KrYcHu_89 2 282 Opublikowano 23 sierpnia Opublikowano 23 sierpnia 30 minut temu, GearsUp napisał(a): Tak gram ale pomyślałem czy nie byłoby płynniej ale dobra, lapek ma VRR więc nie czuć skoków Zarówno AMD jak i Nvidia przy swoich FG zalecają wyłączyć vsync, jednak odczucia są zależny od gry, niektóre mają po prostu skopany frame pacing z FG i stutter, musisz potestować, co Ci bardziej odpowiada, czasami lepiej mi się gra bez FG. Cytuj
KrYcHu_89 2 282 Opublikowano 23 sierpnia Opublikowano 23 sierpnia 59 minut temu, łom napisał(a): Jak to jest dodatek do już wyglądającej jak trzeba gry to jak najbardziej, gorzej jak bez RT nagle przestają działać efekty które są w grach od X lat jak np. te nieszczęsne odbicia w lustrach czy cienie rzucane przez wystrzały. Przede wszystkim rozwiązania te powinny być dobrze zooptymalizowane, na razie UE5 ze swoimi daje tą furtkę, bo spadki wydajnosci nie są wielkie, pewnie dlatego, że to integralna część silnika. Cytuj
Chewie 144 Opublikowano 23 sierpnia Opublikowano 23 sierpnia 3 godziny temu, KrYcHu_89 napisał(a): https://ithardware.pl/aktualnosci/awaria_procesora_intel_core_podczas_streama_black_myth_wukong_to_wizerunkowy_dramat-34635.html Rozwaliło mnie jak przez 40 min włączał grę od nowa, która za każdym razem się wykrzaczała ale miał o 1% więcej. W końcu chyba dobił do 100. Procek pewnie ma zajechany wątpię, żeby taki streamer potrafił zrobić update biosu, już prędzej wywali kompa na śmietnik i weźmie sobie nowego. Tylko nie wiem po co w tym starforge dają intela do 4090 jak niby 7800x3d jest najlepszy do gier. 1 Cytuj
tjery 1 222 Opublikowano 23 sierpnia Opublikowano 23 sierpnia 2 godziny temu, GearsUp napisał(a): Szybkie pytanie odnośnie Frame Gen - jak ustawię fps locka np na 120 a gra będzie chodziła w 90 to fejkowych klatek będzie tylko 30 żeby dobiło do locka czy jest to dzielone po równo i 60 prawdziwych i 60 fake? Z tego co zauważyłem to ogólnie działa to tak, że jak masz np. 80 fps I chciałbyś dobić do np. 100, to FG działa tak, że nie będzie to 80 + 20 brakujące z FG tylko zmniejszy Ci użycie karty i z 50 zrobi Ci 100, czyli wrzuca klatkę pomiędzy każde 2 kolejne. Cytuj
tjery 1 222 Opublikowano 23 sierpnia Opublikowano 23 sierpnia (edytowane) 1 godzinę temu, KrYcHu_89 napisał(a): Przede wszystkim rozwiązania te powinny być dobrze zooptymalizowane, na razie UE5 ze swoimi daje tą furtkę, bo spadki wydajnosci nie są wielkie, pewnie dlatego, że to integralna część silnika. No racja, tylko akurat odnośnie path tracingu nie powiedziałbym, że jest źle zoptymalizowany, tylko najzwyczajniej w świecie jego "ciężkość" jest wprost proporcjonalna do efektu jaki daje, w elementach grafiki, na które PT ma wpływ to jest tak jakbyś nagle przełączył się z wersji low bez PT na wersję ultra high z PT. Trzeba dożyć czasów, gdzie 4090 będzie jak obecnie 4050 :d A, i jeszcze co do FG to ja np. zawsze mam vsync na On w Nvidia Control Panel, a w grach na off (+Gsync na on), przy takim ustawieniu nigdy nie miałem z FG problemu z synchronizacją. Gdzieś pamiętam na samym początku jak wszedl FG to były z tym jakieś wałki, ale po pierwszych aktualizacjach FG już było ok. Edytowane 23 sierpnia przez tjery 1 Cytuj
KrYcHu_89 2 282 Opublikowano 23 sierpnia Opublikowano 23 sierpnia 24 minuty temu, tjery napisał(a): No racja, tylko akurat odnośnie path tracingu nie powiedziałbym, że jest źle zoptymalizowany, tylko najzwyczajniej w świecie jego "ciężkość" jest wprost proporcjonalna do efektu jaki daje, w elementach grafiki, na które PT ma wpływ to jest tak jakbyś nagle przełączył się z wersji low bez PT na wersję ultra high z PT. Trzeba dożyć czasów, gdzie 4090 będzie jak obecnie 4050 :d A, i jeszcze co do FG to ja np. zawsze mam vsync na On w Nvidia Control Panel, a w grach na off (+Gsync na on), przy takim ustawieniu nigdy nie miałem z FG problemu z synchronizacją. Gdzieś pamiętam na samym początku jak wszedl FG to były z tym jakieś wałki, ale po pierwszych aktualizacjach FG już było ok. Zobaczymy, co przyniesie następna generacja, na pewno taki path tracing jest jeszcze we wczesniej fazie rozwoju. Cytuj
Wooyek 1 130 Opublikowano 23 sierpnia Opublikowano 23 sierpnia (edytowane) 47 minut temu, tjery napisał(a): No racja, tylko akurat odnośnie path tracingu nie powiedziałbym, że jest źle zoptymalizowany, tylko najzwyczajniej w świecie jego "ciężkość" jest wprost proporcjonalna do efektu jaki daje, w elementach grafiki, na które PT ma wpływ to jest tak jakbyś nagle przełączył się z wersji low bez PT na wersję ultra high z PT. Trzeba dożyć czasów, gdzie 4090 będzie jak obecnie 4050 :d A, i jeszcze co do FG to ja np. zawsze mam vsync na On w Nvidia Control Panel, a w grach na off (+Gsync na on), przy takim ustawieniu nigdy nie miałem z FG problemu z synchronizacją. Gdzieś pamiętam na samym początku jak wszedl FG to były z tym jakieś wałki, ale po pierwszych aktualizacjach FG już było ok. U mnie jest wszędzie na off, po wczorajszych problemach, zrobiłem z tym v-sync'iem z milion kombinacji, do tego klatki odblokowane, zablokowane, zrobiłem update biosu jeszcze i odpukać przestało mi szarpać obrazem. Teraz jest masełko. Nawet zaczęło chodzić w 105 klatkach, gdzie wcześniej miałem ok 90 Swoją drogą, myślicie, że jest szansa na to żeby żółte ludziki podciągnęły patch'ami optymalizacje? Edytowane 23 sierpnia przez Wooyek Cytuj
Shankor 1 606 Opublikowano 23 sierpnia Opublikowano 23 sierpnia Wszystko zależy od tego jak będą ta implementować. PhysX i HairWorks też były bardzo fajne ale umarły bo nie ogarneli optymalizacji. Cytuj
tjery 1 222 Opublikowano 23 sierpnia Opublikowano 23 sierpnia (edytowane) 4 godziny temu, Wooyek napisał(a): Swoją drogą, myślicie, że jest szansa na to żeby żółte ludziki podciągnęły patch'ami optymalizacje? Porównując do innych gier z path tracingiem to małpa działa spoko, w 3840x1620 mam z dlss quality i fg koło 90-100 fps, podobnie jak w Cyberpunku. Największym problemem jest traversal stutter, który patrząc po innych grach na UE nigdy nie zostanie ogarnięty. Niby aż tak to nie przeszkadza, bo jest co jakiś czas chwilowy stutter w randomowych miejscach, to nie jest to samo co spadki fps podczas walki jak gpu nie wyrabia, ale mimo to, ciśniesz sobie w tego Wu Konga, wygląda kozacko, chodzi bardzo dobrze, gameplay zajebisty, a tu nagle taki stutter z dupy, niby nic takiego, ale wybija z tej pięknej bajki trochę. Swoją drogą to rozjebuje mnie to, że to było w tylu grach ma UE4 i w 5 epic huja z tym zrobił. Shader compilation stutter już devi ogarnęli, ale ten traversal trochę wkurwia, tym bardziej, że problem stary jak świat. 2 godziny temu, Shankor napisał(a): Wszystko zależy od tego jak będą ta implementować. PhysX i HairWorks też były bardzo fajne ale umarły bo nie ogarneli optymalizacji. Racja, ale jednak RT to trochę inna liga niż dodatki w postaci physx czy hairworksów. Chociaż physix to była świetna rzecz, chodzenie w dymie i patrzenie na reakcje na początku Batmana Origins bawi do dziś. Ale mimo, że physx zdechł to wciąż niektórzy dbają o takie smaczki, walka z intro bosem w wukongu w tych chmurach i to co się tam dzieje, jak te chmury reagują na ruch, na ciosy, jak to ogólnie się dzięki temu prezentuje to poezja. Edytowane 23 sierpnia przez tjery Cytuj
Ukukuki 6 945 Opublikowano 23 sierpnia Opublikowano 23 sierpnia Jakby physx nie zdechł to dzisiaj trzeba by było jeszcze kupować akcelerator fizyki obok procka i karty xd i pewnie by się jeszcze gryzły między sobą generacyjnie. Cytuj
tjery 1 222 Opublikowano 23 sierpnia Opublikowano 23 sierpnia 37 minut temu, Ukukuki napisał(a): Jakby physx nie zdechł to dzisiaj trzeba by było jeszcze kupować akcelerator fizyki obok procka i karty xd i pewnie by się jeszcze gryzły między sobą generacyjnie. Powiem Ci, że gdyby nie zdechł, a się rozwinął i dzięki temu taki wybuch w grach robił by to co robi wybuch z elementami otoczenia, a nie ciemny ślad na ziemi+efekt ognia i dymu to pierwszy w kolejce bym stał po akcelerator fizyki :d Cytuj
Shankor 1 606 Opublikowano 24 sierpnia Opublikowano 24 sierpnia Przecież to liczyła karta graficzna, tak jak RT i resztę nowinek. Jeśli dobrze pamiętam to PhysX można było "przerzucić" na CPU. Cytuj
Ukukuki 6 945 Opublikowano 24 sierpnia Opublikowano 24 sierpnia 1 godzinę temu, Shankor napisał(a): Przecież to liczyła karta graficzna, tak jak RT i resztę nowinek. Jeśli dobrze pamiętam to PhysX można było "przerzucić" na CPU. Żeby to sensownie wykorzystać były karty Physx którą wpinało się w płytę główną obok GPU. Jednak nie zdobyło to popularności i wróciliśmy do punktu wyjścia czyli liczenie fizyki przez CPU. Cytuj
KrYcHu_89 2 282 Opublikowano 27 sierpnia Opublikowano 27 sierpnia W dniu 23.08.2024 o 17:21, tjery napisał(a): No racja, tylko akurat odnośnie path tracingu nie powiedziałbym, że jest źle zoptymalizowany, tylko najzwyczajniej w świecie jego "ciężkość" jest wprost proporcjonalna do efektu jaki daje, w elementach grafiki, na które PT ma wpływ to jest tak jakbyś nagle przełączył się z wersji low bez PT na wersję ultra high z PT. Trzeba dożyć czasów, gdzie 4090 będzie jak obecnie 4050 :d A, i jeszcze co do FG to ja np. zawsze mam vsync na On w Nvidia Control Panel, a w grach na off (+Gsync na on), przy takim ustawieniu nigdy nie miałem z FG problemu z synchronizacją. Gdzieś pamiętam na samym początku jak wszedl FG to były z tym jakieś wałki, ale po pierwszych aktualizacjach FG już było ok. No właśnie potestowałem trochę wczoraj FG (ten FSRowy) i jest ogromna poprawa w stosunku do poprzedniego roku, Nie widziałem ani jednego artefaktu w menu itp. co się kiedyś zdarzało i fajnie dobija klatki w obu grach, wydaje mi się, że zostawię FG on. W Wukongu tylko jest lekki stutter, ale to z FG i bez. Cytuj
tjery 1 222 Opublikowano 27 sierpnia Opublikowano 27 sierpnia 13 godzin temu, KrYcHu_89 napisał(a): No właśnie potestowałem trochę wczoraj FG (ten FSRowy) i jest ogromna poprawa w stosunku do poprzedniego roku, Nie widziałem ani jednego artefaktu w menu itp. co się kiedyś zdarzało i fajnie dobija klatki w obu grach, wydaje mi się, że zostawię FG on. W Wukongu tylko jest lekki stutter, ale to z FG i bez. Akurat pod względem FG AMD niewiele odbiega od Nvidii, testowałem w Avatarze i jakość bardzo ok, ale niestety nie radził sobie z synchronizacją i vsynciem. Stutter w Wukongu to traversal, nic z tym nie zrobisz, chyba że procek z przyszłości Cytuj
mozi 1 977 Opublikowano 27 sierpnia Opublikowano 27 sierpnia W dniu 23.08.2024 o 22:30, tjery napisał(a): Porównując do innych gier z path tracingiem to małpa działa spoko, w 3840x1620 mam z dlss quality i fg koło 90-100 fps, podobnie jak w Cyberpunku. Wiem że to nie pełne 4K ale masz taką wydajność z ustawieniami na maxa? Sprawdziłem dzisiaj bo zacząłem grać i z fg w 4K na quality średnio to działa. Zastanawiam się czy odpalić balanced czy zjechać na 1440p czy ciąć detale. Są niby opcje które mogą coś tam dać jak się zjedzie na high ale na tv 4K najbardziej widać jednak zjazd rozdzielczości Cytuj
tjery 1 222 Opublikowano 27 sierpnia Opublikowano 27 sierpnia 1 minutę temu, mozi napisał(a): Wiem że to nie pełne 4K ale masz taką wydajność z ustawieniami na maxa? Sprawdziłem dzisiaj bo zacząłem grać i z fg w 4K na quality średnio to działa. Zastanawiam się czy odpalić balanced czy zjechać na 1440p czy ciąć detale. Są niby opcje które mogą coś tam dać jak się zjedzie na high ale na tv 4K najbardziej widać jednak zjazd rozdzielczości Rozdziałka, wydaje się niewiele, z 2160 na 1620, ale to jest 1/4 pikseli mniej. Też mam TV 4K, ale sobie zrobiłem customa 3840x1620 żeby mieć ultrawide, gram praktycznie zawsze późno, więc na łoledzie pasów nie widzę, bo są tak samo czarne jak reszta pokoju Ale na 4K dawaj na balanced, różnice naprawdę znikome, gdzieś w oddali będzie Ci ogrodzenie bardziej migotało, nic wielkiego. 4K + balanced o wiele lepsza jakość obrazu niż 1440p z TAA. 1 Cytuj
mozi 1 977 Opublikowano 28 sierpnia Opublikowano 28 sierpnia 10 godzin temu, tjery napisał(a): Rozdziałka, wydaje się niewiele, z 2160 na 1620, ale to jest 1/4 pikseli mniej. Też mam TV 4K, ale sobie zrobiłem customa 3840x1620 żeby mieć ultrawide, gram praktycznie zawsze późno, więc na łoledzie pasów nie widzę, bo są tak samo czarne jak reszta pokoju Ale na 4K dawaj na balanced, różnice naprawdę znikome, gdzieś w oddali będzie Ci ogrodzenie bardziej migotało, nic wielkiego. 4K + balanced o wiele lepsza jakość obrazu niż 1440p z TAA. Dzięki - sprawdzę tą rozdziałkę co napisałeś może faktycznie będzie lepiej działać bo w sumie też gram na oledzie i w nocy Cytuj
łom 1 980 Opublikowano 9 września Opublikowano 9 września Potwierdzenie tego że AMD bardziej skupi się na mainstreamie a nie highendowych kartach graficznych, więc pewnie nie będą mieli karty droższej niż 700$. AMD deprioritizing flagship gaming GPUs: Jack Huynh talks new strategy against Nvidia in gaming market | Tom's Hardware (tomshardware.com) Cytuj
mozi 1 977 Opublikowano 27 września Opublikowano 27 września Wyciekła specka nowych kart Nvidi, jeśli się potwierdzi to straszny kastrat będzie z 5080 https://videocardz.com/newz/nvidia-geforce-rtx-5090-and-rtx-5080-specs-leaked Cytuj
Qbon 322 Opublikowano 27 września Opublikowano 27 września (edytowane) No 5080 strasznie lipnie się zapowiada pod względem ewentualnego upgrade'u i jeszcze ta sama liczba vramu co w 4080. 5090 za to konkret, ciekawe jaka będzie cena Jest jakaś zmiana w złączach zasilania widzę, chociaż to chyba ten sam standard tylko udoskonalony. Pewności nie mam, trzeba będzie wymieniać zasilacz ze względu na złącze czy po prostu nowszy kabelek wystarczy ? Edytowane 27 września przez Qbon Cytuj
KrYcHu_89 2 282 Opublikowano 27 września Opublikowano 27 września 17 minut temu, Qbon napisał(a): No 5080 strasznie lipnie się zapowiada pod względem ewentualnego upgrade'u i jeszcze ta sama liczba vramu co w 4080. 5090 za to konkret, ciekawe jaka będzie cena Jest jakaś zmiana w złączach zasilania widzę, chociaż to chyba ten sam standard tylko udoskonalony. Pewności nie mam, trzeba będzie wymieniać zasilacz ze względu na złącze czy po prostu nowszy kabelek wystarczy ? W PL na premierę strzelam, że 15 000 zł. Cytuj
Qbon 322 Opublikowano 27 września Opublikowano 27 września 21 minut temu, KrYcHu_89 napisał(a): W PL na premierę strzelam, że 15 000 zł. Myślę, że się nie pomylisz Cytuj
Czoperrr 5 083 Opublikowano 27 września Opublikowano 27 września Ciekawe kiedy karty osiągną 1000W Cytuj
tjery 1 222 Opublikowano 27 września Opublikowano 27 września (edytowane) Zabawnie to teraz robią, wychodzi na to, że mając 4090 i nie zmieniając karty będę przez całą następną generacje miał drugą najmocniejszą kartę na rynku. Teraz 4080 jest mocniejsza niż 3090 Ti. Co do ceny 5090 to w życiu tyle nie będzie, 4090 od dobrego producenta na premierę można było dostać za 10-11K, więc tu pewnie będzie podobnie. Koło 15K to mogą kosztować Suprimy czy Strixy, bo one zawsze są tak kosmicznie wycenione. 4090 też w tych leakach miało mieć TDP 600W i więcej, potem się okazało, że w czasie gry bierze 400. @Qbon To nowe złącze to tylko będzie inny kabel, zasilacza nie trzeba zmieniać, tak samo było z 4090. Edytowane 27 września przez tjery 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.