmapa, część z fajnie zrobionym wnętrzem. Uszkodzenia aut słabo i zero realizmu. Już w GTA IV to lepiej wyglądało. Twarze ludzi też takie sobie. 

 

Wrażenie robi jedynie jak wylecimy w górę i widać całe miasto. Jeżdżące auta, ludzie. Tu faktycznie kosmos. Tyle, że z góry już widać doczytywanie różnych elementów. 

 

No ale w sumie nie ma sensu tego w żaden sposób oceniać, bo to tech demo bez żadnego znaczenia. Pytanie kiedy w końcu jakaś gra poza Fortnite pokaże na co stać UE 5.1.

 

PS. Na moją opinię może mieć delikatny wpływ ból dupy o zaginione 40 klateczek:devil:

Edytowane przez PiPoLiNiO
Opublikowano
43 minuty temu, PiPoLiNiO napisał:

Pytanie kiedy w końcu jakaś gra poza Fortnite pokaże na co stać UE 5.1

Nie spodziewaj się jakiegoś wielkiego skoku w porównaniu do obecnych gier, tym bardziej w grach liniowych bez dynamicznie zmieniającej się pory dnia. W openworldach Lumen zrobi dobrą robotę bo w porównaniu do poprzedniego rozwiązania w UE4 jest duża różnica, ale dopóki Nanite nie naprawi paru ograniczeń (np. brak vertex painting o którym się nie wspomina) to nie będzie wykorzystywany do wszystkich assetów tylko do tych z którymi nie można wejść w interakcję (nawet w tym demie samochody są podmieniane na zwykłe, nie naniteowe podczas zderzeń). Ale wszelkie symulatory chodzenia gdzie nie można zbytnio wpływać na otoczenie mogą wyglądać jak życie.

Opublikowano

@PiPoLiNiO

 

No jak? Ma pomiędzy 80-100 fps, jak leci poniżej 80 to w momentach stutterów z dogrywania. Praktycznie to samo co ja.

 

Niewiele to OC daje tutaj. Najłatwiej porównać zaraz po wgraniu mapy (bo są te same defaultowe ustawienia i ten sam moment), on ma jak się po chwili fpsy ustabilizują 112-113 (0:33 na filmie), ja mam 108-109.

 

p92UDMo.jpg

 

Chwilę później po zmianie ustawień na natywne 4K i Lumen na max nawet mam więcej od niego (1:59), u niego 87, ja 88, ale te fpsy o kilka latają, więc pewnie akurat tak trafiło.

 

Kbp9Wdw.jpg

 

Po tej scenie początkowej widać, że w 1080p ma ok. 4 fps więcej, bo tam jest DLSS na performance. A jak chodzi po mieście to tak jak pisałem, ma widełki koło 80-100, tak jak ja.

 

 

Opublikowano (edytowane)

No ja sobie póki co pochodziłem po mieście z 15 minut i pocykałem screeny za tym drugim razem jak stuttering minął, inna pora dnia, inny ruch itd. i zapewne skoro on ma spadki to u mnie też będą w tych samych miejscach, to 80-100 dotyczyło tego co widziałem, a nie dłuższego testowania w różnych warunkach (ale przez większość czasu dokładnie tyle jest poza skrajnymi przypadkami chwilowych dropów).

 

Edytowane przez tjery
Opublikowano
Godzinę temu, Michał102 napisał:

Aż sobie to odpaliłem na XSX, bo na oledzie jeszcze w to nie "grałem" i omatkobosko! Oczy wręcz krwawią od tego klatkarzu, a i jakoś mega dobrze też to nie wygląda. 

Nie no, na xsx to chodziło słabo. Ale wyglądać na PC jakoś szczególnie lepiej nie wygląda. Więc dużo nie tracisz. Jedynie rozdzielczość bardzo mocno. Bo chyba na konsoli 900p było. Ale mogę się mylić. 

Opublikowano



Internal resolutions and framerates:
 

  • PS5: 1080p - 24fps cutscenes, 30fps gameplay with frame pacing issues.
  • Series X: 1080p - 24fps cutscenes, 30fps gameplay with drops.
  • Series S: 720p-756p (along with reduced world detail, reduced pedestrian/car count, less geometry and more aggressive LOD) - 24fps cutscenes, 30fps gameplay with drops.

 

demo które powstawało ok rok

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...