Skocz do zawartości

Ogólne pecetowe pierdu-pierdu


Gość ako

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aktualnie średnio jest na pewno tak:

 

IQ DLSS > TSR > XESS > FSR

wydajność FSR=DLSS>XESS>TSR

 

z tym, że co do IQ to naprawdę zależy od gry i bardzo dużo w FSR i tak się poprawiło, a już na pewno w XESS i TSR z UE5 daje również radę, szczególnie jak ma się z czego rasteryzować (bo trochę gorzej tam z wydajnością upscalera)

2 godziny temu, Czoperrr napisał(a):

Pisałem o XT nie o XTX. XTX jest droższy i tu faktycznie lepiej kupić 4080 Super.

No ja brałbym XT mimo wszystko, ze względu na DUŻO niższą cenę, posiadacze AMD mają z czego wybierać.

Opublikowano
3 godziny temu, Czoperrr napisał(a):

A taki 7900 XT (nie XTX) ma sens? Jest sporo tańszy od 4080 Super - 2k.

Jeszcze miesiąc temu XT i XTX nie były opłacalne nie wiem jak teraz. Jednak wersja GRE 7900 była bardzo dobrze wyceniona. 

Opublikowano

Nie miałem styczności z Wukong na konsoli ale właśnie to jest idealny przykład tego co mnie drażni w pc gamingu chociaż chyba to wina gry (a dokładnie UE 5) z tego co czytam bo mimo 9800x3d,4090,32gb ddr5 6800mhz ta gra ma tak zyebany stuttering że momentami te starcia z bossami irytują na tyle że wyłączam grę. Nie odczułem tego w Silent Hill na ps5 a też ponoć gra ma ten problem, liczę że albo dopracują ten silnik albo firmy go oleją bo jednak wole gorszą jakość grafiki ale za to płynną rozgrywke.

Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, SpacierShark123 napisał(a):

Nie miałem styczności z Wukong na konsoli ale właśnie to jest idealny przykład tego co mnie drażni w pc gamingu chociaż chyba to wina gry (a dokładnie UE 5) z tego co czytam bo mimo 9800x3d,4090,32gb ddr5 6800mhz ta gra ma tak zyebany stuttering że momentami te starcia z bossami irytują na tyle że wyłączam grę. Nie odczułem tego w Silent Hill na ps5 a też ponoć gra ma ten problem, liczę że albo dopracują ten silnik albo firmy go oleją bo jednak wole gorszą jakość grafiki ale za to płynną rozgrywke.

 

To dziwną masz sytuację, bo ta gra ma traversal stutter, a to o czym piszesz (stutter podczas starć z bossami) to co innego. Coś musisz mieć u siebie nie tak, nie wiem, może kwestia vsyncu, scapowania fps itd.

Co nie zmienia faktu, że ten silnik od czasu UE4 jest zjebany.

Edytowane przez tjery
Opublikowano
6 minut temu, tjery napisał(a):

 

To dziwną masz sytuację, bo ta gra ma traversal stutter, a to o czym piszesz (stutter podczas starć z bossami) to co innego. Coś musisz mieć u siebie nie tak, nie wiem, może kwestia vsyncu, scapowania fps itd.

Co nie zmienia faktu, że ten silnik od czasu UE4 jest zjebany.

Nówka sprzęt, nowy windows i ani jedna gra nie ma stuttera. Odpalam wu konga i podczas walki z bossem na pustyni co kilka ataków jest ścinka. 

Opublikowano
Teraz, SpacierShark123 napisał(a):

Nówka sprzęt, nowy windows i ani jedna gra nie ma stuttera. Odpalam wu konga i podczas walki z bossem na pustyni co kilka ataków jest ścinka. 

 

Nie chodziło mi, że coś z kompem nie tak, ale w ustawieniach samej gry. Jakie masz ustawienia, rozdziałka itd.? Vsync masz w grze czy w NCP? Klatki odblokowane czy jakiś lock?

Opublikowano
10 godzin temu, Paolo de Vesir napisał(a):

Raczej próbują nowych rzeczy, zwłaszcza że FSR4 ma korzystać z AI. Nie oznacza to automatycznie, że każde rozwiązanie które było poprzednio jest słabe, to tak nie działa. No, ale dobra, nie brnę w to dalej - przy XTX i 4080S kosztujących podobne pieniądze tez postawiłbym zapewne na rozwiązanie Nvidii. 

Rtx 4080s teraz jest w tej samej cenie co xtx więc no brainer. Co do kart amd to cały czas są bardziej opłacalne ale w trochę niższych segmentach cenowych. Jak 4080 kosztowało 6k+ to xtx był dobrą alternatywą.

Opublikowano
14 godzin temu, SpacierShark123 napisał(a):

Nówka sprzęt, nowy windows i ani jedna gra nie ma stuttera. Odpalam wu konga i podczas walki z bossem na pustyni co kilka ataków jest ścinka. 

Taki efekt jest jak się wyłączy vsync. Ja walczyłem z tą grą od tygodnia czy nawet dłużej. Crashowała co 30 min. Dopiero jak wyłączyłem fg i zablokowałem na 60 klatek jest ok. Dalej zdarzają się z dupy spadki fps w custscenkach ale walki z bossami są ok. Traversal stutter to już nawet nie wspominam. 

Opublikowano
10 minut temu, easye napisał(a):

ja grałem na premierę i miałem 0 problemów z grą - jak dla mnie jedna z gier tego roku, więc możesz zaryzykować.

Widzisz ja do ch4 i w sumie początku listopada też nie maiłem żadnych problemów. Zero crashy. Nie wiem czy to jakiś patch ostatni czy kombinacja sterowniki/ update windy coś popsuł bo problem nie występuje u każdego. 

Opublikowano
29 minut temu, Ukukuki napisał(a):

Nie zachęcacie do tego Wukonga xd a mam grę na liście do ogrania. 

Nie zniechęcaj się bo gierka jest naprawdę dobra. 

Opublikowano

Tak zrobię, na razie i tak pewnie spędzę kilkadziesiąt godzin w Stalker 2. 

 

 

 

 

 

Potrzebuję małej porady, żona robi aktualizację kompa pod renderowanie. Budżet ma do 20000 zł. 

 

Z monitorem też nie ma problemu ma tam jakiś dobrany z tymi kalibracjami które są jej potrzebne. Mi została ta techniczna część na której jako tak się znam. Karta wleci 4080 Super bo jest jej potrzebna tylko do obracania modelami, renderuje na procesorze. Chyba ,że lepiej sprawdzi się 7900 XTX który ma zdecydowanie więcej pamięci? 

 

No i za pozostałe 5k która mi zostaje skleiłem coś takiego: 

 

image.thumb.png.65c4bcb96db4ffe671e3a2591fdf7c8b.png

 

jedynie jaki pomysł mam to dołożyć tysiaka do 9 9950X? jednak to już poza budżetem. Chyba ,że przyciąć na płycie głównej? 

 

Całą resztę mamy z poprzedniego komputera. 

 

Ogólnie różnice poczuje bo przesiada się z i9 9 generacji, 32GB DDR4  i 2080. 

Opublikowano
W dniu 22.11.2024 o 17:56, tjery napisał(a):

 

Nie chodziło mi, że coś z kompem nie tak, ale w ustawieniach samej gry. Jakie masz ustawienia, rozdziałka itd.? Vsync masz w grze czy w NCP? Klatki odblokowane czy jakiś lock?

Skalowanie na 75% pozwoliło mi się uporać z problemem natomiast jest to śmieszne bo na 100% mam grubo ponad 120fps a ścina na 4090. Gdzie Stalker 2 na tym samym silniku lata w ponad 150 bez jakiegokolwiek zacinania. 

Opublikowano
5 minut temu, SpacierShark123 napisał(a):

Skalowanie na 75% pozwoliło mi się uporać z problemem natomiast jest to śmieszne bo na 100% mam grubo ponad 120fps a ścina na 4090. Gdzie Stalker 2 na tym samym silniku lata w ponad 150 bez jakiegokolwiek zacinania. 

 

Ja zauważyłem coś takiego z tą grą (potem jeszcze jak oglądałem jednego streamera mówił o tym samym), że im dłużej powtarzasz jakąś walkę, im więcej prób na tym samym przeciwniku tym bardziej silnik gry się dławi i coraz bardziej klatkuje tak jakby coś z optymalizacją było nie tak. Wtedy restart gry pomaga 

Opublikowano
19 godzin temu, Ukukuki napisał(a):

Tak zrobię, na razie i tak pewnie spędzę kilkadziesiąt godzin w Stalker 2. 

 

 

 

 

 

Potrzebuję małej porady, żona robi aktualizację kompa pod renderowanie. Budżet ma do 20000 zł. 

 

Z monitorem też nie ma problemu ma tam jakiś dobrany z tymi kalibracjami które są jej potrzebne. Mi została ta techniczna część na której jako tak się znam. Karta wleci 4080 Super bo jest jej potrzebna tylko do obracania modelami, renderuje na procesorze. Chyba ,że lepiej sprawdzi się 7900 XTX który ma zdecydowanie więcej pamięci? 

 

No i za pozostałe 5k która mi zostaje skleiłem coś takiego: 

 

image.thumb.png.65c4bcb96db4ffe671e3a2591fdf7c8b.png

 

jedynie jaki pomysł mam to dołożyć tysiaka do 9 9950X? jednak to już poza budżetem. Chyba ,że przyciąć na płycie głównej? 

 

Całą resztę mamy z poprzedniego komputera. 

 

Ogólnie różnice poczuje bo przesiada się z i9 9 generacji, 32GB DDR4  i 2080. 

Renderuje na cpu? Myślałem, że głównie się pracuje na gpu w 3d. To szkoda, że już promka na 4080s się skończyła na amazonie chyba że gdzieś jeszcze dorwiesz. Amd bym nie brał do tego typu rzeczy bo nie mają cuda

Opublikowano
15 minut temu, Chewie napisał(a):

Renderuje na cpu? Myślałem, że głównie się pracuje na gpu w 3d. To szkoda, że już promka na 4080s się skończyła na amazonie chyba że gdzieś jeszcze dorwiesz. Amd bym nie brał do tego typu rzeczy bo nie mają cuda

 

Tłumaczyła mi to żona kiedyś ale nie pamiętam już o co chodziło dokładnie. W środowisku 3D pracujesz na karcie ale same rendery lecą na CPU. 

 

Promki jakoś specjalnie mnie nie interesują z zagranicy, i tak to leci na fakturę. 

  • This 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...