Skocz do zawartości

Ogólne pecetowe pierdu-pierdu


Gość ako

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

∙  ⟵ znikająca konkluzja

 

 

 

 

W dniu 19.10.2024 o 00:32, MarekCol napisał(a):

Ja, jebie, już chciałem pisać, że zgarbiony w salonie nad stolikiem do kawy gra, ale nie, teściu zrobił, że jest lepiej xd Teściu uratował sytuację xd

Chłopie, zastanów się. Przecież widać, że ci niewygodnie xd Kanapa/Sofa w salonie to nie jest wysokość fotela gamingowego.

Pierdol teścia i se kup coś ergonomicznego, co nie połamie ci kręgosłupa.

Choćby od tego miał dostać przepukliny, musi siedzieć bo awantura gotowa.

Edytowane przez dominalien
Opublikowano
21 minut temu, creatinfreak napisał(a):

Aż można jakąś szybką konkluzję? Bo nie chce mi się oglądać.

Od 32 minuty jest podsumowanie. W skrócie bieda RT albo taki o niskiej jakości często nie jest nawet warty włączenia a ze wszystkich 30 paru przetestowanych gier niecała połowa ma dobrze zaimplementowane RT.

Opublikowano

EBBbDbA.png

 

Łatwiej to czytać w ten sposób: po prawej gry sponsorowane przez Nvidię, gdzie celowo zwykłe SSR/oświetlenie itp. jest w gorszej jakości, żeby dodatkowo spotęgować siłę RT. Jak widać, nie zawsze jest idealnie, szczególnie w presetach poniżej maksymalnego :). 

Opublikowano
7 minut temu, KrYcHu_89 napisał(a):

EBBbDbA.png

 

Łatwiej to czytać w ten sposób: po prawej gry sponsorowane przez Nvidię, gdzie celowo zwykłe SSR/oświetlenie itp. jest w gorszej jakości, żeby dodatkowo spotęgować siłę RT. 

 

Widzę foliowa czapka założona.

Opublikowano
20 minut temu, KrYcHu_89 napisał(a):

Łatwiej to czytać w ten sposób: po prawej gry sponsorowane przez Nvidię, gdzie celowo zwykłe SSR/oświetlenie itp. jest w gorszej jakości, żeby dodatkowo spotęgować siłę RT. Jak widać, nie zawsze jest idealnie, szczególnie w presetach poniżej maksymalnego :). 

 

Zwłaszcza te Spidermany zrobione na konsoli z APU AMD. ;]

Opublikowano
24 minuty temu, mozi napisał(a):

Przecież ten portal to ssie pałę amd aż miło. To hardware unboxed z tego co widzę. 

Taa szczególnie to jak oceniają FSR xd

Opublikowano
50 minut temu, Paolo de Vesir napisał(a):

 

Zwłaszcza te Spidermany zrobione na konsoli z APU AMD. ;]

No to jedyna gra w zestawieniu po pierwsze nie Nvidia sponsored, po drugie Insomniac to jedyna firma, która zrobiła RT dobrze na konsole kiedykolwiek, ulepszając to potem na PC i dalej robiąc to w po prostu zajebistym stylu i wydajności :).

 

Metro, Alan, Control, i CP to reklamówki ficzera. 

Opublikowano
13 minut temu, Paolo de Vesir napisał(a):

Może być tak jak mówisz, ale z moim 3060Ti to ja RT zobaczyć mogę na screenach co najwyżej. :wujaszek:

Ja wszystkie widziałem i ta lista jest bardzo ok, mało firm jest w stanie zrobić A) ładne RT B) nie psujące innych rzeczy w grze C) wydajne RT i presety dla różnych konfiguracji, prócz najwyższych. 

 

PS5 Pro na konsolach może coś zmienić, zobaczymy na jak długo i jak to wpłynie na wydajność RT nowych gier na PC. 

12 minut temu, GearsUp napisał(a):

Wukonga dobrze umieścili bo na Medium są bugi w RT więc w ogóle nie uwzględnili w tabelce, Low delikatna różnica na korzyść a Very High rzeczywiście widać różnicę.

Ja często decyduje się na RT, z racji 7900 XTX nigdy nie wysokie i rzadko jest na plus, prawda, CDP Red w tym mistrzowsko sobie radzą. Każdy preset robi robotę i w jakimś stopniu ulepsza wrażenia wizualne.

 

 

W takim CP 2077 SSR na ultra jest podobny jak RT na Low, a w Alanie 2 jak dasz SSR na max to jest qrwa dramat totalny w stosunku do RT na low i w ogóle innych gier, tak jakby zrobili to specjalnie xD (odbicia oczywiście). 

Opublikowano
3 minuty temu, łom napisał(a):

Za tydzień czy dwa mają zrobić filmik na temat tego jak RT wpływa na wydajność, ale będzie wtedy ból dupy :kekw:

Wiadomo jak wpływa - gównianie wpływa, w zasadzie nie ma sensu tego używać, mając trochę gorsze oświetlenie odbicia itp. stosując zaawansowane technologie z UE5 czy Decimy z 3x lepszą wydajnością :vegeta_smile:.

 

Ciekawe co przyniosą kolejne generacje. 

 

----

Najgorsze RT jak dla mnie ma Diablo IV, nie dość, że nie widać różnicy to jeszcze gra polegająca na napierdalaniu zamienia się w stutter fest xD. 

Opublikowano
4 minuty temu, łom napisał(a):

Kolejne generacje przyniosą więcej RT bo to mocno przyspiesza pracę.

To chyba największy plus tej technologii, ale jak pisałem z drugiej strony mamy silniki jak UE5, które doskonale to robią z użyciem rasteryzacji i nawet bez wsparcia HW RT i dalej różnica w wydajności jest ogromna, Wukong, SH2 itp. 

 

image.png.044ae18a944d8e14e3572ba5ee2c7184.png

image.png.f128372f278008df9362b2fe193e950b.png

 

Mam te same odczucia co do Wukonga. 

Opublikowano
Godzinę temu, KrYcHu_89 napisał(a):

----

Najgorsze RT jak dla mnie ma Diablo IV, nie dość, że nie widać różnicy to jeszcze gra polegająca na napierdalaniu zamienia się w stutter fest xD. 

To samo jest w elden ring. Gra po włączeniu RT jest po prostu nie grywalna. Stutter co chwilę. 

Opublikowano

No taka była też dyskusja dwa lata temu przy okazji premiery nowych kart. Też zdecydowałem się na AMD za 5000 zł bo jednak lepiej to cenowo wychodziło jeśli chodzi o rasteryzację.

 

Tylko teraz rynek wygląda trochę inaczej, karty potaniały, doszły wersje Super, usprawniono DLSS. 
 

Teraz jak się będę przesiadał jednak oczekuję wydajności w RT od kolejnej karty. Z tym ,że więcej niż 6k nie dam więc na pewno nie kupię 5090 :( 

 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, KrYcHu_89 napisał(a):

To chyba największy plus tej technologii, ale jak pisałem z drugiej strony mamy silniki jak UE5, które doskonale to robią z użyciem rasteryzacji i nawet bez wsparcia HW RT i dalej różnica w wydajności jest ogromna, Wukong, SH2 itp.

 

Software lumen radzi sobie doskonale w Silent Hill 2? Nie wiem, w którym miejscu, w porównaniu do HW RT oświetlenie we wnętrzach jest fatalne, odbicia są żałosne a ambient occlusion słabiutkie. W sumie nawet bez porównania do HW RT te elementy, na które ma wpływ software lumen wyglądają w SH2 słabiutko.

 

 

 

3 godziny temu, KrYcHu_89 napisał(a):

Wiadomo jak wpływa - gównianie wpływa, w zasadzie nie ma sensu tego używać, mając trochę gorsze oświetlenie odbicia itp. stosując zaawansowane technologie z UE5 czy Decimy z 3x lepszą wydajnością :vegeta_smile:.

 

Co do wydajności to wiadomo, że RT lekki nie jest, ale pisząc "trochę gorsze oświetlenie odbicia itp. stosując zaawansowane technologie z UE5 czy Decimy" widać, że odnośnie oświetlenia nigdy nie miałeś do czynienia na żywo z grami z PT czy z dobrym GI, a co do odbić to żadna standardowa technologia nie ma najmniejszego podjazu do RT. Więc z "trochę gorszego" robi się tak naprawdę "o WIELE gorsze".

Edytowane przez tjery
  • beka z typa 1
Opublikowano
18 minut temu, tjery napisał(a):

 

Software lumen radzi sobie doskonale w Silent Hill 2? Nie wiem, w którym miejscu, w porównaniu do HW RT oświetlenie we wnętrzach jest fatalne, odbicia są żałosne a ambient occlusion słabiutkie. W sumie nawet bez porównania do HW RT te elementy, na które ma wpływ software lumen wyglądają w SH2 słabiutko.

 

 

 

 

Co do wydajności to wiadomo, że RT lekki nie jest, ale pisząc "trochę gorsze oświetlenie odbicia itp. stosując zaawansowane technologie z UE5 czy Decimy" widać, że odnośnie oświetlenia nigdy nie miałeś do czynienia na żywo z grami z PT cz z dobrym GI, a co do odbić to żadna standardowa technologia nie ma najmniejszego podjazu do RT. Więc z "trochę gorszego" robi się tak naprawdę "o WIELE gorsze".

Mylisz się, HW RT czasami daje gorsze wyniki niż Lumen i to samo jest we wnętrzach budynków w SH2, wiem, bo sprawdzałem. Są za jasne. 

 

Ale z tobą ciężko się o tym gada, no jesteś suwaki na max i lecimy, nie ważne, że są nierówności ^^.

 

 

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, KrYcHu_89 napisał(a):

Mylisz się, HW RT czasami daje gorsze wyniki niż Lumen i to samo jest we wnętrzach budynków w SH2, wiem, bo sprawdzałem. Są za jasne. 

 

Nie, nie mylę się. Jak są okna w budynku to do budynku wpada światło, odbija się i oświetla wnętrze, dokładnie jak to robi HW RT w SH2. To co robi software lumen to żart.

A jak sobie sprawdzałeś to zapewne żeby to z tym software lumenem jakoś wyglądało to musiałeś podbić jasność całej gry, bo inaczej miałeś ciemnię wszędzie, mimo rzędu okien w ścianach budynku, więc jak przełączałeś na chwilę na RT to przez zbyt dużą jasność gry wydawało Ci się, że jest za jasno.

Zresztą filmik u góry wszystko pokazuje czarno na białym, nie ma się o co spierać.

 

5 minut temu, KrYcHu_89 napisał(a):

Ale z tobą ciężko się o tym gada, no jesteś suwaki na max i lecimy, nie ważne, że są nierówności ^^.

 

Filmik, który wstawiłeś w każdej rzeczy o której piszę (oświetlenie wnętrz budynków, odbicia, AO) potwierdza to o czym piszę, więc nie wiem o jakie nierówności Ci chodzi.

Edytowane przez tjery

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...